
Het is al begonnen bij het kopersbegeleiding gesprek, je helpen 0.0, antwoorden op vragen weten ze niet. Als je iets vraagt is het antwoord standaard nee dat kan niet, pas na een keer of 10 vragen of dreigen met rechtsbijstand dan kan het opeens wel! Eerst geen zonnepanelen krijgen, vervolgens toch, wij willen nog dakramen plaatsen zelf, dit kan daardoor niet meer. Zijn we tegenin gegaan, zelfs aangeboden dat zij toch de dakramen mochten plaatsen (zat op dat moment nog niet eens 1 paal in de grond) maar dit kon allemaal niet en was ons probleem! Dreigen met rechtsbijstand toen konden we opeens zonnepanelen verplaatsen, vervolgens leggen ze ze verkeerd neer. Mailen hier al ruim een half jaar over, ze doen er niets aan!! Btw terugvragen van de zonnepanelen kan alleen met factuur, hiervoor durft bolton maarliefst 121 euro te vragen!! Onze eigen zonnepanelen nota bene! Lekke vloerverwarming. Vloerverwarming deugd niet, thermostaatknoppen zitten nit juist. Lekkage van de gevels, volgens bolton allemaal niets om zorgen over te maken. Onderaannemer heeft onze trap kapot gemaakt na oplevering, dien ze niets aan! Badkamer kan alleen via logus, waar ze 20.000 euro vragen hiervoor! Toiletpot meer dan 600 euro, op internet nog geen 200. Maar casco ppleveren is geen optie, want dan weigeren ze een toilet aansluiting te maken. De waterleidingen lopen op de meest onmogelijke plaatsen door het huis! Bouwtekeningen krijg je niet! Minderwerk komt in het woordenboek van bolton niet voor, weigeren geld terug te geven! Ik kan zo nog heel lang doorgaan en met mij de wijk. Communicatie is overigens ook erg lastig voor ze, je doet de duurste aankoop van je leven, maar je wordt totaal niet op de hoogte gehouden. En zoals ik eerder aangaf, standaard is het antwoord nee, of het antwoord is ik heb je vraag/probleem doorgestuurd. Vervolgens wordt er niets mee gedaan!
Zorgvuldige leuke en rustige vakmannen die hard hebben gewerkt om iets moois te maken. Ze hebben pro-actief meegedacht en waren ook flexibel in mijn tussentijdse veranderingen. Ook is de communicatie over aanpassingen in het budget (door de wijzigingen die ik inbracht) duidelijk verlopen. Ik ben meer dan tevreden over het eindresultaat.
Zeer prettig. Afspraken nagekomen. Kwalitatief heel goed.
Bolton verbouwt in 2 maanden bedrijfshal om tot kantoortuin met industriële uitstraling. De planning was strak, het budget beperkt en binnen deze kaders realiseerde Bolton onze nieuwe kantooromgeving in Linschoten. De installateurs werden aangestuurd door een externe projectmanager, wat de uitdaging zeker niet makkelijker maakte. Wij zijn tevreden over de projectleider, de voorman, de medewerkers van Bolton en ook de ingehuurde ZZP-ers. Niet altijd ging alles in één keer goed, dan werd het in tweede instantie wel goed opgelost. Tevreden over deze aannemer die binnen budget en planning goed werk levert.
De medewerkers van Bolton Bouw hebben voor ons een appartement gebouwd genaamd De Stolpe in de Harskamp. Bolton is een bedrijf die weet wat bouwen is en welke medewerkers in dienst heeft die zeer gemotiveerd zijn en die weten waar ze het over hebben. Ze staan open voor de wensen van de klant en komen met goede adviezen / alternatieven. Vanaf het begin van de bouw zijn wij op een uitstekende manier op de hoogte gehouden van de voortgang van het werk, zowel schriftelijk (via de mail) als fysiek (via kijk- / informatiedagen). Ben zeer tevreden met het gerealiseerde resultaat. Bedankt.
