Binnen no-time mijn overstap geregeld.
Hi Henk, bedankt voor je positieve review! We zijn blij om te horen dat de overstap snel geregeld was. Mocht je in de toekomst tips hebben over hoe we onze service kunnen verbeteren horen we het graag.
Vriendelijk personeel en telefonisch goed bereikbaar
Hi Wout, bedankt voor het delen van je ervaring. We zijn blij om te horen dat je zo tevreden over ons bent!
Na overstap via PriceWise binnen een paar uur gegevens gekregen. Hierna telefonisch contact omdat ik nog wat vragen had en deze werden snel en adequaat beantwoord c.q. opgelost. Eerste kennismaking was dus prima.
Hi Peter, welkom bij Vandebron! Wat leuk om te horen dat je hebt gekozen voor een contract bij ons en dat de eerste indruk positief was. Die lijn zetten we graag voort!
Mijn vraag kon ik niet vinden op de website en heb daarom telefonisch contact gezocht met de klantenservice. Werd vrij vlot op nette manier geholpen en het antwoord op mijn vraag direct beantwoord en opgelost, binnen no time had ik ook al een mail, met bevestiging van mijn vraag . Ik beveel transparante Vandebron aan.
Hi Adriaan, wat fijn dat je zo snel en goed geholpen bent door onze klantenservice! Transparantie en klantvriendelijkheid vinden wij ook erg belangrijk. Bedankt voor de positieve review en je aanbeveling 💚
Duidelijke informatie op de website, efficiënt bestelproces en snelle plaatsing na opdracht.
Hi Mari, fijn onze website duidelijk is en de bestelling van je laadpaal soepel en snel verliep! Bedankt voor je positieve beoordeling 🚘⚡️💚
Het geeft mij een goed gevoel hoe klein ook dat ik groene energie afneemt van windmolens. Ik ben wederom netjes te woord gestaan door een medewerker van de klanten service. Van de Bron is voor mij gewoon een fijne club.
Hi Dirk, wat fijn om te horen dat je zo tevreden bent met onze service en bewust een duurzame keuze maakt! Daar krijgen wij ook weer goeie (groene) energie van :)
Ben en was tevreden met vdBron vandaar ook gisteren contract aanbod verlengd en heb nog 14 dgn bedenk tijd.! Bij het aanbod zou ik bij 1 jr vast een korting van € 100 krijgen. Heb het nieuwe contract gisteren ook direct in mijn mail ontvangen echter nérgens staat die €100 korting vermeld..! En zie het ook niet terug in de berekeningen. Probeerde net daarover te bellen met vd Bron maar een bandje begint telkens opnieuw zonder dat je door verbonden wordt...! Ik krijg dus geen contact. Wil wel graag "uitsluitsel" over die € 100 euro korting.
Hi, bedankt voor je review. Wat leuk dat je je contract bij ons verlengd hebt! Vervelend dat er aanvankelijk een probleem was met de verwerking van de korting. Vandaag hebben we een goed bezette telefoonlijn, dus je kunt ons bereiken op +0880 444 555. Als dat niet lukt, kun je ons ook een e-mail sturen naar [email protected]. We helpen je graag verder en zorgen ervoor dat het probleem wordt opgelost!
Na een telefoongesprek met Vandebron-medewerker aangegeven dat we graag een Variabel contract willen behouden, net zoals we dat het afgelopen jaar ook hadden. Tot mijn grote verbazing kreeg ik een mail met daarin de bevestiging dat we een 3-jarige contract hebben afgesloten. Heel apart. Er was zelfs geen enkele discussie. Het gesprek ging als volgt: “Meneer, wilt u een 1-jarig contract bij ons afsluiten?”. “Nee, dit willen wij niet, we blijven graag variabel”. Aparte fout die er daarna toch in is geslopen. Als ik die mail niet op tijd had gelezen zaten we nu vast aan een 3-jarig contract. Daarna door een andere collega prima geholpen, maar is het vanwege het systeem (nog) niet mogelijk het direct te wijzigen.
