Punctueel en netjes

Het team van Jan van der Meer hebben bij ons een dakopbouw geplaatst. Jan deed er alles aan om de vooraf overeengekomen planning te halen, en dat lukte. Van der Meer bouwt netjes en hield rekening met ons als bewoners tijdens de bouw - het is toch een hele onderneming.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Top bouwers, vakwerk, flexibel met oog voor detail!

Onze ervaringen met Bouw- en Aannemingsbedrijf van der Meer zijn ronduit positief! Ontzorgen volledig vanaf aanvraag t/m oplevering. Komen hun beloftes na en denken actief mee, zijn flexibel en creatief om zaken bij te stellen en zijn ook kritisch richting de onderaannemers. Daarnaast is algehele organisatie erg goed op orde, wordt er netjes gewerkt en wordt overlast tot een minimum beperkt. Duidelijk dat Jan en zijn mannen graag vakwerk leveren, goed communiceren en hoge eisen stellen aan kwaliteit. Wij zijn erg blij met onze opbouw die volledig maatwerk is geleverd in krap 2 maanden. Bovendien is onze verwarming & warmwaterinstallatie nu nog duurzamer en zijn we van het aardgas af. Aanrader!

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Aanbouw/dakopbouw, Overige

Betrouwbare en meedenkende aannemer

Van der Meer bouwbedrijf is zeer bedrijf en denkt mee. Tijdens het bouwproces attentederen ze je op punten en vragen ze je op tijd na te denken over beslissingen die komen gaan. Zijn bereidt om tijdens het werk extra werkzaamheden op te pakken mits dit de kwaliteit en keuzes ten goede komt.

Goede samenwerking en ik kan Van der Meer zeker aanraden.

Samen met de buren hebben we een opbouw laten plaatsen door Jan en zijn team. In de beginfase is er vanuit de drijfveren waarom we dit wilde goed meegedacht, waardoor het plan aanzienlijk beter is geworden. De uitvoering is prettig verlopen, zo was het een fijn team om over de vloer te hebben. Ook merkte we dat ze goed op elkaar ingespeeld waren. Verder zijn afspraken altijd nagekomen en bleef de planning, op de effecten van enorm slecht weer na, instant. Samenvattend; het was een goede samenwerking en ik kan Van der Meer zeker aanraden.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Goede aannemer die afspraken nakomt

Deze aannemer ingeschakeld voor een uitbouw en opknapbeurt van de gehele benedenverdieping. Goede communicatie, duidelijke uitleg en goede, snelle en nette manier van werken. Zeer tevreden!

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Aanbouw/dakopbouw, Indelingswijziging, Vloer, Keuken, Isoleren (deel) woning, Beglazing en kozijnen
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Goede communicatie, vertrouwen en vakmanschap

Wij hebben gekozen voor Bouw- en Aannemingsbedrijf van der Meer voor het realiseren van een dakopbouw op ons bestaande huis in Woerden. Vanaf het eerste contact hebben wij gemerkt dat er echt tijd werd genomen om onze (vele) vragen te beantwoorden, een goed inzicht te krijgen van de aanpak/ kosten en het uit handen nemen van activiteiten voor het krijgen van de bouwvergunning (architect, constructeur en aannemer). Ook het bouwproces zelf is heel goed verlopen. Wij hebben in het begin slecht weer gehad incl. meerdere stormen maar hier is goed mee omgegaan (bijv.: alles afdekken en goed vast zetten maar ook op zondag avond komen als we het niet vertrouwen). De communicatie, het netjes werken en opruimen van spullen, het team waarmee Van der Meer werkt, de kwaliteit die is geleverd en het proactief meedenken in het gehele proces (en ook met oplossingen komen als we tegen problemen aanlopen) hebben wij als zeer prettig ervaren. Ben je op zoek naar een echt goede aannemer met duidelijke communicatie, geen (financiële) verrassingen achteraf, vakmanschap/kwaliteit en die je ontzorgt bij een bouwproject dan is ons advies voor deze aannemer te kiezen.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Super planning en heel mooi resultaat

