Betrouwbare en betrokken partner voor nieuwbouwproject.

Tijdens het gehele project heeft Hegeman ons begeleid in de vele keuzes die er te maken zijn. Daarbij hebben zij niet enkel aangegeven wat wel en niet kan, maar ook meegedacht over eventuele andere opties ten behoeve van een fijn thuis. Binnen het werken op projectmatige basis, kan wellicht nog beter gekeken worden naar de verhouding tussen het type woning en de budgetten die worden gesteld voor zaken als keuken, badkamer en afwerking van ruimtes. De makelaar dient hierin voldoende inzicht te geven wat betreft haalbaarheid, waarbij de focus ligt op de klant/koper en niet louter op de verkoop van het betreffende project. Gedurende de bouw is Hegeman goed bereikbaar en ook zijn er op de bouwplaats voldoende helpende, vriendelijke gezichten. Het is duidelijk wie voor welke vraag benaderd kan worden waardoor wij het proces van bouwen als vloeiend en soepel hebben ervaren. Zo ook de positieve oplevering van het huis zonder grote gebreken. We zijn goed ondersteund gedurende ons eerste nieuwbouwproject, we zouden dan ook zeker Hegeman opnieuw als partner kiezen bij een eventueel nieuw project.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Prachtig huis, alles is snel en netjes verlopen

Ons nieuwbouwhuis is vlot gebouwd en het is prachtig geworden. Het hele proces is soepel verlopen. Het huis is netjes opgeleverd en de punten die nog niet helemaal goed waren zijn snel aangepast. Er is nog een enkel puntje, maar ik verwacht dat dit ook nog wel goed gaat komen. De communicatie kon soms iets beter, maar dat komt ook doordat zij afhankelijk zijn van onderaannemers. Al met al, heel tevreden.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Overige

plezierige samenwerking

Helaas de communicatie via mail en een digitaal platform maar dat is de praktijk anno 2024. Meestal verliep dit goed, niet altijd werd snel gereageerd op vragen en opmerkingen.

Keurig werk geleverd

Zeer tevreden over de ontwikkeling van ons nieuwbouwhuis. Kwaliteit van de bouw lijkt zeer in goed in orde. Wij zijn minder tevreden over de mate van meedenken. Dit was ons eerste nieuwbouwhuis en wij hebben veel vragen gesteld inzake mogelijkheden, daarop kregen wij vaak een gesloten antwoord. Wij hadden het op prijs gesteld als hier meer met ons mee werd gedacht. Een ander voorbeeld is het feit dat we per abuis geen buitenkraan hebben gekozen als optie. Bij een huis van het formaat wat hebben laten bouwen zou ik op zijn minst verwachten van de ontwikkelaar dat de vraag wordt gesteld of dit klopt.

Met 1 woord slecht!

Mijn ervaring is zeer slecht alhoewel ze het zeer goed verkopen. Maar tussen de regels door merk je uiteraard later dat het niet best is. Voor het bedrag als waarde van het huis kan men absoluut meer verwachten, maar helaas. De nazorg is wel het grootste probleem. Er is namelijk geen te noemen nazorg, al is er wel de schijn. Ik ben zeer ontevreden. Het grappige is dat bepaalde leveranciers zeer slecht werk hebben geleverd, waarbij Hegeman de slechte kwaliteit daarvan bij voorbaat al wist. Begrijpelijk aangezien Hegeman in de tussentijd wel incasseert. Het lijkt ze niets te doen!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Bijzonder plezierig proces van begin tot en met oplevering

Uitstekende communicatie, zeer klantgericht. De kwaliteit van het geleverde nieuwbouw-werk is zeer goed, afgezien van een enkel onvermijdelijk klein gebrek dat nog hersteld moeten worden.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Het hele proces van tekening tot planning, bouw en bouwbegeleiding is bij Hegeman in goede handen!

Het hele proces, tekeningen, planning, bouw en bouwbegeleiding is bij Hegeman in goede handen. De homedna portal is erg handig, en zorgt voor een goed overzicht en een duidelijke manier om de bouwopties door te geven. Het was goed dat er extra opties aan de keuzelijst konden worden toegevoegd en dat deze ook zichtbaar waren voor de andere kopers. Een verbeterpunt wil ik graag meegeven, de mogelijkheid om extra zonnepanelen te bestelen kon niet. Dit hadden veel bewoners graag wel willen doen. Dank aan de bouwers en aan Erik en Danielle voor de goede uitleg en begeleiding. Dank ook aan alle andere mensen die tijd en energie hebben gestoken in ons mooie nieuwe huis.

Goed bouwen process

Alles was in orde tijdens de verbouwen

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Zonnepanelen/zonneboiler

Heel goed.

Afspraken zijn goed en op tijd nagekomen!

