Ik heb nieuwe kozijnen gekregen. De afspraak was dat alles binnen 7 werkdagen geregeld was. Uiteindelijk heeft het ruim 1 maand geduurd. Geen excuses geen communicatie niets! Afspraken worden structureel niet nagekomen. Heb 1 maand tegen osb platen moeten kijken. Mijn buurvrouw van 83 moest zich wassen met een pannetje heet water. Schade aan mijn vloer is niet vergoed. Wat een waardeloos bedrijf! Geen oog voor bewoners terwijl ze waarschijnlijk miljoenen verdienen.
Vraag zijn er mogelijkheden tot stoom op prive parkeerplaats. Antwoord nee mag niet van gemeente en brandweer. Dit antwoord klop niet want zowel gemeente en brandweer weten nergens van. Er moet logischer wijs betaald worden in termijnen, zoniet een rente boete van 6%. Maar tegen het einde wordt alles onduidelijk en laat Dura Vermeer je hangen. Beloofde datas blijken ineens prognoses. Aanbevolen bedrijven blijken allemaal alleen aan zich zelf te denken. Je krijgt geen enkele antwoord wanneer je erin kunt of afspraken kan maken met leveranciers zoals verhuizers kasten bouwers enz, enz.
Tijdens bouwproces was de indruk van DuraVermeer ok; bouwupdates; oplevering op tijd, etc. Daarna beginnen de problemen echter. DuraVermeer sluit onderhoudscontracten af met een aantal onderaannemers. Zodra je een probleem hebt wat niet contractueel ligt vastgelegd, kun je wel vergeten dat je geholpen gaat worden. Het is gekmakend hoe je van het kastje naar de muur gestuurd wordt zonder enig zicht op een oplossing. Een paar praktijkvoorbeelden: - Het balansventilatie bedieningspaneel op de 1ste verdieping was kort na opleveren stuk gegaan. Dat betekent dus er onvoldoende luchtverversing is, wat vooral s'nachts heel vervelend is. Het heeft 4 maanden (!!!) geduurd voordat er een nieuw paneel was geplaatst. Zogezegd wegens leveringsproblemen; terwijl dat onderdeel gewoon bij meerdere webshops besteld kon worden en direct leverbaar was. Mijn kind van 1 heeft maandenlang last gehad van continue hoest aanvallen s'nachts door de gebrekkige luchtverversing. Echt schandalig. - Na levering van nieuw bedieningspaneel bleeft luchtverversing slecht. Dat kun je namelijk vrij eenvoudig meten met een betrouwbare CO2 meter. Op basis van de automatische regeling op basis van de balansventilatie CO2 sensoren, komen CO2 waarden geregeld boven de 1500 PPM uit s'nachts. Ter verheldering, in de buitenlucht is het ong. 400, binnenshuis wordt 400-800 gezien als acceptabel, 800-1200 is ronduit slecht en >1200 is schadelijk voor de gezondheid (grotere kans op astma, COPD, etc). Je zou zeggen dat metingen van ruim boven de 1200 wat zorgen zou wekken bij DuraVermeer, maar interesseert ze helemaal niets. Ze wijzen naar een installateur die zegt dat ventilatie gewoon goed werkt en daarmee klaar. Door installateur werd tijdens een 2e bezoek aangegeven dat zolderverwarming (was een meerwerk optie) wellicht zorgde voor minder goede luchtstroming. Maar dat is niet het probleem van ventilatie installateur, dus daar houd het op. - Je krijgt niemand van DuraVermeer ooit telefonisch te spreken
Een slecht bedrijf zoals Dura Vermeer heb ik nooit eerder gezien. Gestart op 18 januari met de grote onderhoud en wat denk je? 7 weken later is het nog steeds niet opgeleverd!!!! Het zou binnen 2,5 a 3 weken opgeleverd worden!! Elke week geven ze aan ‘deze week wordt het opgeleverd’ maar afspraken nakomen doet Dura Vermeer niet aan. Schots en scheve muren, slechte kit werk. Tot 2 keer toe hebben de aannemers de muren opnieuw moeten betegelen. Dura schuift alles af naar onderaannemers, partners of andere onbekenden. Zelf zijn ze te beroerd om actie te ondernemen. Dat is nog niet alles er is schade verricht aan onze auto, schade verricht op onze vloer. Zomaar wordt er opeens de deur van je slaapkamer geopend zonder te kloppen. Wat inbraak op privacy is!! Noem zo maar op. Wat een slechte bedrijf zijn jullie! Te belachelijk voor woorden!! Ik heb op 22 februari een klacht ingediend nog steeds geen terug koppeling, telefonisch contact opgenomen maar nog steeds niks gehoord. Ik ben er helemaal klaar mee en ga juridische stappen ondernemen. Wij gaan dus ook niet tekenen voor oplevering. Jullie komen jullie afspraken niet na, dan ook geen handtekening. Wat een slecht bedrijf, geen woorden voor!
