Beoordelingen Raad & Daad, Advies & Mediation

• Prijs-/ kwaliteitverhouding 8,5

S.G. uit: Amsterdam

12-12-2018

Positieve ervaring:
Goede betrokkenheid bij de situatie. Zakelijk wanneer nodig en erg duidelijke uitleg, zelfs met tekeningen. Snelle reactie op mail, snapte de urgentie goed, bijv. bij mijn huurwoning.

geen

I.r. uit: Hoofddorp

12-12-2018

Positieve ervaring:
Op advies van een collega met positieve ervaring zijn we voor onze scheiding bij Martijn Sprenger van Raad & Daad terrecht gekomen. Een zeer positieve ervaring in een toch lastige tijd. Veel verstand van zaken en legde met veel geduld alles voor beide partijen goed uit, zodat we zelf goed overwogen keuzes konden maken, zonder dat 1 van beide partijen zich een kant opgedrukt voelde. Ook vond hij een goed balans tussen het bespreken van de emotionele kant van de scheiding en het zakelijke gedeelte.

F uit: Naarden

03-12-2018
8,1

Positieve ervaring:
Mevrouw was erg betrokken bij de hele situatie

SDB uit: ROTTERDAM

26-11-2018

R.D. uit: Tilburg

Positieve ervaring:
Ondanks mijn trieste scheiding ben ik blij dat alles goed werd geregeld. Ook het telefonisch contact en later het fysieke contact ervaar ik als bijzonder prettig.

F.J.

J

07-11-2018
5,5

Positieve ervaring:
Goed hoe Remi ons beide in het proces op de hoogte bracht van de voortgang en individuele contacten

Verbeterpunten:
Het lukte Remi niet om ons te helpen samen naar een oplossing te zoeken. Ik had dat zeker verwacht van mediation. We zijn ook niet met een gezamenlijk gevoel van rechtvaardigheid uit de gesprekken gekomen, ik ben van mening dat dat leidend moet zijn voor een mediationtraject. Ik heb dit ook in de sessies aangegeven, maar daar is geen gehoor aan gegeven of iets mee gedaan.

Ik heb hierdoor het gevoel gekregen van partijdigheid, iets dat een mediator ten alle tijden moet zien te voorkomen. Ook werden mijn tegenargumenten gebagatelliseerd, wat dit gevoel versterkte.

Wat Remi deed was heel duidelijk maken welke rechten er zijn (voornamelijk voor mevrouw), maar vrijwel niet het benadrukken welke redelijkheid er zou mogen zijn. Recht hebben op zaken is een ding, maar dat kan een rechter ook bepalen. De rol van de mediator is juist te zoeken naar de redelijkheid van wat er geeist wordt. Die rol is in ons traject vrijwel niet vervuld.

L uit: Koedijk

05-11-2018

Positieve ervaring:
In een hele nare periode in mijn leven, waarin je hele leven op de kop staat, was de mediation door Martijn een grote steun en rustpunt. Het gaf mij alle vertrouwen dat we hierdoor goede afspraken met elkaar konden maken en de scheiding netjes geregeld zou worden. Uiteindelijk is de hele procedure ook allemaal vlot en soepel verlopen, waarvoor mijn dank.