We moesten bij onze nieuwbouwwoning alles betalen vóór de oplevering om de sleutel te krijgen. Het huis bleek niet echt af maar ze zouden aan het werk blijven en alles snel afmaken. Echter, de volgende dag kwamen ze niet meer, en ook niet vóór onze verhuizing en daarna ook niet. Ze maken reclame over hun nazorg, dat je kan chatten en met een makkelijk vindbaar formulier alles kan melden, maar op chatberichten en meldingsformulieren reageren ze niet. En ze komen ook niet. En als je belt word je doorgeschakeld naar iemands voicemail en niemand belt terug. Ondertussen wonen wij in een onaf huis (er zijn geen geverfde traptreden met strips, het houtwerk buiten is nog niet geschilderd, water loopt nog langs metselwerk de spouw in, etc.).
NIeuwbouwoplevering leek op zich goed, totdat bleek dat de vloerverwarming op alle verdiepingen verkeerd was geïnstalleerd. Rood zat op blauw aangesloten (op alle verdiepingen). Verder veel lekkages gehad, die voor een groot deel na 5 maanden!!!!!! nog steeds niet zijn opgelost. Ook zouden de ovens op twee groepen moeten worden aangesloten. Dit is niet gebeurd en ook hier ligt de belofte dat er actie wordt ondernomen. Die belofte werd in juni gedaan. Nu, 4 maanden later nog niets gehoord. Aan het begin van de zomervakantie kregen we een lekkage bij de dakkapel aan de voorkant van het huis. In de zomer hebben we het noodnummer gebeld, omdat het bouwvak was. Een ander bedrijf heeft tijdelijk het probleem opgelost. Nu, na tig keer te hebben gemaild en te hebben gebeld, is het probleem nog niet opgelost. Telkens wordt er beloofd dat er iemand gaat kijken op de dakkapel, maar vervolgens gebeurt er niets.. Daar ligt het grootste probleem voor van Grootheest. Klachten worden niet serieus genomen en er worden valse beloftes gedaan. De muur in de badkamer staat al 5 maanden (waarschijnlijk al langer) vol met vocht. In een eerder stadium is afgesproken dat er opnieuw gekit zou worden (dat is gebeurd). Mocht dat het vochtprobleem niet verhelpen, zou er een professioneel bedrijf worden ingeschakeld. Dat is ook nog steeds niet gebeurd. Elke week wordt er weer iets beloofd, maar concreet wordt er nooit iets opgelost.. Heel moe word je hiervan.
Het huis was in goede staat opgeleverd en en ruim op schema. Opleverpunten werden snel en netjes opgelost. Er werd vrij goed gecommuniceerd over de voorruitgang en af en toe werden er drone beelden gedeeld. Communicatie verliep goed, er werd snel gereageerd. Wel ging er bij ons wat mis bij de interne communicatie, twee meer/minder werk opties waren bij oplevering bij ons niet uitgevoerd. Gelukkig kon de een snel worden opgelost en was de ander niet heel relevant, maar hier zou nog wel wat beter op gelet kunnen worden.
Eerste instantie zou onze woning tegen de bouwvak worden geleverd, dit is uiteindelijk met dik een maand vervroegd :) Grootheest heeft tussentijds veel updates gegeven over de voortgang van de bouw. Communicatie mocht op bepaalde vlakken iets beter. Vaak gehad dat er op bepaalde vragen geen antwoord kwam of er om heen werd gesproken. Wel kreeg je vaak snel reactie, dit is weer een plus punt! Al met al een goede aannemer!
Oplevering van nieuwbouw-woning was eerder dan gepland. Tussendoor waren er veel contactmomenten. Iets waar ik meer van had verwacht was de kopersbegeleiding. Er zijn twee gesprekken geweest o.a. over de meer/minderwerk. Ik had gehoopt dat er meer meegedacht zou worden bijv. over verplaatsing wasmachine en draairichting. Ze hebben hierop akkoord gegeven maar achteraf bleken dit geen fijne opties. Had gehoopt dat zij dit sneller zouden opmerken en mee zouden denken.
Fijn dat we het hele traject op de hoogte zijn gehouden. Duidelijke en transparante informatie!
Fijne aannemer, zijn snel beschikbaar en beantwoord kundig de vragen.
Snelle communicatie, zowel per telefoon als via de berichten in de portal. De bouw was op tijd klaar en alle punten die naar voren kwamen bij de oplevering zijn goed opgepakt. Al met al geen klachten en we wonen nu in een comfortabel huis.
Waardeloze communicatie. Tijdens de bouw (waar we noodgedwongen extra lang van 'genoten' hebben) ging het nog redelijk met om de maand een nieuwsbrief. Maar vanaf de oplevering, en ze dus al het geld binnen hebben, stopt de communicatie volledig. Opleverpunten in overvloed, maar een totaal gebrek aan communicatie en oplossingen. Van woongenot kunnen we helaas nog niet spreken:(
.
