Beoordelingen van Rooijen verhuizingen

Gemiddeld cijfer gebaseerd op beoordelingen tot 12 maanden geleden.

• Verwachting waargemaakt 8,7

I have rated as Private Individual

I am First time customer

Purchased service (s): Relocation, Storage

Benefits:
Am extremely happy with the service. We were «difficult» customers because we did not know when we would be able to have the furniture delivered. But the service was always friendly and efficient.
(Ps I think perhaps we were registered as a company, but I am not sure.)

recommendation: ja

Gertrude uit: Vantaa

11-09-2018
7,9

Afgenomen dienst(en): Verhuizing

Pluspunten:
Wij verhuisden van Finland terug naar Nederland. Een internationale verhuizing is vaak duur, maar de prijs van Van Rooijen was relatief laag omdat we zelf onze spullen konden inpakken en op de begane grond klaarzetten. We vonden het contact heel prettig en al het personeel was vriendelijk en behulpzaam. Het ging allemaal heel vlug en efficiënt. We kunnen dit bedrijf zeker aanbevelen!

Tirza uit: Amsterdam

28-08-2018
2,2

Afgenomen dienst(en): Verhuizing, Opslag

Pluspunten:
Om de klus te krijgen was het contact vlot en vriendelijk, ook het laden verliep prima.

Verbeterpunten:
Op de afgesproken dag leveren lijkt ons een vrij cruciaal onderdeel van de verantwoordelijkheid van een verhuisbedrijf, dat is immers de dienst die wij als klant afnemen.

Om vreemde redenen stonden ze een dag te vroeg op de stoep om te lossen, en dat terwijl er een overeenkomst en regelmatig contact was waarin de datum heel duidelijk is afgesproken. De heer van Rooijen wilde zijn fout niet direct erkennen, wat voor een nogal stressvolle dag zorgde. Iets wat we juist niet wilden en daarom kozen voor een verhuisbedrijf, ondanks de hoge kosten.

De voormalig bewoners (van in de 80) waren compleet overrompeld en van slag bij het zien van de enorme truck met aanhanger. Het afscheid van het huis waar ze ruim 50 jaar hadden gewoond, werd nogal abrupt verstoord. Omdat de overdracht voor de volgende ochtend gepland stond, waren wij zelf uiteraard nog niet op locatie aanwezig. We zijn haastig naar ons nieuwe huis gereden om de oude mensen tot rust te brengen en onze excuses aan te bieden voor de verwarrende situatie. Iets waar de heer van Rooijen verantwoordelijk voor was, maar dat daargelaten.

We voelden ons verplicht te helpen met lossen om het sneller te laten verlopen en de bewoners weer de ruimte te geven voor hun afscheid. Al onze spullen in een hoek en in de dagen erna dus zelf naar de juiste ruimten in het huis moeten tillen. Mijn vriendin heeft een hernia, een reden voor het inhuren van verhuizers.

De overeenkomst met van Rooijen is duidelijk niet juist uitgevoerd. Omdat het volledige bedrag vooraf moest worden voldaan, heb ik gevraagd om een passende compensatie. Super ingewikkeld voor de heer van Rooijen, het werden weken van leuren en sleuren. De heer van Rooijen probeerde zich er op allerlei vreemde kinderachtige manieren uit te draaien, wilde niets op mail zetten en beloofde steeds terug te bellen met uitsluitsel en een voorstel, wat vervolgens niet gebeurde. Na een laatste reminder kwam dan vorige week eindelijk een kortaf sms'je waarin meneer een schamel bedragje wilde terugbetalen. Een wat mij betreft onredelijke vergoeding waarvoor ik heb bedankt.

Professioneel contact, een excuus en zoeken naar een voor ons allebei passende oplossing is heel moeilijk gebleken, jammer en voor een bedrijf als deze ook niet erg handig.

Ik kan me voorstellen dat er veel goede ervaringen zijn, daarom hebben wij destijds gekozen voor Van Rooijen. Maar in ons geval was een vroege levering, een vrij cruciaal onderdeel als je een verhuisbedrijf bent, reden voor deze waarschuwing aan toekomstige klanten. Ik zou de chaotische heer van Rooijen nog even een paar keer bellen en e-mailen om zeker te weten dat hij zijn zaakjes op orde heeft. En betaal ook vooral niet het gehele bedrag vooraf.

nelleke uit: hobøl

20-01-2018

Afgenomen dienst(en): Verhuizing, In- uitpakservice

Pluspunten:
Zeer professioneel en beleefd personeel.

Verbeterpunten:
De voorafgaande communicatie had iets beter kunnen lopen. Nu was het per mail en tlf. en dit heeft een keer tot onduidelijkeheden geleid. Maar werd tot volle tevredenheid opgelost uiteindelijk.

Evelien uit: Stockholm

19-01-2018

M. uit: Eindhoven

9,7

Afgenomen dienst(en): Verhuizing, Opslag

Pluspunten:
Betrouwbare professionele organisatie.

Geen

Flip uit: Glava, Zweden

Afgenomen dienst(en): Verhuizing

Pluspunten:
Scherpe prijs, geen gezeur

Verbeterpunten:
Back office mag wat beter, moest adressen een aantal keer doorgeven. Heb het idee dat er met een hele kleine overhead gewerkt wordt waardoor de prijzen laag kunnen blijven. Voor ons was dit geen probleem maar kan me voorstellen dat andere mensen daar meer moeite mee hebben

Martin uit: Saltsjö-Boo

9,7

Ik heb beoordeeld als: Particulier

Ik ben: vaker klant geweest

Afgenomen dienst(en): Verhuizing, Opslag, In- uitpakservice

Floortje uit: Zeist

19-09-2017
8,2

Ik ben: eerste keer klant

Afgenomen dienst(en): Verhuizing, Opslag, De- en montage meubelstukken, In- uitpakservice

Pluspunten:
Het is prettig werken met van rooijen omdat ze met een klein professioneel team werken.

Verbeterpunten:
-ik had gevraagd zo specifiek mogelijk op de doos te zetten wat erin zat, maar dit was erg summier gedaan.
-een aantal dure (wollen) jassen die oorspronkelijk aan een kleerhanger hingen, was opgevouwen in een doos. Na twee maanden opslag moesten ze lang uithangen om te herstellen. Het leek erop dat er te weinig hangdozen waren meegenomen.
-ik had expliciet gevraagd of ze ervoor konden zorgen dat er sowieso een iemand zowel bij inpakken in Oslo kon zijn als bij uitpakken in Zeist. Volgens verhuizer zouden ze dit doen, maar helaas niet waargemaakt. Uitpak team in Zeist, was deels zeer professioneel, deels onervaren.