De 6 keren dat ik mywheels heb gebruikt was er 5 keer iets aan de hand waardoor ik contact moest zoeken met de klantenservice waarvoor ik vervolgens veel te lang moest wachten. De auto rijdt lekker maar het gedoe eromheen is het niet waard.
Ik huur sinds september heel regelmatig een auto bij myweels(96x) tot nu toe. Ik parkeer altijd na de rit de auto terug op zijn vaste plek. Toch heb ik inmiddels al 5 parkeerboetes (euro 500)ontvangen. Ik kan de klantenservice NIET bellen alleen mailen. Dus dat heb ik gedaan. E zouden na 3 dagen antwoorden maar nu 12 dagen later nog geen antwoord. Dat vind ik WAARDELOZE klantenservice. Verder werkt het systeem wel goed.
Auto staat dicht bij waar ik woon maar dat was het positieve eraan. De auto zag eruit alsof ie links en rechts ergens tegenaan was gereden dus het leek wel een raceauto. In de auto zelf overal viezigheid waaronder wat gewoon in het zicht lag zoals een leeg zakje snoep, tissues, een pen, een potlood een schroevendraaier en op de vloer zowel bij de passagiers als bij de bestuurder op de grond zand of andere viezigheid. Ook de achterbak was vies. Dopje van de aan en uitknop van radio/nav ontbrak ook. Heel onverzorgd en vies allemaal. Een auto om niet in gezien te worden! Mijn zonnebril viel op de grond van de passagiersstoel en ik wilde die bijna laten liggen, zo vies was het. Schandalig dat een deelauto zo wordt behandeld en achtergelaten.
Auto op de juiste plek geparkeerd en een onjuiste boete gehad. MyWheels heeft deze zonder te checken op mijn naam gezet en ik mag het zelf oplossen. Bij deze wil ik een klacht indienen nav de boete die onterecht op mijn naam gemeld word. Wat mij verbaasd is het volgende: - MyWheels maakt een fout en bieden vervolgens geen oplossing aan - er worden niet eens excuses aangeboden - ik moet zelf in bezwaar gaan en moeite doen om het probleem op te lossen Dit is uitermate slechte dienstverlening. Update nav contact verzoek MyWheels - ik heb nog steeds geen reactie van MyWheels gehad, niet op de meerdere mails die verstuurd zijn. Reageren jullie alleen voor de vorm zonder daadwerkelijk actie te ondernemen?
De auto was goed en de app was makkelijk om te gebruiken maar je moet de auto terugbrengen naar het zelfde plek waar he de auto heeft opgehaald dat is heel vervelend dus je moet betalen voor heen en weer dat vind ik niet praktisch.
I have created an account but I cannot use it because the app does not allow me to activate a payment method. There is no available option - or ir's blocked - to add a payment method (maybe a bug in the app?). However, I have reached out to customer service (CS) but it has only been super frustrating. No solution, just back and forth emails. CS repeating the same thing over and over again, as it was a new person each time replying without reading the email thread. And no following-up with my emails. Conclusion: I cannot use my account because of something as basic as adding a payment method, and had quite a bad experience with CS which only made me feel like a broken record and never got back to me. Definitely not recommended
I rented a car through Mywheels in March 2023 and returned the car to it's original zone and ended the trip successfully. About 3 weeks ago (May 2023), I got an email from Mywheels saying that I had been issued a parking fine, during my trip, which actually occurred 2 days after I had returned the car. The fine was �75.40 and Mywheels also added an administrative fee of �12.50. When I contacted Mywheels to say I didn't have the car when the fine was given, they insisted that I parked the car in the wrong place and therefore, I would be held responsible for paying the fine. After a lot of wasted time from me, I realised that where they were saying I should have returned the car, was over 1 hour walk away from where I had picked the car up. According to the email I received from Mywheels when I "ended the ride successfully", the car had in fact been returned to the correct place. After calling Mywheels several times, I became increasingly frustrated, as they were not willing to budge from the idea that I had returned the car to the incorrect place - they even suggested that the person before me may have parked the car in the wrong place and that I was meant to returned it to its fixed parking spot. I then sent an email to support, and was able to ascertain that the car was due to be moved to a new location 3 days after I hired t (the next day after the fine was given). The Mywheels it. The representative told me this information in writing in an email, and said they would send the issue to the appropriate department and that they would get back to me. It has now been 2 weeks since I made contact with them, and not only have they failed to get back to me, but I was unable to reimburse almost �90 that was in my Mywheels account. They have taken this money to pay for the fine. I am clearly not financially responsible for them getting a fine because they failed to move the car to their new allocated location. I have sent 10 emails with no reply.