Prima bedrijf, duidelijke afspraken en alles op papier bevestigd. Vriendelijk en hardwerkend personeel. Bovendien een heel mooi resultaat. Kan ik iedereen aanbevelen.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Indelingswijziging, Vloer, Keuken

Harde werkers, vanaf moment 1 een goede planning en oog voor detail

We zijn erg tevreden met het geleverde werk. Heldere offerte met een duidelijke planning, waaraan ook veelal is gehouden. Vaak overleg gehad over de voortgang. Geregeld werd er ook advies gegeven omdat situatie anders bleek dan vooraf gedacht.. Tussendoor deelfacturen gehad met meerwerk er al bij, zeer duidelijk en alles netjes uitgewerkt. Werk is perfect afgeleverd en overgedragen.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Aanbouw/dakopbouw, Indelingswijziging, Garage/schuur, Vloer, Keuken, Badkamer
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Zeer kundige aannemer, prettige samenwerking

Van der Meer heeft bij ons de zolder verbouwd en een dakkapel geplaatst. We zijn zeer tevreden! Er zijn goede suggesties gegeven vooraf en tijdens de bouw. Er is netjes gewerkt en goed gecommuniceerd, ook als zaken niet liepen zoals vooraf verwacht. Er is daarbij goed meegedacht over alternatieve oplossingen en deze zijn naar onze tevredenheid doorgevoerd. Prijs-kwaliteit is marktconform. De medewerkers zelf zijn vakkundig en beschikken over een goed netwerk van professionals (elektricien, stukadoor, dakdekker en installateur). Een verbeterpunt is wellicht de duidelijkheid van de offerte, hier hebben we redelijk wat tijd aan moeten besteden. Complimenten voor al het werk dat verzet is en voor het eindresultaat!

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam, Indelingswijziging, Dak

zeer goed

goede afspraken, alles schriftelijk bevestigd. goed geregeld, materialen op tijd geleverd harde werkers

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Perfecte planning en uitvoering. Prima communicatie.

Gaat om interne verbouwing woonhuis met bouwkundige aspecten en meerdere vakgebieden: - met vakmanschap uitgevoerd - goede logistiek en planning - meedenken - prettige afstemming, duidelijke communicatie - netjes werken - mooi eindresultaat.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Indelingswijziging, Keuken
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Deskundige, betrokken en betrouwbare aannemer die

Aanbouw woonkamer Jan van de Meer heeft bij ons een aanbouw gerealiseerd op de benedenverdieping. Vooraf werd actief meegedacht met de mogelijkheden en alternatieven. Ook tijdens de verbouwing dacht hij mee over de uitvoering en een zo mooi mogelijk resultaat. Heel prettig. Jan gaat in een rap tempo aan de slag en werkt flink door. Hij heeft duidelijk verstand van zaken en een hoge kwaliteitsnorm. Daardoor hebben wij met vertrouwen de verbouwing uit handen gegeven. Ook netjes in het contact met de buren tijdens de verbouwing. Wij zijn zeer tevreden!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Twee verbouwingen gedaan bij ons; dat zegt genoeg.

Jan en Marcel maken duidelijke afspraken en komen deze na. Als ze eenmaal gestart zijn werken ze door zonder onderbreking. Er is dus een goede planning van de uit te voeren werkzaamheden. Ze denken mee en komen vaak tot goede oplossingen. Bij onze eerste verbouwing was hij niet de goedkoopste, maar zeker ook niet de duurste. Gewoon waar voor je geld. Zijn onderaannemers zijn prima al moet je soms even in de gaten houden of er precies uitgevoerd wordt zoals je het hebben wil. Als er zaken niet goed verlopen wordt het netjes opgelost. Het is niet voor niets dat we bij onze tweede verbouwing weer bij van der Meer zijn uitgekomen.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Prettige en kundige vakman(nen) die oprecht betrokken zijn

