Filters

1

Terrible experience

Such a terrible company and customer experience. I was paying on a quarterly basis for the contract that included once in two years maintenance. When I wanted to move it to the new address (in the same city) they told me they don't service that city anymore (we are talking about Amsterdam and not a village). So, conveniently for them, when I needed them, they refused regular maintenance. And discussing this with their Customer Service was just a terrible and unprofessional service all together.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
2

Storing slecht beoordeeld

Onze 12 jaar oude Nefit Proline gaf een storing melding druk/stroming sensor defect en was wou niet meer opstarten. Na telefonisch contact (na15 min. in de wacht) gaf ik de melding inclusief storingscode door aan de receptioniste van ESNW, direct werd er een storing monteur van hun gestuurd om de ketel te repareren. Binnen een uur stond er in het weekend een monteur aan de deur, geweldig dacht ik nog. De storing melding was doorgegeven aan de monteur, echter deze gaf aan dat de printplaat en pomp vervangen moest worden. (dit zonder de druk/stroming sensor te hebben geïnspecteerd, wat ik hem nog adviseerde, iets wat mij geheel verbaasde was dat hij deze sensor niet demonteerde). Natuurlijk heb ik geen nieuwe onderdelen laten bestellen, want dat zou bijna net zo duur worden als een nieuwe ketel. De monteur is weggegaan en zou met spoed een nieuwe ketel aanvragen. Ik besloot nadat de monteur weg was om zelf de druksensor te demonteren. (er viel toch niets meer te verliezen) Hierbij kwam ik erachter dat de toevoer leiding naar de sensor geheel verstopt zat. Na alles gereinigd te hebben blijkt dat de ketel gewoon weer werkte. Nu werkt hij alweer een week probleemloos. 4 Dagen later kreeg ik offerte van ESNW voor een Intergas Xtreme 30 ketel die 600 euro hoger was in vergelijking bij concurrenten incl. Montage en doorvoerpijp. (ESNW rekende een extra spoed tarief) Al voor de 2e keer verkeerde analyse van monteurs van ESNW. Enkele jaren terug had ik ook al zo’n ervaring met een monteur van dit bedrijf nadat tekens de waterdruk wegviel van de CV. Deze vertelde mij dat er een lek ergens in het CV circuit zat. Ook toen bleek dat er een scheurtje in een deel van ketel zat, wat ik zelf later ontdekte. Toen ik onlangs las in het NHD dat bij mijn buurman verderop bijna zijn huis werd opgeblazen door een (gaslekkage in aansluiting ketel) demontage foutje van de monteur van ESNW is het vertrouwen in hun monteurs erg gedaald

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

Ellende

Na gebrekkig onderhoud door esnw ging de ketel voor de kerst stuk. Het dduurde twee weken voor men überhaupt de juiste onderdelen gingen bestellen. Heel die tijd zonder cv en warm water. Ander bedrijf benaderd die het binnen 24 uur heeft gefixt. Nooit echt nooit in zee gaan met esnw!

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
2

Slecht

Als Esnw fouten maakt bij onderhoud/vervanging dan neemt men geen verantwoordelijkheid en komen kosten en gevolgschade ten laste van de klant. Interne communicatie is ver beneden peil, waardoor oa. herhaaldelijk verkeerde onderdelen besteld worden. Tevens lang wachten voor men op niveau klachten beantwoordt. Als u een goed alternatief heeft kies daar dan voor voor onderhoud van uw installatie.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

Slechte organisatie en slechte service

Afspraken voor onderhoud worden regelmatig niet nagekomen en bij reclameren wordt niet getracht dit dan op korte termijn alsnog na te komen. In het verleden nog mild over gedacht en geweten aan drukte en coronaperiode, maar na diverse teleurstellingen in de afgelopen jaren was voor mij nu de maat vol en heb ik de verbintenis direct laten beëindigen. Hoewel dat nog met een maand opzegtermijn gepaard gaat. Maar spijt van al mijn periodieke betalingen door de jaren heen die absoluut niet in verhouding staan wat ze ervoor geboden hebben.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

Slecht

Na onduidelijke/onjuiste informatie zat ik vast aan peperduur jaarcontract. Voor een reparatie waarvan vantevoren was gezegd dat deze grapjas, moest ik toch betalen. Geen contact mogelijk met de administratie. Pas na maanden “nietszeggende” reactie van de klachtenafdeling.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

ZEER SLECHT!!!

