Ik ben recent klant geworden bij 1KOMMA5° na een vlotte verkoop met mooie beloftes over service en garantie. Helaas blijkt de werkelijkheid teleurstellend. Het is al 8 dagen dat ik met een defecte gateway kamp, bevestigd door fabrikant Enphase, die aangaf dat het apparaat vervangen moet worden. Ondanks herhaaldelijk contact, zowel telefonisch als per e-mail, onderneemt 1KOMMA5° geen enkele actie. Ik heb zelf alles moeten uitzoeken, Enphase moeten bellen, gegevens moeten doorsturen, en zelfs na 8 dagen gebeurt er nog niets. Het ergste is dat Enphase aangaf dat er vanuit 1KOMMA5° géén communicatie in hun systeem zichtbaar is. Dat wekt ernstig wantrouwen. Ik begin sterk te twijfelen aan de 25 jaar service en garantie die mij beloofd is. Als dit nu al zo gaat, hoe ziet de service er dan over een paar jaar uit? Conclusie: Goed verkoopverhaal, maar zeer gebrekkige en frustrerende service achteraf. Klant wordt aan zijn lot overgelaten. Absoluut geen aanrader.
afspraken worden keurig nagekomen, informatie wordt duidelijk gedeeld en hulp bij afronding bij instanties. Zeer correcte medewerkers!
Deze week zijn mijn zonnepanelen geplaatst en ik ben ontzettend blij met het resultaat, zeker nu de zon volop schijnt. Leuke kerels die kwamen installeren.
Vanaf het eerste contact tot de afronding van de installatie verliep alles vlekkeloos. Het team dacht goed mee, communiceerde duidelijk en werkte netjes. De thuisbatterij werd volgens plan geplaatst en de uitleg over de app was helder.
Na lang wikken en wegen hadden wij toch besloten om voor zonnepanelen in combinatie met een accu te gaan. Het verkoopteam kwam bij mij professioneel over, dus ij hadden dan ook alle vertrouwen in 1komma5. Afspraak gemaakt dat alles 6 januari zou worden gemonteerd. Op tijd kwam er een monteur, maar het eerste wat hij zij mijn collega is ziek, kan gebeuren. Hij heeft de meterkast gedemonteerd en een nieuwe gemonteerd en nog wat werkzaamheden gedaan. Nieuwe afspraak op 31 januari toen waren ze wel met zijn tweeën en de rest van de werkzaamheden uitgevoerd. Het probleem is de zonnepanelen werken naar behoren, maar niet de batterij en de heartbeat. De beste man is er een hele poos mee bezig geweest, maar ondanks dat hij tig keer telefonisch contact met 1komma5, kon hij de batterij en haertbeat niet aan de "praat"krijgen. Hij zou het aan het kantoor melden. Ik heb de problemen zelf ook gemeld. Na een week kreeg ik een reactie van 1komma5 we zijn er mee bezig en we gaan het zo spoedig mogelijk oplossen, we zijn nu 3 weken verder probleem is nog niet opgelost en ook geen reactie meer van 1komma5 gehad. Waar ze wel heel vlot mee zijn is het sturen van de rekening, en er alle druk op zetten de rekening te betalen. Mijn advies is aan iedereen die op zoek is naar zonnepanelen etc geen zaken te doen met 1komma5.
Na het vlot sturen van de rekening, welke ook snel is betaald, gaan de zaken erg stroef. De terugbetaling van de opzegvergoeding van de Greenchoice is na 5 weken nog niet terug betaald. Het oplossen van een thuisbatterij welke niet oplaad en niet terug kan leveren duurt ook erg lang. Hierdoor worden veel inkomsten gemist en ook hiervoor wordt geen compensatie aangeboden. Kortom tot op heden loopt het verkoop traject en het versturen van facturen door de firma goed, de service kan wel sneller en beter. Hopen dat er nog snel een oplossing komt.
Sami deed echt geweldig werk met de installatie! Hij was supervriendelijk en heel kundig. In no time had hij de thuisbatterij geregeld. Wat ik echt tof vind is dat alles nu slim wordt aangestuurd via de 1komma5 app. Het is zo makkelijk om mijn energieverbruik in de gaten te houden
Op 23 september en daarna 28 september (reminder) heb ik een e-mail gestuurd om de resterende zonnepanelen te installeren en de huidige zonnepanelen aan te sluiten op de nieuwe 3-fase aansluiting. Helaas heb ik na ruim een maand nog steeds geen reactie mogen ontvangen. In de eerste instantie heb ik een e-mail naar Mika gestuurd maar helaas is zijn e-mailadres niet meer in gebruik. Daarna heb ik dezelfde e-mail naar [email protected] gestuurd samen met een reminder een week later. Zou iemand van 1komma5 contact met mij op kunnen nemen?
