Filters

6

Veel geduld nodig maar goede kwaliteit

Duurde heel lang (3 -4 maanden langer dan de planning). Slechte communicatie, maar wel een mooie woning.

  • Aanbevelen? Ja
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
3

Tegenvaller

Onvakkundige aannemers die slechte kwaliteit leveren.

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies N.v.t.
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Aanbouw/dakopbouw, Vloer, Keuken, Badkamer
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
7

Prima ervaring met Boele & Van Eesteren

De bouw van ons huis door Boele & Van Eesteren hebben wij als prettig ervaren.

  • Aanbevelen? Ja
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
2

Koper wordt niet serieus genomen

Communicatie met Boele verloopt zeer slecht. Men doet schimmig over moment van start bouw en verwijst naar het de opschortende voorwaarden zoals het verkrijgen van de Omgevingsvergunning. De vergunning is echter al op 10 november 2016 verleend en dus niet van invloed op start bouw. Later starten betekent voor de kopers een langere periode van dubbele lasten. Meerwerktekeningen 5x moeten laten aanpassen. Tijdens het bouwen Boele gewezen op bouwfouten waarbij niet voldaan werd aan wet- en regelgeving zoals Bouwbesluit en diverse NEN normen. De mails werden afgewimpeld met opmerkingen als: Boele is een gerenommeerd bedrijf en u dient vertrouwen te hebben dat alles met aandacht gechecked en opgepakt worden. Uiteraard zijn een aantal bouwfouten niet opgelost maar verborgen achter de later aangebrachte afwerking. Wanneer Boele gewezen werd op tegenstrijdige informatie m.b.t. verblijfsruimte 2e etage werd een document gestuurd waarin wijzigingen waren verwerkt t.o.v. het originele document. Wederom Boele gewezen op de inhoud van het originele document (wat onderdeel was van de Omgevingsvergunning), daarna niets meer gehoord... Ook het communiceren over de planning verliep tenenkrommend. Geen inhoudelijke reactie op vragen over planning, alleen verwijzing naar de prognose (welke halverwege al niet meer haalbaar leek). Na oplevering hard moeten strijden voor het plaatsen van een thermostaat (meerwerkoptie). Eerst werd door uitvoerder ontkent dat de thermostaat onderdeel was van de meerwerkoptie, na veel mailwisseling inclusief de documenten waarin de thermostaat genoemd werd, toch gelijk gekregen en is de thermostaat geleverd. Afhandeling van restpunten verloopt moeizaam, ook hier weer geen enkele communicatie van de kant van Boele. Nu ruim 3 maanden na oplevering en er staan nog steeds punten open...

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
1

Slechte communicatie en niet nakomen van afspraken en beloftes

Sinds de koop van onze nieuwbouwwoning tot nu twee jaar na oplevering is de communicatie naar de kopers toe zeer slecht verlopen. Nu twee jaar na oplevering moeten er nog steeds punten opgelost worden in badkamer en het toilet. Er wordt zoveel belooft maar geen 1 afspraak wordt nagekomen. Op email wordt niet gereageerd en wanneer je belt krijg je niemand te spreken die erover gaat. Schandalig.

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies N.v.t.
  • Prijs/kwaliteit N.v.t.
  • Communicatie
  • Orde en netheid N.v.t.
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
7

Aan het einde verbeterd

Al eerder schreef ik een review over Boele en Van Eesteren. Daar sta ik nog steeds achter, want op dat moment was dit ook zo; daar valt niets meer aan te veranderen. De slechte/matige manier van communiceren resulteerde in een escalatie eind november. Onze woningen zouden toen al opgeleverd zijn volgens de eigen (strakke) planning van Boele en Van Eesteren, maar dit werd uitgesteld met eerst 4 tot 6 weken en later weer langer. De reden van uitstel werd angstvallig ontweken, maar was ons wel duidelijk (kosten personeel zzp-ers) Uiteindelijk werd de oplevering 12 weken na de gestreefde opleverdatum. Het frustrerende aan vele kopers was de gebrekkige manier waarop Boele en Van Eesteren met hun kopers communiceerde. Dat resulteerde, zoals eerder vermeld, in een escalatie die tijdens een inmeetdag resulteerde in een goed gesprek met de projectleider. Deze gaf aan dat er inderdaad fouten waren gemaakt en dat men daar lering uit had getrokken. Voor ons had dat niet zo veel nut meer, maar het project heeft nog een fase 2 en nog een (te starten) fase 3. Onze hoop is dat onze escalatie voor deze kopers gunstige invloeden heeft, hetgeen de projectleider beaamde. Uiteindelijk verzocht de projectleider om herziening van mijn eerder geplaatste review. Ik sta nog immer achter die review en deze wijzigt ook niet. Gelukkig heeft de aannemer getoond over lerend vermogen te beschikken en communiceerde zij de laatste weken van het bouwproces veel beter. Het eindresultaat is in ieder geval in ons geval een woning die netjes gebouwd is en waarvan opleverpunten z.s.m. hersteld werden. Nu is het nog afwachten op het keimen (wit maken) van onze woning. Dat kan met deze luchtvochtigheid niet zo goed en Boele laat dit nu ook niet doen, omdat men wil dat het goed gebeurt. Dat is dus afwachten, maar de verwachting is in ons geval dat dit goed gaat komen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
4

