Goed en snel geholpen in chat.
Beste Mariek, Hartelijk dank voor de review! Fijn dat we u zo snel vooruit hebben kunnen helpen.
Gebruik gemaakt van de chat functie. Binnen een minuut een medewerker en vraag werd snel en deskundig beantwoord.
Beste meneer/mevrouw, Bedankt voor het fijne cijfer! Mooi dat u na het chatten zo snel weer vooruit kon.
Sinds kort klant bij BND. Ik wilde ontzorgd worden als het gaat om beleggen. Wil niet sparen, levert niets op. Enkele gesprekken met BND gehad: Prettige medewerkers, weten waar ze het over hebben en wat voor mij heel belangrijk is ( als internet stumper): Een heel makkelijk te bedienen website/account. Zeer overzichtelijk en ( voor mij belangrijk) eenvoudig te begrijpen. Uiteraard kan er geen enkele garantie afgegeven worden over de resultaten. Maar beleggen is naar de toekomst kijken en daar heb ik bij BND wel vertrouwen in.
Beste Pieter, Hartelijk dank voor de review en nogmaals welkom bij Brand New Day! Goed om te horen dat we u fijn geholpen hebben en u met uw beleggingen bij Brand New Day naar de toekomst gaat kijken. Mochten we nog ergens bij kunnen helpen, dan staan we u weer graag te woord! U weet ons te vinden.
DNB heeft onrechtmatig geld van mijn rekening geincasseerd en laat mij voor de kosten opdraaien. En straks staat hieronder een heel vriendelijk bericht (want die lieve jongens aan de lijn zijn heel vriendelijk in woorden) , dat ik het niet goed heb begrepen en dat zij er alles aan hebben gedaan om me te waarschuwen, wat niet waar is, én waar ik niet op kan reageren. LET OP: Op mijn telefoon, onder de button: geld storten en opnemen kun je een periodieke inleg invullen. Daaronder een keuze uit: per maand/per jaar. Bij elke bank die ik ken, zit er minstens 1 VERIFICATIE moment tussen: een moment waarop gevraagd wordt om EEN CODE of een gezichtsherkenning. Zo geef je officieel TOESTEMMING tot het incasseren van geld. Zo niet bij BND. Ik zat een beetje te klooien in die invulhokjes omdat ik dacht dat het een rekentooltje was. Ik typte lukraak 10000, werd gestoord en vergat dat ik ermee bezig was. Enige tijd later, dagen, een week... kreeg ik per mail een bericht: Voor uw Brand New Day rekening met IBAN NL79BNDA******0000 heeft u eenmalige en/of periodieke incasso ingesteld. Helaas is de meest recente automatische incasso mislukt. De incasso is gestorneerd. Als gevolg van het storneren is er een negatiefstand op uw rekening bij Brand New Day ontstaan. Dat wil zeggen dat er beleggingen zijn aangekocht met een waarde die later weer uit de rekening is onttrokken. Dat is op zich geen probleem, maar wij moeten dit wel corrigeren. Om de negatiefstand te corrigeren, verkopen wij beleggingen ter waarde van de negatiefstand. Kortom: die ZONDER VERIFICATIECODE ingevulde 10.000 euro daadwerkelijk door DNB geincasseerd!! Ik was mij van geen kwaad bewust. En nog erger: mijn ING bank had het bedrag gestorneerd, het is dus nooit aangekomen omdat ik het geld niet op de bank had staan. Maar DNB heeft er wel beleggingen voor gekocht. En met verlies verkocht. En ik moet dat verschil betalen. Hoe kan dit?