Wij hebben te maken met onvoldoende afgebeugelde leidingen in ons nieuwbouwhuis. Wat zorgt voor ernstige waterslag. Erg vervelend, hinderlijk en slordig. Daarnaast maken de waterleidingen herrie als er water doorheen stroomt naar bijv het bad. Dura schuift alles af naar onderaannemers, partners of andere onbekenden. Zelf zijn ze te beroerd om actie te ondernemen. Sinds september 2021 zijn we al bezig maar tot op heden is er niemand langs gekomen ter inspectie. Op mails krijg je exact geen antwoord over het probleem. Telefoontjes worden aangenomen en de belofte dat de dame met wie ik contact heb via de mail me terugbelt, is sinds al die tijd nog nooit gebeurd. Wat een nare instantie. Indien u een keuze heeft: Dura lekker laten voor wat het is en met een ander in zee gaan. Kan nooit slechter zijn als Dura.
Dit bedrijf heeft geen idee wat service betekent. Ze trekken overal hun handen vanaf zodra de rekeningen zijn voldaan. Bij de oplevering van ons huis bleek er een lekkage te zitten in de vloerverwarming. De beste man die de oplevering verzorgde beweerde doodleuk dat er een natte emmer had gestaan. Later bleek er een koppeling los te zitten met alle gevolgen van dien. Uiteindelijk is het probleem wel opgelost met veel sloopwerk. Na de oplevering bleek er een grote kras aan de buitenzijde van een ruit te zitten (we hadden nog geen doos verhuisd) Dit was ons niet eerder opgevallen door alle stof die er op de ruit zat. Helaas is dit niet hun verantwoording. Ook hebben we alle lange tijd last van 'verstoppingen' bij de afvoer van het toilet op de eerste verdieping. Wij hebben een andere indeling met inpandige badkamer en apart toilet. Na onderzoek blijkt dat de leiding met onvoldoende afschot is gelegd. Daarnaast is er ook een probleem met de beluchting. Hierdoor blijft er water in de leiding staan. Dit kunnen wij onmogelijk hebben veroorzaakt. Dura Vermeer verwijst echter vrolijk naar de voorwaarden en casco levering. Het lijstje is nog veel langer (o.a. veel scheve wanden en kozijnen, vloer schuur niet goed aangelegd waardoor de muizen zo naar binnen liepen). Een lang verhaal kort. Doe jezelf een plezier en doe geen zaken met Dura Vermeer. Het is een op geld belust bedrijf en zij geven niet om een duurzame relatie met tevreden klanten. Het is onbegrijpelijk dat een dergelijk bedrijf bestaansrecht heeft.
Bouwkavel gekocht nr. 37 LangeLinden te Boxtel.
Op social media hun reclame gezien n dacht ik laat me ff kijken op hun website wat voor vacatures ze hebben en reviews lezen. Ik houw er mee op. De sterren geef ik op bases van de reviews.