Zeer slechte communicatie

Maart 2017 woning gekocht in nieuwbouwproject in Wateringen via ontwikkelaar BPD. Daarna al snel in contact gekomen met het wooniversum. Dit laatste is van Volker Wessels, maar Boele en Van Eesteren is kennelijk een dochter van Volker Wessels. Vanaf het begin verliep de communicatie met de kopersbegeleider zeer stroef. Deze antwoordde niet of laat op vragen van diverse bewoners. Vanuit de ontwikkelaar werd ons toegezegd dat vele aanpassingen konden, maar na overleg met Boele en Van Eesteren bleken heel veel dingen die niet op de optielijst stonden gewoon niet mogelijk. Tijdens de bouw verliep de communicatie nog stroever. Op vragen over geconstateerde fouten in de bouw werd gewoon niet of onvolledig geantwoord. Zo is er bij onze woning een kanaalplaat (vloerplaat 1e verdieping) verkeerd geplaatst. Over hoe dit hersteld zou worden, werd niet gecommuniceerd. Ook de voor- en achtergevel bleken andersom geplaatst te zijn. Het enige dat Boele zei is dat e.e.a. hersteld zou worden, maar hoe antwoordde men niet. Bij het aanleveren van de bouwtekeningen waarop getekend moest worden, bleek dat deze tot vier keer toe fouten bevatten. Evidente zaken werden niet ingetekend. Boele stelde expliciet dat er geen rechten ontleend konden worden aan de bouwtekeningen, maar eist wel dat van iedere verdieping de tekening ondertekend wordt. Voorts bleek dat Boele hemelwaterafvoeren aanlegt in strijd met het bouwbesluit. De indruk die dit bedrijf wekt is dat er toch wel betaald wordt, nadat de aannemingsovereenkomst getekend is. Van servicegerichtheid richting de koper/klant is weinig sprake. Deze recensie is subjectief, maar meerdere kopers van woningen ervaren dit. Het project bestaat uit drie fases. Opvallend is dat de derde fase iets meer dan een jaar later in de verkoop is gegaan en dat dezelfde woningen binnen een jaar tijd tussen de 45.000 en 80.000 euro duurder zijn geworden. Sommige meerwerkopties zijn in 15 maanden tijd met meer dan 100% duurder geworden.

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
6

Moeizame communicatie, niet transparant.

Betreft een nieuwbouw project in Gouda. Na het tekenen komen we in contact met kopersbegeleiding. Contact met andere kopers is gedurende het bepalen van meerwerk niet mogelijk. Gemiste kans omdat dit een uitgelezen moment is om ideeën uit te wisselen, zeker wanneer de optielijst van de aannemer slechts 2 opties kent. Iets simpels als extra zonnenpanelen plaatsen is niet mogelijk. Na aftekenen meerwerklijst is de kopersbegeleider ontslagen (!) en wordt de communicatie moeizaam. Uiteindelijk worden er gebreken bij oplevering geconstateerd die bij deze ontslagen medewerker in de schoenen worden geschoven. De aannemer gaat toch schoorvoetend akkoord met de aanpassingen (!). Communicatie verloopt weer erg moeizaam en niet alle nieuwe eigenaren worden tijdig geïnformeerd. Verdere gebreken zijn echt verbazingwekkend, iedereen die door een huis loopt kan ze constateren. Ik vind dat ze dit van te voren moeten aangeven. Gebreken worden opgelost, maar soms hebben ze hier 2 of 3 pogingen voor nodig. Kost ons een hoop tijd ivm thuis moeten blijven. Opzichter die voor sommige punten wel zijn mening geeft maar zijn handen er van af trekt en niet tussen mij en het hoofdkantoor in wil staan. Dit bedrijf kan standaard bouwen en heeft daar mee weinig opleverings fouten, maar stelt de klant daar niet mee centraal. Zou fijn zijn als ze actief feedback zouden ophalen bij hun klanten met een simpele vraag als "woont u nu fijn" of "hoe kijkt u terug op het traject". Maar wellicht verassen ze mij nog...

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Bedrijfsgegevens

Laan van Vredenoord 14

2289DJ RIJSWIJK ZH

070-4144200

[email protected]

Over Boele & Van Eesteren BV

Wij willen de beste partner zijn die u zich kunt wensen voor de ontwikkeling, bouw, renovatie of het onderhoud van uw project. Dat is nogal een ambitie en daar zetten wij ons dan ook dag in dag uit voor in. Om dit te bereiken veranderen we een complex traject in een helder proces. En zoeken we bij iedere opdracht naar inventieve oplossingen om nog slimmer, beter of sneller te werken. Partnerschap betekent wat ons betreft open communiceren. Met heldere budgetten en begrotingen. Met wederzijdse inspiratie. Samen een doel verwezenlijken geeft energie. Wij streven naar een optimale flow en doen er alles aan om die tijdens de samenwerking in stand te houden.

Over Bouwnu

Bouwnu.nl is een onafhankelijke en betrouwbare website waarmee de consument op eenvoudige wijze een geschikte aannemer vindt. Dit initiatief wordt gesteund door BouwGarant, Bouwend Nederland, NVB bouw, Woningborg, SWK en Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.