Ontwerp/offerteproces Het bouwproces start met het maken van plannen. Jan heeft goed begrepen wat wij wilden en dit omgezet naar bouwkundige vereisten. Hij heeft ons daarbij gerichte feedback gegeven en is met eigen alternatieven of aanvullingen gekomen (die we ook ter zijde mochten leggen als we er geen behoefte aan hadden). Hij heeft de tijd genomen om met ons tot een goed plan te komen. Daarbij wreekt zich soms wel dat wij echt geen bouwverstand hebben en dit in de communicatie soms tot ruis leidt. Jan is zeker bereid 'af te dalen' tot Jip en Janneke taal, maar kan hierin soms nog iets meer levelen met zijn klant; met meer aandacht voor visualisatie dan bouwtechnische maatvoering. Bouwproces De start van de bouw liep iets vertraging op, maar de einddatum is gehaald. Gedurende het bouwproces verliep het contact plezierig, ook met collega's en ondernaannemers. Allen zijn keurig omgegaan met onze eigendommen, zowel bestaand als nieuw aangebracht. Hoewel een aantal leveranciers minder communicatief en snel is in zijn handelen, dit verdient aandacht maar lijkt inherent aan de sector, want doet zich breed voor bij allerhande leveranciers (communicatie en afspraak = afspraak lijkt niet sterkste punt). Bij Jan is overigens afspraak zeker wel afspraak! Resultaat en nazorg Het resultaat is geheel conform onze bedoeling en verwachting en wordt door vrienden en familie erg mooi gevonden. We krijgen veel complimenten voor gemaakte keuzes en uitvoering. Hij is transparant in kosten, ook bij meer- en minderkostenoverzichten. En is bereid om problemen die zich - ook kort na oplevering openbaren - netjes op te lossen. Al met al zeker aan te bevelen aannemer!

Waarschuwing voor deze aannemer

We zijn voornemens een procedure te starten tegen deze aannemer. Een advies: Als de aannemer aangeeft dat iets niet kan of iets niet bestaat, dan betekent dat dit niet bij zijn leveranciers beschikbaar is (en hij er zelf dus minder aan verdient). Een voorbeeld: De aannemer had de verkeerde kleur voeg in de aanbouw aangebracht. Toen hij er op gewezen werd stelde hij dat de kleur niet meer bestaat. Na lang aandringen is de voeg verwijderd en de juiste kleur aangebracht. Zeer slordig overigens met veel sporen op de bakstenen. Ook werden er kapotte dakpannen op het dak gelegd. Dit kwam volgens hem door het bakproces en als de dakpannen hoog liggen zie je het niet (in ons geval lagen de eindpannen wel in het zicht). Na aandringen zijn te toch vervangen. De aannemer heeft ook plafonds scheef aangebracht. Hier werd ter stelling gebracht dat een afwijking van 0,7 mm per meter binnen de tolerantiegrens valt. De aannemer stelt zijn eigen mening voorop de daadwerkelijke bouweisen. De communicatie verliep moeizaam. De aannemer werd snel boos als hij op zijn fouten werd gewezen. Er moest veel druk worden uitgeoefend om de gebreken te laten herstellen. Een greep uit de gebreken: doorgezaagde vloerverwarming, krassen op nieuwe onderdelen, scheve plafonds, geforceerde deuren, zeer slordig voegwerk en rommelige afwerking. De aannemer is erg geprikkeld door geld. Een scheef plafond is na de oplevering geconstateerd, maar de aannemer wil deze niet vergoeden terwijl hij voor een ander scheef plafond (die voor de oplevering wel is geconstateerd) eerder wel een vergoeding heeft gegeven. Een procedure is daarom nodig. Kortom, geloof zeker niet alles van deze aannemer. Controleer iedere stap. Houdt een termijn achter voor gebreken die later aan het licht komen. Niet goed geld terug, gaat bij deze aannemer niet vanzelf. Van al het bovenstaande en meer heb ik foto’s en briefwisselingen. Indien gewenst kunnen deze worden ingezien. U kunt mij bereiken via [email protected].

