Filters

1

Mega slecht bedrijf en ook onbeschofte dames bij de kcc

Monteur fraudeert/sjoemelt met factuur/werkbon, er staat dat hij niet bij de kruiswisselaar kan komen omdat de wasmachine in de weg staat, hierdoor kan hij ook niet bij de ventilatoren komen. Echter staat deze helemaal niet in de weg, de droger kan aan de kant gezet worden en dan kan hij er gewoon bij. Hij zegt dat hij alleen komt om de filters te vervangen en hij laat mij daarvoor tekenen, en dan zie ik achteraf op de factuur dat hij dus niet bij de kruiswisselaar kon komen omdat de wasmachine in de weg staat met mijn handtekening daaronder. Ik heb daar niet voor getekend want deze fraudeur heeft mij dit niet laten zien toen ik moest tekenen. Echt een stelletje oplichters zijn het! Of het nou een huurwoning of koopwoning is maakt niet uit, er staat iets op de werkbon/factuur waar ik niet voor getekend heb en door dit soort praktijken gaan straks alle huren weer omhoog. De monteur die bij ons kwam zou volgens afspraak 20 minuten van te voren bellen, staat hij ineens onverwachts voor de deur terwijl ik nog in bed lig en m’n partner in haar badjas. Zonder overleg en ook maar iets gedaan te hebben gaat de monteur weer weg. Wij willen een klacht over hem indienen en vervolgens worden wij door hem vals beschuldigd van racisme (dat is natuurlijk makkelijk in deze tijd als je een donkere huidskleur hebt) Ik heb deze hele man niet eens gezien/gesproken omdat ik nog in de slaapkamer was en ik hoorde door de deur dat mijn partner hem gewoon keurig te woord heeft gestaan. Dames aan de telefoon vertellen leugens en zijn uitermate onbeschoft, Marit vraagt om mijn postcode huisnummer en zegt vervolgens de verbinding te gaan verbreken. Op mails/klachten reageren ze niet, het is uitermate onbeschoft hoe dit bedrijf met huurders omgaat. Er is nog nooit behoorlijk onderhoud aan onze installatie uitgevoerd, ze komen alleen om filters te vervangen en gaan vervolgens weer snel weg. Als wij een koopwoning hadden dan waren wij nooit met dit bedrijf in zee gegaan.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

Facturen erg slecht, geen contact, te laat onderhoud

Een factuur die niet klopt, 1100 euro ipv 200.... en dan niet reageren op telefoontjes, mail of anders. Daarbij moet je zelf in gaten houden dat ze op tijd komen voor onderhoud. Ze hebben handje van dat ze maand of later komen wat over de jaren heen oploopt tot een jaar extra betalen maar geen onderhoud.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

Super slecht

ESNW gebeld voor storing, kwamen direct konden het niet herstellen moesten onderdelen voor besteld worden Een week later werd er ingesproken of ik ze terug wilde bellen want het duurde wat langer voordat de onderdelen er zouden zijn, maar er zou een spoedreparatie gedaan worden. Ik hele dag vrij voor genomen ben gehandicapt en heb veel therapie bellen ze ochtend op dat ze niet gaan komen omdat de onderdelen er nog niet zijn. Ik zeg maar dat eist ik al er zou een spoedreparatie gedaan worden Zegt ze ja maar de onderdelen zijn er nog niet of ik maar even maandag of dinsdag de hele dag thuis wil zijn want een tijd inplannen kan niet Totaal niet meedenken, telefoniste was uiterst vriendelijk maar de regels waren de regels geen uitzonderingen dus ik moest maar thuis blijven. Vreselijk slecht bedrijf ik heb in mijn hele leven nog nooit meegemaakt dat je gewoon anderhalve week in de kou aan je lot word overgelaten Ik heb gezegd dat ik een ander het met spoed ga laten repareren en de kosten zijn voor ESNW