Hi Ivo, bedankt voor je beoordeling. Wij nemen deze klacht erg serieus. Het is uiteraard niet de bedoeling dat je zomaar een vast contract krijgt zonder dat je dit wil. Uit je bericht begrijpen wij dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice hierover en dat we al aan het onderzoeken zijn wat er precies fout is gegaan. We zullen zo snel mogelijk bij je terugkomen met een terugkoppeling en het contract zal uiteraard worden ontbonden als blijkt dat je inderdaad nooit een contract hebt willen afsluiten. Onze excuses voor het ongemak.
Echte groene stroom, CO2 wordt hier in NL gecompenseerd ipv vage projecten in verre landen, goede tarieven ook voor terugleveren (zonnepanelen). Duidelijke website, duidelijk over tarieven, geen kleine lettertjes. En bereikbare klantenservice, je hebt snel iemand aan de lijn en je wordt goed en vriendelijk geholpen. Ik krijg allerlei goedkopere aanbiedingen maar voor een klein prijsverschil kies ik voor duurzaamheid, kwaliteit en service.
Hi Ad, wat fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over onze service! We hechten veel waarde aan een snelle, goede en klantvriendelijke service. Het doet ons goed te horen dat je ook zo'n groen hart hebt en als klant zijnde meedoet aan onze missie om zo snel mogelijk 100% groene energie, 100% van de tijd beschikbaar maken in heel Nederland! Bedankt voor je positieve review 💚
Geen lange wachttijden bij een telefonisch contact.
Hi Jan, bedankt voor je review! Wat goed om te lezen dat je zo snel geholpen bent door onze klantenservice 🙌
Kundig en zeer vriendelijk te woord gestaan met duidelijke antwoorden in begrijpbare taal. Echt een aanrader voor toekomstige klanten.
Hi Huub, wat fijn om te lezen dat je goed geholpen bent en ons aanbeveelt! Bedankt voor je positieve beoordeling 💚
De medewerker tutoyeert je ongevraagd en ik ben tenslotte de cliënt enfin zal wel beleid zijn binnen het bedrijf . De aanbieding werd in 2 dagen 5,00 duurder betreft het maandbedrag. Onduidelijk wat je werkelijk moet betalen in de app staat alleen bedrag exclusief prijsplafond vermeld liefst inclusief prijsplafond.
Best Jan, Bij Vandebron hebben we ervoor gekozen om in alle correspondentie de 'je' vorm te hanteren. Dit is niet omdat we geen respect voor u als klant hebben. Dit is omdat wij, als jong bedrijf, op een persoonlijke manier met onze klanten willen communiceren. We krijgen hier vaak positieve reacties op. Maar we begrijpen dat niet iedereen dit op prijs stelt. U kunt dit aangeven bij de klantenservice zodat we je account op "formeel" kunnen zetten, zodat wij u op de voor u prettigste toon kunnen bereiken. Wat betreft de tarieven van variabele contracten, deze kunnen regelmatig veranderen omdat de tarieven op de energiemarkt ook fluctueren. Het termijnbedrag wordt afgerond, dus in werkelijkheid hoeft het niet precies een verschil van €5 te zijn. Het prijsplafond wordt niet weergegeven in de app omdat het tarief van het prijsplafond niet van toepassing is op het verbruik boven 1200 m3 gas en 2900 kWh elektriciteit per jaar. Dit kan alleen achteraf worden verrekend, wanneer het verbruik over het gehele jaar bekend is. Om te voorkomen dat klanten een hogere jaarafrekening ontvangen dan verwacht, geven we geen schatting van de kosten met betrekking tot het prijsplafond in de app. We tonen echter wel een lijn in de verbruiksgrafiek om inzicht te geven in het prijsplafond. We hopen dat dit verduidelijking biedt. Mocht u nog verdere vragen of opmerkingen hebben, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We staan voor u klaar om te helpen.
