Onze hyundai ioniq gaf een stroring aan het hybride systeem. Auto werd uitgelezen en code gewist (€50) Toen we de hoek om reden ging het lampje weer aan. Op de factuur stond dat er dan een vervolgafspraak moest worden gemaakt voor meerder uren. Dit kon pas 2 weken later, toen auto hele dag gebracht voor nader onderzoek. Bij ophalen blijkt dat er volledig uitmeten geen tijd was en dat dus nog niet duidelijk is wat het probleem precies is. ( €135) We kunnen wel een nieuwe afspraak inplannen voor langdurig onderzoek , waarschijnlijk moeten er dan dure onderdelen zoals batterij vervangen worden. Kan €6000 gaan kosten. Valt niet onder de garantie als auto niet altijd voor onderhoud bij hyundai is geweest wordt gezegd. We hebben nog geen vervolgafspraak gepland.
Beste Adriano, Bedankt voor het plaatsen van uw review. Onze after sales manager heeft geconstateerd dat uw afspraak niet verlopen is volgens de Content maatstaven. Wij bieden u hiervoor onze excuses aan. Mogen wij contact met u opnemen voor het inplannen van een nieuwe afspraak? Wij brengen dan uiteraard de eerder berekende € 135 in mindering op de factuur. Wij vernemen het graag van u. Met vriendelijke groet, Team Content Autogroep
Je word netjes en snel geholpen
Meedenkend en realistisch.
Drie jaar geleden een import Mazda CX-5 gekocht bij Content in Eindhoven. Proefrit maken kon pas als de koop gesloten was. Mooie auto, goede prijs. Altijd tevreden geweest met de auto, maar tijdens gesprekken bij andere garages voor inruil naar een nieuwere auto bleek dat er op de auto een rode vlag zat vanwege een erg lage BPM die betaald is bij de invoer. Volgens de garage kan dit duiden op een import van een schade auto waardoor de BPM gedrukt wordt. De schade wordt daarna hersteld. Let wel, dit kan nog steeds een mooie en fijne auto opleveren, maar dit is voor een consument bijna niet vooraf te herkennen. Tijdens het verkoopgesprek van de Mazda bij de Content groep is destijds niet naar voren gekomen dat het een schade auto betrof. Intussen heb ik contact gehad met Dhr Driessen van de Content Autogroep. Dit was een fijn en correct gesprek en hij verzekerde mij dat de Mazda géén schadeauto is geweest bij de import. Waardoor de BPM erg laag is geweest en waarom de auto in de databases 'gevlagd' was, was niet helemaal duidelijk te krijgen. Mijn advies is dus om op te letten bij het kopen van een import auto. Doe een gegrond onderzoek en stel gerichte vragen aan de verkoper! Vraag voor 10 euro een kentekencheck op en bekijk de BPM waardes. In de tabel staat de BPM vergeleken met soortgelijke modellen van hetzelfde bouwjaar. Het feit dat een import auto in de systemen 'gevlagd' is kan bij andere garages terecht of onterecht ertoe leiden om een lagere inruilprijs te geven. Als laatste wil ik de waardering meegeven dat de Content Autogroep in de persoon van Dhr Driessen dit snel en netjes heeft toegelicht.
Originele beoordeling
Drie jaar geleden een import Mazda CX-5 gekocht bij Content in Eindhoven. Proefrit maken kon pas als de koop gesloten was. Mooie auto, goede prijs. Altijd tevreden geweest met de auto, maar tijdens gesprekken bij andere garages voor inruil naar een nieuwere auto bleek dat er op de auto een rode vlag zat vanwege een erg lage BPM die betaald is bij de invoer. Dit duidt vooral op een import van een schade auto waardoor de BPM gedrukt wordt. De schade wordt daarna hersteld. Dit kan nog steeds een mooie en fijne auto opleveren, maar dit is voor een consument bijna niet vooraf te herkennen als dit niet door de verkoper wordt verteld. Ik kan met de hand op mijn hart zeggen dat Eric Mies (de verkoper bij Content) geen woord gerept heeft over een schade auto. Let dus vooral op bij het kopen van een import auto. Doe een gegrond onderzoek en stel gerichte vragen! Vraag voor 10 euro een kentekencheck op en bekijk de BPM waardes. In de tabel staat de BPM vergeleken met soortgelijke modellen van hetzelfde bouwjaar. Wijkt dit flink af, dan heb je waarschijnlijk te maken met een schade auto. En by the way: ik voel me achteraf best wel genept voor Content. Ze zijn niet eerlijk en open geweest. Bij inruil is de auto dan ook een stuk minder waard.
