Over het algemeen goed
Zaken werden te laat opgepakt. Pas wanneer de druk van de laatste handtekening er lag.
Eerste gezicht goed maar mist veel puntjes op de i...
Communicatie was er niet en over een aantal basale zaken werd erg moeilijk gedaan. Er lopen mensen rond met goede intenties, maar die hebben wij pas ontmoet nadat we de bankgarantie hebben ingezet. We zijn nu redelijk tevreden, maar over het proces totaal niet.
Het is een mooi plan waar we wonen en de woning ziet er op zich mooi uit zo langzamerhand. Helaas was de weg ernaar toe samen met de bouwer niet zo positief voor ons.
Had er meer van verwacht
.
We moesten zelf actief overal achteraan gaan. Fouten die zijn gemaakt werden maar niet toegegeven. Pas na officiële klachtenbrief serieus genomen. In het begin geen of trage reactie op de mail. Wat ik het meest irritante vond was dat de interne documenten niet stroken met verkoopdocumenten. Voor de klant is verkoop leidend en dat het intern niet klopt is niet aan de klant, twee voorbeelden: - volgens verkoop document hoort geen cement dekvloer bij een casco badkamer. En intern staat van wel waardoor het gebeurt. - al het glaswerk dient schoon opgeleverd te worden volgens verkoop document. En tijdens voorschouw wordt erop gehamerd dat het niet hoort. Wij zijn de moeilijkste niet, maar al deze punten bijelkaar maken het echt een frustrerend proces terwijl het eigenlijk iets leuks moet zijn omdat een woning is gekocht. Ik geloof er oprecht in dat iedereen het goed bedoelt en zijn best wil doen. Echter zag ik dat niet altijd terug. Intern kan er denk ik nog eea verbeterd worden.
Zo herkenbaar al deze (de slechte) beoordelingen. Van buiten ziet het huis er prachtig uit, maar als je dan punten gaat aflopen, kom je veel verbeterpunten tegen. De afwerking is zeer slecht. Vooraf werd gezegd dat we op de hoogte gesteld zouden worden middels nieuwsbrieven. Dit waren er een stuk minder dan beloofd. Maar dat is dan nog niet zo'n punt vergeleken met wat er nog komen ging. Nadat we de sleutel kregen, ging het extreem bergafwaarts met de communicatie en nazorg van Giesbers. Punten worden niet allemaal opgepakt, we worden niet op de hoogte gesteld van de status. We zijn nog bezig met punten. Hopelijk wordt het nog in orde gemaakt, maar na het zien van deze beoordelingen heb ik daar nog minder vertrouwen in.
De kwaliteit van het bouwen is prima. Echter kunnen ze in de fase voor de start bouw de kopers beter ondersteunen door advies te geven bij het maken van keuzes voor bepaalde opties. Dit ontbrak helaas bij ons project. Verder loopt de afhandeling qua restpunten ook niet erg soepel. Degene die daar verantwoordelijk voor was is daarnaast ook nog eens totaal niet klantvriendelijk. Daarnaast vind ik als je van mening bent dat een restpunt afgewezen moet worden daar een onderbouwing bij hoort. De meeste kopers komen niet uit de bouw en weten niet wat de regelgeving is omtrent restpunten.
Zoals aangegeven zijn er punten waar slordig is gewerkt. Maar over het algemeen wel prima. Flexibiliteit viel tegen mbt keuken en badkamer.
Zoals aangegeven zijn er punten waar slordig is gewerkt. Maar over het algemeen wel prima. Flexibiliteit viel tegen mbt keuken en badkamer.
Zoals ik al zei was het over het algemeen wel prima. Paar punten die slordig zijn gegaan. Flexibiliteit in aanpassing van de keuken en badkamer had flexibeler gemogen.
Zoals ik al zei was het over het algemeen wel prima. Paar punten die slordig zijn gegaan. Flexibiliteit in aanpassing van de keuken en badkamer had flexibeler gemogen.
Aan het einde van het project was de aannemer zeer slecht bereikbaar. Hij schoof alles af op zijn stagiaire aangezien hij zelf al met een ander project bezig was. Dit heb ik als zeer vervelend ervaren. Zijn stagiaire daarin tegen regelde de zaken netjes af maar het duurde allemaal wat langer.
