Hoe word je klantenvertellen score berekend?

Bij klantenvertellen staat vertrouwen op nummer één. Daarom vinden wij het belangrijk dat reviewers een helder beeld hebben van hoe wij te werk gaan en hoe hun review meetelt bij het bouwen van de reputatie van je favoriete bedrijf. Wanneer je een review schrijft, dan geef je een (totaal)score aan een bedrijf, middels 1 – 5 sterren. Naast de score, kan je ook je ervaring delen waardoor je je score verder kan toelichten. In dit artikel leren we hoe de totale score bij klantenvertellen berekend wordt, en ook nog eens de verschillen tussen de meerdere scores op het klantenvertellen platform.

Betrouwbare reviews met klantenvertellen

Waarom staan er twee scores op de reviewpagina?

Bij klantenvertellen verzamelen wij niet enkel reviews, maar ook scores. Door het geven van een review, laat je direct een score achter middels sterren. Je kan de gehele shop, maar soms ook desbetreffende product reviewen middels een score! Dit worden productreviews genoemd. De review score wordt gegeven door klanten om de algemene ervaring met het bedrijf op te meten, middels het aanvinken van 1 – 5 sterren. Bij klantenvertellen wordt de gehele totaalscore berekend en de totaalscore van de afgelopen 12-maanden.

Hoe wordt de 12 maanden totaalscore berekend?

Het Google algoritme mag dan wel extreem complex en mysterieus zijn, maar bij klantenvertellen houden we het lekker simpel. De totaalscore berekend over de laatste 12-maanden is precies zoals het klinkt: het gemiddelde cijfer van alle scores die achtergelaten werden in de laatste 12 maanden. Bij klantenvertellen vinden wij dat dit een zo accuraat mogelijk en up-to-date beeld schept over de klantentevredenheid van bedrijven.

Telt mijn score actief mee?

Zoals je ziet is de rekensom bij het berekenen van de totaalscore bij klantenvertellen totaal niet ingewikkeld. Dit maakt het niet enkel makkelijker voor ons, maar zorgt er ook nog eens voor dat de stem van elke reviewer – positief of negatief– meetelt. Wij vinden het belangrijk dat iedere stem gehoor krijgt bij klantenvertellen De klantenvertellen reviews zijn ook aanpasbaar: dus in het geval dat je verder geholpen wordt na het plaatsen van de reviews dan kun je die gewoonweg terug aanpassen.

Wat gebeurt er als ik een negatieve review achterlaat?

Een positieve of negatieve review maakt niet uit. Indien het aan onze gebruikersvoorwaarden voldoet, wordt de review geplaatst. Fouten maken is menselijk, en dit kan ook gebeuren als bedrijf. Bij een negatieve ervaring is het logisch dat je meteen een negatieve review achterlaat. Wanneer je dit doet krijgt het bedrijf in kwestie krijgt een melding van jouw review. Het kan zijn dat zij je verder willen helpen en dus met jou in contact treden.. Nadat ze jou verder helpen krijg jij nogmaals de kans om je review aan te passen – ervan uitgaande dat je voldoende verder gelopen werd natuurlijk.

Wat zijn de voordelen van productreviews?

Via klantenvertellen is het niet enkel mogelijk om shopreviews te verzamelen, maar ook product reviews. Dit maakt het mogelijk voor klanten om hun ervaring met een specifiek product te delen; zodat toekomstige klanten meteen een accuraat beeld hebben van hun toekomstige aankoop. Dit verhoogt de conversie op ieder product, en dus genereert meer omzet per product. Sterker nog, dankzij onze Google Partnership, worden deze reviews geïndexeerd en zijn ze makkelijker vindbaar . Google shopping domineert de online shopping ervaring meer en meer, het is dus van uiterst belang dat jouw listing binnen Google zo goed mogelijk opvalt – en dit doe je natuurlijk met reviews!

Jouw stem is belangrijk!

Bij klantenvertellen draait alles om vertrouwen en jouw mening telt. We brengen scores tot leven met recente gemiddelden en laten zowel shop- als productreviews stralen, samen met Google. En als er iets misgaat? Geen zorgen, bij klantenvertellen kan elke review worden bijgesteld. Jouw feedback maakt een wereld van verschil. Laat van je horen en help bedrijven groeien.