Laten je in de steek bij een gevaarlijke storing
Al enkele jaren mijn CV ketel laten onderhouden, na de laatste onderhoud storing 6A ionisatie probleem, gebeld monteur kwam dezelfde dag, verving de ionistatie sensor, echter probleem bleef, luchtaanvoer gemeten van rookgaskanaal (wat normaal nooit gedaan wordt, snap niet waarom niet) bleek niet in orde te zijn , dat heette recirculatie van de rookgas uitvoer terug in de luchtaanvoer kanaal, bleek gevaarlijk te zijn omdat zo koolmonoxide binnen zou komen. Na overleg met de zaak bleek ik pas 6 weken later geholpen te kunnen worden, de monteur zou proberen nog iemand te bereiken om het rookgaskanaal de flexbuis te vervangen, niets meer gehoord, er stond ook op de rekening ...en wel dit:
>>na testen ketel voor de zekerheid de lucht toevoer nagemeten op lekkage. rookgasafvoer recirculeerd, co2 en co gemeten in de lucht toevoer. het dak op gegaan om te kijken hoe de situatie op het dak is , de flexibele rookgasafvoer is losgekomen ( kort geworden 17 jaar oud) en naar beneden gezakt. overleg gehad met U over de situatie dat het gebruik op eigen risico is ! rookgasafvoer moet vervangen worden, en mogelijk ook de ketel gezien wet regelgeving. advies gegeven extra co melders te plaatsen / aan te schaffen voor extra veiligheid. <<
en moest Euro 164 betalen met coulance geen voorrijkosten te berekenen. Ik vind dit schandalig dat een firma een klant met zon gevaarlijke storing te laten zitten, vervangen rookgaskanaal zou Euro 1000 kosten, maar kon dus pas 6 weken later verholpen worden.Had ook nog gevraagd nieuwe CV ketel te plaatsen maar het mocht niet baten ze konden me niet eerder helpen dan september.
Ik ben dus direct aan de slag gegaan een andere leverancier te zoeken en is me gelukt, morgen komt ATAG op 28 Juli een nieuwe ketel plaatsen en de rookgas flexbuis vervangen voor maar Euro 350, 3x goedkoper dan van Gemert uit Overloon die het grote risico bij de klant laat van zoek het zelf maar uit . Nooit meer van Gemert uit Overloon!!! ben Euro 164 armer door dit.