Enkele weken geleden hebben wij onze nieuwe auto gekocht bij Content Autogroep te Eindhoven. Daarbij werden we uitstekend geadviseerd en geholpen door Sven v.d. Schans. Zijn klantvriendelijkheid en kennis van de auto's is overtuigend, maar zeker ook prettig. Hij is niet opdringerig en weet alle vragen op een deskundige en duidelijke manier te beantwoorden. Zijn begeleiding bij de aankoop van onze auto en de manier waarop hij ook aan de aftersales inhoud geeft heeft ons zeer CONTENT gemaakt. Duidelijke een medewerker waar je zuinig op moet zijn !! Wij kunnen de Content Autogroep, maar zeker ook Sven bij iedereen van harte aanbevelen.
toch maar eens een review schrijven over hoe je behandeld word bij Content autogroep eindhoven. na contact te hebben gezocht met content groep eindhoven en na een antwoord dat nergens op slaat en niet onderbouwd is met kia nederland contact gezocht over krassen in de lak. bij de dealer zegt de balie medewerker, komt door bosjes waar je tegen aan gereden hebt, na drie minuten werd het de wasstraat, maar de krasjes zitten alleen op de deuren dus waarom niet de hele auto? kon de beste man geen antwoord op geven, ik vroeg wat kost poetsen, hij gaat naar de werkplaats en komt terug met antwoord dat kost €1200,00, ik kijk hem aan en vroeg of hij hem ging spuiten, de beste man snapte de prijs ook niet. dus kon alleen klacht indienen bij kia nederland, zo gezegd zo gedaan. Na wat mail verkeer met Kia Nederland zegt Kia dat er een hardheid en dikt meting- gedaan met worden En plots word ik nog dezelfde dag door Ralf van content gebeld, en alle kosten voor meting komen voor mijn rekening als ik er een zaak van maak en hun gelijk hebben waarop ik zeg ik wil gewoon goed behandeld worden niet afgewimpeld worden. er word een afspraak gemaakt bij hun schade bedrijf en expert voor de metingen en daarna moet ik weer contact opnemen met ralf. advies van schade expert is contentgroep moet de auto gewoon polijsten en poetsen uit coulance. want de auto heeft nog nooit poets gezien. gebeld met Ralf, hij is er niet bericht word achter gelaten , belt niet terug, bel week later weer zelf en nu zegt hij maak een afspraak bij voor poetsbeurt, ik bel Theo, hij zegt ik doe alleen de deuren polijsten poetsen doe ik niet, kan ik niet hier, hij zal contact opnemen met ralf, dat content poetst want anders heeft het geen zin, en sindsdien weer niets vernomen. ben benieuwd of er nu wel gereageerd word. had gedacht dat ik bij een goed bedrijf een nieuwe EV6 had gekocht maar alles behalve dat is waar. zou willen dat ik al het hele verhaal kon plaatsen maar gaat niet van wege maximaal karakters.
