Filters

4

Communiceren is niet hun sterkste kant, oplossen van problemen ook niet.

Ieder opleverpunt wat je meldt wordt in twijfel getrokken, overal moet je meerdere malen achteraan, klussen die niet uitgevoerd zijn worden wel als uitgevoerd genoteerd, monteurs die niet op komen dagen, of op de verkeerde tijden en dagen. En dan hun communicatie.... is echt bizar slecht, antwoorden niet of hebben geen idee waar je het over hebt, deze mensen behandelen een aankoop van meer dan 4 ton alsof het een pakje kauwgum is. Ik ben zelf van plan om juridische stappen te nemen tegen dit bedrijf, want ze luisteren absoluut niet naar de klant.

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
6

Zijn blij met het huis maar veel gedoe met openstaande punten

Zijn blij met het huis maar veel gedoe met openstaande punten: best veel reparaties nog nodig waar we achteraan moeten blijven gaan zodat problemen worden opgelost

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap
5

Geen commentaar

Zeer verdrietig over de geplaatste dakkapel die als optie genomen is

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies N.v.t.
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
7

Niet overal even goed maar over het algemeen tevreden

.

  • Aanbevelen? Ja
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
8

Prima bouwbedrijf

Prima bouwbedrijf, mag wel meer gecommuniceerd worden. Ook kijkdagen graag meer mogelijkheden

  • Aanbevelen? Ja
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap
7

Over het algemeen tevreden.

Communicatie liet soms wel te wensen over. Uiteindelijk wel tevreden met het eindresultaat.

  • Aanbevelen? Ja
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap
7

Goede kwaliteit

De bouw is spoedig gelopen en de huizen zijn voor de afgesproken termijn opgeleverd

  • Aanbevelen? Ja
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap
1

Slechte arrogante en onprofessionele bouwbedrijf

Je staat met je rug tegen de muur. Al jouw klachten worden via homedna afgewezen als het iets meer werk is dan met een kwastje nalopen. Hun recht om te bouwen zou per direct ingetrokken moeten worden.

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Overige
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
10

Huis netjes en vooral snel afgeleverd

Bouw ging voorspoedig! Materialen waren op voorraad

  • Aanbevelen? Ja
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap
6

Voortraject prima, na oplevering veel punten laten liggen.

Over het voortraject zijn we tevreden, we werden toen meestal goed begeleid en geadviseerd. Ook in het voortraject lieten soms antwoorden op vragen lang op zich wachten. Na de oplevering laat Koopmans veel punten liggen. Opleverpunten bleven liggen zonder enig overleg naar ons toe wanneer dit opgelost zou worden. Kopersbegeleider was slecht tot niet meer bereikbaar. Bouwservice stuurde ons van het kastje naar de muur. Uiteindelijk na een goed gesprek werden we wel gehoord en worden de opleverpunten opgepakt. Op enkele punten na, die tijdens het bouwproces middels een erratum zijn toegevoegd, zijn we tevreden over de bouw en het eindresultaat van ons huis.

  • Aanbevelen? Ja
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap
8

Een huis(laten) bouwen is een boeiende en vermoeiende ervaring.

Het was een fantastische ervaring waar een hoop bij komt kijken. De bereidheid om zaken te bekijken en te regelen is goed. We hopen dat dit ook zo blijft binnen de garantie periode.

  • Aanbevelen? Ja
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap
1

Geen service na betaling

Na betaling is niemand meer thuis. Warmtepomp in nieuwbouwwoning is verkeerd geïnstalleerd door Koopmans. Zes maanden kou, buitenunit én binnen unit in overdrive met veel geluid en hoge stroomkosten. Steeds werd er gezegd dat er niets aan de hand was. Niemand had de expertise, pas na vele bezoeken en meldingen de fout gevonden: 2x zoveel vulgas. Daarna werd het huis pas warm. Een maand, toen werd het warm buiten. Geen excuus of tegemoetkoming in kosten. 1,5 Jaar na oplevering beoordeeld de onderhoudsmonteur dat de warmtepomp versleten is, nooit zo’n resulaat in zo’n korte tijd gezien. Maar liefst 13.000 stops! De max. Is 13.500. Huis warmde niet meer op in de enige ruimte waar nog gestookt kon worden, 21 graden was niet haalbaar. Hoge energiekosten. Melding home dna en elke dag bellen. Na twee weken belde de projectleider: mijn eigen schuld en had niets met de verkeerde installatie te maken. 13.000 Stops waren geen reden voor vervanging van de warmtepomp (5.000 aanschaf). Ook al werkte het nooit goed. De Brink wtw is niet veel beter. Ook met de warmtepomp uit warmt de slaapkamer op tot 21 graden wat niet kan. De installateur zegt: doe een raam open. Daar staan echter twee buitenunits die voor 1.000 euro extra verder weg geplaatst zijn. Maar náár het huis toe. Beiden maken enkele keren per nacht geluids als een wasmachine in centrifuge stand. Koopmans weigert een tweede geluidsmeting. De eerste vorig jaar wees teveel geluid uit. Het huis werd verkocht op basis van de ramen dicht houden, anders niet duurzaam. Niemand in de straat slaapt met dichte ramen. Bij informeren bij Brink naar assesoires om het klimaat in elk geval leefbaar te maken, krijg ik te horen dat ze naar Koopmans moeten verwijzen. Deze reageert niet. En de contactpersoon heeft afgesloten in home dna en is met vakantie. Zo’n 10.000 euro investering en in de ziektewet omdat de slaapkamer een bijzonder ongezond klimaat heeft. Geen garantie en geen overleg.