Heb telefonisch contact gehad om mijn aflopend contract bij Vandebron te verlengen. De medewerkster van afdeling Sales(Roos) heeft mij goed geholpen en vriendelijk te woord gestaan. De afspraken zijn dezelfde dag per mail bevestigd.
Hoi Bram, wat fijn dat je tevreden bent met de hulp. We geven het compliment door aan Roos!
We hebben een laadpaal via Vandebron laten plaatsen voor onze privé elektrische auto en ook met het oog op zakelijke elektrische auto. Fijne optie bij Vandebron om zelf tarief te kunnen instellen voor verrekenen kosten zakelijke auto. Plaatsing van de paal ging snel en soepel. Een paar kleine dingen moesten achteraf nog geregeld worden door Vandebron, kon op afstand en was geen probleem. Opladen zelf gaat erg gemakkelijk. Al met al een aanrader.
Hi Bastiaan, bedankt voor je goede beoordeling. We zijn blij om te horen dat je blij bent met onze laadpaal. Samen maken we Nederland elke dag een beetje duurzamer 💚
Geen klachten. Altijd eerlijk en groen advies
Hi Marja, fijn dat je ons eerlijke en groene advies altijd waardeert! Van deze positieve beoordeling krijgen wij weer goeie energie 💚
De website is duidelijk en overzichtelijk. Het contact via e-mail en telefoon verloopt altijd prima en personeel is ook zeer vriendelijk. Ook de tarieven vindt ik keurig. Het enige hele kleine minpuntje is de vaa lange wachttijd om een medewerker telefonisch te bereiken.
Hi Robert, bedankt voor je positieve beoordeling! Fijn dat alles duidelijk en overzichtelijk voor je is. Klantvriendelijkheid en een goede prijs-kwaliteitverhouding vinden wij ook heel belangrijk. Het is inderdaad momenteel heel erg druk waardoor onze wachttijden soms kunnen oplopen. We streven er echter altijd naar om iedereen zo snel mogelijk te helpen. Bedankt voor je feedback hierop! We stellen je input zeer op prijs en gaan hiermee aan de slag 💚
Bij duurzaam dacht ik al snel dat dit invloed zou hebben op de prijs. Dat is totaal niet het geval, zeer concurrerende tarieven en daarnaast een heel fijne service, alles in eenvoudig in te zien via de login en mocht je ergens niet uitkomen of vragen over hebben dan word je vakkundig geholpen door de medewerkers.
Hi Pascal, wat fijn om te lezen dat je onze service zo goed ervaren hebt! We doen er alles aan om de prijs-kwaliteitverhouding van onze groene energie zo goed als mogelijk te houden. Een vakkundige klantenservice vinden wij hierbij ook heel belangrijk. Bedankt voor deze positieve woorden en beoordeling. Daar krijgen wij weer goeie energie van 💚
Een energiemaatschappij die het milieu hoog in het vaandel heeft staan maar klanten geen vast contract aan wil bieden omdat ze zonnepanelen hebben??? echt te bizar voor woorden.