Op 05/05/2023 een Fiat Tipo bij Eric Mies gekocht Goed kunnen handelen met inruil e.d. De auto heeft zelfs nog fafrieksgarantie dus dat zit wel goed dacht ik. Bij bezichtiging bleek het slot kofferbak uitgeleend aan een iemand met een kapot slot had. Geen probleem dat wordt hersteld. Op 27/06 auto kunnen ophalen Op 30/06 slot wederom kapot , kon de klep niet meer open en op 31/06 Eric gebeld. Ga ik regelen zij hij , geef het door de receptie neemt contact op. Op 02/07 zelf maar gaan bellen , het slot moest toch gerepareerd worden ( kofferbak hard nodig ivm rollator ) De chef monteur gaf aan geen tijd te hebben en moest wachten tot eind augustus. Na een hoop gepraat kon de auto op 15/07 gebracht worden voor reperatie De afspraak was dat ik ook vervangend vervoer zou krijgen Bij het brengen was de vervangende auto er niet en kreeg een andere Dezelfde dag belde ze op dat ze geen tijd hadden gehad de auto te repareren en of het morgen kon Geen probleem ik heb immers vervangend vervoer De volgende dag auto ophalen , ze konden hem niet maken want er was een schip die moest vervangen en besteld worden Ok wanneer ?? Eind augustus ivm gebrek aan personeel, en of ik even €144.85 wilde betalen voor de leenauto Dacht ik niet , is toch garantie??? Na lang praten een beetje ruzie hoefde ik niet te betalen en kon de auto op 4 juli de auto worden gebracht voor de reperatie om 9 uur Op 3 juli eerst contact gehad ivm de onderdelen die er ook echt zouden zijn zodat ik vanuit Venlo niet voor niets zou komen Ok alles in orde. Tot morgen 10 uur ivm de afstand zou dat goed zijn , ik kon er op wachten. Om 11.30 belde de garage dat de afspraak niet kon door gaan omdat ze een dubbele afspraak hadden staan Toen ben ik ontploft Je regelt maar iets , ik ben er gewoon om 10 uur. De auto ten einde toch op die dag gerepareerd De conclusie is De service is slecht De communicatie is slecht Kortom de naam van het bedrijf is deze naam niet waard Peter
Reactie klant! Beste lezer van deze rubriek. Op 14/07 plaatste ik een rubriek die op z’n zachts goed te noemen was. Graag wil ik hier even op terug komen. Na het lezen van mijn klacht is de aftersails- manager T.v.d. L geschrokken over mijn bevindingen , en heeft contact met mij opgenomen. In het gesprek betreurde hij het zoals het gegaan was en dit zeker geen schoonheidsprijs verdiende en heeft zijn excuses aangeboden namens het bedrijf , want de klant staat altijd voor op. Gelukkig konden wij de zaak uitpraten en heeft hij een tegemoetkoming aangeboden waar wij ons wel in konden vinden. Als ik nu een cijfer mag geven krijgt het bedrijf een verdiende 8 Jammer dat de zaak zo is gelopen , wat in mijn ogen in de eerste instantie niet nodig zou zijn geweest als ze beter hadden gecommuniceerd. Dus de conclusie ::: Praten helpt altijd als er iets is , en elkaar een beetje tegemoet komen is ook niet erg . De klant is toch altijd nog een klant En er mag geen klant ontevreden de deur uit gaan. Dus uiteindelijk toch nog TEVREDEN !!! Peter
Vandaag onze nieuwe KIA NIRO EV opgehaald bij Content den Bosch. Wij zijn uitermate te spreken over de uitleg van Jacques tijdens de aflevering. Alle functies werden duidelijk en helder uitgelegd. Het hele aankoop proces is vlekkeloos verlopen ondanks het lange wachten van 10 maanden, van aankoop tot aflevering. We werden altijd goed te woord gestaan als we hierover vragen hadden. We hopen dan ook op vele jaren rijplezier in onze KIA NERO EV.
Armon & Dennis waren heel vriendelijk. Armon heeft ons erg goed ondersteund in ons aankoop van de Mazda CX-30!
Goed geholpen door enthousiaste verkoper Eric Mies bij aanschaf van een gebruikte Mazda CX-3 in de vestiging in Eindhoven. Denkt mee en blijft actief betrokken. Alle afspraken zijn nagekomen en vanuit mij nergens iets op aan te merken.
Altijd vriendelijk, klantgericht en super service!
Wij hebben afgelopen dinsdag 16 -05-2023 onze nieuwe Kia Niro EV opgehaald bij de Content Autogroep Tilburg. Wij zijn daar heel erg goed geholpen door verkoopadviseur Bryan Willems. Vanaf de dag dat we de auto besteld hebben tot de aflevering van de auto is alles heel goed verlopen. Bryan is een vakbekwame verkoper. Heel vriendelijk en doet zijn uiterste best . Van ons krijgt hij een dikke 10! Bryan ga zo door , dan komen er nog heel veel klanten tevreden bij jou een auto kopen. De auto bevalt heel erg goed. Degelijke wagen. Fantastisch. Groetjes van Corne en Yvonne Broeders.