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

Monteur komt niet opdagen

Ik kon mij pas registreren in augustus 2024 omdat er een lange wachtlijst was. Alle gegevens van mijn cv-ketel en WTW zijn bekend bij dit bedrijf; de registratie is schriftelijk; ook telefonisch contact gehad. Inmiddels is het januari en is de AFSPRAAK voor de 4de keer NIET DOORGEGAAN! Vandaag ben ik gebeld, de keren daarvoor is niemand komen opdagen. Vorige maand een factuur ontvangen van iets wat niet heeft plaatsgevonden!!! Klacht schriftelijk ingediend maar na een maand nog steeds geen reactie. Abonnement voor de cv-ketel en WTW vandaag maar telefonisch en schriftelijk opgezegd.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

"Bezint eer gij begint" ESNW een deceptie

Onze vertrouwde leverancier stopte er mee en ESNW speelde daar op in, wij schreven ons in. Direct al bij het eerste contact, ketel keuring en onderhoud een controverse. Een ketel (wij hebben er twee) werd tweemaal schoongemaakt, de een weet kennelijk niet wat de ander al gedaan heeft. Koste ons heel veel tijd en energie om e.e.a. recht te breien. On langs een storing, geen verwarming en geen warmwater. ESNW was zeer snel ter plaatsen. Kreeg de indruk dat de monteur weinig kennis over ons type ketel had. Sprak over twee nieuwe onderdelen of een nieuwe printplaat. E.e.a. moest besteld worden. Na vijf dagen in de kou, wij zijn al op leeftijd, uit nood een ander gebeld, binnen een halfuur werd onze ketel gratis gerepareerd. Vervolgens het contact met ESNW op gezegd.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

Eerder minus 1! Echt afschuwelijk op alle fronten. Certificeringen voor dit bedrijf intrekken!!

4 keer verkeerde monteur na elkaar. Kennen apparatuur niet, nemen verkeerde spullen mee. Uiteindelijk na 5 maanden nog geen service beurt gedaan. Op formele klacht na 3 weken nog geen reactie of bevestiging ontvangst. Maar eens geschillen commissie.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

Komen afspraken niet na

Al meerder malen aankondigingen gehad voor servicebeurt aan de ketels maar vervolgens niet komen. Bij storingen idem wel afmelden dat ze geweest zijn maar niet geweest. Administratief loopt het ook niet lekker; verkeerde werkbonnen van andere apparatuur terwijl ze niet geweest zijn. Vorig jaar konden diverse monteurs een storing niet oplossen maar wel diverse onderdelen onterecht vervangen. Gelukkig trok de deurwaarder zich terug omdat we de zaken wel goed gedocumenteerd hadden. Geen aanrader dus.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

0 sterren. Incompetent.

Onderhoud cv-ketel door ESNW. Bij de 1e afspraak komt de monteur niet opdagen. Bij de 2e afspraak, 4 weken later en een andere monteur, zorgt deze zelf voor co lekkage tijdens het verwijderen van de kap van de ketel, co meter piept, hij keurt onze ketel af en sluit hem af. Een ander bedrijf constateert dat hij de rookgasafvoer van de ketel heeft gestoten. Deze wordt weer aangesloten, de ketel draait weer en de co meter (die naast de ketel hangt) zwijgt. Is dit een truc van ESNW om een nieuwe cv-ketel te verkopen of is dit gewoon een incompetente monteur? Wanneer je dan deze klacht meldt met het verzoek om door de leidinggevende terug gebeld te worden, hoor je niets meer. Die S van "Service" kunnen ze wel uit hun naam schrappen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit N.v.t.
  • Vakmanschap/Deskundigheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Afspraken nakomen N.v.t.
  • Nazorg en Garantie N.v.t.
1

Jaarcontract warmtepompservice

Ik sloot een contract af voor jaarlijkse controle voor mijn warmtepomp. Rekening ook jaarlijks van 133 euro. Zonder enige voorkennis ineens een rekening in oktober van bijna 36 euro voor 3 maanden. Hadden ze bedacht we sturen maar gewoon 4 x per jaar een rekening zonder er iets voor te doen. Gewoon maar even dus 11 euro meer per jaar. Na gereclameerd te hebben, sturen ze gewoon een aanmaning. Kansloos bedrijf.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
2