GA NOOIT met deze firma in zee, zeer slechte service. kantoor is een grote puinhoop. wij wachten al vier dagen op een onderdeel van onze ketel. elke dag contact gehad hoe het verloop is,. komen ze na vier dagen, dat er iets is fout gegaan met bestellen. en dat de reparatie uit blijft. ondertussen zitten wij met vier kleine kinderen in de kou. Als je hun hierop aanpreek vinden zij dit heel normaal,. uit principe weiger ik hert eerste bezoek te betalen van 155€ !! nu gaan ze agressief met de incasso aan de gang... zeer triest allemaal

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

Zeer zeer slecht

Een drama met het verlenen van hulp ketel kapot en vervolgens beloven dat er een monteur komt maar niemand sturen. En dan vervolgens doodleuk zeggen dat de monteur de volgende dag pas gaat komen

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
2

Sturen facturen zonder ook maar iets op te lossen

Wij hebben een onderhoudscontract voor onze cv. Bij het laatste bezoek bleek dat de thermostaat niet goed werkt. Dit valt buiten het contract (dat is voor de ketel). Maar de monteur had wel een collega die dit voor ons kon oplossen. Na een paar dagen kwam de specialist, keek eens rond, maakte wat foto’s en zei dat hij zou nadenken over een oplossing. Hij denkt nog steeds, de administratie niet, die stuurde een rekening van ruim €200.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
2

Heel erg matig tot slecht

Slechtbereikbaar,administratie waardeloos en reageren nergens op.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen N.v.t.
  • Nazorg en Garantie N.v.t.
1

Ballenbedrijf

Den Helder 01-04-2021 Na een F10 (NTC) Storing op 8 feb jongstleden van de AWB CV installatie begon de drama pas echt. Ja sorry meneer pomp is stuk, hebben we niet op voorraad. Zal de pomp enigszins oplappen dan kunt u tijdelijk verder. Duurt een weekje. Wij nemen contact met u op. 1 1/2 week later we zullen zelf maar eens bellen. Sorry, we komen zo snel mogelijk naar u toe. Na anderhalf uur aan het werk, bleek ook een print kapot. Hebben we niet op voorraad, anderhalve week verder. Nieuwe print, dat was het dus ook niet, wel een waterlekkage op zolder, water langs de muren, afvoerpijp plotseling lek. Heeft u een emmer dan kunt u deze onder de druppelende pijp zetten. denk toch dat de afvoer sensor stuk is. Hebben we helaas niet op voorraad. Week verder, zelf maar gebeld. We komen eraan. Monteur naar de zolder, Potjandorie, verkeerde temperatuur sensor. Dit is de temperatuur aanvoer sensor. je raad het al, niet op voorraad. Ondertussen steeds de zolder op om de installatie te resetten. Verwarming thermostaat op 10 graden, maar de ketel gaat verwarmen tot wel 25 graden. Maakt nu al plof geluiden, met bijbehorende codes F10, F05, F01. Heb de stekker er maar uitgetrokken. Dus nu afwachten wanneer ze nu komen, is alweer 4 dagen geleden. Er is geen communicatie onderling. Elke monteur en we hebben er al 5 aan de deur gehad vraagt steevast, wat is het probleem? Nou het probleem is ESNW............................Aanbevelen, ABSOLUUT niet.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

Zeer slechte organisatie (niet mee in zee gaan)

