Communicatie en de nodige gegeven informatie als goed ervaren.
Tot nu toe geen slechte aanvaringen met Waal! Tijdens het hele proces goede communicatie met Hildo en Niels! Oplevering op een paar kleine puntjes na was prima!
Goed geholpen
Fijn bedrijf goede communicatie altijd wel iemand te bereiken als er wat is ook tijdens de bouw,naar mijn inziens goede bouw ,appartement eerder klaar dan was gezegd ,met oplevering geen op of aanmerkingen appartement is keurig opgeleverd bedankt team waal
Wij kochten het appartement toen het al een eind op weg was in de bouw , toch nog het een en ander kunnen doen waar we erg blij mee zijn
Mijn ervaring met Waal Bouwbedrijf in Pijnacker was zeer positief. Het team werkt professioneel en efficiënt, met veel aandacht voor kwaliteit en details. Ze denken actief mee in het bouwproces, bieden creatieve oplossingen en houden zich goed aan de afgesproken deadlines. De communicatie was helder en vriendelijk, waardoor alles soepel verliep. Echt een aanrader voor wie op zoek is naar betrouwbaarheid en vakmanschap in de bouwsector.
Vriendelijk personeel, iedere vraag werd meteen beantwoord als dat mogelijk is. Behulpzaam en de oplevering ging sneller dan in 1e instantie werd verwacht.
Vanaf de start tot het einde werden alle afspraken na gekomen zo ook de verbeterpunten na de voorschouw. Oplevering goed en duidelijk. Het enige wat ons nog te wachten staat is de badkamer accessoires bij van Munster. En de keuken bij keukenvision. Als zij het net zo keurig doen als waal dan zijn wij hele blije bewoners van dit ontzettend mooi complex Zalmstael.
Wij zijn super tevreden met het bouwproces, en zijn blij met de vervroegde oplevering.
Tevreden met het hele proces en fijne oplevering gehad van de woning!
Vorige week is onze nieuwbouw woning opgeleverd. Tijdens de bouw zelf prima geïnformeerd over alles. De oplevering zelf is prima verlopen, alleen het contact met Waal zelf is een verbeterpuntje
Waal heeft ons goed geholpen en begeleid van af begin van de bouw tot aan de oplevering. Verbeterpunten zijn wel dat de communicatie beter kan. Al met al ruim tevreden.
Contact was prima, bijeenkomsten ook prima.
De oplevering was netjes zonder grote gebreken. Alles werd vanaf het contract tekenen tot oplevering goed uitgelegd. Daarnaast werd je ook goed op de hoogte gehouden van de voortgang. Het enige verbeter punt is dat vragen duidelijker beantwoord mogen worden. Antwoorden waren soms vaag waardoor je niet meteen geholpen was.
De uitvoerder Gavin kan zich goed verplaatsen in de wensen van de koper, waardoor de waarde van de koper wordt bevorderd.
Altijd direct geholpen en communicatie met Kovan was ook heel duidelijk!!
We hebben het als zeer prettig ervaren allemaal in de begeleiding. Over twee weken krijgen wij de sleutel, maar vooralsnog is alles zeer fijn verlopen voor ons.
Ik beveel Waal aan
Super geholpen door Waal en zeer professioneel verlopen. Het uitvoeringsteam bood veel aandacht en nam ons mee in het gehele traject. Het online woningdossier was erg prettig en de vragen of opmerkingen die wij hadden werden goed opgepakt. De oplevering hebben wij als prettig ervaren en we hebben zonder klachten de woning overhandigd gekregen.
pluspunten: - heldere communicatie via de mail en HomeDNA - frequente kijkdagen en bijeenkomsten, waardoor je je betrokken voelde bij het bouwproces en meerdere keren de kans kreeg om je nieuwe buren te ontmoeten - reparaties in HomeDNA kunnen na de oplevering hier makkelijk in worden gezet en Waal neemt snel contact op om de reparatie te plannen verbeterpunten: - betonmuren zijn niet behangklaar opgeleverd, zoals wel werd gezegd door Waal. Er zaten nog overal dikke betonbulten waar je niet zomaar over heen kan behangen zonder deze bulten te blijven zien - ook de GIBO muren waren niet behangklaar, maar deze zijn iets makkelijker te bewerken - bij de partijen waarmee Waal samenwerkt (Keukenvision, Tegel Idee en Eteck) is de communicatie, bereikbaarheid en het naleven van afspraken bij deze partijen zijn van zeer slechte kwaliteit. Alle partijen reageren nauwelijks op emails of terugbelverzoeken. NB: voor de monteurs van Keukenvision en Eteck hebben wij enkel complimenten! Het gaat bij deze bedrijven vooral om de administratieafdeling waar wij niet tevreden over zijn.