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Overige

prima woning

Prima bedrijf alleen na de bouw is de communicatie slecht!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Prettige bouwer/personeel in een soepel en interessant bouwproces

Hegeman is een degelijke onderneming en lijkt op vele fronten verwachtingen waar te maken; daarin hebben we alle vertrouwen. Overal gaat wel wat mis, maar het gaat er om hoe je dit afhandelt en daar is nog wel ruimte voor verbetering: 1.woning van hoge(re) afwerkingskwaliteit en dan betonklinkers bij de voordeur; waarom geen gebakken klinkers? 2.aangeboden en bevestigd wordt een heg van 1,8 mtr hoogte en in opleverperiode wordt dit teruggebracht tot 1,25-1,5 mtr zonder dat een alternatief e/o compensatie wordt geboden. 3.pergola en schuur; is de kwaliteit hiervan in lijn met die van de woning? 4.via optielijst bestelden we 6 zonnepanelen aan zuidzijde; tijdens installatie bleek er ruimte voor slechts 3 sts. Wel werd hier compensatie geboden.

Mooie ervaring

De begeleiding, de kijkmomenten hebben het bouwen van onze woning tot een mooie ervaring gemaakt.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

strakke planning, altijd bereikbaar, snelle reacties en mooi opgeleverd

Vanaf start tot oplevering (totaal 11 maanden) heel mooie en goede samenwerking. Hegeman geeft je het gevoel dat ze oprecht blij met je zijn als koper en nieuwe bewoner. Staan open voor vragen en verbeteringen maar vergeten niet dat het toch ook een zakelijke overeenkomst betreft.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Goede informatie en prettige samenwerking.

Een transparant bedrijf, luisteren goed naar de klant en reageren accuraat.

• Prijs/kwaliteit N.v.t.

Betrouwbaar en klantvriendelijk

Ons huis is in goed overleg met ons gebouwd en aangepast aan onze wensen.

klantgerichte bouwer

We konden steeds onze wensen naar voren brengen en er werd rekening mee gehouden

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Huis goed opgeleverd, communicatie kon beter

Wij zijn erg tevreden over hoe het huis is opgeleverd. Ook het gebruik van homedna vinden wij prettig. De communicatie met betrekking tot vragen van ons of voortgang van de bouw hebben wij op sommige momenten gemist.

Prettig traject

Begeleiding was prima. Hoge mate van betrokkenheid, meedenken en snelle reactie op vragen

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Hegeman Ontwikkeling is een betrouwbare ondernemer om je huis bij te laten bouwen

Vanaf het eerste moment nam Hegeman Ontwikkeling (HO) ons mee in de bouw van onze eerste nieuwbouwwoning. De communicatie in het gehele traject was goed, prettige kopersbegeleiding. HO werkte samen met onderaannemers waar wij ook de keuken, tegels en sanitair hebben afgenomen. We zijn tevreden over de geleverde kwaliteit. Verdere service is prima op orde en er is inzichtelijke en goede afhandeling van enkele gebreken. Kortom: wij zijn zeer tevreden over Hegeman Ontwikkeling!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Een prima traject doorlopen met een solide aannemer

Het folder materiaal was compleet en overeenkomstig de realiteit. Uiteraard zijn er zijn er verbeterpunten. Opvallend bv het ontbreken van een optimizer voor de zonnepanelen, zeker gezien de ligging van de panelen. Op hoofdlijnen een mooi project met goed afgewerkte huizen

Goede communicatie

Ik vind het overleg altijd in goede sfeer en constructief/oplossingsgericht verlopen!

Prima ervaring!

Na oplevering slechte ervaring

Tijdens de bouw verliep alles naar wens, na oplevering helaas niet. Wij zijn toch een hoop zaken tegengekomen die niet naar wens zijn of erg slordig zijn opgeleverd. Je meld deze punten en vervolgens hoor je hier helemaal niets meer op. Er is geen enkele communicatie, je wordt niet op de hoogte gehouden. Het is niet alleen enorm frustrerend, je mag dit ook niet verwachten van zo’n bedrijf. Het was alles behalve een goedkope woning, dan verwacht je ook na afloop top kwaliteit.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Overig

Ze doen hun best en ze proberen er echt wat van te maken

over het algemeen tevreden

Goede bouwer

Goede communicatie en technische kennis. Een verbeterpunt is om mensen nog beter mee te nemen in de keuzes van de opties en/of aanpassingen aan het huis. Bijvoorbeeld door het laten zien van het 3D model (met virtual reality zodat je door het huis kan lopen). Dit met het doel om beter inzicht te krijgen in je huis qua ruimtebeleving en gebruik. Kwaliteit onderaannemers kan wel beter. dus wellicht een stukje extra controle. dit bespaart weer in opleverpunten.

Bornerbroeksestraat 155

7601BG ALMELO

Over Hegeman Ontwikkeling B.V.

Het ontwikkelen van nieuwe woonconcepten ligt aan de basis van betekenis geven aan ruimte. Elke woning is uniek en past van binnen én van buiten in de omgeving. Hegeman Bouwgroep ontwikkelt duurzaam, oplossings- en toekomstgericht. We combineren het fraaie en comfortabele van het één, met het slimme en energetische van het ander. Hegeman Ontwikkeling B.V. maakt onderdeel uit van Hegeman Bouwgroep. Samen met onze ICB-ketenpartners werken wij vanuit de drie vestigingen Almelo, Hengelo en Zwolle elke dag vanuit de overtuiging de optimale oplossing te bieden voor onze opdrachtgevers.

Over Bouwnu