Veel geduld als je niet zo snel bent met computer
Beste Marij, Fijn om te horen dat u met geduld bent geholpen, bedankt voor de beoordeling!
Ik spaar voor mijn pensioen (pensioensparen) bij BND, en daarnaast heb ik ook een gewone online spaarrekening. Alles is duidelijk op de website en bij vragen is er een handige chatbox die mij zeer snel te woord staat. Ook is er de mogelijkheid om een bel afspraak te maken waarmee je alle informatie krijgt in een persoonlijk gesprek. De medewerkers zijn erg vriendelijk en helpen U met alle vragen.
Beste Lucas, Bedankt voor de mooie beoordeling en fijn om te horen dat u vriendelijk en snel bent geholpen!
BND service ervaar ik als snel en kundig. Via chat en telefonisch goed bereikbaar tijdens kantoor uren. Echter, een financieel jaaroverzicht dat pas half Februari beschikbaar wordt gemaakt voor klanten...dat kan en mag wel wat sneller. Het wachten is nu op BND voordat mijn administratie afgerond kan worden.
Beste Jop, Bedankt voor de mooie beoordeling en de feedback! Wij nemen uw suggestie mee naar het volgende jaar.
prima prima prima
Beste Marinus, Bedankt voor het goede cijfer en goed om te horen dat u snel antwoord gekregen heeft!
Ik kreeg snel een oplossing. Fijn dat je de naam hebt van de medewerker. Jammer dat de chat werd afgebroken vanwege inactiviteit. Ik wachtte op een mail. Maar omdat je de naam van de medewerker weet kun je weer snel verder.
Beste Helma, Bedankt voor de mooie beoordeling en goed om te horen dat u tevreden bent! Om onze service efficiënt te houden, wordt een chat automatisch beëindigd als er een tijdje geen activiteit is. Dit helpt ons om meerdere klanten tegelijk zo snel mogelijk te woord te staan.
Het is vervolgens niet duidelijk hoe dan verder
Beste Gerrit, Bedankt voor uw feedback. We begrijpen dat het vervelend kan zijn als de chat wordt gesloten. Om onze service efficiënt te houden, wordt een chat automatisch beëindigd als er een tijdje geen activiteit is. Dit helpt ons om klanten zo snel mogelijk te woord te staan. Mocht uw vraag in de chat toch nog niet volledig beantwoord zijn, dan kunt u altijd opnieuw een chat starten of contact met ons opnemen via e-mail of telefoon. We helpen u graag verder!
Snel aan de beurt en snel antwoord op mijn vraag gekregen.
Beste Jan, Bedankt voor de positieve review! Fijn om te horen dat u goed bent geholpen.
BND voert een actie door waardoor mijn BND niet bruikbaar is. Deze actie is niet gecommuniceerd naar klanten. Vervolgens zijn wijzigingen in periodieke stortingen voor de actie niet verwerkt. Blijkbaar hadden wij moeten controleren dat de bevestigingsemail door BND is verstuurd. Kortom, hoge mate van irritatie bij gebruiker die waarschijnlijk niet veroorzaakt is door chatservice, maar zeker mede ook door het team dat besloten heeft om de “actie” op deze wijze door te voeren.
Beste Ingrid, Bedankt voor uw feedback. Vervelend om te horen dat uw ervaring niet helemaal naar wens was. We begrijpen dat dit frustrerend kan zijn en lichten dit graag verder toe. Wanneer er een storting wordt gedaan op een beleggingsrekening, is het tijdelijk niet mogelijk om wijzigingen door te voeren. Er staat dan ook een melding in uw online klantomgeving. Zodra deze melding verdwenen is, kunt u weer nieuwe wijzigingen doorvoeren. Buiten dit aankoopproces kunt u automatische incasso’s altijd aanpassen of stopzetten via onze online omgeving of per e-mail. Na een wijziging sturen wij altijd een bevestiging per e-mail. Mijn collega heeft u inmiddels een e-mail gestuurd met een meer specifieke uitleg. Mocht u nog verdere vragen hebben, dan helpen we u uiteraard graag verder.
Door een medewerker van de chat werd ik vrij snel gerustgesteld dat er een storing was die mijn net overgemaakte saldo nog niet liet zien. Wel jammer is het dat ik nergens kan terugzien dat die storing er dus is. Daarom geen 10.