Heb hier een horror ervaring mee. Mijn huurwoning is door hen gerenoveerd maar de schade die ze veroorzaken vergoeden ze niet. Tijdens de renovatie in mijn straat stonden alle voordeuren open en liepen er heel veel mensen. Er was geen enkele controle op kwaadwillenden die hier ongehinderd tussendoor woningen konden binnenlopen. Op aangifte van vermissing van mijn goederen gaven ze geen gehoor. Reparaties die ik achteraf meld worden niet uitgevoerd. Ze hebben mij schriftelijke toegezegd met goedkeuring van de woningbouw een nieuw dakraam te plaatsen maar uiteraard gebeurde dat niet. Na contact met de woningbouw bleek die geclaimde goedkeuring nooit te zijn afgegeven. Dit alles deden ze om bij mij een handtekening los te peuteren. Toen ik weigerde te tekenen stonden ze heel intimiderend met drie man voor mijn deur aan te bellen, op het raam te tikken en naar binnen te gluren om zo alsnog de gewenste handtekening te bemachtigen. Uiteraard konden ze na dit alles naar die handtekening fluiten. Mijn huis zou inmiddels een A label moeten hebben maar vanwege mijn slechte ervaringen met hen heb ik het rapport van dit label opgevraagd zodat ik het zelf kan controleren op onwaarheden om onrechtmatige huurverhoging te voorkomen. Gelukkig heb ik vanaf het eerste begint met hen gemaild waardoor ik overal bewijs van heb. Maar woningbouwverenigingen dragen wel een verantwoording als zij ongevraagd dit soort lui bij mensen naar binnen sturen. Een bewoner kan niet weigeren en met alle klachten over dit bedrijf zou toch eerst gekozen moeten worden voor de veiligheid van de huurder boven de goedkoopste inschrijf offerte op een project.
Sinds 20 mei, nu 13 dagen, probeer ik contact te krijgen met Thuis de Showroom om een afspraak te maken voor de inrichting van onze nieuwbouwwoning (Bossa Nova). Dit mede op advies van onze verkoopadviseur, want de sluitingsdatum om alles aan te geven is half juli. Omdat wij naar het buitenland moeten voor ons werk hebben we niet veel mogelijkheden, dus we pakten meteen de telefoon. Je krijgt vriendelijke medewerkers aan de lijn van het service-centre die zeggen dat je teruggebeld wordt. Maar ondanks dat we aangeven onder tijdsdruk te staan kunnen ze niet anders dan je gegevens noteren met vermelding van spoed erbij (4x gebeurd). We horen niets. Dat vinden ook de servicemedewerkers slordig. Op mijn vraag of ik doorverbonden kan worden met iemand van de planning krijg ik een nee te horen en ook zij kunnen geen direct contact leggen. Er is ook geen meerdere naar wie ik doorverbonden kan worden. De "servicedesk" fungeert als een cordon in plaats van dat ze service kunnen verlenen. Wat dat betekent na een bestelling en plaatsing laat zich raden. Hoe aantrekkelijk ook om alles bij 1 bedrijf af te nemen en straks in een kant en klare woning te komen, wij gebruiken toch maar ons verstand en gaan voor service bij een ander bedrijf/bedrijven.
Het huis moet nog gebouwd worden maar wat een slechte communicatie. Je wordt 9 van de 10 keer niet teruggebeld. Alleen het eerste gesprek was verduidelijkend en daarna ging het bergafwaarts. Als je op zoek bent naar een aannemer die reageert op je vragen of berichten raad ik aan niet voor Dura Vermeer te gaan. Jammer! Het is dat ik een ster moet geven maar eigenlijk gewoon een 0..
Ons huis is nog niet eens opgeleverd maar als het voortraject een voorbode is van wat ons nog te wachten staat dan hou ik mijn hart vast. Nog nooit een bedrijf meegemaakt met zulke slechte service en communicatie. Meedenken met klanten staat niet in hun vocabulaire en elke vorm van communicatie is tenenkrommend. Had ik van tevoren maar onderzoek gedaan naar dit bedrijf dan had ik nooit van ze gekocht. Die halve ster die ik moet geven zijn ze absoluut niet waard.
