28 juni 2023 sleutel appartement gehad. De aannemer heeft netjes en schoon gewerkt. Grotendeels bleek alles in orde bij oplevering. Communicatie kon beter. Overleg met de bewoners in plaats van eenzijdige acties uitvoeren. Weinig met online woningdossier gedeeld, tip om daar meer gebruik van te maken. Of anders niet te gebruiken. Het positieve is dat deze aannemer eerst zorgt voor levering alvorens te starten. Geen vertraging in de bouw gehad.
We werden prima over de ontwikkelingen op de hoogte gehouden, de contacten, zowel schriftelijk als mondeling waren plezierig en uiterst professioneel.
We kregen gisteren de sleutels van ons nieuwe appartement. Het zag er prachtig uit! Mooie materialen. Netjes afgewerkt! Vanaf het begin steeds goede communicatie! Goed bereikbaar meer telefoon en mail. Wil en Ria van Pelt. Culemborg. Project Kop van Parijsch.
Wij hebben een goede ervaring. De begeleiding is zeer goed. Er wordt goed geluisterd naar vragen en alle probleempjes zijn snel en vakkundig opgelost. Iedereen blijft altijd heel geduldig
Voor ons na tegenslagen door de gemeente qua aanpassingen enorm geholpen door Bram Smit Na oplevering kwamen we er achter dat behang klaar voor de aannemer anders is als voor de toekomstige bewoner er moet eigenlijk nog behandeld worden voordat je kunt behangen dit voorkomt heel wat ongemak en tijd verlies Uitvoerders op de bouw toppers Zeer behulpzaam Zo ook Melvin
1. --- Kopersbegeleiding zwaar onder de maat. Onjuiste informatie leidend tot verkeerde keuzes en verkeerd verwachtingspatroon. Geen enkele erkenning van foute informatie na klachten na de oplevering. 2. + Bouw van het huis is grotendeels technisch goed uitgevoerd. 3. -- Behandeling van klachten goed zolang het gemakkelijk oplosbaar is. Grotere problemen probeert men van zich af te schrijven. Men steekt vooral tijd in de formulering van een tekst ter afwijzing van de klacht. De portal Bouwnazorg is eenrichtingsverkeer. Als men het niet eens is met een oplossing moet men een nieuwe melding aanmaken in plaats van dezelfde melding te kunnen heropenen. 4. -- Bouwer heeft geen goed totaal plan voor de huizen. Voor kopers is dit moeilijker vooraf te begrijpen (architectuur en bouwen zijn immers een vak). Uiteindelijk merkt de koper in de praktijk hoe het huis functioneert. *Warmte en energie installatie niet goed afgepast waardoor gebrek aan warm water. Bouwer beroept zich op norm, wat een minimum is. *Ventilatieplan niet goed doordacht (sterk geisoleerd huis, waardoor zodra de ventialitie aanslaat vanwege hoge luchtvochtigheid badkamer, meteen trek van koude lucht door de raamventilatie ontstaat = zeer onaangenaam op de bank of in de keuken). Ventilatieroosters moet men wel openhouden anders ontstaat een vacuum en wordt stinkende kelderlucht aangetrokken. Al met al een achteruitgang tov ouder model woning. *Loze ruimtes (hoeken in dak) niet voorbereid voor opslag. Was ook geen optie. Oa geen beluchting, geen afgewerkte vloer, 1 ingang over hele breedte, (Slechts voldoenend aan bouwnorm) *Klei voor en achter huis, geen optie voor afgraven klei /levering zand/basis betegeld. Erg sumier en armoedig voldoenend aan norm. 5. - Functionaliteit van de portal waar kopers informatie kunnen downloaden en uploaden verdient geen schoonheidsprijs. Veel moeten zoeken,proberen en manual lezen. Specs van het huis kon men beter vinden bij de makelaars website dan bij de bouwer.
De samenwerking is goed bevallen. Het proces liep voorspoedig op een prettige manier. Er is helder, open en eerlijk gecommuniceerd en er is goed werk geleverd.
Zeer tevreden met de oplevering van ons appartement. Keurig afgeleverd.