Beste Linda, Bedankt voor uw beoordeling! Er was gisteravond inderdaad een kortstondige storing waardoor u uw storting nog niet kon terugzien. Excuses daarvoor! Gelukkig was dit probleem snel weer opgelost. Als u inlogt in MijnBND of de app ziet u de storting gewoon weer terug.
Heel goed, snelle reactie
Beste Richard, Bedankt voor de 10!
Heel snel en kundig antwoord op mijn vraag gekregen, petje af.
Beste Sjoerd, Bedankt voor uw review! Fijn om te horen dat u goed bent geholpen.
Chat reageert traag en mijn vraag was: moet ik altijd uitloggen voordat ik stop?
Best Dick, Bedankt voor uw beoordeling. Vervelend om te horen dat er langzaam werd gereageerd in de chat. Het is in MijnBND inderdaad verstandig om uit te loggen als u klaar bent. Als u dat niet doet wordt u na enige tijd van inactiviteit ook automatisch uitgelogd. In de app is het niet nodig om telkens uit te loggen. U kunt de app gewoon afsluiten zoals u dat bij iedere andere app ook zou doen. De volgende keer dat u de app gebruikt wordt u weer gevraagd om de inlogcode.
Klantvriendelijkheid is goed. Ik vind de kosten te hoog.
Beste, Fijn om te horen dat u tevreden bent over de klantvriendelijkheid. Jammer dat u onze kosten te hoog vindt. Wij zijn één van de voordeligste aanbieders in de markt. Voor soortgelijke producten bij andere aanbieders vaak meer dan bij Brand New Day. Mocht u vragen hebben over onze kosten kunt u altijd even contact opnemen met onze klantenservice.
Brand new Day heeft geen beleggingsrekening onder beheer zoals AbnAmro, Rabo etc. wel hebben. Jammer hoor, want het lijktde enige manier waarop ik zeker kan zijn dat het kleinkind waaraan ik wil schenken niet op de 18e verjaardag alles gaat verbrassen. Bij beleggen onder beheer kan ik de overdrachtdatum zelf vaststellen... Hiervoor kan ik Brand New Day dus NIET aanbevelen.
Beste Rob, Bedankt voor uw beoordeling. De constructie die u voorstelt is bij Brand New Day inderdaad niet mogelijk. Bij onze kinderrekening wordt de opgebouwde waarde op de 18e verjaardag van het kind automatisch overgezet op zijn of haar naam.
Heen en weer in de chat waarin ik soms te snel een vraag stelde terwijl het antwoord al kwam :-)... Gewoon prima geholpen.
Beste Peter, Hartelijk bedankt voor de 10! Fijn om te lezen dat we uw vragen goed hebben kunnen beantwoorden. :)
very helpful, good service
Dear Manli, Thank you for your review. If you ever experience any troubles you know where to find us!
Snel aantwoord
Beste Taaid, Bedankt voor de review. Volgende keer gaan we voor de 10!
Een paar uur later probeerde ik de telefonische klantenservice weer. En warempel: meteen een vriendelijke en ter zake kundige medewerker aan de lijn. Die loste mijn probleem meteen op. Dank je wel, Daaf! Ik begrijp nu dat de chatmedewerkers inderdaad overbelast waren toen de telefoon eruit lag bij Brand New Day "
Beste Ans, Vervelend om te horen dat uw ervaring in de chat niet was zoals u had gehoopt. Zojuist probeerde ik u nog even te bellen, helaas zonder succes. Door een storing bij onze provider waren wij, zoals u aangeeft, kort telefonisch niet bereikbaar. Hierdoor was het even extra druk in onze chat en hebben wij u niet de service kunnen bieden die u van ons mag verwachten. Ik zag dat uw problemen inmiddels verholpen zijn. Mocht u nog ergens tegen aanlopen, schroom vooral niet om contact met ons op te nemen. Wij helpen u dan graag (snel) verder!
Originele beoordeling
Het duurt lang voordat er een medewerker reageert in de chat. Als je dan contact hebt, is het net of ze ondertussen tien andere klanten helpen: je moet lang wachten. En de informatie zijn niet zinvol. Het zou leuk zijn als de klantenservice telefonisch bereikbaar was, maar gisteren lag die dienst eruit. Al met al: meer dan een half uur bezig en niets opgeschoten.