Afvoer onder toilet ontbrak! Uitvoerder legde de schuld bij ons neer! Wij zouden puin in de toilet hebben gegooid. Na cameracontrole bleek er helemaal geen afvoer te zitten. Vloerverwarming totaal verkeerd aangesloten. Onderaannemer was failliet! Dura Vermeer beloofde na tel. contact tekeningen op te sturen. Niet gebeurd. Veel kosten moeten maken om verwarming goed te krijgen. Vreemde scheuren in binnenmuren. Hellingbaan naar parkeerkelder vertoont scheuren.
Advies mensen koop geen woning van deze aannemer. Los zijn problemen niet op!! Een woning gekocht van 522.000€ Wijst iedere klacht gewoon van de hand omdat deze niet op proces verbaal genoteerd staat. Klachten die gemeld zijn 24 uur na oplevering worden gewoon hierop afgewezen!!
2.5 jaar na oplevering van ons nieuwe huis gaat de buitenverf al bladeren en barsten in de lak vertonen. Dit gemeld aan Dura Vermeer maar zonder de verf schade te komen beoordelen gelijk een verwijzing naar SWK garantie voorschriften. [ geen garantie meer ] Aangegeven dat dit een gevolg is van slechte verf / aanhechting maar geen reactie meer. Wat een waardeloze firma is dit.. ze schrijven zich goedkoop in voor een bouw project wat weer wordt terug verdient door gebruik te maken van goedkope bouw materialen / leveranciers. Dus let op met aankoop van nieuwe huizen gebouwd door Dura Vermeer !!!
Waardeloze firma, na oplevering van nieuwbouwappartement, sturen ze je van kastje naar de muur, aftersales, dat is een woord wat niet in hun in woordenboekje staat. Bij oplevering aantal punten gemeld werd direct een monteur op gezet, dus teken het formulier af en vrijwel direct daarna ging de monteur na een klein klusje weg en zei kom het snel wel even afmaken. Dus niet en dan probeer je contact te maken met DuraVermeer en zeggen ze ja maar ik heb hier een afgetekend formulier!!!.
Wat een vreselijke service. Om mij heen hoor ik ook alleen maar dezelfde verhalen. Ik heb een storing aan mijn thermostaat. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ze hebben ook geen controle over hun onderaannemer Giesbers. Met een storing duurt het een week voordat ze bij je langs komen. Vraag me af of het niet te goed gaat met deze bedrijven en dat ze misschien eens hun boel op orde moeten krijgen
2.5 jaar na oplevering nieuwe woning een aantal gebreken gemeld die terecht komen bij de afdeling klantenservice van Dura Vermeer. Vrij vertaald afdeling “ afweergeschut. Getrainde medewerkers om overal onderuit te komen. Blijkt ook wel uit de vele negatieve reacties. Bezint u voordat u met Dura Vermeer in zee gaat. Ze tenderen zich goedkoop in op projecten wat zich vertaald in goedkope materialen en slechte service.
Wat een asociaal personeel lekker om 6;30 machines aangooien en 7:30 radio keihard heel fijn als je ziek in bed ligt ze hebben m’n voortuin overhoop gegooid en uitgegraven zonder wat te zeggen of te overleggen en als je ze dan aanspreekt krijg je een grote mond
Als ik van te voren had geweten over de kwaliteit van onze nieuwbouwwoning, qua afwerking, communicatie en samenwerking met onderaannemers had ik NOOIT mijn handtekening onder koopakte gezet! Bijna een jaar na oplevering nagenoeg NIETS opgelost!
