Ieder opleverpunt wat je meldt wordt in twijfel getrokken, overal moet je meerdere malen achteraan, klussen die niet uitgevoerd zijn worden wel als uitgevoerd genoteerd, monteurs die niet op komen dagen, of op de verkeerde tijden en dagen. En dan hun communicatie.... is echt bizar slecht, antwoorden niet of hebben geen idee waar je het over hebt, deze mensen behandelen een aankoop van meer dan 4 ton alsof het een pakje kauwgum is. Ik ben zelf van plan om juridische stappen te nemen tegen dit bedrijf, want ze luisteren absoluut niet naar de klant.
Zijn blij met het huis maar veel gedoe met openstaande punten: best veel reparaties nog nodig waar we achteraan moeten blijven gaan zodat problemen worden opgelost
Zeer verdrietig over de geplaatste dakkapel die als optie genomen is
.
Prima bouwbedrijf, mag wel meer gecommuniceerd worden. Ook kijkdagen graag meer mogelijkheden
Communicatie liet soms wel te wensen over. Uiteindelijk wel tevreden met het eindresultaat.
De bouw is spoedig gelopen en de huizen zijn voor de afgesproken termijn opgeleverd
Je staat met je rug tegen de muur. Al jouw klachten worden via homedna afgewezen als het iets meer werk is dan met een kwastje nalopen. Hun recht om te bouwen zou per direct ingetrokken moeten worden.
Bouw ging voorspoedig! Materialen waren op voorraad
Over het voortraject zijn we tevreden, we werden toen meestal goed begeleid en geadviseerd. Ook in het voortraject lieten soms antwoorden op vragen lang op zich wachten. Na de oplevering laat Koopmans veel punten liggen. Opleverpunten bleven liggen zonder enig overleg naar ons toe wanneer dit opgelost zou worden. Kopersbegeleider was slecht tot niet meer bereikbaar. Bouwservice stuurde ons van het kastje naar de muur. Uiteindelijk na een goed gesprek werden we wel gehoord en worden de opleverpunten opgepakt. Op enkele punten na, die tijdens het bouwproces middels een erratum zijn toegevoegd, zijn we tevreden over de bouw en het eindresultaat van ons huis.
Originele beoordeling
Dat we een 3 in plaats van een 1 geven is voor de makelaar waar we goed door zijn geholpen en ingelicht. We zijn erg ontevreden over Koopmans zoals we in eerdere punten ook al hebben omschreven. Met name na de oplevering trekt Koopmans overal de handen van af en wordt er gewezen naar onderaannemers en die verwijzen weer terug naar Koopmans. Een grote chaos waar wij de dupe van zijn aangezien er nog steeds veel punten open staan. En zijn er punten die in het proces niet anders konden die wij graag anders hadden gezien (zoals de leidinggoot in de berging) waarvan de installateur van de warmtepomp zei dat dit absoluut anders had gekund én gemoeten. Dit was de kwaliteit ook ten goede gekomen!
Het was een fantastische ervaring waar een hoop bij komt kijken. De bereidheid om zaken te bekijken en te regelen is goed. We hopen dat dit ook zo blijft binnen de garantie periode.
Na betaling is niemand meer thuis. Warmtepomp in nieuwbouwwoning is verkeerd geïnstalleerd door Koopmans. Zes maanden kou, buitenunit én binnen unit in overdrive met veel geluid en hoge stroomkosten. Steeds werd er gezegd dat er niets aan de hand was. Niemand had de expertise, pas na vele bezoeken en meldingen de fout gevonden: 2x zoveel vulgas. Daarna werd het huis pas warm. Een maand, toen werd het warm buiten. Geen excuus of tegemoetkoming in kosten. 1,5 Jaar na oplevering beoordeeld de onderhoudsmonteur dat de warmtepomp versleten is, nooit zo’n resulaat in zo’n korte tijd gezien. Maar liefst 13.000 stops! De max. Is 13.500. Huis warmde niet meer op in de enige ruimte waar nog gestookt kon worden, 21 graden was niet haalbaar. Hoge energiekosten. Melding home dna en elke dag bellen. Na twee weken belde de projectleider: mijn eigen schuld en had niets met de verkeerde installatie te maken. 13.000 Stops waren geen reden voor vervanging van de warmtepomp (5.000 aanschaf). Ook al werkte het nooit goed. De Brink wtw is niet veel beter. Ook met de warmtepomp uit warmt de slaapkamer op tot 21 graden wat niet kan. De installateur zegt: doe een raam open. Daar staan echter twee buitenunits die voor 1.000 euro extra verder weg geplaatst zijn. Maar náár het huis toe. Beiden maken enkele keren per nacht geluids als een wasmachine in centrifuge stand. Koopmans weigert een tweede geluidsmeting. De eerste vorig jaar wees teveel geluid uit. Het huis werd verkocht op basis van de ramen dicht houden, anders niet duurzaam. Niemand in de straat slaapt met dichte ramen. Bij informeren bij Brink naar assesoires om het klimaat in elk geval leefbaar te maken, krijg ik te horen dat ze naar Koopmans moeten verwijzen. Deze reageert niet. En de contactpersoon heeft afgesloten in home dna en is met vakantie. Zo’n 10.000 euro investering en in de ziektewet omdat de slaapkamer een bijzonder ongezond klimaat heeft. Geen garantie en geen overleg.