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Aanbouw/dakopbouw, Indelingswijziging, Badkamer

kwaliteit, deskundig en communicatief

Jan van de Meer en collega's hebben de dakconstructie van onze hoekwoning met 1,0 meter verhoogd en vier dakkapellen geplaatst. Hiermee werd de vliering een geheel nieuwe woonlaag met twee slaapkamers en een badkamer. Een behoorlijke ingreep, zowel constructief als in de afwerking. Alles is conform afspraak uitgevoerd. Met extra wensen die wij tijdens de verbouwing kenbaar maakten werd flexibel omgesprongen. Het afwerkingsniveau is erg goed. Een verbouwing grijpt in op de persoonlijke levenssfeer, maar al met al viel de 'overlast' mee, doordat bouwafval, gereedschap etc. telkens netjes werd opgeruimd. Wij zijn zeer tevreden met het resultaat en krijgen veel complimenten uit de buurt.

Betrouwbare professionele ondernemer

In de periode december 2019 - maart 2020 heeft Marcel van der Meer mijn bedrijfsruimte omgebouwd tot 2 complete appartementen. Ze houden zich keurig aan de afspraken, komen met goede tips en leveren net werk. Heel professioneel. Ik kan dit bedrijf van harte aanbevelen.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Indelingswijziging, Keuken, Badkamer, Isoleren (deel) woning, Beglazing en kozijnen
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Prettige samenwerking, denken in oplossingen en goede kwaliteit.

Door korte lijnen (opdrachtgever/aannemer/onderaannemers) wordt er snel geschakeld. Hierdoor verloopt het hele proces soepel en naar tevredenheid. Er wordt netjes gewerkt en met kwaliteitsproducten. Het eindresultaat is erg mooi geworden.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Goede vakmensen met oog voor de wensen van de klant

Bij ons is een aanbouw van een bijkeuken en een garage met opbouw gerealiseerd. Vanaf het eerste moment verliep het contact soepel en werd er goed met ons meegedacht. Ook tijdens het aanvragen van de benodigde vergunningen, wat niet soepel verliep vanuit de gemeente, werd alles uit de kast gehaald om de vergunningen alsnog te krijgen. Tijdens de verbouwing kwamen er zelfs complimenten uit de buurt over de nette manier van werken. Toen wij tijdens de verbouwing plotseling last kregen van een lekkage in de badkamer, wat overigens volledig los stond van de aanbouw, werd er geen moment getwijfeld om ons daarmee te helpen en de lekkage te verhelpen. Wij zijn zeer tevreden over de afgeleverde kwaliteit en de manier van werken door van der Meer en de onderaannemers die zij inhuren. Al met al een zeer prettige ervaring, waarna wij het bedrijf zeker aanbevelen!

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Aanbouw/dakopbouw, Garage/schuur
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Betrokken, vakkundig, een heel fijn bedrijf!

Door een ongeluk was het plots noodzakelijk om ons huis rolstoelvriendelijk te maken en uit te breiden. Vanaf dag 1 was al duidelijk dat deze aannemer begrip had voor onze situatie en dacht volledig mee over de mogelijkheden en nodige aanpassingen. Als wij ergens nog niet aan gedacht hadden dan had deze aannemer hier al een plan voor. Het gehele bouw traject hebben wij met vertrouwen uit handen kunnen geven zodat wij ons konden richten op de revalidatie. Onder goede transparante communicatie is de verbouwing op hoog tempo gerealiseerd, wat heeft geresulteerd in een heerlijk huis waarin we met ons gezin de draad weer op kunnen pakken. Wij zijn het hele bedrijf zeer dankbaar van het voor tot na traject en het geleverde werk.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam, Aanbouw/dakopbouw, Indelingswijziging, Dak, Vloer, Badkamer, Isoleren (deel) woning, Beglazing en kozijnen, Overige

