Goed en kundig geholpen
Beste Roel, bedankt voor het mooie cijfer! Wij zijn blij dat wij u naar wens hebben kunnen helpen!
Belde met klantnummer en na 10 minuten in de wacht (niet zo vriendelijk), probeerde ik het via de chat waar medewerker vroeg of ik het niet liever per telefoon wilde bespreken (wel zo vriendelijk). Medewerker zag mij niet in telefoonwachtrij (ik belde xxx310, medewerker had zicht op xxx300). Medewerker belde mij vervolgens op en hielp mij prima. Ik had een vraag over het openen van een kinderrekening en een vraag over security van de portal, en op beiden een bevredigend antwoord. Het proces om een kinderrekening te openenen is m.i. niet helemaal duidelijk uitgewerkt in de portal. Ook de stap dat na de Ideal-betaling om je rekening te koppelen, was mij niet meteen duidelijk.
Hi Ferry, wat vervelend om te horen dat u zo lang in de wacht stond. Goed om te horen dat onze medewerker u heeft gebeld en dat u daarna goed bent geholpen. Het proces rondom de kinderrekening werkt op dit moment niet optimaal en wij zijn druk bezig met de verbetering daarvan. Dank voor uw feedback.
snelle en goede respons op vragen.
Hi Adri, dank voor de prachtige 10! Daar doen we het voor. We zien u graag terug mocht u een vraag hebben.
Ik ben ZIEK GEWORDEN van hun collageen! Ik werd telkens misselijk met veel hoofdpijn. Ik heb het getest in de ochtend, in de middag, in de avond, een aantal dagen tussen zonder product met telkens hetzelfde resultaat: Ik word er ziek van! Ik heb een beleefde mail gestuurd met de vraag tot retour en terug betaling met uitleg waarom. De verpakkingen zijn ONGEOPEND, en dat kan zeer zeker gecontroleerd worden aangezien er plastic rond de dop zit. Kreeg een typisch Nederlands antwoord van BND: Wat vervelend, wat jammer, niet onze schuld, kunnen wij niks aan doen, we helpen niet, retour doen we niet, fijne dag. Ik wou gewoon hun DURE (blijkbaar rotzooi) netjes terug geven zonder poespas. Ze herkennen de klacht niet. Waarschijnlijk ben ik dan maar ergens allergisch voor. Ja, en? Neem je product dan terug, ik heb er 60 euro per fles voor betaald? Over de ongeopende spreek ik niet eens. Als jullie producten verkopen die mensen ZIEK maken en daar dan blasé over gaan doen maak ik mij ernstig zorgen! Aan de reviews te lezen gaat het alleen goed als de klant tevreden is, duikt er een probleem op dan kan je oprotten. Het draait om dikke winst dus, maakt niet uit dat mensen ziek worden. Ik zal afsluiten met hetzelfde antwoord als dat van jullie: Wat jammer, wat vervelend, niet mijn schuld, kan er helaas niks aan doen en nog een zeer prettige dag verder!
Beste Adrian, bedankt voor uw reactie. Ik denk alleen dat u het verkeerde bedrijf voor zich heeft. Wij zijn namelijk een pensioenbank. Wij verkopen geen collageen maar bieden Pensioenproducten aan. Ik heb even voor u gegoogeld en vermoed dat u Blend New Day bedoelt.
Als loopt zoals verwacht.
Beste Guus, enorm bedankt voor de mooie reactie. Dat willen we graag horen!
top
Beste Marco, snel en duidelijk antwoord krijgen is de service die wij willen bieden aan onze klanten. Bedankt voor uw mooie reactie!
Duidelijk en overzichtelijk
Beste Ellen, fijn om te horen dat u een duidelijk antwoord heeft gekregen. Overzichtelijkheid op onze website vinden wij daarnaast erg belangrijk. Mooi om te horen dat dit wordt gewaardeerd.
Had een korte vraag die ik op de site niet kon vinden. Binnen 1 minuut een antwoord via de chatfunctie
Beste Maarten, goed om te horen dat u snel bent geholpen! Voor de volgende keer kunt ons ook meteen via de chat benaderen. Dat scheelt u weer wat tijd.
snelle en duidelijke beantwoording van vragen via de chat
Beste Wim, bedankt voor het mooie cijfer 10! Wij zijn blij om te lezen dat uw vragen snel en duidelijk zijn beantwoord via onze chatfunctie.
Woon in USA en chat en meteen een antwoord krijgen is geweldig. Professioneel en goed geholpen. Bedankt.
Beste Dori, wat super om te horen! Voor de volgende keer weet u ons weer te vinden.
Anderhalf jaar geleden heb ik mijn vrijgekomen lijfrentekapitaal gestort op een spaarrekening bij Brand New Day. Er werd mij beloofd dat ik als Nederlander wonend in Engeland gewoon een lijfrente-uitkering zou kunnen aanvragen wanneer ik de pensioengerechtide leeftijd zou bereiken, ondanks Brexit. De uitkering zou dan of naar mijn Nederlandse bankrekening worden overgemaakt en, indien mogelijk, naar mijn bankrekening in Engeland. Nu ik onlangs de lijfrente-uitkering aanvraag wordt die botweg geweigerd omdat ik niet in een EU land woon. Ik ben nooit geinformeerd over veranderingen, heb al lange tijd een spaarrekening bij dit bedrijf en wordt in een e-mail van 5 regels afgeserveerd. Ik moet nu verplicht afkopen. Dit betekent eerst 20% revisierente er af, dan nog eens 52% belasting er af. Ik ben door Brand New Day zwaar gedupeerd en ben ongelooflijk kwaad op dit bedrijf.