Voor mijn werk heb ik een aantal auto's verplaatst voor MyWheels om deze op makkelijk te bereiken plaatsen te parkeren. Zo kunnen reizigers makkelijk gebruik maken van een deelauto van MyWheels. Na een aantal ritten voor MyWheels uitgevoerd te hebben, heb ik er eindelijk zelf eens gebruik van gemaakt. Een beschikbare auto vinden gaat heel gemakkelijk met de app. Er is zelfs te zien hoeveel brandstof de auto nog heeft. De auto kan gemakkelijk met de app gereserveerd, geopend en gesloten worden. Iedere keer dat ik niet in het bezit ben van mijn eigen auto en een auto nodig heb, ga ik gebruik maken van MyWheels. Ik vind het top!
I rented a car for the first time, drove it to a location, and ended the trip, I then tried to take the car back home and leave it in its zone, but I cannot pick up the car, so I have to rent a car from another app to go back home. I then woke up the next day to a message saying that if I don't return the car I have to pay a fine of 200 euros. I call customer support to understand what happened and I come to experience the most unhelpful and unpleasant call that I can recall. I'm not a believer that the client is always right, but they really take it to the next level.
I took pictures of my driver's licence. Mywhells app gets details of my driver's licence in a wrong way. So, mylicence number in the app is wrong, exp date is wrong. And because of this, my first journey planning tryout results with a deactivation of my account and it's impossible to fix it. This company is a joke. I tried this with multiple emails and it was randomly setting the driver's licence number in every time. Such a disappointment.
Inmiddels 2 ritten gereden, waarvan ik uit het niets een mail ontvang dat er een schademelding is ontvangen die tijdens mijn 1e rit is gemeld. Dit is onmogelijk, omdat mijn man en ik de gehele auto hebben gecheckt. Ik ben nergens tegenaan gereden, tegen niemand en iets aan gebotst. Ook staat er in de mail niet beschreven wat de exacte schade is en kan de klantenservice deze ook niet terug vinden. Ik heb het verzoek gehad om schadeformulieren hiervoor in te vullen, zonder te weten wat de schade is en of er überhaupt schade is. Vind het maar een vaag verhaal en heb een factuur ontvangen voor iets wat ik niet heb gedaan. Ik heb een mail verstuurd en hoop ook op de juiste informatie. Ik ga niet voor iets betalen wat ik niet heb gedaan.
This is the story about a horrible customer service. I got a broken electric car. It didn't charge. I only discovered it after several attempts to charge it on different charging stations. Then I spent 30 mins on the phone just waiting for any employee to pick up the call, then another 15 minutes in talks with them. It turned out that I had to bring the car to the original location (despite I didn't have time for it). At the same time they were not going to offer another car in place of the broken one (what a nice service isn't it?), they suggested it to be my problem. Then the guy on the phone told me that they would call me back from the office to discuss a possible discount for the next time. And you know what? Nobody called me back but instead I got an invoice for those 3.5 hours that I spent on fixing their broken car (just to remind you that 45 mins of them is talking to their support). I'm very much angry at MyWheels! Summary: 1. Attitude to clients is terrible 2. Charge you for broken cars 3. Long waiting on the phone to get to support service 4. If a car is broken no substitution is offered, no compensation to clients. If they have broken your day - your problem 5. Just disgusting service, you can't reach them on the phone, you have to email if you have any troubles with an ended trip. 6. No good communication between support employees and office
I love MyWheels because they have a large selection of electric cars, at least around my neighbourhood. However, their customer service is horrible, and their response times are abysmal. They don't have a phone number unless it's a car emergency. They always tell you to reach out to "[email protected]". When you send an email, you get an automatic reply saying that they will reach out in 2 days. My experience is at least 2-3 weeks. Then, if you get a response that doesn't answer your questions completely, you have to wait another 2-3 weeks to get another one. As a company that has more than 2400 cars in the Netherlands, they call themselves small, and they use it as an excuse to provide horrible customer support. I don't even want to get into their silly kilometer limit rule. If you book a trip for a weekend in the future, they estimate that you'll drive a long distance. Then, every time you reserve a car before that weekend trip, they ask you to pay extra up front, and they threaten to cancel your trip unless you pay it in 24 hours manually. After your extra payments, they take their sweet time to deduct it from your invoices. If I had any other brand with electric cars, or a few extra cars, around my neighbourhood, I would leave MyWheels right this moment.