mijn ervaring met content is zeer slecht dan is het nog zacht uitgedrukt.als je komt als klant voor een auto zeer vriendelijk,maar zijn er problemen sturen ze je van kastje naar de muur. dus met andere ,het zal wel.dan zijn ze niet meer zo vriendelijk. vooral als je nog garantie heb.dan kost het hun geld.ben al een jaar bezig voor dat het opgelost word.maar nog steeds niet
Vorige review was in mei 2022. Totaal niet te spreken over de service van dit bedrijf... Ze hadden van alles vernieuwd aan de auto en ook de distributieriem maar nergens in de documentatie van de auto terug te vinden of dmv sticker onder de motorkap Onze fiat panda die wij destijds hebben gekocht was toe aan een onderhoudsbeurt. Bougie van cilinder 3 was dicht gekit met soort van dum dum Vervolgens startproblemen.... Bleek dat ze de injector van cilinder 4 hadden gelijmd Onbegrijpelijk dat een garage die zeggen dat ze zo goed zijn zaken op deze manier oplossen... Inmiddels zelf hetgeen gerepareerd... Koop nooit meer een auto bij content... Met 1 woord schandalig.
Goedemiddag, Is het mogelijk dat u uw telefoonnummer doorgeeft op [email protected] ? Met vriendelijke groet, Team Content Autogroep Den Bosch
Ik rij nu inmiddels 3 weken in de Kia Niro die we hebben gekocht bij Content. Wij zijn erg tevreden over Content en met name goed geholpen door Eric Mies. Heel vriendelijk, geduldig, alle vragen beantwoorden, verstand van zaken en altijd direct een mailtje of telefoontje terug bij vragen. Ik heb er alle vertrouwen in dat we ook bij de service en onderhoudsbeurten goede service krijgen.
Super klantvriendelijk. Een bedrijf waar we al 22 jaar komen. Hele fijne verkopers die altijd met je meedenken
Super geholpen, ik heb mijn banden nog nooit gecontroleerd op bandenspanning. Super geholpen bij lichte paniek, door gewoon na reclameman zelf even banden spanning controleren. Kia mensen, altijd vriendelijk en inderdaad super garantie
Met aandacht voor de klant.
Wij hebben bij Content autogroep vestiging Tilburg een nieuwe Nissan Juke gekocht en tevens onze oude auto ingeruild , met Bryan Willems de verkoop adviseur hadden wij een gezellig en ontspannen gesprek , hij nam uitgebreid de tijd voor ons, en gaf ons goede uitleg over de auto maar ook de zaken daar om heen. de auto werd keurig afgeleverd en Bryan nam uitgebreid de tijd om ons alle functies uit te leggen. kortom een prima ervaring bij Content Autogroep .
Komen al jaren bij KIA, auto content groep. Naast altijd zeer vriendelijk en respectvol geholpen te worden, denken de medewerkers op een positieve wijze mee. Geen onnodige kosten, wat nodig is wordt keurig uitgevoerd en zijn er onverwachte kosten, wordt je daarover gebeld. In goed overleg beslist de klant of de reparatie al dan niet uitgevoerd wordt. Eerlijke en oprechte adviezen iets waar vele dealers een voorbeeld aan kunnen nemen. We zeggen dan ook wij zijn heel content met de betrouwbare service van content!
Uitstekende service en vriendelijke medewerkers. Vanaf het eerste contact ben ik erg goed geholpen en is er met me meegedacht. Afspraken zijn nagekomen en ze hebben zeker een stap extra gezet om hun service aan te passen op mijn situatie. Ik ben erg tevreden, met extra dank aan Leonard
We hebben daar een auto online gezien, contact opgenomen om een proefrit te maken, was niet mogelijk, ze wilde eerst met de financiering onderling akkoord zijn. Uit eindelijk akkoord gegeven voor de aangeboden bijbetaling i.v.m. inruil, tevens gelijk een afspraak gemaakt voor paar dagen later met tijd en al. Dit omdat we vrij hebben moeten vragen i.v.m. werk en een kleine hebben van 2 jaar oud waar we oppas voor moeten regelen. Gelijk langs gaan is daarom niet mogelijk voor ons en dat wist de beste persoon. Krijgen we dag voor de afspraak te horen dat de auto aan een ander is verkocht. Zit je helemaal lekker te maken met een auto waar je nog al in geïnteresseerd ben, wordt je die plezier afgenomen. En dan nog zeggen dat je correct gehandeld heb, denk eerder dat de reeds eerder negatief gemelde reviews toch meer de waarheid is over Content Autogroep. Zonde van de tijd, en je wordt er gewoon blijkbaar niet serieus behandeld. De Auto had eigenlijk gereserveerd moeten staan, maar dat is mijn mening.