Waardeloos

16 oktober midden in de nacht terug uit buitenland. 13 graden in huis, CV doet niets, geen warm water geen verwarming. 16 oktober in de ochtend ESNW gebeld. Monteur kwam de 16 oktober in de ochtend. Monteur was uiterst vriendelijk en bekwaam. Ventilator stuk. Hij maakt er een spoedorder van, tot zover prima. Daarna 'radiostilte' we horen niets meer, dan 17 oktober eind van de dag maar bellen .... monteur was vergeten er een spoedorder van te maken aldus de receptioniste. Ik bel u terug... we horen weer niets...,dan vrijdag bellen.... onderdeel is nog niet binnen aldus de receptioniste ik bel u terug. U raadt het al we horen weer niets, maandag weer bellen, dinsdag weer bellen woensdag weer bellen...steeds zelfde antwoord ...onderdeel is nog niet binnen ik bel u terug. Maar terugbellen gebeurt niet... (zeg het dan ook niet) Het vreemde is dat het onderdeel via internet te bestellen is: "vandaag bestelt morgen in huis" .... telt dat niet voor ESWN ? 1 week zonder CV en warm water, dat moet toch niet kunnen . Waar betaal ik eigenlijk abonnementskosten voor ? Dat zal opzeggen van het abonnement gaan worden, want hier staat de deur wijd open voor de concurrentie....

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

Betalen niet terug

Vanwege de veel te hoge kosten voor onderhoud (€ 260 per 2 jaar, waarvoor je alleen het arbeidsloon en voorrijkosten krijgt vergoed) heb ik het abonnement opgezegd. Hiervoor krijg ik nog een restitutie. Hier wacht ik nu al 2 maanden op. Ondanks diverse mails en aanmaningen het geld nog steeds niet ontvangen. Op mijn mails wordt ook niet meer gereageerd. Ga nu maar een incassobureau inschakelen. Kunnen ze nog meer betalen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
2

Stugge organisatie kunnen niet schakelen.

Lange wachttijden bij de telefoon, krijg alleen telefoniste geen concrete antwoorden. Na ruim zes maanden afspraak ketelonderhoud, monteur uiterst vriendelijk beetje jammer niet de juiste onderdelen. Heeft doorgegeven dat werkzaamheden niet afgerond waren, zouden nieuwe afspraak maken wel rekening ontvangen geen nieuwe afspraak. Zelf maar weer contact gezocht nieuwe afspraak ruim 2 maanden wachten. Wel intussen herinnering factuur werkzaamheden sturen. Al met al niet erg klantvriendelijk.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

Terrible experience

Such a terrible company and customer experience. I was paying on a quarterly basis for the contract that included once in two years maintenance. When I wanted to move it to the new address (in the same city) they told me they don't service that city anymore (we are talking about Amsterdam and not a village). So, conveniently for them, when I needed them, they refused regular maintenance. And discussing this with their Customer Service was just a terrible and unprofessional service all together.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
2

Storing slecht beoordeeld

Onze 12 jaar oude Nefit Proline gaf een storing melding druk/stroming sensor defect en was wou niet meer opstarten. Na telefonisch contact (na15 min. in de wacht) gaf ik de melding inclusief storingscode door aan de receptioniste van ESNW, direct werd er een storing monteur van hun gestuurd om de ketel te repareren. Binnen een uur stond er in het weekend een monteur aan de deur, geweldig dacht ik nog. De storing melding was doorgegeven aan de monteur, echter deze gaf aan dat de printplaat en pomp vervangen moest worden. (dit zonder de druk/stroming sensor te hebben geïnspecteerd, wat ik hem nog adviseerde, iets wat mij geheel verbaasde was dat hij deze sensor niet demonteerde). Natuurlijk heb ik geen nieuwe onderdelen laten bestellen, want dat zou bijna net zo duur worden als een nieuwe ketel. De monteur is weggegaan en zou met spoed een nieuwe ketel aanvragen. Ik besloot nadat de monteur weg was om zelf de druksensor te demonteren. (er viel toch niets meer te verliezen) Hierbij kwam ik erachter dat de toevoer leiding naar de sensor geheel verstopt zat. Na alles gereinigd te hebben blijkt dat de ketel gewoon weer werkte. Nu werkt hij alweer een week probleemloos. 4 Dagen later kreeg ik offerte van ESNW voor een Intergas Xtreme 30 ketel die 600 euro hoger was in vergelijking bij concurrenten incl. Montage en doorvoerpijp. (ESNW rekende een extra spoed tarief) Al voor de 2e keer verkeerde analyse van monteurs van ESNW. Enkele jaren terug had ik ook al zo’n ervaring met een monteur van dit bedrijf nadat tekens de waterdruk wegviel van de CV. Deze vertelde mij dat er een lek ergens in het CV circuit zat. Ook toen bleek dat er een scheurtje in een deel van ketel zat, wat ik zelf later ontdekte. Toen ik onlangs las in het NHD dat bij mijn buurman verderop bijna zijn huis werd opgeblazen door een (gaslekkage in aansluiting ketel) demontage foutje van de monteur van ESNW is het vertrouwen in hun monteurs erg gedaald

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

Ellende

Na gebrekkig onderhoud door esnw ging de ketel voor de kerst stuk. Het dduurde twee weken voor men überhaupt de juiste onderdelen gingen bestellen. Heel die tijd zonder cv en warm water. Ander bedrijf benaderd die het binnen 24 uur heeft gefixt. Nooit echt nooit in zee gaan met esnw!

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
2

Slecht

Als Esnw fouten maakt bij onderhoud/vervanging dan neemt men geen verantwoordelijkheid en komen kosten en gevolgschade ten laste van de klant. Interne communicatie is ver beneden peil, waardoor oa. herhaaldelijk verkeerde onderdelen besteld worden. Tevens lang wachten voor men op niveau klachten beantwoordt. Als u een goed alternatief heeft kies daar dan voor voor onderhoud van uw installatie.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

Slechte organisatie en slechte service

Afspraken voor onderhoud worden regelmatig niet nagekomen en bij reclameren wordt niet getracht dit dan op korte termijn alsnog na te komen. In het verleden nog mild over gedacht en geweten aan drukte en coronaperiode, maar na diverse teleurstellingen in de afgelopen jaren was voor mij nu de maat vol en heb ik de verbintenis direct laten beëindigen. Hoewel dat nog met een maand opzegtermijn gepaard gaat. Maar spijt van al mijn periodieke betalingen door de jaren heen die absoluut niet in verhouding staan wat ze ervoor geboden hebben.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

Slecht

Na onduidelijke/onjuiste informatie zat ik vast aan peperduur jaarcontract. Voor een reparatie waarvan vantevoren was gezegd dat deze grapjas, moest ik toch betalen. Geen contact mogelijk met de administratie. Pas na maanden “nietszeggende” reactie van de klachtenafdeling.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

ZEER SLECHT!!!

GA NOOIT met deze firma in zee, zeer slechte service. kantoor is een grote puinhoop. wij wachten al vier dagen op een onderdeel van onze ketel. elke dag contact gehad hoe het verloop is,. komen ze na vier dagen, dat er iets is fout gegaan met bestellen. en dat de reparatie uit blijft. ondertussen zitten wij met vier kleine kinderen in de kou. Als je hun hierop aanpreek vinden zij dit heel normaal,. uit principe weiger ik hert eerste bezoek te betalen van 155€ !! nu gaan ze agressief met de incasso aan de gang... zeer triest allemaal

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

Zeer zeer slecht

Een drama met het verlenen van hulp ketel kapot en vervolgens beloven dat er een monteur komt maar niemand sturen. En dan vervolgens doodleuk zeggen dat de monteur de volgende dag pas gaat komen