Hi Marc, bedankt voor je reactie. We begrijpen waar je vandaan komt en willen graag de achterliggende gedachte aan je uitleggen. Het afgelopen jaar is het aantal mensen met zonnepanelen in Nederland fors gestegen! De productie van zonne-energie is in 2022 zelfs met 40% toegenomen. Dit is geweldig nieuws voor de energietransitie, aangezien het aanbod van groene energie gestaag groeit en dat juichen wij alleen maar toe. Echter, dit brengt ook nieuwe uitdagingen met zich mee. Vanwege de grote toename van zonne-energieproductie in Nederland wordt er op zonnige momenten veel stroom opgewekt, terwijl de vraag naar stroom niet evenredig toeneemt. Met andere woorden, vraag en aanbod zijn niet in balans. Dit resulteert in extreem lage prijzen voor stroom op deze momenten en steeds vaker zelfs negatieve prijzen. Als je zonnepanelen hebt, ontvang je als klant het salderingstarief of het teruglevertarief wanneer je meer stroom teruglevert dan je zelf verbruikt. Echter, de werkelijke prijs voor teruglevering ligt vaak veel lager dan deze tarieven. Het verschil tussen deze prijzen is de afgelopen tijd aanzienlijk gestegen. Op dit moment verwerken we dit verschil nog niet in ons aanbod voor klanten met zonnepanelen. Nu er steeds meer klanten zijn met zonnepanelen op hun dak, moeten we ons aanbod voor deze klantgroep aanpassen. Daarom kunnen we op dit moment nog niet alle soorten vaste contracten aanbieden aan klanten met zonnepanelen. Dit voelt erg in strijd met onze missie, aangezien onze klanten met zonnepanelen juist een zeer belangrijk onderdeel zijn van het versnellen van de energietransitie! Dus, om de energietransitie te kunnen blijven versnellen en dus te voorkomen dat fossiele brandstoffen worden ingezet wanneer er onvoldoende groene energie beschikbaar is, werkt Vandebron aan de zogenaamde "hoofdstuk 2" van de energietransitie: het beschikbaar maken van 100% groene energie op elk moment van de dag. Zo zijn we bijvoorbeeld al lange tijd bezig met het idee van het 'slim' (groen) opladen van elektrische auto's en is ons dynamische energiecontract net gelanceerd! We zijn momenteel hard aan het werk en doen er alles aan om binnenkort weer passende vaste contracten aan te kunnen bieden aan al onze klanten met zonnepanelen. We verwachten dat dit halverwege augustus het geval zal zijn. Zodra het zover is, zullen we dit uiteraard direct laten weten! Voor verdere vragen of uitleg kun je ook altijd contact opnemen met onze klantenservice telefonisch via +088 044 4555 of per mail naar [email protected].
Ik heb simpelweg een goed gevoel bij mijn leverancier. Het voelt vertrouwd en eerlijk. Vandebron is altijd direct bereikbaar, helder in de communicatie, helder in overzichten en vriendelijk en behulpzaam aan de telefoon. Plus positief concurrerend in prijs, zonder prijsvechter te zijn. En niet minder belangrijk; ik denk dat Vandebron zijn uiterste best doet zo groen mogelijk in de markt te staan. Kortom.., waarom zou ik overstappen?!
Hi Richard, bedankt voor deze positieve beoordeling! Wij hechten ook veel waarde aan transparantie, bereikbaarheid en goede communicatie. Het doet ons goed om te horen dat je deze aspecten van onze klantenservice hebt opgemerkt. Bovendien waarderen we het enorm dat je onze inzet voor het versnellen van de vergroening van de energiemarkt in heel Nederland erkent en zelf ook betrokken bent! 💚
Zijn al jaren klant en hebben geen behoefte om over te stappen naar een andere leverancier ook al zou dit goedkoper kunnen zijn. Nu weer mogelijk om 3 jaar te verlengen, gelijk gedaan en dat geeft rust.
Hi Marja, bedankt voor je positieve beoordeling. Wat fijn om te lezen dat jullie al jaren tevreden klant zijn en dat de aankomende jaren ook willen blijven! Samen kunnen we zo verder met werken aan onze missie naar zo snel mogelijk 100% groene energie in heel Nederland 💚
Altijd goed bereikbaar. Snel en vriendelijk. Denken altijd met je mee en helpen waar nodig. App is goed en overzichtelijk. Ga zo door. Aanrader voor iedereen.
