

Bouw duurt lang en de prijs/kwaliteitsverhouding is totaal zoek. Communicatie is op alle vlakken moeizaam.
Vakmensen-komen afspraken na-pluim voor uitvoeder ***
Weinig interesse vanuit kantoor. Was eerst bijna niks mogelijk maar gelukkig echter op het laatste moment door veel email / berichten . bellen heen en weer toch nog onze wensen uitgevoerd. Architect zou echt veel meer en beter naar zijn klanten moeten luisteren en niet overal moeilijk overdoen en op alles in eerste instantie Nee te zeggen.
positief
Toegankelijk, korte lijnen en deskundige mensen.
Snel in verkopen, voldoende meerwerkopties, denken met je mee. Huren veel onderaannemers in, waardoor veel fouten ontstaan. Slecht in afhandelen van opleverpunten. Proberen onder gebreken uit te komen. Slechte communicatie. NBU vindt dat het staat voor: klant centraal en wil om oplossingen te vinden. Maar laat het in de praktijk afweten.
Nieuwbouw kost tijd en vraagt om duidelijkheid van de aannemer. Na de introductie van het platform 'Mijn NBU' hadden we een overzicht van alle communicatie vanuit de NBU, heel fijn en overzichtelijk. Bij de oplevering gaf onze onafhankelijk bouwinspecteur aan dat de punten voor de oplevering meevielen. Bij de oplevering waren deze dan ook allemaal opgelost. Ook na de oplevering hebben we hulp gekregen van uitvoerders Dave en Johan en hun team! De persoonlijke manier van communiceren is een dikke 10 waard. Altijd direct reageren en snel handelen. Dat maakt dat wij zeer tevreden zijn. We vragen ons wel af of de verkoopbegeleider niet te veel dossiers in zijn portefeuille had. Daarmee verliep de communicatie en het advies wat stroever.
Ondanks de corona alles zoals afgesproken opgeleverd dikke 10 voor het team van Nederlandse Bouw Unie.
NBU pretendeert kwaliteit hoog in het vaandel te hebben staan, maar een aantal onderaannemers laten het kwalitatief toch wel af weten, bijv stucwerk is ronduit teleurstellend. Ook het gebruik van metal stud wanden / gips wanden en die dan toch uit het lood weten te plaatsen, getuigd nu niet van gebruik van kwalitatief hoogstaande materialen en afwerking. NBU had hier een betere controle op kunnen en moeten houden. Communicatie en snelheid van oplossen van wat kleinere problemen is goed, maar de communicatie rondom wat moeilijker zaken laat te wensen over. Informatie over de voortgang blijft achterwege, waardoor je in het ongewisse blijft of men er nu wel of niet mee bezig is. ( wat overigens wel blijkt te zijn) Meedenken met wijzigingen die je wilt en de gevolgen daarvan had ook wel beter gemogen. Meerwerk is overigens duur. Terugkijkend of het hele bouw traject vind ik de prijs / kwaliteit verhouding uit balans, vooral v.w.b. de binnen afwerking. De huizenmarkt is overspannen, NBU lijkt dat heel goed te weten en vraagt dan ook de hoofdprijs. Overigens vind ik wel dat ze met de transformatie een heel mooi project hebben afgeleverd en een markant gebouw in Etten-Leur hebben weten te behouden.
Tevreden over oplevering nieuwe woning. Het kost aan beide kanten uiteraard veel energie, en tijd, maar dan krijg je ook wat. Goede samenwerking met de medewerkers op de bouwplaats, flexibel en meedenkend. De uitvoerder voor ons project is top!
De NBU kan de verwachtingen niet waarmaken danwel managen. De communicatie is tranentrekkend slecht. En ten slotte is de kwaliteit slecht want muren en vloeren zijn scheef en alle lelijke delen worden verborgen door aftimmeringen of dikke lagen kit. De NBU vindt het snel al voldoende en laat merken dat de klant niet meer mag zeuren terwijl iedere normale koper toch recht heeft op datgene wat de NBU heeft beloofd
Voor NBU is het Van Bergenpark een prestigieus project dat veel lof en aanzien verdient, ware het niet dat de communicatie met de klant, het naleven van afspraken en het durven oplossen van problemen zonder naar smoesjes te zoeken veel beter kan.
Door de coronapandemie waren er minder mogelijkheden om als koper te interveniëren, omdat het geringe aantal bezichtigingen ons niet die mogelijkheid gaf.
Goed, transitie gebouw geslaagd.
Medewerkers zijn meegaand, duidelijk in communicatie en behulpzaam. NBU staat in de regio bekend als goede bouwers en dat hebben ze bewezen in dit project
Tot nu toe is de communicatie rondom het project onder de maat. Er zijn goede persoonlijke contacten, maar zodra er tijdig, goed en zorgvuldig naar de kopers moet worden gecommuniceerd, blijft het stil. De verschillende contacten wijzen naar andere personen, waar wij normaliter geen contact mee hebben. Er wordt niet teruggebeld. Complete stilte rondom de oplevering, en dan moet alles binnen een paar weken door je strot geduwd worden. Technisch wordt er wel netjes gewerkt. Dat levert nog een puntje op.
De bouw en oplevering van ons appartement heeft ons in negatieve zin enorm veel energie gekost. De kwaliteit van NBU is slecht en de klantvriendelijkheid ook! Ik zou het geen tweede keer aangaan.
Nbu heeft teveel steken laten vallen en in vele zaken ten onrechte het excuus Corona gebruikt.
Jammer dat alles zo gelopen is geen fijn gevoel over de hele bouw
Appartement te duur voor hetgeen men krijgt. Denk dat je meer voor de locatie hebt betaald dan voor appartement. De berging is ook zo afgewerkt dat je denkt het geld was op.
.
wij hebben een uiterst goede ervaring met de bouwunie
Goed en vlot uitgevoerd, paar details zijn uitstekend opgelost.
Originele beoordeling
Verliep goed, details kunnen beter
n/a
betrouwbaar
Bouwnu.nl is een onafhankelijke en betrouwbare website waarmee de consument op eenvoudige wijze een geschikte aannemer vindt. Dit initiatief wordt gesteund door BouwGarant, Bouwend Nederland, NVB bouw, Woningborg, SWK en Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.