Filters

1

Boeven

Nadat we een nieuwe ketel lieten plaatsen, kregen we lekkage. Bij Breman zelf kreeg ik geen gehoor. 'Dat kan overal aan liggen'. Dat klopt en daarop heb ik 3 verschillende professionals naar de lekkage laten kijken (te druk om het op te lossen). Ieder concludeerde hetzelfde. De oorzaak lag bij de afvoerpijp vd ketel. Die is niet passend waardoor de lekkage ontstaat. Dat weet elke monteur van Breman, het is een bekend probleem volgens een oud medewerker van Breman zelf. Hij zei dat zijn leidinggevende hem standaard de opdracht gaf het oude pijpje maar gewoon te laten zitten (met alle gevolgen van dien). Als klant was ik graag goed geïnformeerd, had ik de keuze gehad voor een passende afvoerpijp te kiezen. Nu heb ik erg veel schade door lekkage. Ook persoonlijke bezittingen zijn blijvend beschadigd. Het hele plafond moet er uit. Daarnaast ben ik nu al honderden euro's verder opzoek naar de oorzaak, zonder dat het probleem is opgelost. Maar dat is nog niet alles. Vorige week voerde men onderhoud aan de ketel. Sindsdien heb ik geen warm water meer en geen verwarming. Een ander installatie bedrijf concludeerd dat de geschiedenis is gewist van de ketel, de ketel niet meer uit te lezen is, zodat je niet kunt zien wat ze gedaan hebben. Hij vertelde ook dat er een storing in de ketel kan ontstaan en blijvende schade geeft wanneer je niet het juiste onderdeel gebruikt. De Breman medewerker die het probeerde op te lossen vertelde dat hij er een nieuw onderdeeltje in had gezet. En dat we waarschijnlijk voor hoge kosten stonden om de fout, die zij gemaakt hebben, te verhelpen. 'U valt buiten de garantietijd' is wat ze steeds zeggen als ik verhaal haal. Terwijl ze de problemen zelf hebben veroorzaakt! Zitten wij er koud bij met de kerst? Nog steeds hebben we geen warm water & verwarming. En ik kan door blijven gaan, want de ellende is eindeloos. Medewerkers kraken elkaar af. Communicatie met monteurs is waardeloos. Een van de telefonistes een kenau. Waag je er niet aan!

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
10

Top

29 oktober servicebeurt Ketel gehad! Na onderzoek was ketel aan vervanging (of rivisie) toe :-) happy days Woningstichting (Woonkwartier) ging voor vervanging. 6 november al gebeld voor een plaatsings afpraak binnen mijn verwachtingen is dit heel snel. En ja 7 november geplaatst door een ervaren particuliere collega van Breman (Marc van Spaandonk) MvS installaties Professionele installatie en top kwaliteit HR ketel. Dus rest mij alleen nog een positieve review. Keep up the good work!

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie N.v.t.
9

Snelle service en netjes geregeld

Nadat op zaterdag onze cv ketel defect ging heb ik op maandag 3 offertes opgevraagd voor een nieuwe ketel. Breman nam vlot contact op, kreeg een vakkundige aan de telefoon en gaf een passende offerte. Daarnaast een nette en naar mijn gevoel eerlijke prijs. Ook gaf de verkoper aan zijn best te doen om snel te plaatsen aangezien de oude defect was. ‘s Middags werd ik teruggebeld dat er dinsdag middag een monteur kon komen om te plaatsen. Er kwamen met 2 nette vakkundige monteurs en hebben de cv ketel netjes vervangen. Zelfs alles netjes afgewerkt/opgeruimd ondanks dat het toch al ruim 17 uur was geweest. Kortom super snelle en goede levering en plaatsing! Top!!

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

Hele slechte service!!

Ze leveren geen kwaliteit! Beloven van alles en komen helemaal niks na. Aub mensen verzeker u zich bij een ander bedrijf en bespaar u geld. Breman heeft mij sinds mei van alles beloofd en er is zoveel mis gegaan. Wel pakken ze je geld. De klantenservice is ook verre van professioneel!

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

Slechte service; geen verstand van de techniek

We hebben zonnepanelen laten installeren door Breman. Het contact met het bedrijf gaat zeer moeizaam/ is onmogelijk. De installatie voldoet niet aan de eisen van de fabrikant van de omvormer, en presteert daardoor niet optimaal. Breman geeft niet-thuis bij vragen hierover. Op dit moment reageren ze gewoon helemaal niet meer op mijn vragen. Antwoorden hebben ze nooit gegeven.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
2

