

problemen werden snel opgelost. Er is nog 1 punt dat volgens mij nog gedaan moet worden. Buitenkant raamkozijn 1e etage patiowoning nr. 9
Gedurende het hele proces was Kelly Kortleve een grote steun voor ons. Ze luisterde goed, zette zich zonodig in, kon technische zaken geduldig uitleggen. Ook was zij oplossingsgericht zelfs als het een verzoek was dat in korte tijd geregeld moest worden. Je kreeg altijd antwoord, ze kwam haar afspraken na. Het is gedurende deze twee jaar een zeer plezierig en zinvol kontakt geweest. Kortom een bekwame medewerker waar Waal trots op kan zijn. Ook met opzichter Douwe alleen maar zeer positieve ervaringen sinds de oplevering. Rustig en geduldig zorgde hij dat alles naar tevredenheid werd afgewerkt.
Voor nog af te handelen manco's na de oplevering is er een Waal Portaal beschikbaar gesteld, waarin jij je verhaal kwijt. Op het Waal portaal bekijk en beheer je, je gemaakte meldingen en maak nieuwe meldingen aan. Ik heb nu nog 4 meldingen lopen. Persoonlijk vind ik dat het nu wat sneller opgelost moet worden, maar tja, ik ben niet de enige met klachten. Wat ik wel kwijt wil, is, als ik een auto of tuinmeubilair koop, dan krijg ik altijd reparatie setje (kwast+verf) om eea. bij te werken. Graag had ik dit ook gezien bij mijn nieuwe appartement met extra meerwerk voor de deuren en omlijstingen van hout. Dus een reparatie setje voor spullen van € 1200 is standaard, maar bij een appartement VON boven de €420.000 is het veel te veel gevraagd. Ik heb er meerdere keren om gevraagd, aan mij is toegezegd dat Waal als laatste daad langs wil komen om eea. bij te werken.
Het was ok
Fijne samenwerking, alles is prima gelopen en goede feedback van het personeel
Goede toegankelijkheid, aandacht en begrip voor opgebrachte problemen, snelle reactie, prima communicatie, klantvriendelijk, kwaliteitsgericht.
Though on the expensive side, the service delivered is of top quality. Delivery on time as promised and well structured arrnagements.
..
x
Het kopen van een nieuwbouwhuis in een geheel nieuwe wijk is een fantastisch avontuur. Uiteraard loopt niet alles volgens plan, de weg tussen de tekentafel en de huissleutel is lang en soms zwaar. Dat geeft allemaal niet. Maar wel ellendig is het gevoel dat gaandeweg steeds sterker werd, dat Waal echt maling heeft aan de kopers/bewoners en alleen let op het binnenhalen van zoveel mogelijk geld. De werklui (uit alle windstreken) zijn vaak van goede wil maar ook zij zitten, net als de koper die al zijn centjes in z'n huis heeft gestoken, in de tang van het bedrijf. Ik hoop echt nooit meer iets met Waal te maken te hoeven hebben.
over het algemeen prima werk, communicatie en begeleiding. Maar een aantal zaken hebben zijn ons erg tegen gevallen, en andere zaken zoals de ontbrekende trap hek is onacceptabel. de totale ervaring had veel beter kunnen zijn.
Vanaf het begin van de bouw leek het goed te gaan met Waal. Mijn twijfels moesten eerst worden weg genomen, want ik had opgezocht dat Waal een 6,4 kreeg als waardering. Zeg nou zelf:zou je daar genoegen mee nemen? Maar de keuze voor Waal was al gemaakt door de projectontwikkelaar. Tegen het einde van de bouw begonnen de problemen; 6 maanden vertraging al dan niet door eigen fouten, maar een eenduidige reden was er niet. Tijdens oplevering veel gebreken waarvan er nog veel gemaakt moeten worden. Het ergste vind ik nog dat er tijdens de oplverings keuring overeenstemming is bereikt door de uitvoerder van Waal en onze bouwkundige van VEH over een mv-punt dat ontbreekt. Dit is zwart op wit gezet, maar wordt nu door Waal glashard ontkent. Nota bene zelfs nog door de persoon die bij de overeenkomst zat! Glashard liegen dus! Afgelopen week kwam weer slecht nieuws: de lekkage in het souterrain die een ander deel van het blok al had, is nu ook bij ons: wanden zijn nat, verf en stuc laten los. Onze eiken houten vloer moet er zeker uit. Al met al dikke dikke onvoldoende. Fouten maken kan, vertraging ook, maar liegen en onder jouw juridische verplichting uit willen komen is echt niet ok. Dé uitzondering op dit verhaal is Me El Bali. Hij werkt zich suf en regelt alles. Blijft altijd vriendelijk en correct, ook als hij een nee moet verkopen. Draag deze man op handen Waal!