Dit bedrijf neemt de tijd voor al je vragen en ze doen echt wat ze beloven. Carlo heeft ons heel erg goed begeleid en er voor gezorgd alle beloftes waar zijn gemaakt. De batterij hangt er nu ruim een maand en alles werkt heel erg goed en is duidelijk te zijn in de app. echt een aanrader
k heb bij het bedrijf 1komma5.nl een warmtepomp en een thuisbatterij aangeschaft ter waarde van €21.751. Op 26 juni 2024 kwam een schouwer langs om foto's te maken van alle ruimtes, waaronder ook de meterkast. Op 2 juli 2024 arriveerde een installateur om de thuisbatterij te installeren. Tijdens de installatie constateerde hij dat de omvormer defect was. Achteraf bleek dat de omvormer al op 26 juni 2024 beschadigd was geraakt, waarschijnlijk doordat de schouwer aan de meterkast had gezeten. Op 3 juli 2024 heb ik contact opgenomen met 1komma5.nl om dit probleem te bespreken. Een medewerker van het bedrijf zou het voorval onderzoeken en mij terugbellen. Helaas ontving ik vandaag bericht dat de schade niet wordt vergoed. Ondanks twaalf telefoongesprekken en veel stress is er geen oplossing geboden. Mijn laatste telefoongesprek met het bedrijf was bijzonder onaangenaam. De medewerker maakte duidelijk dat hij nergens voor terugdeinst, zelfs niet voor een rechtszaak. Deze houding past niet bij het beleid van een modern en transparant bedrijf. Naast het feit dat ik mijn installatie en mijn geld niet terugkrijg, ben ik ook nog eens behandeld als een misdadiger. Ik heb mijn meest waardevolle bezit, mijn huis, toevertrouwd aan dit bedrijf en zij hebben mijn vertrouwen geschaad. Ik raad iedereen aan om voorzichtig te zijn als men overweegt samen te werken met dit bedrijf. Gelukkig mogen we in Nederland reviews schrijven zonder bang te hoeven zijn voor represailles. Update: Ik ben prima geholpen door Laurens en Dan van 1KOMMA5. Zij hebben vakkundig en constructief naar een oplossing gezocht en deze aan mij aangeboden. Ik raad iedereen aan om een samenwerking aan te gaan. Een goede dialoog en goed luisteren naar elkaar brengt een effectieve samenwerking tot stand.
Originele beoordeling
k heb bij het bedrijf 1komma5.nl een warmtepomp en een thuisbatterij aangeschaft ter waarde van €21.751. Op 26 juni 2024 kwam een schouwer langs om foto's te maken van alle ruimtes, waaronder ook de meterkast. Op 2 juli 2024 arriveerde een installateur om de thuisbatterij te installeren. Tijdens de installatie constateerde hij dat de omvormer defect was. Achteraf bleek dat de omvormer al op 26 juni 2024 beschadigd was geraakt, waarschijnlijk doordat de schouwer aan de meterkast had gezeten. Op 3 juli 2024 heb ik contact opgenomen met 1komma5.nl om dit probleem te bespreken. Een medewerker van het bedrijf zou het voorval onderzoeken en mij terugbellen. Helaas ontving ik vandaag bericht dat de schade niet wordt vergoed. Ondanks twaalf telefoongesprekken en veel stress is er geen oplossing geboden. Mijn laatste telefoongesprek met het bedrijf was bijzonder onaangenaam. De medewerker maakte duidelijk dat hij nergens voor terugdeinst, zelfs niet voor een rechtszaak. Deze houding past niet bij het beleid van een modern en transparant bedrijf. Naast het feit dat ik mijn installatie en mijn geld niet terugkrijg, ben ik ook nog eens behandeld als een misdadiger. Ik heb mijn meest waardevolle bezit, mijn huis, toevertrouwd aan dit bedrijf en zij hebben mijn vertrouwen geschaad. Ik raad iedereen aan om voorzichtig te zijn als men overweegt samen te werken met dit bedrijf. Gelukkig mogen we in Nederland reviews schrijven zonder bang te hoeven zijn voor represailles.