De organisatie heeft geen duidelijke werkorder en weten van elkaar niet af. De monteurs zijn zeer laag geschoold en ze komen de afspraken niet na. Bovendien geeft leidinggevende de klant de schuld. Het is een heel vermoeiend bedrijf om zaken mee te doen. Bij dit bedrijf is de klant duidelijk geen koning.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
2

Zeer amateuristisch

Ik heb een warmte pomp van 7 jaar oud, monteur moest komen om de de buiten unit bevroor en daarna niet geheel ontdooide. Alle technische gegevens van de unit doorgegeven. Monteur komt s’avonds, ziet de installatie en zegt dat hij deze nog nooit gezien heeft en is met 5 minuten weer vertrokken (kost €130,-) daarna foto’s gestuurd met de hoop dat ze dan wel je juiste monteur sturen. Helaas de tweede monteur wist ook van niks. Derde monteur komt dit was wel een goede monteur want hij vond al snel het probleem maar kon dit ook niet verhelpen omdat er een lek was in het koelsysteem. Het grootste probleem bij ESNW is dat ze niet met elkaar communiceren. Rekeningen versturen daar zijn ze wel goed in. Maar klachten afhandelen is dramatisch.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
2

Waardeloos

Wat een waardeloos bedrijf,ga hier alsjeblieft niet mee in zee. Onkundige monteurs die totaal niets weten. Cv ketel met een kleine storing heeft na 2 1/2 Sleutelen,zoveel storingen dat hij niet meer aangaat en vervangen moet worden.maar ons oorspronkelijke probleem nog niet opgelost. Totaal 5 monteurs langs geweest,nu gelukkig 1 monteur (in dit geval van woldhuis) die binnen 3 minuten het probleem gevonden heeft . De toe en afvoer zitten verkeerd om aangesloten op de ketel,daarom hoorden wij af en toe een vreselijk hard geluid. Nu het probleem eidelijk bekend is,kreeg ik een zeer onbeschofte medewerker aan de lijn die mij allerlei opdrachten wil geven,ipv van zich dood te schamen en meteen een monteur langs te sturen om het op te lossen. Kortom wil je een hoop frustratie en ellende voorkomen,ga alsjeblieft niet met deze partij in zee!! En de beoordelingen die op de site staan stellen uiteraard niets voor omdat ze doe zelf kunnen plaatsen of weigeren. Daarom hier een beoordelingen

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
4

van cv onderdelen geen verstand

2 keer geweest , de eerste keer geen onderdelen , moest besteld worden , duurde 2 weken , toen geweest maar ze hadden het verkeerde onderdeel , nu wachten wij nog steeds op een nieuwe afspraak ,

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie N.v.t.
1

Uiterst bellaberde service en slecht werk

De ESNW is bij mij maar liefst vijf keer langs geweest voor het vervangen van een klep-motortje: drie keer voor een "schouw" omdat de monteur niet wist wat de vorige monteur had opgenomen aan werkzaamheden. Het leek op 'installatie-tourisme' bij ons: telkens weer een nieuwe monteur voor hetzelfde klusje. bijna 900 lichter heb ik een professionele installateur uit Haarlem in de hand genomen om de klus te klaren: in 1 bezoek gepiept. ESNW is werkelijk een slecht installatiebureau: ze bellen niet terug alse je een klacht hebt, registreren je klacht niet en de werkzaamheden zijn slecht uitgevoerd zonder het gewenste resultaat. Hun administratie is een zootje en de aantekeningen van een schouw worden niet gelogged in het systeem. Nooit zaken mee doen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie

Bedrijfsgegevens

De Factorij 17

1689 AK Zwaag

[email protected]

Over Techniek Nederland

Techniek Nederland is de belangrijkste vereniging voor ondernemers in de installatiebranche, de technische dienstverlening en de elektrotechnische detailhandel. De leden van de vereniging zijn technische experts en dienstverleners op een breed terrein. Ze plaatsen niet alleen technische systemen in uw woning of bedrijf, maar leveren ook advies en voeren de regie over ingewikkelde technische projecten, van ontwerp en plaatsing tot beheer en onderhoud.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.