Beste Ans, Vervelend om te horen dat uw ervaring in de chat niet was zoals u had gehoopt. Zojuist probeerde ik u nog even te bellen, helaas zonder succes. Door een storing bij onze provider waren wij, zoals u aangeeft, kort telefonisch niet bereikbaar. Hierdoor was het even extra druk in onze chat en hebben wij u niet de service kunnen bieden die u van ons mag verwachten. Ik zag dat uw problemen inmiddels verholpen zijn. Mocht u nog ergens tegen aanlopen, schroom vooral niet om contact met ons op te nemen. Wij helpen u dan graag (snel) verder!
Terwijl ik aan het chatten was met een medewerker en op zijn advies een mail had gestuurd over een probleem met inloggen, werd ik ook meteen gebeld door een andere medewerker. naar aanleiding van die mail. Uiteindelijk bij deze medewerker al mijn vragen naar tevredenheid beantwoord gekregen. Op mijn verzoek werd de besproken informatie ook nog een keer bevestigd in een mail. Zeer klantvriendelijk. Ook de medewerker in de chat was vriendelijk en behulpzaam.
Beste M, Goed om te lezen dat wij u zo goed hebben kunnen helpen en wat een mooie woorden. Bedankt!
Goed en snel geholpen
Beste Paul, Fijn om te horen dat we u goed hebben kunnen helpen!
Heb een vraag gesteld via de chat, goed op weg geholpen, daarna doorverwezen om toch even voor de juiste inhoud te bellen.
Beste Mirjam, Bedankt voor de 10, daar gaan we voor!
Op zoek naar een beleggingsrekening zonder omkijken zag ik op de Geldgids van de Consumentenbond van december 2024 een artikel over verschillende nederlandse aanbieders. De BND kwam er als beste uit voor mijn doel. De rekening was snel geopend alleen de lokatie van mijn iphone stond uit zodat dat even duurde voordat dat opgelost was en de identificatie afgehandeld kon worden. De aankoop van fondsen gaat niet super snel maar dat is niet zo erg.
Beste Peter, Hartelijk bedankt voor de beoordeling en wij zijn heel blij met u als klant!
Mijn vraag is redelijk goed beantwoord, maar het achterliggende probleem (een verkeerde Jaaropgave 2023) is niet opgelost. De medewerker vertelde mij dat de (niet correcte) Jaaropgave 2023 niet kan worden aangepast en dat geloof ik meteen. Ik had graag nog door willen chatten om tot een oplossing te komen. Ik zal nu een nieuwe chat openen of een email sturen met een vriendelijk verzoek voor een statement van Brand New Day dat ik dan kan gebruiken voor de correctie bij de belastingaangifte die ik in april 2025 ga indienen,
Beste Tonny, Goed om u zojuist nog even gesproken te hebben. Ik heb het een en ander ook nog even voor u bevestigd op de mail. De uitbetalingen zien belastingtechnisch gezien toe op de maand voorafgaand aan de uitbetaling. Hierdoor kan het lijken alsof uw jaaropgave niet correct is.
Bedankt voor de feedback
Beste Jan, U ook bedankt voor de review! :)
Ik kon niet meer inloggen omdat er iets mis was in mijn BND app. Snel opgelost door het uitschakelen van de 2FA via de app en weer ontvangen van SMS voor het inloggen.
Beste Emile, Vervelend om te horen dat het even niet lukte om in te loggen. Maar fijn dat dit probleem zo snel is opgelost. Schroom vooral niet om contact op te nemen als u ergens tegen aanloopt!
Hoogoorddreef 15
1101BA Amsterdam
Brand New Day is een neobank die de grootbanken uitdaagt op het gebied van sparen en beleggen. We onderscheiden onszelf door de klant op de eerste plaats te zetten, met scherpe tarieven en slimme oplossingen. Brand New Day is bijna volledig tech-driven. Bijna, want we denken graag met u mee en als u ons belt, mailt of chat, krijgt u nog gewoon antwoord van een echt (en leuk) mens. U kunt bij ons dus sparen of beleggen voor later. Voor uw kind, uw pensioen of voor ieder ander willekeurig doel. Daar heeft u zelf weinig werk aan: u belegt automatisch in duizenden aandelen of obligaties en kunt het risico van beleggen (als u dat wilt) automatisch laten afbouwen naarmate de dag waarop u het geld nodig heeft dichterbij komt. Eigenlijk is beleggen bij ons dus hartstikke saai. Maar dat moet ook, want met geld voor later moet u niet spelen.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.