Beste Barbara, Bedankt voor de review. Vervelend om te lezen dat u zo’n slechte ervaring heeft gehad met onze dienstverlening. Vanzelfsprekend niet de bedoeling! Ik zie dat u al uitgebreid contact heeft gehad met mijn collega’s. Voor de volledigheid reageer ik ook hier graag nog even op uw punt. U heeft zelf tijdens het openen van de rekening gekozen voor een automatische incasso van uw eerste inleg. Daar heeft u tijdens het accepteren van de voorwaarden in MijnBND expliciet akkoord voor gegeven. Niet met gezichtsherkenning, maar wel door een vinkje te zetten en nog apart op 'opslaan' te klikken. Het spijt ons dat het toch niet helemaal duidelijk was dat we zouden gaan incasseren. En extra vervelend natuurlijk nu de incasso niet gewenst bleek. De geplande incasso’s hebben wij halverwege maart per mail aangekondigd. Hierop heeft u gereageerd dat de ingestelde doorlopende incasso niet gewenst was. Wij zijn in een reactie hierop nog bij u nagegaan of de ingestelde eenmalige incasso wel gewenst was. Helaas hebben wij hierop geen reactie ontvangen. We zijn er daarom van uitgegaan dat deze incasso wel gewenst was. Daar moeten we op kunnen vertrouwen aangezien u het zelf heeft aangegeven en u niet liet weten dat het tegendeel de bedoeling was. Na de incasso kopen wij zo snel mogelijk beleggingen aan. Bij iedere Nederlandse bank geldt een termijn van 56 dagen om een incasso te storneren. Vanzelfsprekend kunnen wij niet 56 dagen wachten met het aankopen van beleggingen. Dat zou zonde zijn. Wanneer (zoals in deze situatie) een incasso gestorneerd wordt nadat er beleggingen zijn aangekocht, ontstaat er een negatiefstand op de rekening. De klant mag/kan deze negatiefstand zelf aanzuiveren. Doet de klant dit niet? Dan verkopen wij beleggingen om de negatiefstand recht te trekken. Het koersrisico dat hiermee gepaard gaat komt voor rekening van de klant. Helaas is het koersverloop in uw geval negatief geweest. We snappen dat u hiervan baalt, maar u begrijpt ook dat we geen invloed hebben op wat de koersen doen en dit helaas het gevolg is van het storneren.
Goed
Beste Eric, Dank voor het mooie cijfer!
Binnen 1 minuut had ik via de chat een antwoord op mijn vraag. Super service!
Beste S, Fijn dat u zo snel geholpen bent via onze chat. En natuurlijk hartelijk bedankt voor het mooie cijfer! :)
Ik heb meerdere keren achter jullie broek aan moeten zitten omdat de transactie niet doorgevoerd werd. Transparantie is bij jullie totaal zoek. De ene keer is het feestdag zus de andere keer is het de situatie zo. Jullie zijn traag en totaal ongeloofwaardig. Ik kom nooit meer terug en zal ook zeker niet aanbevelen.
Beste Jonathan, Bedankt voor uw review. Jammer om te lezen dat uw ervaring met ons niet positief is. Ik zie inderdaad dat u uw beleggingen wilde verkopen. Dat heeft u ingevoerd en is direct door ons in behandeling genomen. Vanwege het feit dat een aantal fondsen waarin u belegt, gesloten waren op verschillende dagen (Koningsdag en internationale feestdagen in het buitenland), heeft de verwerking wat langer geduurd dan normaal gesproken. We balen ervan dat dat niet duidelijk was :( Een overzicht van de dagen waarop er niet gehandeld kan worden bij ons staat op onze website. Dat kunt u altijd hier controleren: https://media-bnd.s3-accelerate.amazonaws.com/2020/12/Handelskalender_Paraplufonds_I_en_II_2022.pdf
Een vraag over het uitkeren van een lopende polis werd snel en duidelijk beantwoord. Wel erg jammer dat BND een gouden handdruk rekening niet kan uitkeren en dat je naar een andere partij moet om dit te laten doen.
Beste Gijsbert, Hartelijk dank voor de beoordeling. Fijn dat u een duidelijk antwoord gekregen hebt op uw vraag. Voor een uitkering van de Gouden Handdruk kunt u helaas inderdaad niet bij ons terecht. Dat product biedt Brand New Day niet aan. Wel leuk om te lezen dat u dat ook door ons had willen laten verzorgen.
Snel, makkelijk en duidelijk
Beste David, Bedankt voor de mooie review! :)
had een activeringsprobleem en was al voorbereid om dagenlang te moeten bellen of mailen om iets geregeld te krijgen maar via de chat was het probleem binnen 5 minuten opgelost. Daar kunnen de grote banken een voorbeeld aan nemen. Die verlenen nog NUL service en rekenen overal de hoofdprijs voor.
Beste Marinus, Hartelijk dank voor de beoordeling. Fijn dat het allemaal meeviel en het probleem zo snel verholpen was.