De badkamer / sanitair afdeling van de thuisshow-room is beschamend slecht. Wij dachten voor het ' gemak ' ons nieuwbouw huis van Dura vermeer door thuisshowroom in te laten richten, dat was alles behalve gemak. Let wel, wij zijn redelijk goede afnemers van een nieuwbouwhuis boven de 5 ton met badkamer, toilet, keuken, uitbouw etc. De afdeling verkoop weet niet wat ze verkoopt, zeggen op alles ja of ' dat moeten we uitzoeken' en komen er of niet op terug of 8 weken later. Ons tegelwerk is daar de dupe van zonder enig oog voor design, niet strokend, lelijke kleur voeg, voeg breedtes ook niet overal hetzelfde is het tegen de muur gekwakt. Dura vermeer laat vervolgens weten dat zij nooit strokend tegelen en verwijzen naar de technische voorwaarden van dura vermeer op pagina 100. De afdeling verkoop had die pagina moeten lezen en ons niet iets moeten verkopen wat niet kan, wij hebben het notabene genoemd. De afwikkeling is slecht, het antwoord hierop uit dura vermeer thuis showroom en ik citeer: De technische omschrijving maakt onderdeel uit van de verkoopcontractstukken van uw woning binnen het project. In de technische omschrijving staat onder hoofdstuk 12 “Plafond-, wand- en vloerafwerking” onder tegelwerk het volgende omschreven: “De wandtegels worden liggend verwerkt. De wand- en vloertegels worden niet strokend aangebracht.” Dura Vermeer trekt vervolgens de handen af van de Thuisshowroom, ze hebben het in een aparte bv onder gebracht met een aparte aansprakelijkheid, het is dus een apart bedrijf. Ze leveren niet de kwaliteit waar duravermeer als bouwbedrijf voor staat en dura vermeer trekt zich weinig aan van de klachten (omdat ze het vaker horen was het antwoord) en ze er niets mee kunnen. Geen slecht woord over de uitvoerder van het nieuwbouwproject die zich hard in zet voor tevreden nieuwbouwhuis eigenaren maar ook daar waren verbaasde gezichten met de beloftes die thuisshowroom gedaan heeft. Wees verstandig, gebruik de thuisshowroom voor inspiratie en ko
Een huis kopen is toch een hele stap in iemands leven. Toch lukt het Bouwend Nederland niet om daar een goede klantervaring mee te geven. Dura Vermeer spant daarbij wel de kroon. Hun " klantenservice" in Hengelo is goed getraind om alle verantwoordelijkheid van zich af te laten gelden. Dat doen ze zelfs bij zaken die overduidelijk onder de garantie vallen. Tenenkrommend hoe dat gebeurt. Trap er niet in een neem deze recensies mee wanneer je gaat tekenen voor een koopovereenkomst. Zo te lezen ben ik namelijk niet de enige die deze ervaring heeft met Dura Vermeer
Als je een klacht indient dan gaan ze eerst kijken of ze eronder uit kunnen komen in plaats van kijken hoe ze het voor de klant kunnen oplossen. Pluspunt is dat ze wel snel reageren zodat ze de klacht kunnen sluiten.
Wij hebben drie jaar geleden een woning gekocht bij deze organisatie en we zijn drie jaar lang bestookt met leugens en sprookjes over kwaliteit, opleverdatum, etc. Zelfs na oplevering worden er nog dingen beloofd die niet nagekomen worden. Ik zal de details besparen. Ik heb werkelijk nog nooit met zo'n verschrikkelijke organisatie te maken gehad. Als dit mijn bedrijf zou zijn, dan zou ik mij werkelijk kapot schamen voor deze cultuur.
Wij hebben veel scheuren in de woning die door bouwfouten zijn veroorzaakt. Dura geeft niet thuis. helaas, ze laten ons en nog veel andere bewoners van de nieuwbouwwoningen in de kou staan.
Rotterdam Airportplein 21
3045AP ROTTERDAM
Bouwnu.nl is een onafhankelijke en betrouwbare website waarmee de consument op eenvoudige wijze een geschikte aannemer vindt. Dit initiatief wordt gesteund door BouwGarant, Bouwend Nederland, NVB bouw, Woningborg, SWK en Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.