Ik wilde voor mijn fiat 500e accessoires bestellen, na vele malen dit zelf te hebben geprobeerd op de Fiat site waar dit (moparstore) waar dit steeds niet lukte ivm storing site contact via mail opgenomen met vestiging den Bosh (fiat) ze reageerde heel snel en correct, ze hebben de artikelen besteld en deze waren ook snel binnen. Bij ophalen ook zeer vriendelijk, er was een ander artikel geleverd dan ik wilde hebben waarschijnlijk voor fiat 500 ipv fiat 500e doordat ik denk zelf verkeerd artikel nummer dat ik van moparstore had gekregen door had gegeven. Ben naar vestiging Tilburg ( Kia) gegaan omdat ik in Tilburg woon en ook daar weer keurig geholpen de medewerker bood aan de set mee naar Den Bosch te nemen omdat hij daar toch moest gaan werken en de nieuwe mee naar Tilburg terug te brengen zodat ik niet naar Den Bosch hoefde. Dit noem ik allemaal nog is SERVICE met hoofdletters. Nog nooit voor aankoop van een auto bij Content geweest, maar zal dit zeker volgende keer zeker daar ook een kijkje gaan nemen.
Half april hebben wij een nieuwe Kia Stonic gekocht. De levering was nog niet bekend , maar dat was voor hen en ook voor ons geen probleem. Er was voor ons geen haast bij. Ongeveer 5 weken geleden werden we gebeld dat de auto onderweg was en dat wij hem 29 juli konden ophalen. Afgelopen vrijdag werden we gebeld dat de auto op kenteken kwam en dat wij alvast voor verzekering moesten zorgen (en dat ook de wegenbelasting voor onze rekening kwam)………???? Hierna zijn wij naar de garage gegaan en hebben uitleg gevraagd, omdat wij dit heel vreemd vonden….. Als compensatie voor de kosten zouden ze 25% korting geven op de eerste beurt. Remco van Heugten had ons min of meer overtuigd dat dit niet anders kon!!!!??? Er werd niet verteld dat de auto al een kenteken had???!!!!! Wij hadden voor onszelf al uitgeplozen welk kenteken de auto zou krijgen en dat zou een kenteken met begin letter R zijn….. Bij het verlaten van de garage op vrijdag zagen wij ook inderdaad een nieuwe auto met letter R…. Zaterdag kregen wij de papieren met kenteken binnen en wat bleek: Het kenteken begint met P….. Contact opgenomen met Remco van Heugten en hij vertelde toen dat het kenteken al 3 weken geleden was aangevraagd….. Wij zijn hier absoluut niet blij mee, maar worden gewoon voor het blok gezet!!!!!! En wat is het nut dan om een week voor levering het kenteken op onze naam te zetten?????? Echt, het plezier om de nieuwe auto te halen is heel ver gedaald…. HEEL JAMMER!!!!!
In maart heb ik een EV6 gekocht. Deze bleek in de kleur wit snel leverbaar, 9 tot 10 weken. Auto was reeds geproduceerd en stond te wachten op transport vanuit Korea. Andere kleur zou eind augustus worden. Na 9 weken heb ik geïnformeerd, bleek er vertraging in de levering te zijn. Het zou eind augustus worden. Ik heb het gevoel dat ik door de verkoper voor de gek gehouden ben, of de auto die ik besteld had is aan een ander verkocht? Vandaag stond er precies de auto die ik besteld had in de showroom, die was verkocht? De aanwezige verkoper vertelde ook nog tussen neus en lippen door dat er een prijsverhoging aan zit te komen. Ik heb een contract getekend en hou ze eraan! Met deze ervaring zou ik niemand aanraden met dit bedrijf zaken te doen!