
Erg slecht bedrijf. Ben je heel de dag aan het wachten op je vrije dag, heel de berging leeg geruimd. Belt hij één keer aan en als ik niet snel genoeg open doe dan klikt hij in het systeem op niet aanwezig. Geen probleem hij staat nog voor de deur maar ik moet zelf nog wel even naar de planning bellen. Makkelijk zou je denken? Helaas muziek en bandjes en als je dan eindelijk iemand te pakken hebt wordt er gezegd dat er niets meer aan te doen is als een monteur op niet thuis heeft geklikt. Dan kan planning geen nieuwe afspraak meer maken ook al staat hij nog voor de deur. Nou de monteur kan nu lekker in het zonnetje en ik zit met een slecht onderhouden ketel.
Om een afspraak te in plannen gaat moeizaam bonaruis wil hun eigen datum inplannen en willen geen rekening houden dat men ook werk en vrij moet nemen ze willen niet komen wanneer jij vrij bent dit jaar 2024 zijn ze helemaal niet geweest om onderhoud te plegen maar wel geld geïncasseerd
In opdracht van de woonbron delft moesten ze een nieuwe ketel,en expansievat plaatsen.nou wat een bende hebben ze gemaakt.alles liep voorheen over het plafond maar ze vonden het nodig nu alles door de keuken heen te laten lopen.was goedkoper.. 1 plafondplaat mis ik nu voor de helft en er zou een koof om de afvoerpijp worden gemaakt. Nu na 6 weken en 40 telefoontjes nog niks.zelfs als ik de opdrachtgever (DE WOONBRON DELFT) erachter aan stuur om het in orde te laten maken gebeurd er niks
6 weken op een monteur moeten wachten. Had geen enkel verstand van zaken omtrent mijn radiator in de keuken die niet warm werd. Continue met een collega aan de telefoon gehangen voor advies op afstand. Kwam tot de conclusie dat de radiator ontoegankelijk was? En niet bij de ontluchter kon. Die niet eens aanwezig is op die radiator. Dacht dat de thermostaat knop vervangen moest worden maar daar moest ik eerst toestemming voor vragen aan de verhuurder. Hoezo! Die had Bonarius opdracht gegeven om de storing te verhelpen. Hij schreef een bon en weg was hij. Om mij achter te laten met een niet werkende radiator. Klantenservice gebeld. Die waren zeer kortaf en niet meegaand. Uiteindelijk heb ik de verhuurder gebeld en zij hebben een oplossing voor mij bedacht. Wat een slecht bedrijf met niet gekwalificeerde mensen.
Bij het onderhoud aan de mv boks had de onderhoudsmonteur de complete mv boks losgekomen van het plafond in zijn handen. Die hadden ze dan niet goed gemonteerd, maar dat ging hij niet opnieuw doen hoor. 3 plugjes wou die ook niet van me aanpakken. Nu 4x gebeld maar we wachten nog steeds op onderdelen? ( 3 pluggen 8mm) De montageploeg die een week later bij mijn buren een nieuwe mv boks monteerden konden wel lachen om mijn verhaal maar gingen daar dus ook niets aan doen. Nu heeft Bonarius nog nooit iets in 1x voor elkaar gekregen maar deze keer overtreffen ze zichzelf weer eens.
Vanmorgen gebeld over m'n thermostaat, krijg een zeer rappe en onbeleefd meneer aan de lijn, die in z'n geheel niet behulpzaam of vriendelijk was. Geen fijne stem om naar te luisteren, maar vervolgens klaagde dat ik slecht te verstaan was..bij de vraag wat een tijdslot inhield, en tot hoe laat die ging duren vanaf half 1 in de middag, kreeg ik het antwoord..heb ik u net gezegd, dit was zeker niet het geval. Vervolgens gevraagd tor hoe laat de monteur werkte kreeg ik het antwoord tot 21.00 uur?! Daarop wederom de vraag, dus ik moet eigenlijk vanaf 12.30 tot 21.00 wachtten, dat is wel heel erg lang, waarop de medewerker, ja antwoorden en zei en anders kan ik u niet helpen, kan hij mij niet even bellen dan vantevoren voren, nee en ik ga ook verder niet in discussie, waarna de 'beste' man de hoorn erop gooid. Top service bonarius!!! Communicatie is niet uw medewerkers beste kant!
