Garantie werkzaamheden na heel lang wachten en diverse mails uiteindelijk uitgevoerd. Helaas is daarbij schade ontstaan. Schade wordt opgenomen door Fraanje en daarna blijft het weer stil vanuit Fraanje ondanks dat ze zeggen het snel op te lossen. Wederom diverse mails moeten sturen voordat er eindelijk gereageerd wordt. Kost mij weer vrije dagen verwacht dat het nu eindelijk opgelost en gerepareerd gaat worden.
Originele beoordeling
Garantie werkzaamheden na heel lang wachten en diverse mails uiteindelijk uitgevoerd. Moest wel in twee keer omdat ze het van Fraanje niet konden en toen de tweede keer een tegelzetter hebben gestuurd. Deze heeft meer schade veroorzaakt dan dat hij hersteld heeft. Weer veel mails gestuurd naar Fraanje omdat ze niet thuis geven. Eerst wordt het spotrepair ( had gelijk door dat dit niet mogelijk was) nu gaan ze de tegels vervangen. Weer drie vrije dagen opnemen om die prutsers aaan het werk te laten.
Oplevering Januari 2019. Er is een maand lang niet gewerkt aan de woning, omdat de nuts bedrijven blijkbaar geen tijd hadden? Dan zijn er 3 dagen voor oplevering 12 man bezig om alles af te maken. Iedereen loopt door elkaar. De meterkast moest aangelegd worden, kabels getrokken, mechanische ventilatie aangelegd, geschilderd, deuren gehangen, etc, etc. Deze mensen staan gefrustreerd te werken en doen hun verhaal tegen mij. Hoe zou ik me dan wel niet moeten voelen als opdrachtgever? De CV ketel werkte na veel problemen om 17:00 uur en hierna was iedereen ook weg. Er is nooit iets goed ontlucht of getest. De vloerverwarming is vol gas bijgezet. De vloer was ijskoud voor aanvang. Langzaam opwarmen is ouderwets zeker. De mechanische ventilatie is nooit getest of afgesteld, hier was geen tijd voor. We hebben geluids overlast, wat tweemaal is aangekaart bij een monteur. De RvA heeft bepaald dat dit goed opgelost dient te worden. Dat wordt niet gedaan. Waar is een RvA en Woningborg eigenlijk voor? Het tocht probleem is niet bij de bron verholpen of onderzocht, maar er is overal Pur ingejaagd en kapjes achter de stopkontakten geplaatst. Goedkope en makkelijke manier. Er wordt niet gekeken of dit ook netjes kan. Gaan we dit tocht probleem bij de verkoop aanmelden bij de makelaar? Het is een nieuwe woning, ongelooflijk. We hebben na betrekken van de woning, 4 dagen niet kunnen douchen, omdat de douchekraan niet goed was gemonteerd. Uiteindelijk zelf de werkelijke oorzaak gevonden. Vrijdags wordt een gat in een prefab dakdeel gemaakt, wat vervolgens een weekend lang vol stort regent. Niets aan de hand volgens de aannemer en de RvA. We leven heel rustig, maar hebben veel geluid in deze woning. De wandjes en vloerdelen zijn dun en slecht afgedicht. Er zijn nooit excuses aangeboden voor alle problemen van toen en nu. Op deze manier is een nieuwe woning geen feestje.
Zeer veel punten die niet goed waren bij oplevering. Veel van de punten die nog verbeterd moesten worden hebben we uiteindelijk zelf maar gedaan want als de oplevering is geweest geeft Fraanje geen thuis meer. Slechte communicatie met aannemer. Na drie jaar komen bij meerdere woningen de constructiefouten naar boven.
de bou en oplevering verliep zeer spoedig en goed, weinig oplever punten. Wel jammer dat als je aangeeft dat de grond bij de nieuwbouw niet van beste kwaliteit is, als er gevraagd wordt of dit afgevoerd kan worden klinkt er nee, terwijl anderen in de straat de grond nooit in de tuin hebben laten uitvlakken. Dit is blijkbaar geregeld door een tuinman die contact had met de gronduitvoerder Sagro, eindstand dus dat ons perceel IPV -5 tot -25 cm onder pijl zou zitten dat dit enkel langs het huis was, de rest vande 270 M2 lag +10 to +25 cm grond. totaal 40 a 50 Kuub grond zelf kunnen afvoeren omdat er dus onderling afgesproken wordt dat de ene wel grond terug krijgt in de tuin en een ander niet omdat een tuinman dit proces dus kan beïnvloeden, Als je op zo'n manier je bedrijf laat sturen in keuzes richting je klanten denk ik dat er iets niet goed zit in de organisatie. De communicatie die Fraanje heeft met keuken installateur Pelma is ook niet helemaal 100, inmiddels moet er nu voor de 3de keer een gat a 160MM in de muur geboord worden voor de afblaas van de kookplaat. ziet er prachtig uit hoor 3 kleur verschillen in de gevel. de afhandeling van oplevering punten is wel heel netjes verlopen. al met al een goede aannemer, net jammer van het feit dat ik weer 500 Euro extra afvoer kosten voor de grond heb moeten maken en de buren niet :( door een bemoeizuchtige tuinman.
Dit is ons 5e nieuwbouwwoning. Het is de 1e met zo weinig opleveringspunten. Wij zijn dan ook tevreden over het geleverde werk. Uiteraard zij er nog wat af te handelen punten en ik snap dat deze altijd eerst op "kantoor" moeten worden besproken. Goede hoop dat het goed gaat komen. Ondanks het bouwen in Covid-19 periode hebben ze toch geprobeerd zo goed mogelijk te communiceren.
We zijn blij dat wij voor de renovatie van onze jaren '30-woning voor Fraanje gekozen hebben, want die sleepte ons door grote verbouwing heen naar een prachtig resultaat!!
Als het op garantie aan komt zijn ze niet thuis en hebben ze hun verhaal pfff...die er nooit geen zaken meer mee
betrokken bouwpartner en helpt de klant actief door het soms lastige bouwproces
Nieuwe Kraaijertsedijk 37
4458NK 'S-HEER ARENDSKERKE
Bouwnu.nl is een onafhankelijke en betrouwbare website waarmee de consument op eenvoudige wijze een geschikte aannemer vindt. Dit initiatief wordt gesteund door BouwGarant, Bouwend Nederland, NVB bouw, Woningborg, SWK en Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.