Het huis is in de beloofde tijd opgeleverd en ziet er mooi uit. Er waren veel kijkmomenten waarin je de woning kan bekijken, we mochten ook een keer de familie meenemen. Via het woondossier kan je makkelijk vragen stellen en dan krijg je binnen twee werkdagen antwoord. Het bestellen van (dure) WCDs, lichtpunten, en andere opties verloopt ook via dit systeem en werkt goed. Je moet dan wel controleren of alles goed is opgenomen in de tekeningen. De voorschouw was prettig maar vroeg in de ochtend en dus in het donker want er hangen geen lampen vanuit de bouw. Sommige herstelpunten / beschadigingen waren bij de voorschouw zo duidelijk aanwezig dat we niet snapten dat deze niet al tijdens de bouw waren meegenomen. Sommige herstelpunten bleken later niet goed opgelost, hier mag Waal kritischer op zijn. De oplevering was gehaast en we voelden ons op sommige momenten niet serieus genomen. Reparaties worden langzaam opgepakt en doorgeschoven naar leveranciers. We zijn over het algemeen tevreden over Waal maar we missen op sommige punten de nette afwerking.
Bijna 22 maanden na het nieuws te hebben gekregen dat we de woning mochten kopen, is het huis eindelijk klaar. Deels heeft dit lang geduurd door de bouw van een appartementencomplex in hetzelfde blok, deels is dit op mij overgekomen als slechte planning of slechte communicatie i.s.m. de gemeente Pijnacker-Nootdorp. Met name de aanleg van de straat c.q. parkeerplaatsen leek niet geheel volgens planning te verlopen. Na oplevering vind ik dat de opleverpunten nog iets sneller aangepakt mogen worden. Over één van de punten op het Proces Verbaal van Oplevering is nog helemaal geen contact met ons opgenomen, bijna een maand na oplevering. De voorschouw en oplevering heb ik als prettig ervaren, Wat ik wel erg goed vond aan Waal, was het online woningdossier, waarin je onder andere bouwkundige opties kon doorgeven, vragen kon stellen aan de bouwer en in contact kon komen met de buren. Ook na oplevering is het woningdossier een belangrijke tool. Daarnaast waren de kijk- en informatiedagen, georganiseerd door Waal, altijd erg fijn en goed georganiseerd.
Aanvankelijk positief, communicatie per websessies waren ook prima te doen. Ondersteuning bij vragen werd netjes verleend. Voor oplevering werden meldingen tijdig en adequaat opgelost. Uiteraard zou je zeggen, anders geen oplevering. Na oplevering moest je langer wachten, maar kan aan onderaannemers liggen. Als je alle termijnen hebt betaald, en je je laat geruststellen dat meldingen ook na vrijgave van 5% gelden bij de notaris worden opgepakt, merk je wel een verschil. Meldingen worden snel afgeketst, onderaannemers beweren werkzaamheden te hebben verricht in homeDNA, of komen zonder afspraak langs. In sommige gevallen met je je melding meermaals doen, om je melding door te laten zetten naar desbetreffende onderaannemer. Geef je aan dat grote plekken van je schuur niet zijn geverfd, krijg je terug van onderaannemer of Waal dat de schuur duurzaam is, geen klacht of aandacht waardig. Uiteindelijk word je naar Woningborg geschillenregeling verwezen. Toppunt: Je meldingen worden niet alleen afgemeld bij gedane werkzaamheden van Waal/onderaannemer. Nee, Waal keurt de afmelding ook namens jou goed..... Aangekaart en toch gebeurt het opnieuw. YMMV. advies: geef de 5% gelden niet zomaar vrij als je lopende zaken hebt.
Opzich een prima bouwer, met een meedenkend en vriendelijk uitvoeringsteam. Prettige ervaring mee gehad. Communicatie met kopers advies hier en daar wat stroef ervaren. Uiteindelijk over het algemeen wel tot een oplossing gekomen. Oplevering niet als erg prettig ervaren. De voorschouw / oplevering was 's ochtends vroeg zonder daglicht, neem vooral zelf een zaklamp mee. Nog in afwachting hoe de opleverpunten worden opgelost. Inmiddels drie weken na oplevering nog weinig vernomen. Waal wel aanbevolen. De woning staat er op een paar opleverpunten na mooi bij en daar draait het uiteindelijk om.
Gedurende het nieuwbouwtraject heeft Waal altijd een uitstekende service geleverd. Ze bieden een gebruiksvriendelijk klantenportaal waarin alle documenten en afspraken worden vastgelegd. Tijdens het proces werd er altijd op een nette manier gecommuniceerd en waren ze behulpzaam binnen hun mogelijkheden. Er waren voldoende informatiemomenten en borrels om tussentijds op de hoogte te blijven.
Schiedamsedijk 22
3134KK VLAARDINGEN
Bij de bouw is de enige echte opdrachtgever de eindgebruiker. Koop een nieuw huis en het merendeel van de mogelijkheden is al vooraf bepaald. Waarom eigenlijk? Een gebouw is een thuis, een uiting van identiteit voor een bewoner of gebruiker. Het is het terrein waarop mensen juist invloed zouden moeten hebben. Waal gaat daarom voor klantgedréven bouwen, voor een aanpak waarin de beleving van de eindgebruiker centraal staat. Waal gaat continu voor èchte verandering. Stap één om dichter in de huid van onze eindgebruiker te kruipen: co-creatie. Eindgebruikers inspireren om aan tafel te komen. Om mee te denken, samen te creëren.
Bouwnu.nl is een onafhankelijke en betrouwbare website waarmee de consument op eenvoudige wijze een geschikte aannemer vindt. Dit initiatief wordt gesteund door BouwGarant, Bouwend Nederland, NVB bouw, Woningborg, SWK en Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.