Alle telefonische medewerkers zijn erg klantvriendelijk en komen behulpzaam over. Voor het plaatsen van de zonnepanelen werd niet goed geschouwd (16 mei), 24 mei zouden ze geplaatst worden, maar melden de monteurs dat ze de juiste bevestiging niet bij zich hadden. Daarna nieuwe schouwafspraak op 5 juni en tevens zelfde middag nog panelen geplaatst. De week daarop kwam de monteur in de meterkast alles aansluiten en bijbehorende app geïnstalleerd. Die heeft nooit gewerkt en na diverse keren daarover gebeld te hebben en mij beloofd is om dat op te pakken, blijft het bij beloftes. Eigenlijk zou ik al zonnepanelen kunnen hebben vanaf 24 mei, dan zou het plaatsen en aansluiten zelfde gedaan worden, nu is de aansluiting 10 juni gedaan en is mij gisteren (17 juni) beloofd dat ik vandaag teruggebeld zou worden, maar helaas….
Onze ervaring met de mannen van zonduurzaam is absoluut super! We kregen netjes een dag van te voren een herrinnering dat ze zouden komen, en de avond voordat ze kwamen installeren stonden ze al aan de deur. Geweldig leuk contact, ze hadden een flinke aanhanger met steigermatriaal bij zich en de vraag van hun kant was of ze die al bij ons op de oprit mochten plaatsen omdat ze niet wisten hoe veilig deze bij hun hotel gestald kon worden. Tevens de vraag of ze iets eerder (7 uur) mochten beginnen. Prima, zijn ze ook mooi op tijd klaar. Volgende ochtend hebben ze heel netjes en correct alles gemonteerd, aangesloten en uitgelegd en tevens een verrotte panlat hersteld waar ik ze heel dankbaar voor ben zodat ik niet nog iemand extra daarvoor moest laten komen. Dus al met al een dikke 10 ! voor Gerrit en z'n team Ga zo door. met vr.gr. Guus Tienkamp
Dag Guus, Wat fijn om te horen en bedankt voor het delen van deze geweldige review! We zijn erg blij dat onze monteurs zo’n goede indruk hebben achtergelaten. We zullen Gerrit en zijn team zeker op de hoogte brengen van je mooie woorden. Als je nog iets nodig hebt, staan we altijd voor je klaar! Met vriendelijke groet, 1KOMMA5° | Zonduurzaam
Er werd goed meegedacht over mijn specifieke wensen en mogelijkheden, zelfs nog ter plekke door de installateurs werd extra werk uitgevoerd. Vriendelijk, schoon en de tijd nemend hebben ze net werk geleverd en ben ik blij hoe mijn panelen liggen!
Dag Mark, Fantastisch om te lezen dat onze monteurs weer goed werk hebben geleverd. Ook wij zijn erg blij met het resultaat en willen je bedanken voor je vertrouwen in Zonduurzaam. Geniet van je nieuwe zonnepanelen en als je nog iets nodig hebt, zijn we er altijd om te helpen! Met vriendelijke groet, 1KOMMA5˚ | Zonduurzaam
Zonduurzaam heeft goede communicatie, per mail en ook telefonisch goed en snel bereikbaar. Afspraak schouw wel 1x verzet en 1x niet gekomen, dat was vervelend. Maar toen ik ze belde kreeg ik wel meteen excuses en werd er snel een andere afspraak ingepland. De plaatsing is uiteindelijk ook erg netjes gegaan, met goede communicatie vooraf. Op verzoek belde het plaatsingsteam me 30 min van tevoren; daardoor hoefde ik niet het gehele tijdsvak af te wachten. Ook na afloop vd plaatsing nette bevestigingen via mail en telefonische instructies over aanmelden bij energieleveren.nl Ik ben over het algemeen heel tevreden
Beste H.B. Hylkema, Een 8! Bedankt voor je mooie cijfer. Fijn om te horen dat ondanks de problemen met de schouwer alles duidelijk en soepel is verlopen. Op naar heel veel zonnige jaren en een mooie opbrengst! Met vriendelijke groet, 1KOMMA5˚ | Zonduurzaam
Heel prettig contact. Heldere uitleg en gehele planning verliep vlekkeloos Met 2 uurtjes lagen de panelen op het dak. Zijn goed bereikbaar.
Beste Sharon, Bedankt voor het delen van je positieve ervaring. Een vlekkeloze planning en snelle installatie, dat klinkt top! Wij wensen je veel zonnige dagen toe de komende jaren en heel veel plezier met je zonnepanelen! Met vriendelijke groet, 1KOMMA5˚ | Zonduurzaam
Uitleg was goed, monteurs waren vriendelijk, sociaal en kundig.
