Wat is een geverifieerde review?

Betrouwbaarheid is dé sleutel in de wereld van online reviews, daarom nemen wij de veiligheid van onze partners en consumenten heel serieus. Eén van de methodes waarmee wij de veiligheid van de klantenvertellen reviews kunnen garanderen is door middel van verificatie. Elke review dat geplaatst wordt op ons platform is geverifieerd, dit betekent dat wij bij klantenvertellen de authenticiteit van de recensie en de auteur kunnen waarborgen.

Hoe verifiëren wij bij klantenvertellen de reviews?

De filosofie achter het verificatieproces is simpel: enkel echte klanten mogen een review achterlaten. Na je aankoop bij één van onze partners krijg je de kans om een review te schrijven op ons platform, deze ontvang je in de vorm van een uitnodiging. Omdat je enkel een uitnodiging van ons zal ontvangen nadat je aankoop voltooid is weten wij bij klantenvertellen met zekerheid dat je recentelijk een klantrelatie met het bedrijf in kwestie had. Nadat je review ook nog eens het moderatie team is geweest, dan mag die online geplaatst worden. Leer meer over hoe ons moderatie team te werk gaat hier: Achter de schermen bij het klantenvertellen Moderatie Team.

Via klantenvertellen is het ook mogelijk om een review te plaatsen in-store via onze NFC Stands en QR Codes. Wanneer je een review plaats via deze methode dan komt er nog een extra stap bij om de authenticiteit van de review te verifiëren: het uploaden van je aankoopbewijs. Dit is nodig zodat wij met zekerheid kunnen weten dat je effectief een aankoop gedaan hebt bij het bedrijf dat je beoordeeld. Dankzij onze naadloze integratie gebeurt dit in een mum van tijd en kun je rustig verder met je dag.

Zijn klantenvertellen reviews te vertrouwen?

We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan, zo zorgen wij ervoor dat de reviews op ons platform betrouwbare reviews zijn. Dit betekent dat al de reviews op het klantenvertellen platform 100% afkomstig zijn van echte klanten. Dit onderscheid ons van open platformen zoals Trustpilot, Google Maps… Bij ons staat veiligheid op nummer één.

Wat zijn de voordelen van geverifieerde klantenvertellen reviews t.o.v ongeverifieerde reviews?

Geverifieerde klantenvertellen-reviews zijn waardevoller omdat ze afkomstig zijn van echte klanten die hun ervaringen delen na daadwerkelijke aankopen. Dit versterkt de geloofwaardigheid en transparantie van de feedback, terwijl ongeverifieerde reviews vatbaar zijn voor vervalsing en minder betrouwbaar zijn. Het verifiëren van reviews verhoogt dus de integriteit van het beoordelingssysteem en biedt consumenten een nauwkeuriger beeld van de producten of diensten die worden aangeboden.