Waardeloos

Heb in sept 2023 kaartje in de bus gehad voor onderhoud cv. Ivm vakantie heeft buurvrouw gereageerd, zij kreeg de mededeling dat ik na de vakantie kon bellen om een afspraak te maken. Zogezegd zogedaan! Kreeg na plm. 45 minuten een mevrouw aan de lijn dat ik moest wachten op een nieuwe afspraak (zou kaartje krijgen wat nog moet komen). Na plm. een maand STAEDION gebeld, uitgelegd, zij zouden Breman contacten.Ja hoor, begin januari 2024 lauw water en nauwelijks verwarming. De thermostaat gaf ook een storing aan! Breman gebeld, na plm. 65 min. Was ik nr. 1 in de rij. En je raad het al, telefoon gaat normaal over, ik hoor een klik en in gesprekstoon. Hierna weer STAEDION gebeld EN een klachtenformulier ingevuld. Na het bellen werd me gegarandeerd dat ik dezelfde dag zou worden teruggebeld ( niet dus) kreeg ook een melding dat mijn klacht via formulier was ontvangen. Binnen een week zou ik worden teruggebeld. En zowaar die week duurde 13 dagen! Wordt gebeld door Breman, probeer uit te leggen wat er aan de hand is, maar wordt kort en bondig de mond gesnoerd! Heeft u nu wel of geen warm water en doet uw kachel het, en u MOET me de waterdruk doorgeven. Ik geef aan dat ik net thuis ben uit het ziekenhuis omdat ik een operatie heb gehad, en niet naar zolder kan. Ook hier wordt door mevrouw overheen gewalst. Ik was zo verschrikkelijk boos dat ik heb opgehangen ik ben woedend!!!!!maar er is dus nog steeds niets gebeurd Hulde aan Breman en STAEDION!

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

Breman heeft een warmtepomp geinstalleerd die niet werkt. 4 storingen binnen 6 weken

In november 23 is bij ons een hybride warmtepomp van Remeha geïnstalleerd door Breman . Binnen zes weken is het systeem 4 keer in storing gegaan en zitten wij in de kou (en het was koud). Elke keer heeft de monteur een ander voorstel hoe het opgelost moet worden maar elke keer gaat het weer fout. Blijkbaar verkopen ze iets waar ze geen verstand van hebben

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

Geen service ondanks duur contract

We hebben onderhoud en storing contract voor warmtepomp en Warmte TerugWin Installatie. Betalen maandelijks een forse service fee! Storing gemeld eind november 2023. Wegens drukte kunnen ze pas 3 weken later op 13 december 2023 langskomen. Dat is toch ongelooflijk? 3 weken geen ventilatie systeem in een huis wat zo ontworpen is dat dit noodzakelijk is voor frisse lucht. Nu leven we met de ramen open terwijl het buiten vriest! Tegemoetkoming vraag voor extra stookkosten wordt niet op gereageerd.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit N.v.t.
  • Vakmanschap/Deskundigheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

Komen geen afspraken na en zijn telefonisch niet bereikbaar

1e onderhoudsbeurt, wordt alleen onze warmtepomp primair en secondaire bijgevuld. De door de leverancier (Itho-daalderop) voorgeschreven onderhoudspunten werden niet uitgevoerd omdat de monteur hiervoor geen gereedschap bij zich had. Na excuus is er een nieuwe afspraak ingepland, echter is de monteur op dit tijdstip niet komen opdagen en was de Firma Breman niet telefonisch bereikbaar.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie N.v.t.
9

top service

omdat de cv ketel aan vervanging toe was is er een schouw geweest en daar kwam uit een levertijd van ca 12 weken, had een opdracht gegeven voor een nieuwe cv ketel, met de vraag dat als de oude ter ziele ging dat Breman dan de vervanging ging versnellen . na een week of 3 ging de oude kuren vertonen en is na één telefoontje de volgende dag toch de CV ketel vervangen. dus voor mij een top bedrijf!!

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie N.v.t.
2

Ik word erg verdrietig van dit soort bedrijven

Slechte service , geen vakmannen Geen gevoel voor de klant. Begon al bij de installatie. Na onderhoud doet mijn verwarming dankzij Breman het niet meer, Reactie we bellen morgen voor een afspraak. Weer een nacht in de kou -4 graden Hun fout? Later reactie van gebeurt wel vaker dit. ??? Geen sorry ofzo Twee weken na afloop van de garantie weigeren ze om te komen? Begrijpen de hybride installatie niet. Maken fouten. Installatie verkeerd aangezet, de hele week de cv staan loeien terwijl ik een warmtepomp heb. Hup weer 90 euro weg gebrand. Gewoon een rommelpotje. Heb ondertussen 5 man hier over de vloer gehad.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
2

Geen onderhoudscontract nemen

Dit bedrijf heeft mij 7 dagen zonder warm water en verwarming laten zitten. 7 dagen zelf moeten bellen en uiteindelijk zelf een CV monteur gevonden. Die het in een paar uurtjes had gemaakt. Ik heb het onderhoudscontract gelijk opgezegd.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

