Beoordelingen Qurrent

• Prijs-kwaliteitverhouding 7,6

N uit: Barneveld

15-04-2019
2,6

Ervaring: Mooi dat het duurzaam opgewekte stroom is. Maar dat is ook het enige positieve. Prijs, belachelijk hoog, hun app/website waardeloos. ( Is er ook maar een energie leverancier dit trouwens wel op orde heeft??)
Ben zeer ontevreden over het overstap proces, en na een half jaar afnemen merk ik dat ze echt een stuk duurder zijn dan verwacht ( voorgespiegeld) met andere woorden, geen aanrader!!!

Karla

03-04-2019
1,2

Ervaring: Ze schatten het verbruik absurd hoog in. Wanneer je dan de meterstanden doorgeeft dien je een flink bedrag terug te krijgen. Dan doen ze dus niet. Ze weigeren het gewoon en komen met allerlei smoesjes om toch maar niet hoeven terug te storten. Ze vertellen olijk en vrolijk dat de meter helemaal is rondgedraaid en bijgevolg terug van nul begint te tellen en er dus een gigantisch verbruik zou zijn geweest....

Wesley uit: Rotterdam

28-03-2019
1,0

Ervaring: Pas op met dit bedrijf.

Ik heb op 21 december 2018 opgezegd, kreeg netjes een afrekening van Qurrent met een bedrag dat ik terug zou krijgen. Rond de 250 euro. De boete van het eerder overstappen er al gehaald.

Twee weken later word het betaald minus 1 maand.

Na een hele lange mail wisseling heb ik ze vandaag maar gebeld. Waar ze na 5/6 werkdagen pas reageren.

Nu blijkt dat Qurrent de opzegging pas 3 weken (12 januari) later behandeld en dus net na de maandelijkse incasso ronde op de 8ste van de maand.

Dus januari ook betaald. Kreeg ik een email met een betalingsachterstand, dus ik weer het maandelijkse bedrag overgemaakt. Heeft Qurrent deze geboekt op februari 2019.

Nu zeggen ze ja, maar de afrekening is gemaakt op 13 februari dus weer na de 8ste.

Ik heb nu 2 maanden betaald voor lucht.

En geen manier om dit via de email en telefonisch terug te krijgen.

En als je ze belt zijn ze enorm onbeschoft.

Ohhh en niet geheel onbelangrijk, ze sturen screenshots mee. Maar vergeten dat ze 2 schermen hebben en je dus in mijn geval een broef van een andere klant kan mee kijken. Erg slechte privacy zaak dus.

Peter uit: Den Haag

20-03-2019
2,3

Ervaring: Sinds Qurrent is overgenomen door Greenchoice is Qurrent, zo lijkt het wel, Qurrent niet meer. Ben nu al een paar weken aan het corresponderen met Qurrent en incassobureau TKB over een paar tientjes onterechte incassokosten. TKB dreigt nu zelfs om alleen voor de incassokosten naar de rechter te gaan. Betaalbewijzen uit de telebankierapp overlegd maar Qurrent wil meer bewijs van betalingen (die ovv mijn klantnummer zijn gedaan). Zouden ze toch in hun eigen administratie moeten kunnen nagaan zou je zeggen. Bejegening door Qurrent en incassobureau is 'gebiedend'. Ik betaal deze mensen een dikke 2.500,00 euro per jaar voor hun diensten en dan zou je toch wat meer klantvriendelijkheid verwachten.

Bert

14-03-2019
2,0

Ervaring: Super slechte overgang van Qurrent naar Greenchoice. Veel duurder termijnbedrag dan beloofd.

Elyna uit: Amersfoort

28-02-2019
1,0

Ervaring: Zelfs een rapportcijfer 1 kan niet voldoende uitdrukken hoe zeer ik deze oplichtersclub verafschuw. Staat er een Qurrent verkoper aan je deur? Doe vooral niet open. Deze zogenaamde groenste energieleverancier grossiert in valse beloften. Uiteindelijk draait het alleen maar om zakkenvullen. Geen opzegvergoeding betalen, maar wel zelf in rekeningbrengen. Achterlijk hoog verbruik in rekening brengen. Enzovoorts, enzovoorts. Ik voel onmacht, woede en walging. Hier heb ik maar een woord voor: hufters!

Patrick uit: Amersfoort

27-02-2019
1,0

Ervaring: Laaielichters eerste klas!!!! Mooie praatjes aan de deur, maar alle geniep zit in de kleine letters. Qurrent ga je heel diep schamen met je greenwashing!!! Inkooptarieven mijn hoela!! Ik heb nog nooit zoveel betaald als bij bij Qurrent. Ik walg van deze praktijken!

Niek uit: Nieuwegein

11-02-2019
1,1

Ervaring: Op 6 december heb ik een aanvraag gedaan. Door een mail telefonisch contact gezocht. Eerste konden ze mij wel vinden in het systeem maar werd de verbinding verbroken. Teruggebeld kon hij mij niet vinden.. Maar het gesprek werd wel grimmiger toen heb ik telefonisch opgezegd. Ik doe geen zaken met een dienst met zulke slecht communicerende medewerkers. Gewoon onbeschoft. Dus op 11 december heb ik een mail van opzegging gekregen. Mooi binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen dus zit ik nergens meer aan ze vast. Tot ik tot mijn schrik 17 januari een bedrag van mijn rekening zie gaan van Qurrent. Dit heb ik direct teruggeboekt en weer gebeld. De reactie ja maar ik zie dat je bent afgemeld en zie geen afschrijving. Kunt u bewijs sturen. Dit gedaan geen reactie meer. Tot ik op 25 januari weer een bedrag afgeschreven zie worden. Deze is natuurlijk ook meteen terug geboekt. Maar blijkbaar is het voor Qurrent heel lastig om mensen daadwerkelijk uit hun systeem te halen. Wat nog veel erger is ik heb nooit een SEPA machtiging getekend of aangevinkt. Omdat ik nooit meer heb gedaan dan een aanvraag het contract is zelfs niet getekend. Mijn TIP:Doe geen zaken met dit bedrijf, ben je er uitgeschreven houd je rekening goed in de gaten! Het is toch te gek voor woorden dat je 2 maanden geleden annuleert binnen een bedenktijd en er nu nog mee bezig moet zijn?!

Stefanie

10-02-2019
3,0

Ervaring: Ik heb bij de overstap geen meterstanden doorgegeven en Qurrent heeft dus een schatting gemaakt.
Ze schatten dat ik, in mijn eentje woonachtig in een klein appartement, ruim 4000 m3 gas en bijna 5000 kWh aan stroom heb gebruikt in minder dan een jaar. Of ik nog even 3000 euro extra wil betalen.
De klantenservice gebeld, maar volgens een onvriendelijke mevrouw was het mijn eigen schuld omdat ik in het begin mijn meterstanden niet heb doorgeven.
Een klachtenbrief is onderweg, maar gezien andere ervaringen hier vrees ik dat ze daar weinig van onder de indruk zijn.

Rosa uit: 's-Gravenhage

05-02-2019
1,2

Ervaring: schandalig, was overgestapt van eneco naar qurrent en ben nog geen 10 maanden klant geweest alle maanden netjes betaald en moest ruim 850 bijbetalen daar ik nogal chaotisch ben en niet de standen heb doorgegeven
dus zij schatten je in. Al vanaf augustus bezig en contact met hun dat het niet klopt en direct hebben zij mij doorgestuurd naar incassobureau dus nu 954,00 waar ik niet eens gebruik van heb gemaakt dat zei ook de meneer van Qurrent dan moet je een gezin van 10 zijn en elke dag 3x douchen pp , ik ben maar alleen, maar moet het wel betalen !!!!!! schande met mijn bijstand moet ik een lening afsluiten , ga nooit in zee met Qurrent !!!!!!!!