Goede bank, mooie rendementen en een fantastische site. Vriendelijk en deskundig personeel. Chapeau.
Beste George, Wat een complimenten! Hartstikke fijn dat u op verschillende punten zo tevreden bent. Daar doen we het voor. Bedankt voor de review! :)
Verder geen opmerkingen.
Beste Wim, Bedankt voor de 10!
Zeer goed
Beste Ed, Hartelijk dank voor het mooie cijfer. Fijn dat u snel en goed geholpen bent!
We moesten onze identiteit bevestigen via een code die we ontvingen via een SMS bericht. De totale tijd vanaf het drukken op de okay knop tot datje de boodschap had ingetoetst was een onmogelijke 10 seconde!!!!! Zelfs in 30 seconde was het een hele opgaaf geweest dat te doen. Iemand heeft hier weer eens duidelijk NIET nagedacht.
Beste Alfred, Vervelend dat het inloggen met de code via sms niet helemaal ging zoals verwacht. Het inloggen gaat iets anders dan u omschrijft: u heeft veel langer dan 10 seconden de tijd om de sms in te vullen. 10 seconden zou inderdaad erg kort zijn. Er zit een grens van 10 seconden op het aanvragen van een nieuwe smscode. Bijvoorbeeld omdat u de eerste code niet ontving of het even niet duidelijk was welke code bij welke inlogsessie hoort. Hopelijk gaat het inloggen de volgende keer wat beter. Mocht dat nog steeds niet helemaal goed verlopen bij u, bel ons dan even. Dan kijken we mee.
WEET IK OOK NOG NIET
Beste Michel, Wat jammer om te zien dat u, ondanks dat u het nog niet weet op dit moment, ons zo'n laag cijfer gunt.. Hopelijk zien we snel een positievere beoordeling tegemoet ;)
De vrijheid in pensioenopbouw zou ik ook graag terugzien aan de uitkeringen kant. Iemand die in de opbouw gelooft in aandelen en obligaties om iets bereiken (pensioen ) gelooft bij de uitkeringen kant daar ook nog steeds in. Dus BND werk aan de winkel
Beste Jan Willem, bedankt voor het achterlaten van deze review. Wij nemen uw feedback zeker mee voor in de toekomst! Wij waarderen het mooie cijfer 8.
In eerste instantie wat moeite met het feit dat alles digitaal gaat. Ben inmiddels 71 en niet met een computer opgevoed. Aangenaam verrast. Bij alles krijg je vriendelijke mensen aan de telefoon, die je fantastisch helpen .Dat is bij andere banken niet het geval. (daar krijg je alleen een lange rij wachtenden). En dan is het heel moeilijk een levend wezen aan de lijn te krijgen.
Beste Wil, dat is zeer begrijpelijk. Gelukkig zijn mijn collega's altijd bereid om u daarbij te helpen! Bedankt voor uw mooie cijfer 10, dat waarderen wij.
Pas mijn lijfrente polis overgezet en ook een pensioenrekening geopend. Duidelijke communicatie, goede bereikbaarheid dus tot zover alles prima voor elkaar.
Beste meneer, wij vinden het fijn om te lezen dat uw overstap soepel is verlopen. Als er onduidelijkheden zijn, kunt u natuurlijk gerust contact met ons opnemen. Bedankt voor het mooie cijfer 10!
Ik heb moet met het beoordelen van grafiek en percentages onder Rendement en kosten. Na het opnemen van een deel van het belegde bedrag is dit in de grafiek duidelijk, maar het rendement percentage blijft vanaf begin zichtbaar en niet vanaf het bedrag wat nog belegd is.
Beste Jan, dat is geen probleem wij helpen u hier graag bij. U kunt het beste een e-mail sturen naar [email protected]. Dan is het mogelijk om in uw specifieke situatie mee te kijken, alvast bedankt!
Beleggen met ondersteuning van professionals.
Beste G.H. Wessels, bedankt voor uw review. Wij zijn blij dat u tevreden bent over ons. Wij waarderen het mooie cijfer 10!
Makkelijk bereikbaar.Ten op heden tevreden.