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid N.v.t.
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
8

Prima aannemer

Geen commentaar.

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap
9

Zeer tevreden over de communicatie, bouw, snelheid en eindresultaat

Wij hebben de bouw van ons eerste nieuwbouwhuis erg positief ervaren

  • Aanbevelen? Ja
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap
8

Koopmans bedankt voor de fijne tijd en samenwerking

Koopmans werkt netjes, gestructureerd en goed. Wij konden na 4 weken onze woning al betrekken. En worden nog steeds goed begeleid indien nodig

  • Aanbevelen? Ja
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap
3

Communicatie tussen klant bouwbegeleider en uitvoering is ronduit slecht

We hebben een high end penthouse met high end prijs van Koopmans in Zutphen op papier gekocht waarbij bouwbegeleiding onderdeel uitmaakte van de von prijs. In die bouwbegeleiding was geen continuïteit. Dat maakte het erg kwetsbaar en o.a. deze wisselingen van bouwbegeleider (tot 3 maal aan toe) leidde door miscommunicatie tot veel onnodige fouten in de bouw zelf. We zagen het gebeuren en spraken onze zorg uit, meermalen, ook schriftelijk. Helaas werd dit niet opgepakt. We hebben ons daarin niet serieus genomen gevoeld. De communicatie die voornamelijk via Home DNA woningdossier verloopt, verloopt niet goed. We hebben meermalen zeer essentiële zaken aangekaart tot en met zelfs een klacht, waarop niet is gereageerd. We hebben om diverse zaken, waaronder een recente optietekening zodat we konden controleren, frequent gevraagd en veel te laat gekregen. We hebben meermalen onze zorgen uitgesproken omdat we zagen dat er werd gewerkt met niet kloppende tekeningen en we op zaken én geen antwoord kregen én in de praktijk zagen dat e.e.a. niet klopte. Er gaat iets mis tussen de communicatie van bouwbegeleider naar bouwbegeleider en naar de uitvoering. De klant zelf mag geen contact met uitvoerende leveranciers hebben, Koopmans zit hier tussen. Dat kan een befrijfspolicy zijn maar werkt niet wanneer de communicatie niet goed is en Koopmans onvoldoende know how blijkt te hebben om klanten van goede informatie te voorzien. We hebben wel alle begrip voor alle leverings problemen en personeelsgebrek agv coronaproblematiek. Ook hebben we veel respect voor hoe een aantal ‘nazorg’ medewerkers van Koopmans alles op alles zetten om de fouten van bovengenoemde miscommunicatie te herstellen, maar voor ons is het wel heel lastig te weten dat als er even naar ons was geluisterd en er adequaat was gecommuniceerd, die nazorg voor een groot deel overbodig was geweest Koopmans werkt met onderaannemers die er een ongelofelijke puinhoop van maakten, bv Berkvens

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Overige
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement
6

voldoende

Zie alles hiervoor dat moet duidelijk zijn

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam, Aanbouw/dakopbouw
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap
9

Bijzonder tevreden

Van begin tot eind zeer goed begeleid door Kim en Inge. Zeer benaderbaar, helder en snel in de communicatie en beantwoorden vragen. Ook tijdens en na oplevering zeer tevreden over de uitvoerder Maikel, zelfde opmerkingen als hiervoor genoemd. Appartement is moi en degelijk gebouwd en afgewerkt. Kortom: top!

  • Aanbevelen? Ja
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement
5

Licht teleurstellend

Licht teleurstellend

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement
9

Bouwbedrijf waar je van op aan kan

Goede communicatie tijdens de bouw en bij de oplevering. Restpunten goed opgepakt en netjes afgerond.

  • Aanbevelen? Ja
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement
8

Prima

Prima huis, prima oplevering. er is altijd ruimte voor verbetering.

  • Aanbevelen? Ja
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
6

Ik verwachte meer kwaliteit

U koopt een nieuw, onafgemaakt huis, de prijzen van afwerkingen en arbeid zijn gek, en dit verhoogt de hypotheek veel.

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
8

Goed

Goed en vriendelijk.

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
10

Strakke projectuitvoering met goed resultaat

Mijn laatste nieuwbouwwoning dateert uit 1994. Het digitale woningdossier is dan ook een verademing. Ik weet niet of het een kwestie van professionalisering is of het gevolg van wet- en regelgeving: het hele bouwproject straalde van begin tot eind planmatigheid uit. Zo werk ik zelf ook graag.

  • Aanbevelen? Ja
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies N.v.t.
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
8

.

.

  • Aanbevelen? Ja
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Overige
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Bedrijfsgegevens

Marssteden 66

7547TD ENSCHEDE

053-4600600

[email protected]

Over Bouwnu

Bouwnu.nl is een onafhankelijke en betrouwbare website waarmee de consument op eenvoudige wijze een geschikte aannemer vindt. Dit initiatief wordt gesteund door BouwGarant, Bouwend Nederland, NVB bouw, Woningborg, SWK en Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.