Beste Gerard, wij betreuren uw review. Intern hebben wij nog even overleg gehad over uw situatie en ik kom hier per mail bij u op terug.
een aantal keren heb ik me laten uitleggen hoe een en ander in elkaar zit. Iedere keer hebben de medewerkers met geduld en aandacht opnieuw iets uitgelegd wat ik al weer kwijt was. Echt fantastisch.
Beste Wim, bedankt voor uw mooie review! Fijn dat wij u altijd naar tevredenheid hebben kunnen helpen, daar streven wij naar! Wij blijven u graag te woord staan wanneer dat nodig is!
mijn probleem werd snel en kundig opgelost
Beste Nieko, super bedankt voor uw mooie review. Fijn dat de chat werkt en uw problemen goed worden opgelost.
Geven duidelijke informatie. de chat en feedback functie in Android Firefox werkt niet, onder Win 10 wel. , . Chroom Android zou dit oplossen. Dat vind ik lastig, ik gebruik nl Firefox
Beste Gerard, fijn om te horen dat onze chatfunctie u van de juiste informatie voorziet. Wij gaan even nakijken waarom Android Firefox niet goed werkt. Dank voor het doorgeven.
snel en goed geholpen
Beste Hans, bedankt voor uw review. Wij vinden het fijn om te lezen dat u goed bent geholpen via onze chat. Wij waarderen het mooie cijfer 10!
Op mijn vraag: Ik wil het saldo van mijn bankspaarrekening bij Nationale Neder;landen over boeken naar de rekening bij Brand New Day. Daarvoor moet ik een nieuwe spaarrekening opnenen, terwijl ik er al een heb. Bij het opnene gaat het fout, en zegt het systeem: Er is een fout opgetrden Probeer het opnieuw of neem contact op met de klantenservice. Bij deze dus! Was het antwoord: U kunt anders de informatieservice bereiken. Zij kunnen u helpen bij het openen van een nieuwe spaarrekening. Dit telefoonnummer kunt u bellen voor het openen van de spaarrekening: 020 – 75 85 300 en daar ging ik ook naar een ander persoon
Beste Tineke. Wanneer een klant aangeeft dat er een overstap wordt ingezet, is de informatieservice inderdaad dé afdeling die u daar het beste over kan informeren. Een nieuwe rekening wordt ook altijd geopend, zodat eventuele verschillende fiscale regimes gescheiden blijven totdat alle informatie binnen is. Graag komen wij hierover met u in contact, helaas kan dat niet direct omdat u heeft aangegeven bezwaar te hebben.
Met een belofte dat het waarschijnlijk ging lukken en een bevestiging per e-mail verwachtte ik zonder verlies het risico van mijn beleggingsrekening binnen een paar dagen te veranderen. Maar de toezegging hield niet gestand, het duurde een hele week langer en het verlies van inmiddels €3500 werd op mijn conto geschoven. Ondanks diverse telefoongesprekken en mails werd er geen enkele verantwoordelijkheid genomen. Brand New Day? Voor het bedrijf zelf waarschijnlijk…
Beste Ph, zoals op onze website https://new.brandnewday.nl/particulier/dagelijks-handelen-bank/ wordt uitgelegd duurt een herverdeling eigenlijk altijd meer dan een paar dagen. Dit komt doordat de verkoopopbrengst bekend moet zijn voordat er opnieuw aangekocht kan worden in de nieuwe verdeling. Helaas kunnen wij geen direct contact met u hierover opnemen omdat u bezwaar heeft tegen eventueel verder contact.
Ik had een vraag over mijn transacties, en kon snel terecht in de online chat. Vriendelijk te woord gestaan en een duidelijk antwoord ontvangen.
Alle vragen die gesteld worden, worden professioneel afgehandeld.
Beste Leon, hartstikke bedankt voor uw lovende reactie! Wij staan u graag in de toekomst opnieuw te woord in de chat, via de telefoon of naar aanleiding van een mailtje.
goed te woord gestaan via chat
Beste meneer/mevrouw Westerkamp. Dank voor uw mooie 8 en uw mooie woorden. Daar doen we het voor!
Gelijk actie ondernomen door de mevrouw van de chat
Beste Diana, heel fijn om te horen dat u via de chat goed bent geholpen en dat u ons aanraadt bij uw kennissen.
top
Hi Richard, dankjewel voor de top beoordeling!
Hard rennen voor onze klanten lees ik naast dit invoerveld. Ik kan dat geenszins bevestigen. Ik wacht op een binnenkomend bedrg van Achmea dat per 9 juli is verzonden en niemand kan mij vertellen waar dat geld is. Hoezo staat het niet op de rekening? Dit versta ik niet onder goede service.
Beste meneer/mevrouw, indien de waarde vanuit Achmea op 9 juli is verzonden staat het waarschijnlijk inmiddels op onze tussenrekening. Hier kunnen een aantal werkdagen overheen gaan. Vandaar de mogelijkheid dat de waarde nog niet zichtbaar is op uw eigen rekening. Helaas is het niet mogelijk om op basis van deze gegevens persoonlijk met u mee te kijken. Als u meer informatie wilt over de voortgang van de overstap is het altijd mogelijk om een e-mail te sturen naar [email protected]. Dan helpen wij u graag verder.
Een lijfrenteuitkering vraag je aan om bij ingang van je pensioen wat te kunnen hebben bovenop de armzalige AOW. Helaas wordt VEEL TE LAAT duidelijk dat een uitkering pas de eerst volgende periode plaatsvindt en in mijn geval dus pas over een jaar... