Let goed op dat je krijgt wat je voor hebt betaald!
Voor de aanschaf van een buscamper had ik MijnAutocoach gevraagd om de buscamper aankoopkeuring te uitvoeren.
Ik was zelf aanwezig bij de keuring en ik heb niets te zeggen over de vriendelijkheid van de coach en zijn deskundigheid wat betreft het checken van de auto gedeelte.
Op de camper inrichting werd eigenlijk weinig gecheckt. Ik begrijp wel dat de bus vrij eenvoudig ingericht was: een dakluik, een accu die 12v systeem voedt, 230 systeem werkt alleen op de wal aangesloten. Geen koelkast... Desalniettemin, verwacht je een buscamperrapport te ontvangen. Dat was eerst niet het geval. Nadat ik voor de goede rapport vroeg kreeg ik hem. Helaas zag ik veel punten als “goed” wanneer ik weet dat ze niet gecheckt werden (huishoudaccu, werking stroom 12v en 230v, waterpomp).
Men zou zeggen “je weet wat moet gekeken worden, waarom vroeg je het niet?” Nou vrij simpel, als je op het moment bent, denk je niet per se aan alle aspecten... je bent ook bezig met andere dingen zoals zorgen dat de verkoop goed verloopt en het is ook wat spannend... daarom liet ik een keuring plaats vinden... om te zorgen dat alle aspecten van de camper gecheckt worden (een pro weet toch hoe hij zijn werk moet doen).
Dit verhaal tussen MijnAutoCoach en ik is nog niet afgelopen. Persoonlijk denk ik dat ik de verkeerde keuring heb betaald (was eigenlijk maar een auto keuring, geen buscamper keuring). Ik zie wel wat MijnAutoCoach er van vindt en wat ze tegemoet aanbieden. Als we wel eerlijk zijn geven ze toe dat het niet helemaal is gegaan zoals het moest, en geven ze het verschil tussen beide type keuring terug.
Uit eindelijk was de buscamper woonruimte al door CED gekeurd en getaxeerd en deze rapport heeft mij gerust gesteld, veel meer dat die van MijnAutoCoach... de technisch en motorisch deel van de rapport van MijnAutoCoach is wel duidelijk.
Let dus goed op at je vraagt en wat je krijgt.