Giesbers heeft onze woning naar wens gerealiseerd waar we desgewenst ook opties buiten het optieboek konden aanvragen. Er werd goed meegedacht en bij oplevering ook geholpen met controleren in plaats van punten ‘verhullen’. Al met al zeer tevreden over de gekozen materialen, de manier van realiseren en de oplevering van de woning.
Goede ervaring, nette manier van bouwen. Goede begeleiding en duidelijke informatie.
Wij hebben aan het einde vd rit een mooie nieuwbouwwoning opgeleverd gekregen. Tevreden over het proces daar naar toe.
Voornamelijk positief
De woning is kwalitatief goed gebouwd. Ze hebben de zaken op orde mbt materiaal en mensen. Prettig dat mensen op de bouw zelf meedenken met ons.
Slechte communicatie. Je wordt slecht begeleid. Nazorg en service is erg slecht. We zijn nu nog bezig met alle constateringen van de oplevert punten. En we zijn al bijna een half jaar verder...
Slechte communicatie Slechte prijs kwaliteitverhouding Slechte kwaliteit van oplevering
Het voortraject ziet er soepel uit. De aanloop is voortvarend. Tijdens de bouw worden er natuurlijk foutjes gemaakt. Dat ontkennen ze niet. "Het gaat er om hoe je ze oplost" wist een van de opzichters te melden. Helemaal mee eens natuurlijk. Ik hoop alleen dat het oplossen op korte termijn een keer gaat gebeuren naar tevredenheid. Als je eenmaal je gelijk hebt gehaald en er iemand komt kijken mag het allemaal wat wat vlotter opgelost worden. Ik krijg niet het idee dat dat hoog op de agenda staat.
Goed voortraject gehad, maar onderaannemers hadden niet de kwaliteit waar Giesbers voor staat
Gedurende de bouwfase weinig problemen en goed contact de assistent-uitvoerder. Maar de nazorg is minder, omdat de oplevering is geweest en niets meer te verdien valt?! In de aannemingsovereemkomst staat 'het leveren, plaatsen en gedurende drie jaar onderhouden van beukenhagen'. Wij hebben ze uiteraard wel water gegeven. Dus tegen de tijd dat deze termijn bijna verloopt contact gezocht met nazorg. In die drie jaar niet de indruk gehad dat er iets aan onderhoud is gedaan (knippen en/of bemesten). Een aantal planten is dood, sommige zijn doorgeschoten... het ziet er niet uit. Na enig aandringen is de projectleider langs gereden en heeft geconstateerd dat er één dood is. Nazorg een foto gestuurd waaruit blijkt dat het er 'wel een paar meer' zijn. Telefonisch geïnformeerd over het plantseizoen: niet vóór oktober. Medio oktober gebeld wanneer Giesbers denkt het e.e.a. te (laten) herstellen... radiostilte. Er wordt domweg niet gecommuniceerd: niet over de termijn, niet over het aantal! Werken bij Giesbers zal wel leuk zijn, alleen jammer dat je van doen hebt met klanten, da's soms wel vervelend.
Postbus 64
6600AB WIJCHEN
Giesbers Ontwikkelen en Bouwen. Ruimte creëren, dromen realiseren. Wat is uw droom? Onder het motto ‘Ruimte creëren, dromen realiseren’ stoppen we nooit na te denken over hoe dingen beter kunnen. Want wij zijn ervan overtuigd dat we de samenleving mede vorm kunnen geven en vernieuwen. Ieder mens verdient ruimte voor een gelukkig bestaan. Met onze passie voor eigentijds vakmanschap en dankzij duurzame partnerships geven we vandaag al de beste antwoorden op de vragen van morgen. Dit stelt ons iedere dag weer in staat om positieve veranderingen te bewerkstelligen. Zo worden dromen werkelijkheid.
Bouwnu.nl is een onafhankelijke en betrouwbare website waarmee de consument op eenvoudige wijze een geschikte aannemer vindt. Dit initiatief wordt gesteund door BouwGarant, Bouwend Nederland, NVB bouw, Woningborg, SWK en Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.