Aardig personeel, maar had wel verwacht dat gemelde problemen opgelost zouden zijn.
Gemelde problemen waren niet verholpen. Email gestuurd op 09/09. Geen reactie ontvangen. Hieronder volgt de email:
Beste Marius, Pieter,
Afgelopen vrijdag is de Alfa Giulia (PL-311-T) bij jullie geweest voor een grote beurt. Ik heb van tevoren gezegd dat ik een aantal problemen ervaar. Zo werkt de achterruitverwarming niet, gaat er af en toe het oranje lampje van motorstoring branden en werkt het automatisch stoppen van de motor niet. De laatstgenoemde storing vind ik persoonlijk geen probleem, maar is wellicht gerelateerd aan de motorstoring.
Toen ik de auto vrijdagmiddag ophaalde, werd mij verteld dat de problemen opgelost zouden zijn dankzij een update van de software van de auto en het doorladen van de accu. Dat blijkt niet het geval te zijn.
Gisterenochtend reed ik van de parkeerplaats. De motor van de auto begon te happeren en te schokken en leek het alsof de auto in een soort ‘veilige modus’ werd gezet en het oranje lampje begon te branden. Ik deed zoals ik altijd doe: zet de auto aan de kant, wacht een paar minuten en start de auto. Langzaam verdween het haperende gedrag van de auto en later op de dag ging het oranje lampje uit. Overigens begint zich dit probleem steeds vaker voor te doen.
Vanmorgen werd ik in de gelegenheid gesteld om de achterruitverwarming te proberen. Ook dit probleem blijkt niet verholpen. De achterruitverwarming werkt nog steeds niet en heeft eigenlijk nooit goed gewerkt. Ik heb dit probleem ook al een paar keer gemeld en het zou prettig zijn als het wordt opgelost voor de winter.
Het is vervelend om voor dezelfde dingen terug te moeten komen, omdat dit alleen tijdens werktijd kan, ik er een uur voor moet rijden en ik elke dag langs een Alfa Romeo servicewerkplaats rijd.
Wat is volgens jullie de beste aanpak om deze problemen definitief op te lossen?
Met vriendelijke groet, Laszlo Spoor