Ondanks je een klant bent met een service niveau overeenkomst... ondanks we tijdig onze rekeningen voldoen... wij zijn die "klant". Wij voelen ons op geen enkele manier een klant en al zeker niet serieus genomen. Je zit vervolgens met een serieuze storingsmelding, die je per telefoon wilt melden. Na herhaaldeling exorbitant lang te hebben moeten wachten, hebben we ons heil gehaald door ook meerdere malen een online storingsformulier in te vullen... ondanks we twee online invulbevestigingen hebben ontvangen, waarvan we een screenshot te hebben gemaakt, blijft het radiostilte. Eindelijk na 2 maanden reageren ze... per mail... hoe klantvriendelijk wil je je start dan gaan maken? Hoe serieus ben je dan? Vervolgens dienen we een officiële klacht in, die we per mail moesten melden en dat is as we speak 7 maanden geleden... en tot op heden nog geen enkele reactie. Er was geen item 'bewust onbekwaam'. Er was ook geen mogelijkheid tot slechter dan zéér slecht om in te vullen. Dan kom je uit op misselijkmakend slecht. De service van Bonarius doet ons walgen. Wij hebben zelf ook een serieuze onderneming, waar we al 21 jaar heel trots op zijn en ook erkend installateur van Techniek Nederland, maar voor een ander vakgebied, maar slaat alles. Niet al je klanten kunnen 100,00% tevreden zijn, maar Bonarius werkt kennelijk graag onder de ondergrens, althans zo blijkt. Ondanks je alles kunt laten zien aan berichtgevingen, screenshots, filmpjes met het lange wachten voor het bellen, vind Bonarius kennelijk hun eigen houding inzake deze kwestie redelijk en billijk. Dat is dan misschien nog wel het kwalijkst aan het hele verhaal. All the above is nog op een positieve manier neergezet en geformuleerd.
De afspraak was vroeg gepland. De monteur was ontzettend vriendelijk. De (onderho uds)werkzaamheden is naar volle tevredenheid en zeer deskundig verricht.
Na waterschade door een lekkage aan de ketel, veroorzaakt door de onderhoudsmonteur een verzoek om reparatie en meer ingediend. Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat. We zijn een paar maanden verder maar uiteindelijk is het hele probleem goed opgepikt en werd een voorstel tot compensatie zonder mankeren overgemaakt.
IK heb verschillende keren contact opgenomen en 1e contact in oktober 2020 men zou komen voor onderhoud aan de centrale afzuiging. Verhuurder Mitros heeft opdracht gegeven aan Bonarius voor het schoonmaken. In 2021 weer contact opgenomen door verhuurder met het bedrijf want het onderhoud was nog steeds niet gedaan zoals beloofd. Beide afdelingen onderhoud hadden contact gehad met elkaar en door verhuurder is dit gemeld aan de huurder. In oktober 2021 weer gebeld in november kwam een monteur en idd sterk vervuild zal idd schoongemaakt moeten worden. Loopt naar zijn bus en rijdt weg, terwijl de afspraak stond schoonmaken onderhoud. Krijg een mail met een bon dat er onderhoud is gepleegd en afgetekende bon ZOGENAAMD DOOR DE KLANT NOT !!!! vervalsing van bonnen ( fraude ) gelijk doorgestuurd naar verhuurder die was ook niet vrolijk. Nogmaals contact met verhuurder en bonarius Zwanenburg/Utrecht opgenomen ze zouden in November/december komen. Januari 2022 en februari 2022 maar weer gebeld en ze zouden terug gebeld worden voor 17 uur op 18-02-2022 helaas weer niet. Nu weer een dame aan de lijn gehad om 17,20 uur die probeerde wat te regelen maar helaas. Dus nu maandag as .