Hi Samuel, bedankt voor je positieve woorden! Wat fijn om te lezen dat je onze klantenservice zo goed ervaren hebt. Bedankt voor je beoordeling en aanbeveling 💚
Ik heb een energiecontract bij VandeBron omdat ik het erg belangrijk vind dat we onze energie uit natuurlijke bronnen halen. Voorts is de klantenservice erg goed te bereiken (geen lange wachttijden) en komt snel met oplossingen
Hi Karin, wat goed om te lezen dat je ook een hart hebt voor duurzaamheid! Als klant draag je ook bij aan onze missie om zo snel mogelijk 100% groene energie in heel Nederland te realiseren. We zijn blij dat je een positieve ervaring hebt gehad met onze klantenservice en dat je snel oplossingen hebt gekregen. Dat geeft ons weer een boost aan goede, groene energie ;)
Prima. Snel geholpen bij vragen en duidelijke app
Hi Beert, wat fijn om te lezen dat je snel geholpen bent en de app duidelijk is. Bedankt voor je positieve beoordeling!
Sinds VandeBron is overgenomen is het volstrekt niet meer die ideologische firma waar wij ons al vanaf het eerste uur bij hebben aangesloten. Lokkertjes voor klanten voor een nieuw vast jaarcontract maar diegenen die net buiten die boot vallen hebben het nakijken. De starre houding is verontrustend. Ook hebben wij al heel vaak onze maandtermijn zien veranderen na bepaalde afspraken. Zo spoedig mogelijk zeggen wij ons contract dan ook op.
Hi Astrid, we vinden het vervelend om te lezen dat je dit zo ervaren hebt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! De uitleg voor de korting voor nieuwe klanten is dat onze missie centraal staat waarin we zo snel mogelijk 100% groen$$e energie in heel Nederland willen. Hoe meer mensen met ons meedoen aan de missie en klant worden, hoe meer mogelijkheden we hebben om dit zo snel mogelijk te kunnen realiseren. Ook komen we klanten hiermee tegemoet in tijden waarin energieprijzen nog steeds een stuk hoger liggen dan dat ze zijn geweest. Tegelijkertijd proberen we er alles aan te doen om onze huidige klanten tevreden te houden. Ook hier gebeurt dat door middel van verschillende actiecampagnes, maar bijvoorbeeld ook door de gebruikservaring op de app te verbeteren of het klantcontact naar wens te laten verlopen. Momenteel hebben we bijvoorbeeld de vriendenkorting voor bestaande klanten. Het maandelijkse termijnbedrag is slechts een voorschot en kan tussentijds worden aangepast. Bijvoorbeeld door veranderende externe kosten die we aan je moeten doorberekenen, zoals verhoogde belastingen vanuit de overheid en stijgende netbeheerderskosten. Dit doen we om ervoor te zorgen dat je niet voor hoge onverwachtse kosten komt te staan bij jaarlijkse afrekeningen. We brengen je hier natuurlijk altijd van op de hoogte per mail. Mocht je het overigens niet eens zijn met de aanpassing, kun je zelf via onze website of in de app de hoogte van je termijnbedrag aanpassen. Ook kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice en kijken we graag even met je mee naar een passend termijnbedrag. Tevens gaan wij graag het gesprek met je aan en staan we immers altijd open voor feedback. We nemen deze beoordeling dan ook zeker mee om onze service te blijven verbeteren. We hopen dat je onze uitleg kunt begrijpen en zien je niet graag gaan! Mocht je naar aanleiding hiervan nog vragen hebben, kun je telefonisch contact met ons opnemen via +088 044 4555 of per mail via [email protected].
Tarieven, afrekeningen, contact, waar electra en gas vandaan komen, enz. enz. alles is duidelijk en zonder ingewikkelde poespas. Dat ze niet de allergoedkoopste zijn neem ik dan voor lief.
Hi Willem, bedankt voor je positieve beoordeling! Wij vinden het ook erg belangrijk dat alles overzichtelijk en duidelijk is. We doen ons best om de prijs-kwaliteitverhouding zo goed mogelijk te houden. Fijn dat je als klant meedoet aan onze missie naar zo snel mogelijk 100% groene energie in Nederland 💚
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.