Heel slecht bereikbaar

Ik heb zelden zo'n ongelofelijke waardeloze toko meegemaakt als Breman. Weet ik hoelang in de wacht voordat je iemand krijgt te spreken. Komen hun afspraken niet na. Lijn wordt verbroken tijdens doorschakelen. Hebben geen idee wat de status van een 'service' handeling is.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
9

Prima service en erg vriendelijk

Problemen met warm water dat steeds wegvalt. Wij hebben een WKO die onderhouden wordt door Breman. Gisterenavond gebeld en vandaag om 15:00 (waarbij een tijdsslot werd aangegeven van 15:00 - 17:00) stond er al een installateur op de stoep. Wist snel het probleem te vinden, heeft tijdelijke oplossing gemaakt en bestelt een nieuwe thermostaat. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik tot dusver zeer tevreden ben!

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie N.v.t.
1

Slechte service en uberhaupt geen communicatie

Op 8/11/2021 opdracht verstrekt aan Bremen voor de installatie van CV- ketel. In Febr. 2022 heb ik een een bericht ontvangen over vertraagde levering van van bestelling. Inmiddels april 2022 en nog geen ketel geleverd gehad. Overigens verschillende keren verzoek ingediend bij de telefoniste om teruggebeld te worden over de levering schema, echter op geen enkele oproep werd er gehoor gegeven. Inmiddels een half jaar later nog geen CV- ketel geleverd en heb geen info over levertijd.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie N.v.t.
10

Supersnelle service

De verwarming in ons complex deed het niet. Ik belde om 13.00 uur en werd uiterst vriendelijk behandeld. Binnen 45 minuten was het probleem al verholpen en had ik weer warme voeten. Ik ben dus héél erg tevreden over deze goede service!

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie N.v.t.
1

geen nazorg, komen afspraken niet na

Teleurgesteld in de reactie van PV systems / Breman, zonne-energie panelen De geleverde zonnepanelen leveren op jaarbasis 30% minder rendement dan berekend in de offerte. Bij reclamatie wordt de klacht gebagatelliseerd en niet serieus genomen. Kortom vlotte jongens als het om verkoop gaat, maar als het om een serieuze klacht gaat, is het bedrijf niet thuis.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
10

uitmuntende service

Snelle en accurate service, meedenkend, adviserend en behulpzaam. We zijn al meer dan 25 jaar zeer tevreden met hoe Breman te werk gaat.

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
10

Top service door ervaren vaklieden

Gewoonlijks plaats ik geen reviews, maar... Vanochtend stond de monteur van Breman als afgesproken om stipt 8:30 voor onze voordeur. Ik heb ik het verleden vaak te maken gehad met CV ketel monteurs van andere partijen, nooit met goede ervaringen. Altijd gebrekkige kennis, onprofessioneel, onvriendelijk. Maar dit keer... een echte vakman! Veel parate kennis, wist antwoord te geven op alle vragen, eerlijk en gewoon erg professioneel. Veel over mijn eigen woning en de werking van de apparatuur geleerd. Gaf wel echt het vertrouwen dat er iemand naar keek die er verstand van heeft. Chapeau Breman!

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

Het is geen probleem want wij zijn het probleem

Dit betreft de klantenservice en op geen enkele manier de monteur die is langsgeweest. Al meer dan een jaar een probleem met radiatoren die niet warm worden. Doorverwezen naar een ander bedrijf, geen probleem. Oorzaak nooit achterhaald en probleem nooit opgelost (we werden weer doorverwezen naar Breman). Hier hadden we niet echt problemen mee omdat we weten hoe dit soort dingen gaan. Na verloop van tijd opnieuw contact opgenomen. Monteur komt langs en die verwees ons weer door omdat er niets aan de hand was binnenshuis. Hij bevestigde: de radiator blijft ijskoud dus het moet vanuit de centrale verwarming komen. Krijgen we vervolgens een naar onprofessionele mail dat ze niets voor ons kunnen doen omdat de verwarming wel warm wordt, maar niet warm genoeg voor ons. Onacceptabel, onprofessioneel en er was absoluut geen teken dat ze zich hiervoor wilden excuseren. In eerste instantie wilde we hier geen ophef over creëren maar na het zien van andere reviews is het belangrijk om dit hier neer te zetten.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
10