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
2

Sturen facturen zonder ook maar iets op te lossen

Wij hebben een onderhoudscontract voor onze cv. Bij het laatste bezoek bleek dat de thermostaat niet goed werkt. Dit valt buiten het contract (dat is voor de ketel). Maar de monteur had wel een collega die dit voor ons kon oplossen. Na een paar dagen kwam de specialist, keek eens rond, maakte wat foto’s en zei dat hij zou nadenken over een oplossing. Hij denkt nog steeds, de administratie niet, die stuurde een rekening van ruim €200.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
2

Heel erg matig tot slecht

Slechtbereikbaar,administratie waardeloos en reageren nergens op.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen N.v.t.
  • Nazorg en Garantie N.v.t.
1

Ballenbedrijf

Den Helder 01-04-2021 Na een F10 (NTC) Storing op 8 feb jongstleden van de AWB CV installatie begon de drama pas echt. Ja sorry meneer pomp is stuk, hebben we niet op voorraad. Zal de pomp enigszins oplappen dan kunt u tijdelijk verder. Duurt een weekje. Wij nemen contact met u op. 1 1/2 week later we zullen zelf maar eens bellen. Sorry, we komen zo snel mogelijk naar u toe. Na anderhalf uur aan het werk, bleek ook een print kapot. Hebben we niet op voorraad, anderhalve week verder. Nieuwe print, dat was het dus ook niet, wel een waterlekkage op zolder, water langs de muren, afvoerpijp plotseling lek. Heeft u een emmer dan kunt u deze onder de druppelende pijp zetten. denk toch dat de afvoer sensor stuk is. Hebben we helaas niet op voorraad. Week verder, zelf maar gebeld. We komen eraan. Monteur naar de zolder, Potjandorie, verkeerde temperatuur sensor. Dit is de temperatuur aanvoer sensor. je raad het al, niet op voorraad. Ondertussen steeds de zolder op om de installatie te resetten. Verwarming thermostaat op 10 graden, maar de ketel gaat verwarmen tot wel 25 graden. Maakt nu al plof geluiden, met bijbehorende codes F10, F05, F01. Heb de stekker er maar uitgetrokken. Dus nu afwachten wanneer ze nu komen, is alweer 4 dagen geleden. Er is geen communicatie onderling. Elke monteur en we hebben er al 5 aan de deur gehad vraagt steevast, wat is het probleem? Nou het probleem is ESNW............................Aanbevelen, ABSOLUUT niet.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
1

Zeer slechte organisatie (niet mee in zee gaan)

De organisatie heeft geen duidelijke werkorder en weten van elkaar niet af. De monteurs zijn zeer laag geschoold en ze komen de afspraken niet na. Bovendien geeft leidinggevende de klant de schuld. Het is een heel vermoeiend bedrijf om zaken mee te doen. Bij dit bedrijf is de klant duidelijk geen koning.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
2

Zeer amateuristisch

Ik heb een warmte pomp van 7 jaar oud, monteur moest komen om de de buiten unit bevroor en daarna niet geheel ontdooide. Alle technische gegevens van de unit doorgegeven. Monteur komt s’avonds, ziet de installatie en zegt dat hij deze nog nooit gezien heeft en is met 5 minuten weer vertrokken (kost €130,-) daarna foto’s gestuurd met de hoop dat ze dan wel je juiste monteur sturen. Helaas de tweede monteur wist ook van niks. Derde monteur komt dit was wel een goede monteur want hij vond al snel het probleem maar kon dit ook niet verhelpen omdat er een lek was in het koelsysteem. Het grootste probleem bij ESNW is dat ze niet met elkaar communiceren. Rekeningen versturen daar zijn ze wel goed in. Maar klachten afhandelen is dramatisch.

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie

Bedrijfsgegevens

De Factorij 17

1689 AK Zwaag

[email protected]

Over Techniek Nederland

Techniek Nederland is de belangrijkste vereniging voor ondernemers in de installatiebranche, de technische dienstverlening en de elektrotechnische detailhandel. De leden van de vereniging zijn technische experts en dienstverleners op een breed terrein. Ze plaatsen niet alleen technische systemen in uw woning of bedrijf, maar leveren ook advies en voeren de regie over ingewikkelde technische projecten, van ontwerp en plaatsing tot beheer en onderhoud.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.