Vakmanschap

Marcel en Rémon hebben met groot vakmanschap onze berging aangepast door middel van vergroten en 95% nieuwbouw. Vooraf was er een inventarisatie van onze wensen en het werk. Na doorspreken en adviezen volgde een uitgebreide en duidelijke offerte, incl. visualisatie van het ontwerp. Alle werkzaamheden, ook door de verschillende gespecialiseerde onderaannemers, werden perfect uitgevoerd. Aanvullende wensen werden besproken, eventueel met adviezen en een opgave vooraf van de kosten en werden uitgevoerd. De kwaliteitsnorm ligt heel hoog bij Van der Meer en ze leveren werkelijk mooi vakwerk!

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Garage/schuur
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Overig

Bij Van der Meer draait alles om het resultaat en de tevreden klant.

Jan en zoon Marcel zijn pas tevreden als de klant het ook is. Dat merk je bij het eerste contact tot en met de oplevering. Er is met ons een mooi plan gemaakt voor een bijzondere overkapping van het dakterras en voor een lichtstraat die het huis met het schuurtje verbindt. Vervolgens is alles precies zo uitgevoerd als op tekening stond. Eén extra postje meerwerk is netjes vooraf gecommuniceerd. Tegenvallers onderweg zijn keurig opgelost, zonder meerkosten. Op de stelpost voor het elektrawerk is veel meer gedaan dan vooraf voorzien, maar toch bleef daar nog wat geld op over. Dan weet je dat er eerlijk zaken gedaan wordt. Natuurlijk is er gebruik gemaakt van de nodige specialistische onderaannemers. Maar nooit zonder dat Jan of Marcel er zelf bij waren. En aan het eind van de dag werd alles netjes achtergelaten.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Aanbouw/dakopbouw, Serre/overkapping, Beglazing en kozijnen

Kwaliteit bouwer

Vanaf het eerste contact hadden we direct een goed gevoel bij deze aannemer. We ontvingen een uitgebreide offerte. De aannemer denkt mee in oplossingen, werkt netjes en volgens de afgesproken planning.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Aanbouw/dakopbouw

Bijzonder vakkundig en meedenkend. Een bedrijf dat bouwt alsof het hun eigen huis is.

Al bij alle voorbereidingen ontstond het goede gevoel bij de keuze die we gemaakt hadden. Zeer grondige voorbereiding, niets aan het toeval overlaten, heel veel tips en adviezen over verbeteringen. Geen aannemer die blind bouwt wat er op tekening staat maar vooral ook zelf tijdens de gehele bouw blijft nadenken over hoe dingen slimmer, beter en/of handiger kunnen worden aangepakt. En deze 'scherpte' is tijdens het gehele project gebleven. Een aannemer die, naast het bouwen zelf, enorm veel tijd heeft geïnvesteerd in afstemming, coördinatie, verbeteringen etc.. Een aannemer die bijzonder kritisch is op alle uitvoerders, maar wanneer je als opdrachtgever gaat voor absolute kwaliteit, is deze aannemer aan te bevelen. Wij zijn zeer tevreden over het resultaat en de samenwerking (zouden we zo weer doen).

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Bouwbedrijf van de Meer is een topaannemer

Jan, zijn zoon, medewerkers en onderaannemers hebben onze woning verbouwd en rolstoelgeschikt gemaakt voor onze jongste dochter. Kernwoorden die hen beschrijven zijn: - Betrouwbaar. Komt zijn afspraken na. - Goede kwaliteit. De afwerking is keurig. - Goede planning en afstemming van de verschillende onderaannemers, zodat ze elkaar niet in de weg lopen. - Is proactief. - Eerlijk. - Reageert adequaat op vragen. - Ontzorging. Na een paar dagen hadden wij al het gevoel dat we het hele project met een gerust hart een Jan en zijn medewerkers konden overdragen

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dak, Garage/schuur, Indelingswijziging, Overige, Beglazing en kozijnen, Isoleren (deel) woning, Badkamer, Vloer

Van Teylingenweg 145

3471GH Kamerik