Van 8-12.30 wachten is niet meer van deze tijd. Logistiek is er nog veel ruimte voor verbetering. Ik weet niet of klanttevredenheid een prio heeft in dit bedrijf, maar een tijdschema voor een routine afspraak 4 weken van te voren ingepland, lijkt me niet heel Ingewikkeld. Een Sms alvorens aankomst ? Werkzaamheden zoals te verwachten goed. Ouderwets en klantonvriendelijk.
Geachte Op 24-12-2021 kwam monteur Dhr Surmel Martina vanwege storing ketel. Ik heb hem als zeer prettig in omgang ervaren. Al liet hij mij en m’n zoon en aankomende visite wel tijdens de kerstdagen letterlijk in de kou zitten. Hij beloofde het, de maandag na kerst zou komen repareren. Meer kon hij niet doen helaas. En inderdaad maandag zag ik z’n blije hoofd weer en daar alleen al word je er vanzelf blij van. En snel was het gerepareerd. Top en thnxs Surmel Martina. Je bent een aanwinst voor bonarius. Fijne jaarwisseling allemaal. MVG Andrea Krens.
Via mijn woningbouwvereniging nieuwe radiatoren en hr ketel aangeboden gekregen, het montage bedrijf was voor deze klus Bonarius. Tijdens de werkzaamheden is er schade aangebracht onder andere aan mijn vloer (zeil) het hele huis door kleine pitten door het inlopen van cementen korrels die uit de muur zijn gevallen door het boren om de radiatoren en leidingen te kunnen plaatsten (plus minus 35 m2) schade aan muur en vensterbank. Er geprobeerd door middel van een onafhankelijke tussen persoon die ook tevens als bemiddelaar diende tot een compensatie bedrag van de schade te komen. Bonarius vind 100€ genoeg en 100€ als coulance omdat ik bijna 7 maanden bezig ben het verhalen van een compensatie schade. Gedurende het hele proces geven ze mij als bewoner het gevoel dat ik aan het frauderen ben, ook de onafhankelijk gemaakte fotos worden niet serieus genomen. In totaal zijn er 2 bedrijven geweest die exact dezelfde fotos hebben gemaakt zoals ik heb aangeleverd, ik wordt door Bonarius afgewimpeld dat er helemaal geen fotos zijn ontvangen, ach ja! je voelt het al van het kastje naar de muur idee. Voor wie dit leest en Bonarius als aannemer krijgt…. Pas op ! ze werken slordig en hebben geen empatie voor jou als ze schade aanbrengen. Jij kan ook net als mij je huis opnieuw moeten stofferen voor 100€.
Beste Bonarius mensen, mijn verwarmingsketel lekte, de volgende dag zijn ze al langs geweest, belde keurig vantevoren op dat Rick de monteur binnen 45 min voor de deur staat, nog voor de afgesproken tijd, keurig alles opgelost en de ketel ook nog gevuld, de bar druk is weer normaal, super snelle service in deze koude tijden met vriendelijke groet Bas Bergman Heiloo
Prima monteurs, netjes en correct en goede voorlichting over de situatie van de stork afzuiginstallatie via woonwaard. Verzonden
Zwanenburgerdijk 291
1161 NL Zwanenburg
Techniek Nederland is de belangrijkste vereniging voor ondernemers in de installatiebranche, de technische dienstverlening en de elektrotechnische detailhandel. De leden van de vereniging zijn technische experts en dienstverleners op een breed terrein. Ze plaatsen niet alleen technische systemen in uw woning of bedrijf, maar leveren ook advies en voeren de regie over ingewikkelde technische projecten, van ontwerp en plaatsing tot beheer en onderhoud.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.