Vanaf het begin goed contact met de aannemer. Maar voornamelijk alleen daar waar nodig, dat vind ik persoonlijk fijn. Bouwbegeleiding was ook goed en kregen we goed advies. Tijdens de kijkdagen en vooroplevering was er voldoende ruimte voor vragen en voortgang over de bouw. Er werd tijdens de vooroplevering al gemeld dat de kwaliteit van sommige afwerkingen niet goed waren en dat ze dat netjes gingen oplossen. En tijdens de oplevering was het ook opgelost. De oplevering vond ik zeer goed en fijn. Veel tips en oog voor een perfecte oplevering door Gijs. Weinig op aan te merken en komt op mij over als een professioneel en deskundig bouwbedrijf met oog voor de klant.
Ik heb ervaren dat als er echt spoed is, je ook meteen wordt geholpen. Andere zaken kunnen iets langer duren, maar worden ook tot volkomen tevredenheid verholpen.
Alles was prima geregeld. Aardige mensen en hebben hun werk netjes gedaan. Ook de na service... puntjes op de i zetten... was prima.
Goede adviezen, vriendelijke mensen Goede afwerking van plaatsing van de nieuwe puien.
Wij zijn over het algemeen erg blij met van Grootheest als aannemer van onze nieuwe woning. Hun eigen mensen op de bouwplaats en op kantoor (als je ze te pakken krijgt) zijn overwegend erg vriendelijk, gedreven, hardwerkend en meedenkend. Uit de gebreken aan onze woning blijkt hoe jammer het is dat hun onderaannemers niet altijd even goed zijn. Puntje van verbetering is de communicatie rond de nazorg. Meldingen doe je via de mail; waar je een ontvangstbevestiging krijgt, maar geen verdere statusupdates over de behandeling.
Hoe is het mogelijk dat ze op deze site een goede review hebben. Vanaf de koop van ons nieuwe huis tot nu toe (1,5 jaar wonen) hebben we alleen maar gezeik. Zeer slechte tot vaak geen communicatie/reactie, onvriendelijke 'kopersbegeleiding', ontzettend veel gebreken, afwerkniveau ver onder de maat en zeer slordig, gevaarlijke situaties (zoals het niet controleren van elektra), niet op de hoogte van alle wetgeving, lekkageproblemen en ontzettende arrogantie. Wij gaan hier nooit, dan maar ook nooit meer, mee bouwen.
Onze nieuwbouw woning is zeer netjes opgeleverd met enkele opleverpunten die snel worden opgelost. Ook punten die naderhand nog naar boven kwamen worden snel en vakkundig opgelost. Het uitvoerend team is erg vriendelijk, ze doen hun uiterste best om het echt op te lossen en staan ons graag te woord als we vragen hebben. De communicatie met het uitvoerend team is helder en snel. Enige punt van kritiek is de de communicatie over verwachtingen tijdens de bouwperiode die wel te wensen over liet. We kregen pas heel laat een indicatieve opleverdatum en moesten ver daarvoor al op wilde gok bedrijven gaan inplannen. Gelukkig is dat ook goed gekomen!
Onze woning is keurig afgeleverd en de kleine puntjes die nog opgepakt moesten worden werden snel en goed verholpen. Fijne en snelle communicatie en alles werd snel opgepakt. Heel vriendelijke mensen en werken super netjes
Wij hebben precies 2 jaar en 2 maanden moeten wachten tot de oplevering van onze prachtige woning Rijnvliet fase 10A (type toekomstbestendig) Als het eenmaal zover is en je kunt aan de slag zonder al te veel (ernstige opleverpunten) ben je het lange wachten snel vergeten. Onze ervaring is dat je zelf wel betrokken moet zijn door ideeen aan te geven en helaas af en toe stroeve communicatie met de kopersbegeleiding dit betreft als je vraagt hoe bepaalde onderdelen er uit komen te zien etc. We waren ook niet blij dat jouw woning als opslag plaats voor andere woningen werd gebruikt ,dat constateerden we bij de kijkmiddagen. Kortom de bouw door Van Grootheest is prima bevallen ,het contact vanaf dag 1 met Uitvoerder Willem en later Daan is uitstekend gelopen. De nazorg bij oplevering door Gijs perfect. en en keurig afgewerkt door Maarten en collega,s Wij zien de bouwers nog dagelijks omdat de fase,s 11,12 & 14 nu nog afgebouwd worden. !
