Beoordelingen Nunatak

• Algemene waardering van de gemaakte reis 8,5
  • Wat is je mening over de service naar de deelnemers van de lokale staf (gids, keukenstaf, dragers)? 8,6
  • Wat vond je van de Nederlandse reisleiding als organisator en groepsbegeleider? 8,6
  • Voldeed de gemaakte reis aan deze verwachting? 8,6
  • Wat is alles bij elkaar genomen je totaal oordeel over Nunatak als reisorganisatie? 8,7

18-09-2018

Reisbestemming: Cordillera Blanca, Peru

De sneeuw op de bergtoppen en de prachtig blauwe meertjes onder de gletsjers.

Marielle

16-09-2018

Reisbestemming: Peru Corderilla Blanca

Wens en/of verwachting: anders dan Himalaya, waar ik veel trekkings heb gedaan

Meeste indruk: de passen (en kampplekken) met geweldig uitzicht, de vele meren (en het paddleboard uitstapje daarop bij dagwandeling), markt Caraz. en het is geen plek maar we hadden echt een heel erg leuke en goede gids (Edwin), en ook Alberto heeft ons echt fantastisch begeleid. dat maakt van een 8 een 9

Nieuwe bestemming: weet ik nog echt niet

Het is een trekking die veel dagen boven de 4000 m blijft, en dat is ook de uitdaging. Er zijn geen torenhoge beklimmingen (max 4900m) maar de beloning zit hem in de enorme gletschers en witte toppen waar je steeds zo dichtbij bent, alle kleuren blauwe meren, de uitzichten van de passen en de kampplaatsten, de kleurrijke vriendelijke mensen, wilde en niet wilde dieren, ruines onderweg, en de laatste dag afgesloten met een heerlijk warm thermaal bad. Ervoor en erna kwamen we meer in dorpjes, op de markt (kochten we heerlijk fruit en avocado's), en aten we goddelijke ceviche in Lima. (Dit alles begeleid door de onvermoeibare Alberto die ons zelfs liet paddleboarden op een bergmeer en zelf het gezelligste restaurantje van Caraz heeft en gids Edwin die ons ontzettend veel over Peru heeft verteld)

Thomas

16-09-2018

Reisbestemming: Peru Cordillera Blanca

Wens en/of verwachting: Mooie trek, wandelingen & uitzicht

Meeste indruk: Uitzichten op Alpamayo, passen

Nieuwe bestemming: Sarek/Spitsbergen/Balkan

Hele vriendelijke en professionele lokale staf, erg mooie route uitgezocht, goede prijs/kwaliteitverhouding, prettige communicatie met Nunatakmedewerkers in Nederland

Erim

13-09-2018

Reisbestemming: Peru: salkantay trek/ Manchu picchu en cordillera blanca

Wens en/of verwachting: Wandelen in de bergen, genieten van mooie uitzichten in een ander werelddeel en natuurlijk bezoek aan machu picchu

Meeste indruk: Machu Picchu en gehele cordillera blanca

Nieuwe bestemming: Nepal, noord India. Ik heb ook behoefte aan mooie reis door westen van Canada en nationale parken in westen van de usa, maar die bieden jullie niet aan.

Goede organisatie, prachtige tocht, 100% genieten

Mart

12-09-2018

Reisbestemming: Altai Rusland

Wens en/of verwachting: Avontuur

Meeste indruk: Kampplekken

Nieuwe bestemming: Pakistan

Goede informatie vooraf. Geen betutteling. Gedeelde verantwoordelijkheid onroute.

Pia

10-09-2018

Reisbestemming: basecamp K2

Wens en/of verwachting: geen verwachtingen

Meeste indruk: basecamp K2 en gondokorola en de route daarna

Morele steun en optimisme van Paul. Superleuke groep. Prachtige landschappen, aardige pakistanen, steun van gidsen

Dave

09-09-2018
7,0

Reisbestemming: Kirgizië

Wens en/of verwachting: Ongerepte berglandschappen met weinig toeristen.

Meeste indruk: De tocht op dag 11. Uitdagende tocht in een gebied waar weinig toeristen komen.

Nieuwe bestemming: Weet ik nog niet. Goede verhalen gehoord over Kamtsjatka.

Kirgizië is een mooi land.

Anne-Marie

09-09-2018

Reisbestemming: Pakistan

Wens en/of verwachting: Gezond de trekking doen en heelhuids weer terug komen

Meeste indruk: Fairy Meadows, Concordia en K2 BC + Gondogoro La

De reis was pittig, spectaculair en indrukwekkend. Fairy Meadows was enorm afwisselend qua landschap en het is fantastisch mooi om in de Karakorum tussen de 8000-ers te lopen. We hadden erg mooi weer. De Pakistani zijn erg vriendelijk en onze crew was bijzonder attent, behulpzaam en lief. Wát een mooi en ruig land! Toppie toppie! :-)

Joost

05-09-2018

Reisbestemming: IJsland

Wens en/of verwachting: de wilde kant van IJsland leren kennen zonder een zware rugzak op mijn rug.

Meeste indruk: hornvik

Nieuwe bestemming: Namibië

het was een zorgeloze reis en dat is toch de basis van genieten

Mayke

01-09-2018
9,8

Reisbestemming: Pakistan k2 basecamp

Wens en/of verwachting: schitterende uithoek met prachtige bergen op veilige manier bezoeken. Lekker sportief bezig zijn onderweg

Meeste indruk: Overtrof verwachtingen: meer verschillende landschappen, vriendelijke mensen, mooie bergen nog dan verwacht. Meest indrukwekkend: jeep rit Fairy Meadows, k2 memorial, gondogoro la pas en verrassend mooie uitloop van de trek.

Nieuwe bestemming: Tzadzikistan/Spitsbergen/Groenland?

Algehele cijfer: 9,6! Weinig operators hebben dezelfde hang naar buiten/verder/avontuur waardoor de reis vol moois en uitdagends zit en kunnen ook nog zoveel mooie ervaringen delen, dat spreekt erg aan :)