Bolton heeft de regie gehad bij een renovatie van de benedenverdieping. Het contact met de projectleider en later met de lokale uitvoerder verliep altijd uitstekend: nette, vriendelijke en professionele mensen. Er konden duidelijke afspraken gemaakt worden die vervolgens goed werden nageleefd. Toen één van de onderaannemers het af liet weten heeft men zich, met succes, ingespannen om met minimale vertraging een vervanger te vinden. Zojuist oplevergesprek gehad: ook hier weer zakelijk en vriendelijk. We raden zonder aarzeling Bolton Bouw aan!
Het ging om een te verbouwen appartement
Voortraject was wat minder, de uiteindelijke nazorg was zonder meer goed
Op dit moment zijn ze ons huis aan het bouwen in Numansdorp. Dit bouwbedrijf heeft enorme moeite met communicatie. Mails worden meestal pas na 6 weken beantwoord of helemaal niet. Als we uiteindelijk naar het bedrijf bellen, wordt er geantwoord dat ze dit weer bij een ander persoon (binnen de eigen organisatie!!!!) hebben neergelegd. Uiteindelijk komt er uiteraard geen reactie. Wij konden de keuken nog niet laten inmeten omdat de binnenmuren er nog niet stonden. We hebben gevraagd of hier later nog een mogelijkheid voor zou zijn op een door hun gekozen tijdstip, maar de reactie was letterlijk 'Dit stellen wij niet op prijs, we kunnen verder niks voor u doen' De badkamer moet je nemen bij iemand die hun kiezen, en een stuk duurder is dan andere bedrijven. Je kan er wel voor kiezen om het 'kaal' op te laten leveren maar dan leggen ze niet eens een leiding aan voor een toilet in de badkamer. Erg veel keuze hadden we dus aboluut niet. Daarnaast worden er ook bedragen gerekend die niet normaal zijn. Zo wordt er maar liefst 121 euro gevraagd voor het opstellen van een specificatiefactuur voor onze eigen zonnepanelen. Zonder deze factuur kunnen wij geen btw terugkrijgen. Totale geldklopperij. Uiteraard hier over gemaild en na 7 (!!!) Weken een reactie gekregen. De reactie was; "de kosten die worden gerekend, zijn vastgesteld door de directie, met vriendelijke groet ...." Geen uitleg niks.. Maar ook nog even een positief punt. De bouw zelf ziet er verzorgd en opgeruimd uit. Het huis ziet er ook echt uit zoals op de tekening. Het zit hem niet in de mensen op de werkvloer, maar in het hoofdkantoor. De website en facebook van Bolton ziet er goed uit, maar de ervaring is erg slecht. Kijk nog even verder voordat je via hun een huis gaat kopen. En als je dat doet meld je aan bij stichting eigen huis.
Communicatie over het project De Lommer in Numansdorp verloopt heel erg slecht. Er zijn geen bouwtekeningen afgegeven omdat dat iets is tussen de opdrachtgever en de aannemer. Zelf zou het ook fijn zijn als je weet wat de afmetingen zijn van de ramen, e.d. Voor wat betreft de afmetingen van de tuin, wordt ook pas na lang aandringen aangegeven wat de afmetingen zijn, terwijl je wel moet besluiten waar er eventueel zand en grond gestort moet worden, e.d. Er was in het begin een goed aanspreekpunt, namelijk Petra van der Linden. Die is met zwangerschap gegaan en heeft zover ik kan nagaan haar werk in dit project nog niet hervat. Heel frustrerend voor mensen die voor het eerst een nieuwbouwwoning kopen!
Hoewel we nog midden in het bouwproces zitten en niet alles kunnen beoordelen, willen we toch alvast een review schrijven. Reden: buiten de trage communicatie wordt er maar liefst 121 euro gevraagd voor het opstellen van een simpele specificatiefactuur voor de zonnepanelen. Zonder deze factuur kunnen we echter geen btw terugkrijgen. Het positieve gevoel dat we hadden, is hierdoor weggenomen. Geldklopperij.
Bouwnu.nl is een onafhankelijke en betrouwbare website waarmee de consument op eenvoudige wijze een geschikte aannemer vindt. Dit initiatief wordt gesteund door BouwGarant, Bouwend Nederland, NVB bouw, Woningborg, SWK en Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.