Mijn ervaring met MyWheels: het gaat goed, tot het fout gaat. Dan kom je terecht in een klantenservicehel van middelmaat, incompetentie en desinteresse. Ik kreeg pech met een van hun elektrische auto's (die overigens bijna nooit schoon zijn, noch van binnen, noch van buiten). De auto wilde niet meer opladen. Eerst 10 minuten telefonisch in de wacht, doorverbinden met pechhulpdienst mislukt, dus nog een keer 10 minuten in de wacht. Daarna word je drie keer doorverbonden, eerst met hun pechhulpdienst, dan met Renault ("O, de accu, dat is een andere afdeling, ik verbind u door"). Renault maakt graag wel eerst even een dossier aan met je persoonlijke gegevens, voordat de pechhulp zelfs maar kan beginnen. Het kost je zo drie kwartier aan de telefoon, voordat de pechdienst is ingeschakeld. Uitstekende oefening in klantenservice-zen, zullen we maar zeggen. Ik zoek ondertussen wel naar alternatieven voor MyWheels.
Behalve dat de auto niet op loopafstand van mijn huis staat is het net of we een tweede auto hebben. Een nette auto, beschikbaar en verder, behalve jouw ritten, heb je er geen last van. Ik zal er zeker gebruik van blijven maken. Een tweede auto is zo voor ons niet nodig.
Voorheen goeie ervaringen gehad met MyWheels. Super fijn om auto's bij de hand te hebben. Echter, na 25 keer een auto lenen, ging het dan toch mis; Ik kreeg een laadkabel niet uit de laadpaal, terwijl ik de auto moest terug brengen. Allego gebeld, die zouden de kabel los maken. Mywheels gebeld, het was oke dat ik de kabel zou laten liggen. 3 weken later volgt opeens een rekening van 400 euro. Ik heb de laadkabel kwijt gemaakt, volgens MyWheels. We zijn inmiddels 4 emails richting MyWheels verder, en zelfs de geautomatiseerde antwoorden zijn gestopt. Wat kreeg ik wel van MyWheels? Betalingsherinnering en dreiging met incassokosten. Pas op voordat je met dit bedrijf in zee gaat.
Er wordt op email verzonden berichten geen antwoord gegeven
First of all the Navigation system don't work properly, atleast in the car I used, making it absolutely useless for new drivers in Netherlands. Atleast a mobile holder should be provided in the car so that drivers may use there own mode of Navigation. Secondly the price incurred and the estimation is never at par even when used less. I found it to be really exorbitant. Third of all why internal combustion engine when others provide electric cars?
I like using MyWheels, but every time I want to use a car I have to take a bus to get to one. I live in Almere Poort near Columbuskwatier. There are only 4 cars in Poort, but they are concentrated in a certain area. I would like to use you more, and would do so with a closer car. I give 4 stars due to having to take a bus plus walking 5 to 10 mins to get to the car, depending on where the previous person parked.
Het concept is goed. De elektrische auto's die ik gehuurd heb, waren goed tot redelijk (schade, soms vies, banden onvoldoende spanning). Er wordt echter totaal niet gereageerd op meldingen die ik met de app stuur. Ook niet op mails die ik naar de support-afdeling stuur. En de sleutelfiguur reageert ook totaal niet op 2 vragen die ik over een auto heb gesteld. Dat geeft mij totaal niet het vertrouwen dat ik door hen geholpen wordt als er iets aan de hand is. Leuk concept, maar je wordt door de mensen van Mywheels als klant totaal niet serieus genomen.
My account was blocked even before the first ride, and their response of the reasons was super vague. Never had any problems with other car sharing services, funny that they even don't try to help with the situation.
Het gaat goed zolang het goed gaat, maar wanneer je hulp nodig hebt want de klantenservice hoef je niks te verwachten. Enkel standaard antwoorden en 0 meedenken. En vergeet de boetes die je krijgt omdat je een vieze auto niet schoon inlevert niet.
In Banne Buiksloot zijn alle elektrische auto's als sneeuw voor de zon verdwenen. Dat was juist zo belangrijk toen ik voor Mywheels koos. Verder is het onmogelijk om ergens contact te zoeken met mywheels zonder reservering en dus resteert deze mogelijkheid en social media.
So, we moved to the Netherlands. After staying a 20+ days in Amsterdam we moved to Utrecht. Because the car sharing I used in Amsterdam does not have presence in Utrecht, decided to go with mywheels. After registering and going through the app steps, tried to do my first booking, only to realise that my account is not yet "fully" activated. After resubmitting all documents and payment info etc. had to wait for 3 days, just to get an email saying (translated from Dutch) "Unfortunately, we have had to conclude that your account entails an increased risk. As a result, we are forced to cancel future reservations. Any balance will be refunded." After that, my "not active" account was "disabled". Just to note, my driver's license and phone are European (not Dutch) and I never had any interactions/transactions with mywheels before. This was a very disappointing experience and of course I onboarded with another car sharing provider, who they didn't think that my account "entails an increased risk".
I recently moved to the Netherlands with my family, and this is the first time that I do not own a car. Mywheels makes car-less not only possible but enjoyable!
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.