Door een nare eerdere ervaringen elders, zenuwachtig. Maar ik werd fijn ontvangen. Gerustgesteld en tijdens se behandeling werd er verteld wat er gebeurde. Geen pijn en vlot klaar.
Er is goed met mij afgestemd en de diverse opties besproken (incl risico's)
We werden op tijd binnengehaald en adequaat geïnformeerd. In het verleden leken jullie overvol te zitten (afspraken vergeten, verkeerd recept, moeten nabellen voor mri, moeten nabellen om mri besproken te krijgen).
Vriendelijk personeel Duidelijke uitleg bij elke stap Nette praktijk Menselijke benadering Humor
2 verstandskiezen met spoed laten verwijderen door ontsteking. Hele goede nazorg gehad toen bleek dat de ontsteking nog niet weg ging. Vervolgens later ook nog de andere kant de verstandskiezen laten verwijderen. Ik was erg bang, ze stelden me goed gerust en waren erg vriendelijk met alle respect voor de angst die ik had! Vakkundig, professioneel en luisteren erg goed naar de patiënt!
Voor verstandskiezen doorverwezen naar de kaakchirurg. Keek er best tegenop maar door het aardige personeel lig je vrij snel toch enigzins ontspannen in de stoel en is het zo voorbij.
Ik vond het prettig. De behandelende arts dacht met me mee, gaf goed uitleg, werkte hygiënisch. Heeft me gerust gesteld.
Ik zag er best tegen op, maar de behandeling viel reuze mee!
Had het veel erger verwacht viel echt mee. Aardige mensen en snelle behandeling
Vanaf eerst gesprek met de kaakchirurg,Dr. W. Borstlap tot de dag van de operatie,ben ik zeer goed begeleid (alles duidelijk uitgelegd) zeer invoelend.
Goed
Prima
ik kreeg goede uitleg waardoor het als minder eng werd ervaren. Aardig personeel
Het enige nadeel was dat ik een week met hevige pijn heb moeten lopen, voordat ik terecht kon. Verder zeer tevreden.
Al het personeel was heel vriendelijk en gingen goed om met mijn angsten.
Was niet bepaald “a walk in the park”
-Ik mocht vragen stellen na de verwijdering kies; exhter na verwijdering jies moest ik half uur kaken stijf op elkaar en kon dus geen vraag stellen: - Aanname mij geen pijnstillende middelen mee te geven omdat daar suiker inzou zitten en dus niet goed zou zijn in combi met diabeet, is niet juist; ik was hier zeker gebaat bij geweest. Alleen met paracetamol was vreselijk de eerste 24 uur na verwijdering.
Ik kon na een ernstige ontsteking in mijn mond snel terecht, dit was erg fijn. Ook werd ik snel geholpen toen ik eenmaal aanwezig was. Ik heb de ingreep zelf allleen als niet heel prettig ervaren. Het voelde alsof alles erg gehaast moest en er werd erg lomp gedaan. Wat ik kan begrijpen door de aard van de ingreep, maar vervolgens werd er gedaan alsof ik geen pijn kon hebben, want ik was toch verdoofd. Alleen mijn wang is natuurlijk niet verdoofd en als daar heel hard aan getrokken wordt, kan dit natuurlijk pijn doen en kan het gebeuren dat ik wat heen en weer beweeg. Maar het voelde alsof ik hier geen begrip voor kreeg. Na de ingreep is verder wel alles goed gegaan en gaat de genezing nu de goede kant op.
Behandeling ging vlot. Vriendelijk personeel. De ingreep vond plaats op een donderdag. In het weekend had ik veel vragen. Helaas is er op internet veel te vinden en overal lees je iets anders. Op maandag contact gehad met de assistenten over bloedverlies en pijn. Alles klonk normaal dus ik moest tot vrijdag aankijken. Gelukkig kon ik op woensdag terecht bij mijn eigen tandarts. Daar is de wond schoongemaakt, een hechting die erg strak aan mijn wang vast zat verwijderd en kreeg ik een nieuw recept voor pijnstilling. Ook kreeg ik een spuitje mee om de wond zelf te spoelen. Dit contact vond ik prettig en gaf mij wat rust. Ik ben van mening dat deze nazorg ook vanuit ZBC geregeld had moeten/kunnen worden.
Zou hier wel willen werken, wat een gezelligheid. Ik kijk uit naar de volgende afspraak.
De assistenten waren fijn, begripvol en behulpzaam. De 'grappen' van de arts, vond ik ongepast. 'Mijn hart klopt heel snel', 'Haha, gelukkig klopt je hart nog.' Ik ben geen pieperd, maar ik vond deze man erg ijzig. Hij leek zelf gefrustreerd te raken, toen de kies erg vast zat. Vervolgens zei hij dat hij een watje in mijn mond ging doen, waarop ik moest bijten. Mijn mond was volledig verdoofd, blijkbaar beet ik te vroeg. Daar reageerde hij erg gepikeerd op. Bij thuiskomst was ik niet op de hoogte van het feit dat er nog een tampon in de holte zat. Die vond ik ruim 24 uur later los in mijn mond.
ondanks mijn angst hebben ze me gerustgesteld.
Ik was enorm zenuwachtig, maar je wordt goed opgevangen. Assistenten leggen alles duidelijk uit. Kaakchirurg was zeer deskundig en stelt je op je gemak.
Goed
Aangezien ik het erg spannend vond, werd alles rustig uitgelegd en stap voor stap behandeld. Het voelde als zeer prettig ondanks dat het geen pretje is. Het is me enorm meegevallen.
Groenewoudseweg 135
6524 TX Nijmegen
ZBC de kaakchirurg is de praktijknaam van "Stichting Extramurale Mondzorg" en is een verwijspraktijk voor poliklinische kaakchirurgische ingrepen en implantologie. De letters ZBC staan voor Zelfstandig Behandel Centrum. Verwijzing door tandartsen en huisartsen. De kaakchirurgen van "ZBC de Kaakchirurg" zijn tevens staflid van de afdeling Mond - Kaak en Aangezichtchirurgie van het UMC St. Radboud in Nijmegen. Iedere kaakchirurg werkt één dag(deel) in de week op ons ZBC en is voor de overige tijd werkzaam op het Universitair Medisch Centrum.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.