Geen commentaar.
Wij hebben de bouw van ons eerste nieuwbouwhuis erg positief ervaren
Koopmans werkt netjes, gestructureerd en goed. Wij konden na 4 weken onze woning al betrekken. En worden nog steeds goed begeleid indien nodig
We hebben een high end penthouse met high end prijs van Koopmans in Zutphen op papier gekocht waarbij bouwbegeleiding onderdeel uitmaakte van de von prijs. In die bouwbegeleiding was geen continuïteit. Dat maakte het erg kwetsbaar en o.a. deze wisselingen van bouwbegeleider (tot 3 maal aan toe) leidde door miscommunicatie tot veel onnodige fouten in de bouw zelf. We zagen het gebeuren en spraken onze zorg uit, meermalen, ook schriftelijk. Helaas werd dit niet opgepakt. We hebben ons daarin niet serieus genomen gevoeld. De communicatie die voornamelijk via Home DNA woningdossier verloopt, verloopt niet goed. We hebben meermalen zeer essentiële zaken aangekaart tot en met zelfs een klacht, waarop niet is gereageerd. We hebben om diverse zaken, waaronder een recente optietekening zodat we konden controleren, frequent gevraagd en veel te laat gekregen. We hebben meermalen onze zorgen uitgesproken omdat we zagen dat er werd gewerkt met niet kloppende tekeningen en we op zaken én geen antwoord kregen én in de praktijk zagen dat e.e.a. niet klopte. Er gaat iets mis tussen de communicatie van bouwbegeleider naar bouwbegeleider en naar de uitvoering. De klant zelf mag geen contact met uitvoerende leveranciers hebben, Koopmans zit hier tussen. Dat kan een befrijfspolicy zijn maar werkt niet wanneer de communicatie niet goed is en Koopmans onvoldoende know how blijkt te hebben om klanten van goede informatie te voorzien. We hebben wel alle begrip voor alle leverings problemen en personeelsgebrek agv coronaproblematiek. Ook hebben we veel respect voor hoe een aantal ‘nazorg’ medewerkers van Koopmans alles op alles zetten om de fouten van bovengenoemde miscommunicatie te herstellen, maar voor ons is het wel heel lastig te weten dat als er even naar ons was geluisterd en er adequaat was gecommuniceerd, die nazorg voor een groot deel overbodig was geweest Koopmans werkt met onderaannemers die er een ongelofelijke puinhoop van maakten, bv Berkvens
Zie alles hiervoor dat moet duidelijk zijn
Originele beoordeling
Zie alles hiervoor dat moet duidelijk zijn
Van begin tot eind zeer goed begeleid door Kim en Inge. Zeer benaderbaar, helder en snel in de communicatie en beantwoorden vragen. Ook tijdens en na oplevering zeer tevreden over de uitvoerder Maikel, zelfde opmerkingen als hiervoor genoemd. Appartement is moi en degelijk gebouwd en afgewerkt. Kortom: top!
Licht teleurstellend
Goede communicatie tijdens de bouw en bij de oplevering. Restpunten goed opgepakt en netjes afgerond.
Prima huis, prima oplevering. er is altijd ruimte voor verbetering.
U koopt een nieuw, onafgemaakt huis, de prijzen van afwerkingen en arbeid zijn gek, en dit verhoogt de hypotheek veel.
Originele beoordeling
U koopt een nieuw, onafgemaakt huis, de prijzen van afwerkingen en arbeid zijn gek, en dit verhoogt de hypotheek veel.
Goed en vriendelijk.
Mijn laatste nieuwbouwwoning dateert uit 1994. Het digitale woningdossier is dan ook een verademing. Ik weet niet of het een kwestie van professionalisering is of het gevolg van wet- en regelgeving: het hele bouwproject straalde van begin tot eind planmatigheid uit. Zo werk ik zelf ook graag.
.
Bouwnu.nl is een onafhankelijke en betrouwbare website waarmee de consument op eenvoudige wijze een geschikte aannemer vindt. Dit initiatief wordt gesteund door BouwGarant, Bouwend Nederland, NVB bouw, Woningborg, SWK en Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.