5 Sterren is voor mij te weinig dus doe ik er nog een 10 met een griffel bij

Donderdag 27 januari offerte aangevraagd voor het instaleren en plaatsen van een nieuwe cv-ketel dit in combinatie met de waarde vermeerderingssubsidie van de NAM Vrijdag 28 januari het eerste contact met u, voor het doorsturen gegevens betreffende oude huidige installatie. Onze woning 2 onder 1 kap met 2 verdiepingen isolatie middelmatig Dinsdag 2 februari ontvangst van offerte. Levertijd van de ketel week 12 Woensdag 3 februari onze oude cv-ketel ,16 jaar oud ,geeft de geest. Contact met u opgenomen i.v.m. deze nood situatie. Donderdagmorgen 4 februari om 8 uur stonden twee monteurs met een nieuwe cv-ketel voor de deur. Om 12 uur was de ketel geïnstalleerd, een Remeha Avanta ace cw34. Wat een service!!! De ketel is nu 2 volle dagen in gebruik en hij doet het fantastisch. Ik wil de afdeling planning danken voor het vrij maken van de twee monteurs; de monteurs voor het uitvoeren van de klus; de adviezen voor het gebruik van de ketel en de kwaliteit van het uitgevoerde werk (top). Zeer speciaal wil ik Job Tuinhof (onze adviseur) danken want hij heeft dit alles gecoördineerd en mogelijk gemaakt

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie N.v.t.
2

Zeer slecht

Brutale medewerkers. Onprofessioneel gedrag Minachting naar de klant toe. Zit al 7weken in de kou. Zal steeds terug gebeld worden. Word je terug gebeld moet je in de ochtend thuis zijn op dezelfde dag terwijl ik al 50km verder op zit. En maar door blijven pushen dat het nu u in de ochtend moet anders moet je maar weer een bellen als je thuis bent.waarom kan er niet later in de middag afgesproken worden of in de ochtend volgende dag.word niks genoteerd als je contact heb opgenomen.en dan zeggen dat je nooit contact heb opgenomen en dat dit de eerste keer is.Vidomes heb ook al 2 keer melding gemaakt.moet je als nog zelf contact opnemen.zo kan ik nog wel door gaan heel vervelend bedrijf.

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

Brutaal en ondeskundig.

Pas geleden heb ik een onderhoudscontract afgesloten voor mijn cv ketel. Onderhoudbeurd werd ook uitgevoerd en de ketel werd goedgekeurd. Vervolgens kreeg ik een offerte voor het op de juiste manier aansluiten van het rookgasafvoerbuis en de lucht aanzuigbuis. BREMAN kwam op een bedrag uit van bijna €800,-. Hun offerte heb ik uiteraard geweigerd. Vervolgens werd mijn onderhoudscontract beëindigd omdat ik niet akkoord ging met hun offerte. Ik ben zelf werkzaam bij een bekend installatiebedrijf en weet dat de rookgasafvoerbuis prima volgens norm is aangesloten. De luchtaanzuig buis is idd niet aangesloten aangezien de ketel in een aparte goed geventileerde ruimte hangt. Om een lucht aanvoerbuis aan te sluiten naar de bestaande buitenopening, is alleen een stukje pp buis van 80mm doorsnede nodig met 2 bochten en 2 beugels. (Kosten bijna €40,-). Echt belachelijk dat BREMAN zo mensen probeert te belazeren. Heb ondertussen zelf de luchtaanvoer naar buiten gebracht en de installatie laten keuren door de bekendste energieleverancier van Nederland en alles was top in orde.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit N.v.t.
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen N.v.t.
  • Nazorg en Garantie N.v.t.
2

Breman wil géén trouwe klanten!!

Mijn ouders is al ruim 40 jaar trouwe klant! Nu willen ze binnen 3 weken een afspraak maken voor het plaatsen een nieuwe ketel, maar dat kan bij Breman simpelweg niet!! Gelukkig zijn er andere bedrijven die wèl Omzet willen maken en er een trouwe klant bij willen! Dan begrijp je ‘klantgerichtheid’ als Breman zijnde ècht niet!!!

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

nalatig, slordig, totaal niet professioneel, hun afspraken niet nakomend

sinds maart 2020 tot heden , 15 dec 2021 in de clinch met hen, o.a. vanwege lekkage van de verwarming, niet verschijnen op hun afspraken, af en aan geen warm water, uitvallende verwarmingen die het voor weken in de wintermaanden niet doen, zelfs na het vervangen vaan de oude radiatoren in sep.2020 na die ellendige lekkage in de keuken waardoor mijn keuken helemaal onder water zat en zelfs de benedenbuurvouw lekkage aan het plafond en ramen had.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie

Bedrijfsgegevens

Karst de Langestraat 10

8281 JA Genemuiden

383855933

[email protected]

Over Techniek Nederland

Techniek Nederland is de belangrijkste vereniging voor ondernemers in de installatiebranche, de technische dienstverlening en de elektrotechnische detailhandel. De leden van de vereniging zijn technische experts en dienstverleners op een breed terrein. Ze plaatsen niet alleen technische systemen in uw woning of bedrijf, maar leveren ook advies en voeren de regie over ingewikkelde technische projecten, van ontwerp en plaatsing tot beheer en onderhoud.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.