Bijna 3 maanden na de oplevering en één maand na de verhuizing naar onze nieuwe woning aan de Ticheldreef in Druten is het tijd om de balans op te maken van onze ervaringen tijdens het bouwproces. Samengevat valt die wat ons betreft zeer positief uit. Vanaf het eerste contact met de verkoopbegeleiding, nu inmiddels anderhalf jaar geleden, tot heden hebben wij met alle betrokken medewerkers op een prettige, duidelijke en eerlijke wijze zowel digitaal (via Volgjewoning) als fysiek gecommuniceerd over meerwerk, voortgang, oplevering en nazorg. De start van de bouw was in november 2021 met het slaan van de bodemlus t.b.v. warmtepomp en vervolgens ging het, mede dankzij de zachte winter en de droge zomer, in een vlot tempo door tot de oplevering in september 2022. Direct na de vooroplevering zijn de gesignaleerde (kleine) punten (vooral kit- en verfwerk) aangepakt en bij de definitieve oplevering was er ook bij de keuring door de Vereniging Eigen Huis weinig aan te merken. De daarbij ter beschikking gestelde documentatie was volledig en informatief. Eerder was al afgesproken, dat de geavanceerde apparatuur voor de balansventilatie (wtw-installatie) vanwege leveringsproblemen bij de leverancier in een later stadium zou worden geplaatst. Inmiddels is ook dat in de afgelopen week in orde gekomen. Vorige week was de acuut ontstane rioolverstopping gelukkig ook weer snel opgelost. En nu wonen wij op een prachtige locatie in een mooi en kwalitatief goed gebouwd huis, dat is voorzien van alle moderne energiebesparende maatregelen zoals rondom isolatie, triple-glas, een grondwater-warmtepomp, warmteterugwinning en zonnepanelen. Al met al is het fijn en comfortabel wonen en ook nog eens levensloopbestendig. Met dank aan alle mensen die dit hebben gerealiseerd en in het bijzonder de medewerkers van Van Grootheest met een speciale vermelding voor Wessel, de uitvoerder en Gijs de 'klusjesman'. Jos en Hennie Versteeg.
Bij oplevering zeer adequaat en goed werk opgeleverd. De enkele punten die er waren zijn snel en efficiënt uitgevoerd. Aardige mensen die bereid zijn om mee te denken en zoeken naar oplossingen. Erg tevreden over de uitvoerder Wessel en de mannen Gijs en Gijs.
Twee onder 1 kap in Rijnvliet Utrecht Als je de kans hebt: Niet in zee gaan met Van Grootheest!!! Mocht je er aan vast zitten ivm een nieuwbouwproject: sterkte, laat ze zo weinig mogelijk meerwerk doen en leg alles vast als bewijsmateriaal. In het voortaject gaat alles prima. Geen probleem met de bouwbegeleiding. Het zijn echt de uitvoerders en bouwers die hier de jokers zijn. Bij oplevering meer dan 45 opleverpunten. op zich geen probleem, als het netjes en snel wordt opgelost. Helaas is het bij meer dan de helft van de opgeloste punten nodig om een nieuwe melding te maken, want ze maken het één en slopen het ander. De mensen bij dit bedrijf interesseert het geen bal hoe je huis er uiteindelijk uit komt te zien en wat de kwaliteit is. Als je een schilderij op wilt hangen, wees dan niet verbaasd als deze niet blijft hangen omdat je de spijker in de PUR hebt geslagen. het metselwerk is om van te huilen. Hele lagen bakstenen missen en dat lossen ze op met een plankje en... PUR. Álle details van de woning zijn waardeloos opgeleverd. Van het buiten voegwerk tot de regenpijpen. Van het tegelwerk binnen tot de deuren die . Nogmaals mijn advies: doe het niet! Blijf ver weg van deze onprofessionele klussers.
Door de vele onderaannemers die naast de vaste mensen van van Grootheest het werk uitvoeren dient de kwaliteit van het werk stevig onder controle te blijven. Gelukkig heeft van Grootheest mensen in dienst die die controle zo goed mogelijk regelen. Wij zijn dan ook zeer tevreden over de contacten met uitvoerder Wessel, Gijs 1 (oplevering) en met name Gijs 2 (herstelwerk) na oplevering van onze woning in Druten Tichellande. Dankzij o.a. deze mensen zijn de onregelmatigheden welke tijdens de bouw en na de oplevering zijn geconstateerd zo snel mogelijk en adequaat gecorrigeerd. Complimenten en heel veel dank daarvoor. Misschien dat Bouwbedrijf van Grootheest vooraf wat meer zou kunnen letten op de kwaliteit van de onderaannemers/leveranciers bij het aangaan van de samenwerkingen. Er zal dan minder achteraf gecorrigeerd hoeven te worden.
Een bijzonder compliment geef ik hier aan Gijs, die verantwoordelijk is voor onder meer het oplossen en herstellen van "foutjes" die tijdens de bouw zijn ontstaan. Niets is hem teveel en binnen de korts mogelijke tijd helpt hij je. M.b.t. de bouw van de woning ben ik zeer positief. Ook wat betreft de communicatie en nazorg kan een voorbeeld zijn voor menig ander bouwbedrijf.
Fijn om mee samen te werken, zeer klantgericht, snelle verwerking van de kleine dingen die bij de oplevering te voorschijn kwamen. Het was top de mannen herstelden ook heel snel de tekortkomingen die we bij het schoonmaken tegenkwamen.
Bouwnu.nl is een onafhankelijke en betrouwbare website waarmee de consument op eenvoudige wijze een geschikte aannemer vindt. Dit initiatief wordt gesteund door BouwGarant, Bouwend Nederland, NVB bouw, Woningborg, SWK en Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.