Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf
Geachte lezer, ga er maar even voor zitten want dit wordt een lang verhaal. Hou je van kritiek en afkraak verhalen dan kan je gelijk stoppen met lezen. Nou ja ik kan wel een min punt bedenken en dat is dat ze voor mij best ver weg zitten, want dit is een bedrijf waar je voor altijd klant wil zijn.\r\n\r\nIk was al aan het inpakken voor de vakantie en kwam er achter dat de ruimte van de auto die ik had, een Citroen C4 me niet meer beviel. Ook qua rijden had ik liever een wat grotere auto. Ik wilde nog even wat anders en als Citroen rijder, wat ik al jaren rij, zou je zeggen tijd weer voor een C5. De laatste C5 zorgt me nu nog wel eens voor nachtmerries alleen al voor onderhoud en alle andere Citroens zijn ronduit slechte auto\'s met hun THP motoren. Dus nee ik had mijn zinnen gezet op een Toyota Avensis en het liefste een wagon en om te vergelijken zou ik ook even kijken bij Koopman Immink. Dat was een Sedan. Ook mooi, maar niet zo als een wagon. Ik had gebeld en aangegeven dat we kwamen en vanaf dat moment had ik gelijk een goed gevoel. Mijn vader meegenomen ging ik op pad. We waren nog wat aan het ginnegappen over hoe je vandaag de dag bij garage\'s wordt geholpen en wat wij allemaal hadden ervaren, met als dieptepunt de service van mijn vaders laatste nieuwe auto aankoop en dat hij niet meer werd herkend toen de auto werd afgeleverd. \r\n\r\nMaar goed nu tijd voor de Avensis. Hij stond al klaar voor ons en na even te praten konden we rijden. Hij reed gewoon goed en al snel was ik wel enthousiast. Terug aan tafel bij Kees Immink vroeg hij me of ik ook garantie wilde en ik hoor het me nog zo denken. Nee joh, een Avensis gaat niet stuk en voor garantie naar Heerhugowaard doe je ook niet snel. Dus nee, zo meenemen, maar wel met nieuwe APK en een beurtje. De prijs was prima, maar een Toyota specialist heeft niks aan een Citroen en voor mijn gevoel was de kwaliteit wel behoorlijk goed. We werden in ieder geval behoorlijk serieus genomen. Dus dan maar geen wagon, maar een sedan met een flinke portie goed gevoel.\r\n\r\nTwee dagen later stond hij klaar en in denk dat er wel iets meer is gebeurd dan alleen maar een beurtje en APK. En ook dingen die we hadden besproken werd nog over gegrapt bij aflevering. Jeetje, er zijn dealers die gewoon vergeten wie er een nieuwe auto heeft gekocht.... ;-) Maar hier worden halve gesprekken nog herinnerd. \r\n\r\nDe auto reed gewoon heerlijk en alles werkt gewoon. Is bij een gebruikte Citroen wel anders. Tot net 50 kilometer na Parijs. De auto schoot uit de vijfde versnelling en wilde daar niet meer in blijven als ik hem los liet. We moesten dus stoppen en de ANWB bellen. Mijn vader belde gelijk met Koopman Immink en daar vertelden ze hem gewoon door te rijden in de vier en na de vakantie terug te komen om hem te laten maken. De dagen erna heb ik nog herhaaldelijk gebeld met Koopman Immink en altijd werd ik goed geholpen en door iedereen die ik aan de telefoon had ook wel herkend. Tot hier had ik al een super goed gevoel en wilde ik al een goede referentie schrijven, want ook al konden ze niet veel ze waren wel begripvol en behulpzaam. Nog een leuk detail. Een keer zou Kees me terugbellen omdat hij druk was. Ik dacht nog:\"Het zal niet de eerste keer zijn dat je niet wordt teruggebeld dus ik bel later zelf wel even.\" Maar nee hoor, weer heeft mijn slechte ervaringen bij andere garages mij weer op het verkeerde been gebracht. Lang verhaal kort, mijn auto ging op transport naar Heerhugowaard en daar zouden ze hem maken. Kees had aangegeven coulant te zijn, nou dat vond ik al mooi. Ik met mijn domme kop wilde geen garantie dus coulant was al mooi, want het beloofde een dure rekening te worden.\r\n\r\nAfgelopen vrijdag ging de telefoon, onze auto was klaar. Dus om me voor te bereiden op de rekening vroeg ik wat ik moest betalen. Theo lachte even en was weer even stil. Nou meneer de rekening is garantie......... Nou dat was wat. Ik was ik stil en blij. Ik was al heel tevreden, maar dit..... Ook al had ik moeten betalen was ik nog niet ontevreden. \r\n\r\nAlles bij elkaar, de aankoop, de manier hoe je behandeld wordt, de service, het advies, de medewerkers alles verdiend een dikke 10. Morgen haal ik de auto op en neem ik taart mee.