Als klant krijg je het gevoel dat ze er voor jou zijn, bij andere maatschappijen merk je dat ze er alleen voor zichzelf zijn.
Bijzonder blij met de overzichtelijke en duidelijke afrekening
Makkelijke App. Snelle reactie bij eventuele vragen.
Ik blijf nog steeds trouw aan Vrijopnaam, omdat ik het concept van puur groene Nederlandse energie, geleasede "eigen" zonnepanelen vlak bij huis destijds geweldig vond. Ik moet wel toegeven dat het vanwege de hogere en vooral onzekere kosten steeds moeilijker wordt om trouw te blijven aan Vrijopnaam. Zo leveren de "geleasede" panelen nog steeds niet veel op (aan geld!) en zijn (voor zover ik weet) alleen maar dure en uitermate onzekere variabele tarieven mogelijk! Misschien drijven de hogere kosten veel Vrijopnaam-klanten toch in de armen van de concurrenten!?! Jammer...
Vrijopnaam scoort een 10 op de ranglijst van Greenpeace, dat was mijn eerste reden om over te stappen. Daarnaast ben ik ook fan van het kopen (leasen) van de zonnepanelen, werkt makkelijk met een paar kliks en je betaalt vrijwel niks meer voor elektriciteit. De web portal is makkelijk en duidelijk. Je kan zien hoeveel stroom/gas je verbruikt hebt per dag/maand/jaar, hoeveel je panelen opbrengen, en hoe je ervoor staat qua bijbetalen/terugkrijgen aan het eind van het jaar. Maandbedrag aanpassen gaat simpelweg via de email, supermakkelijk.
Uitstekende klantenservice en de app maakt alles overzichtelijk!
Top
100% duurzame energie zonder gedoe, precies wat ik zocht.
Kan alles volgen op de smart phone. Leuk en duidelijk en ook al is het berekend, krijg je op het einde van t jaar nog iets terug. De 12e maand, december is bij ons n dure maand.
Super klantvriendelijk.
Goede communicatie en dat lekker groen en duurzaam
Snel inzicht in verbruik.
Zowel de app als de website en vooral ook het persoonlijk contact is altijd duidelijk transparant en servicegericht.
Snelle response op vragen een aanpassingen, overzicht verbruikscijfers duidelijk.
Al jaren erg tevreden.
Ik ben al enkele jaren klant. Tot nu toe nooit problemen gehad met levering van gas en elektriciteit. Eventuele vragen werden vlot beantwoord. Elk jaar kreeg ik een teruggave van de termijnbedragen. Ik hoop dat deze trend volgende jaren blijft. Jammer dat vaste contracten hooguit één jaar mogelijk is.
Al 3 jaar klant bij VrijOpNaam. De app geeft goed inzicht, het contact met VrijOpNaam is prettig en geen onnodige mails of contact. Bij vragen snel antwoord met oplossingen. Plus, standaard groene stroom.
Vrijopnaam gaat nu vanaf 1 januari ook dezelfde terugleverheffing vragen als van de Bron. Nivelleren heet dat. Nou ben ik een voorstander van nivellering, maar niet ten koste van de energietransitie. Zo gaan we die klimaat doelen niet halen. Grote (buurt) batterijen en grote bedrijven inschakelen bij de geregelde vraag naar energie is een betere oplossing. Dit is een verkapte manier om onder de salderingsregeling uit te komen. De eerste Nederlandse zonnepanelen fabriek is al failliet door de teruglopende vraag naar zonnepanelen.
Beste Froukje, Goed te lezen dat je het belang van de energietransitie deelt met ons en ook zoekt naar de beste wijze om deze (urgente en noodzakelijke) transitie vorm te geven. Wij zijn vóór meer duurzame kWh zon in Nederland. Dat mag duidelijk zijn. Vrijopnaam is de enige energieleverancier die 100% Nederlandse zonnestroom levert aan haar klanten. Je schrijft dat de vaste terugleveringskosten ‘ten koste van de energietransitie’ gaan. Wij zijn van mening dat het tegenovergestelde waar is. Een investering in zonnepanelen op eigen dak is een (zeer) rendabele investering. Dit is en blijft zo. O.a. de salderingsregeling, (actuele) hoge stroomprijzen, btw vrijstelling en dalende prijzen van zonnepanelen zorgen voor een aantrekkelijke ‘business case’. In onze optiek is het niet eerlijk én niet goed voor het draagvlak van de energietransitie als de kosten die toe te schrijven zijn aan klanten met zonnepanelen (op eigen dak) niet aan hem/haar worden doorgerekend. De business case kan deze kosten prima dragen. Een verschuiving van kosten veroorzaakt door klanten mét zonnepanelen naar klanten zónder zonnepanelen is niet fair, niet nodig en ondermijnt ons inziens het vertrouwen in een rechtvaardige transitie. We werken samen, Vrijopnaam en jij, aan een duurzame en circulaire samenleving binnen de grenzen van de planeet. Met vriendelijke groet, namens klantteam Vrijopnaam Bas
Kan het iedereen aanraden gewoon super
Precies zoals ik het wil
Duidelijk zicht op verbruik en aangerekende kosten.
Fijn bedrijf Duidelijke en makkelijke website om snel en duidelijk dingen aan te passen en te regelen. Ook de klantenservice is goed te bereiken en geen uren in een wachtrij.
Ik ervaar Vrijopnaam als eerlijk en transparant.
Foutje op de website gelijk uitgelegd en veranderd op dezelfde dag als het melden!
Ik ben blij met de geleverde diensten. Ik ben blij dat variabel tarief mij grip geeft op de energie kosten en ik heb het gevoel dat ik Vrijopnaam kan vertrouwen op een eerlijke prijs. Ik had graag gezien dat de opbrengst van de zonnepanelen ook mee stijgen met de hogere energie-prijs. Ik heb daar wel iets over gelezen meen ik, maar weet eigenlijk niet of er iets is doorgevoerd. Toch ben ik blij dat ik geen negatief tarief ontvang voor "mijn" opgewekte stroom zoals wel het geval is indien ze op mijn eigen dak zouden liggen. De app is duidelijk en helpt mij mijn energieverbruik te managen. Samengevat tevreden met de dienstverlening.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.