Kopers begeleiding top, nazorg dramatisch!
Hoe graag ik ook anders zou beoordelen, bouwbedrijf LONT is niet bekend met het begrip klanttevredenheid.
Zoals in de titel valt te lezen is de kopers begeleiding bij een nieuwbouwwoning prima, niks op aan te merken. In eerste instantie lijkt de geleverde kwaliteit ook erg goed. Maar, zoals waarschijnlijk bij elk nieuwbouwproject, komen er na enkele maanden kleine gebreken optreden. LONT biedt hiervoor de mogelijkheid een servicemelding via hun site in te schieten. Dat lijkt een goed systeem; je doet je melding, ontvangt een bevestiging per mail (dat je melding binnen afzienbare tijd wordt opgepakt) en lijkt daarmee snel geholpen te worden. De praktijk laat een ander beeld zien. Het is gebruikelijk dat je soms weken tot maanden niks hoort. Als je er achteraan belt reageert men verbaast en laat weten de melding snel op te pakken. Ook dan is het vaak nog weken stil. Heeft LONT wat van de klant nodig, dan heb je binnen een dag een reactie. Is het andersom, dan blijft het lang stil. De communicatie is ook niet 'je van het'. Het is lastig communiceren met medewerkers die bouwtechnisch eigenlijk onvoldoende zijn onderlegd en oplossingen aandragen die niet mogelijk zijn. dat leidt ertoe dat de klant vaak zelf met de 'expert' een en ander moet afstemmen.
Kortom: op het vlak van communicatie, nazorg en klanttevredenheid verdient LONT geen ster. De ster die ik geef is voor de begeleiding aan de voorkant.
Werk aan de winkel LONT..