De kopers begeleiding was heel plezierig ondanks de moeilijkheid van corona. Alle punten waar een overleg of vraag over was, zijn snel en efficiƫnt opgepakt. Chapeau! De enige negatieve verrassing was het plaatsen van het elektrahuisje onder ons balkon. Dat was m.i. niet goed doordacht, zonder enig overleg met de kopers en weinig empathisch.
Eikenhout is erg mooi geworden door vakmensen gebouwd en nagenoeg geen opleveringspunten. Dank voor het mede realiseren van dit unieke gebouw.
Van begin af aan heel goed contact gehad. Opmerkingen of vragen werden snel beantwoord. Door het inloggen in het woondossier heel goed op de hoogte gebleven van alle ontwikkelingen.
Van buiten kunnen volgen. Kijk momenten minimaal, jammer. Uitleg/toelichting tijdens de bouw goed, door o.a. mevr. Suzanne Taal. Jammer dat niet voor casco aankoop is gekozen, echter e.e.a. goed gemaakt door bouwer inzake keuken/badkamer vergoeding, bij andere keus van ons en anderen. Nazorg door bouwer voor ons goed.
Goede bouw, jammer van afhandeling opleverpunt en communicatie
Communicatie met kopersbegeleing was goed Afhandeling klachten en gebreken goed Kwaliteit bouw muren en vloer kon beter Gaten in betonnen draagmuren niet afgewerkt Vloer erg onregelmatig zag de vloerverwarming lopen Algemene ruimte m.n. Trappenhuis erg lelijk
Communicatie laagdrempelig Snelle reactie
Wij zouden deze bouwer zeker aanbevelen. Altijd fijn contact gehad en denken goed met je mee. De woning is keurig opgeleverd.
Het contact liep vanaf het begin wat lastig en onvriendelijk. Weinig uitleg en veel onduidelijkheden, niet nakomen van afspraken. In de loop van het project en na een klachtgesprek is dit gelukkig verbeterd.
Wij hebben Van de Langen en de Berg als een erg fijn bedrijf ervaren. De werknemers waren experts die goed konden adviseren. Communicatie had soms iets beter gekund. Dit had ook als oorzaak dat we twee keer van verkoopbegeleidster zijn gewisseld.
Een nieuwbouw woning moet een hele leuke ervaring zijn omdat dit niet vaak gebeurd in je leven. Voor ons was het hele proces een nare ervaring die op de dag van vandaag nog zijn uitwerking heeft. We zijn gefrustreerd over het feit dat ze gewoon doorgaan en wij met de ergernis zitten.
De uitleg aan alle bewoners omtrent onze duurzame woning.
Communicatie onderling en naar ons toe dramatisch. Herstel punten worden na heel veel heen en weer gemaild opgelost of half opgelost
Zodra de handtekeningen zijn gezet, is gelijk de klantvriendelijkheid en service van De Langen & van den Berg het raam uit. Alles wat niet een standaard optie is, willen ze eigenlijk niet. Dus dan krijg je een offerte die 4-5 keer zo hoog als dat je het achteraf zou laten doen. Tijdens de bouw geen enkele begeleiding. Van hun kant hoor je maanden niets, daarna moet je binnen 2 dagen beslissingen nemen want anders heb je pech. Na de oplevering mag je blij zijn als je klachten na 4 maanden een keer opgelost zijn, op andere punten wachten we inmiddels al 6 maanden. En verwacht ook niet dat ze een afspraak maken om punten te repareren, ze staan gewoon onaangekondigd voor de deur.
Geen top gevoel, maar uiteindelijk tevreden
service is beneden pijl.
Contact tijdens bouw heel goed. Bij oplevering wel wat slordigheden gezien die beter hadden gekund.
Burgemeester Uilkensstr 13
2861AD BERGAMBACHT
Bouwnu.nl is een onafhankelijke en betrouwbare website waarmee de consument op eenvoudige wijze een geschikte aannemer vindt. Dit initiatief wordt gesteund door BouwGarant, Bouwend Nederland, NVB bouw, Woningborg, SWK en Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.