Beste Jeffrey, Wat liggen de panelen er prachtig bij! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, we staan voor je klaar. Bedankt voor je mooie review en bedankt voor je vertrouwen in Zonduurzaam! Met vriendelijke groet, 1KOMMA5˚ | Zonduurzaam
Goede service, volgens planning. Vriendelijke medewerkers.
Dag Leila, Klinkt als een geoliede machine en dat maakt ons erg blij en tevreden. Bedankt voor de dikke 10, dit geeft ons energie om te blijven doen waar we mee bezig zijn! Groetjes, Zonduurzaam
Keurige verkopers, duidelijke afspraken.
Beste Paul, Na een misverstand hebben we gelukkig gelijk een oplossing kunnen vinden en zijn we blij met klanten zoals jou die na een eerste aankoop ook voor de 2e keer het vertrouwen in onze diensten uitspreken! We komen snel lang om de 4 extra zonnepanelen te plaatsen! Fijne feestdagen, Zonduurzaam
Originele beoordeling
Keurige verkopers, duidelijke afspraken. Eenmaal gekocht en geplaatst begint de ellende. Na betaling, sta je er alleen voor. Afspraken worden NIET meer na gekomen. App nooit gehad, verkeerde data, verkeerde emails. Als ze überhaupt al een email sturen(niet dus) Wilde zonnepanelen erbij hebben, gemaild, GEEN reactie. Bellen heeft ook al geen zin, ze zeggen dat ze terug bellen, nou vergeet dat maar, doen ze gewoon niet. Zelf meer dan 8x gebeld voor de app om zonnepanelen uit te lezen. Tot op de dag van vandaag helaas!! We hebben na overleg met de energieleverancier een apparaat gekocht via bol.com die je in je meter kunt steken om te zien wat de panelen doen. Een grote teleurstelling. Ben bang dat als de zonnepanelen evt kapot gaan, we totaal in de aap gelogeerd zijn, gezien hun service.
Goed eerste contact met Roan. Mooie offerte gekregen en snelle , keurige levering en montage.
Dag Eric, Wij zijn erg blij met Roan, goed om te zien dat je het contact met hem als prettig hebt ervaren. We hebben hem deze review laten zien en hij begon er van te stralen☀️ Op naar een mooie opbrengst Met vriendelijke groet, Zonduurzaam
Goede voorlichting vooraf, mooi op tijd, netjes gewerkt en snel geregeld. Nu maar hopen dat de zon gaat schijnen.
Dag Steven, De goede voorlichting, op tijd komen en het netjes werken valt binnen onze invloed. Helaas de zon nog niet😉. We staan in de toekomst graag klaar om je verder te helpen. Bedankt voor je vertrouwen in Zonduurzaam. Groetjes, Zonduurzaam
Na een schouw ontving ik een week later de offerte. De installatie kon na akkoord op korte termijn worden ingepland. Na de installatie bleek dat een onderdeel defect was geraakt. Dit werd snel verholpen en momenteel leveren de panelen al hun opbrengst.
Beste heer Wassink, Fijn om te horen dat u zo tevreden bent! Helaas laat het materiaal ons soms in de steek en gelukkig staat ons team dan snel klaar om een oplossing te bieden. Wij zijn erg blij met het resultaat en ook met deze mooie review! met vriendelijke groet, Zonduurzaam
Heldere informatie, meedenken met wensen, snelle levering, goede installatie.
Dag, Kort en krachtig en een dikke 10! dat geeft ons team een goed gevoel zo vlak voor de feestdagen. Bedankt en op naar heel veel zon ☀️! Met zonnige groet, Zonduurzaam
We werden stap voor stap meegenomen in de aanschaf en installatie. Eenvoudig en met prima service.
Hallo, We houden het graag simpel zodat jij met een gerust gevoel je zonnepanelen kan aanschaffen! We zijn blij met het resultaat en deze mooie beoordeling. Groetjes, Zonduurzaam
Hanzeweg 5
7418 AW Deventer
“Living on sunlight and wind forever for free” Wij geloven dat iedereen altijd gratis kan leven op zon en wind energie. We maken dit mogelijk door je te verbinden met het ritme van de zon en de wind. Door je zonnepanelen, thuisbatterij, laadpaal en warmtepomp aan te sluiten op ons Heartbeat AI software platform verbinden we je via ons energietarief “Dynamic Pulse” rechtstreeks met de handelsmarkt voor stroom. Zo kunnen wij jou altijd de goedkoopste en schoonste energie garanderen met onze slimme energie oplossingen
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.