Beste H. Dijkstra, bedankt voor uw review. Wij zijn bereikbaar via de chat, telefoon en per e-mail. Wij doen inderdaad ons best om al onze klanten zo snel mogelijk te helpen. Het is fijn om te lezen dat dit wordt opgemerkt! Wij waarderen uw mooie cijfer.
Alles bij elkaar het omzetten van de lijfrente ,het vrijmaken van het geld bij AEGON is allemaal zeer voorspoedig verlopen ruime uitleg en snel bereikbaar.
Beste Rene, bedankt voor het achterlaten van deze review. Wij zijn blij dat uw overstap vanuit Aegon is gegaan zoals gewenst!
Mooie bank. Fijne eenvoudige site. Prachtige rendementen,de voorgaande jaren chapeau.
Beste George, wij waarderen uw review. Wij zijn blij om te lezen dat u tevreden over ons bent. Indien u feedback voor ons heeft, kunt u dat natuurlijk altijd naar ons toesturen per e-mail. Bedankt voor het mooie cijfer!
De 'Dagelijks beleggingsorders invoeren' pagina bevat onjuiste informatie of er gebeurt achter de schermen iets raars in nadeel van de klant. Op de pagina staat: "Switchen tussen fondsen en herbalanceren -> Iedere werkdag om 12.00 uur" BND Small Cap Wereld Indexfonds-B zou 2 werkdagen verwerkingstijd nodig hebben. BND Wereld Indexfonds C-Unhedged waarschijnlijk één zoals onder 'De fondsen' staat. Voor aankopen 'moet uw storting vóór 23.59 uur op uw rekening staan. De aankoop van (de meeste) beleggingen vindt vervolgens plaats tegen de slotkoers van de eerstvolgende werkdag.' Nu heb ik 07-03-22 voor 12:00 een herbalancering gedaan (van 100% cash naar een deel in aandelen) en staat er in mijn overzicht op 10-03-2022 (dan pas zichtbaar): 9-3-2022 BND Wereld Indexfonds C-Unhedged 8-3-2022 BND Emerging Markets Indexfonds-B Dit klopt niet en is precies omgekeerd wat beweerd wordt. Nu heb ik tegen hogere koers gekocht (in voordeel van BND die als een market maker optreedt?). Overigens is het onduidelijk wat herbalanceren is gezien de resultaten; herbalanceren lijkt mij de verdeling aanpassen en dat daardoor ook aankopen voor worden gedaan. De website lijkt daarin niet consistent.
Beste Matthijs, bedankt voor uw review. Het is helaas niet mogelijk om uw account te vinden in ons systeem op basis van deze gegevens. Vandaar dat het momenteel niet mogelijk is om mee te kijken met de door u ingevoerde opdracht. Wij verzoeken u vriendelijk om een e-mail te sturen naar: [email protected]. Dan zoeken wij het graag voor u uit!
Ik krijg mails van Brand New Day dat ik mijn account moet activieren. Dat lukt niet via website en telefonisch niet bereikbaar .
Bedankt voor uw review. Vervelend om te vernemen dat u ons niet te pakken kreeg in eerste instantie. Van mijn collega begreep ik dat het inmiddels toch gelukt is en hij u gesproken heeft. Ik ga ervan uit dat u nu verder kunt met het activeren van de rekening. Mochten wij toch nog even kunnen helpen daarbij, dan horen wij het graag!
Hoogoorddreef 15
1101BA Amsterdam
Brand New Day is een neobank die de grootbanken uitdaagt op het gebied van sparen en beleggen. We onderscheiden onszelf door de klant op de eerste plaats te zetten, met scherpe tarieven en slimme oplossingen. Brand New Day is bijna volledig tech-driven. Bijna, want we denken graag met u mee en als u ons belt, mailt of chat, krijgt u nog gewoon antwoord van een echt (en leuk) mens. U kunt bij ons dus sparen of beleggen voor later. Voor uw kind, uw pensioen of voor ieder ander willekeurig doel. Daar heeft u zelf weinig werk aan: u belegt automatisch in duizenden aandelen of obligaties en kunt het risico van beleggen (als u dat wilt) automatisch laten afbouwen naarmate de dag waarop u het geld nodig heeft dichterbij komt. Eigenlijk is beleggen bij ons dus hartstikke saai. Maar dat moet ook, want met geld voor later moet u niet spelen.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.