Fijne mensen en doen hun best maar er lijkt ook veel steeds niet te lukken. Waar ligt het probleem? Dat is vaak niet duidelijk.
Met Sherilyn en Aarnoud altijd prettig samengewerkt. Hoogtepunt de ramen in het souterrain. Maar alles goed en soepel verlopen. Lastig voor Waal in een situatie waarin veel tegenzat (Nuon, te weinig werklui) en wij zo snel mogelijk oplevering wilde.
Voortraject tot en met oplevering goed maar de service op een ontbrekend onderdeel blijft uit. Erg jammer gezien het nauwe contact. aanbevelen kan zeker maar wel met waarschuwing.
Waal probeerde woningen op te leveren die helemaal niet gereed waren voor oplevering. Wij hadden de luxe dat we geen haast hadden en dus kritisch konden zijn en hebben dan ook de oplevering geweigerd. Na de weigering werden dingen wel snel opgepakt, maar dat is natuurlijk niet de beste manier van werken. Ook ontbrak het aan goed overzicht tijdens de interne bouwfase (zolder timmeren, tegelwerk etc) waardoor er erg veel slordige fouten zijn gemaakt. Het oplossen hiervan heeft meer energie, tijd en geld gekost. Jammer genoeg overheerste het negatieve in de fase van oplevering waardoor het plezier van een mooie nieuwe woning ver te zoeken was. Deze mening wordt gedeeld door iedereen in dezelfde straat. Uiteindelijk zijn de dingen (vaak net op tijd, soms te laat) opgepakt en de laatste weken is Waal zeker verbeterd in haar dienstverlening en bereidheid om zaken op te lossen. Nu is het gevoel positiever maar de nasmaak van alle problemen rond de oplevering is er nog steeds. Uiteindelijk is het een pracht van een woning met veel goed en mooie kanten, maar zoals zo vaak blijft het negatieve toch nog hangen.
Over het algemeen hebben we een goede ervaring met jullie persoonlijk op een uitzondering na. Organisatorisch kan nog veel beter. Communicatie en planning lieten duidelijk te wensen over.
Mensen zijn van goede wil, maar er wordt inefficient / slordig gewerkt en dit veroorzaakt een arbeidsdruk waar mensen niet aan kunnen voldoen.
Zie hierboven
Zie hierboven
Zie mijn vorige punten
Professioneel en goed
We hebben altijd goed contact gehad met de voorman van ons bouw project. deze was eerlijk en transparant, heeft ons veel kunnen vertellen over een nieuwbouw huis. (was ons eerste koophuis, dus de informatie was meer dan welkom)
Organisatie die naar de wensen van de klant te werk gaat.
we hadden wel wat meer en duidelijkere uitleg willen hebben over wat er wel en niet bij zat.net als stroom op zolder en zo.want daar wisten we niks van en hebben nu geen stroom alleen on ons was hok
Schiedamsedijk 22
3134KK VLAARDINGEN
Bij de bouw is de enige echte opdrachtgever de eindgebruiker. Koop een nieuw huis en het merendeel van de mogelijkheden is al vooraf bepaald. Waarom eigenlijk? Een gebouw is een thuis, een uiting van identiteit voor een bewoner of gebruiker. Het is het terrein waarop mensen juist invloed zouden moeten hebben. Waal gaat daarom voor klantgedréven bouwen, voor een aanpak waarin de beleving van de eindgebruiker centraal staat. Waal gaat continu voor èchte verandering. Stap één om dichter in de huid van onze eindgebruiker te kruipen: co-creatie. Eindgebruikers inspireren om aan tafel te komen. Om mee te denken, samen te creëren.
Bouwnu.nl is een onafhankelijke en betrouwbare website waarmee de consument op eenvoudige wijze een geschikte aannemer vindt. Dit initiatief wordt gesteund door BouwGarant, Bouwend Nederland, NVB bouw, Woningborg, SWK en Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.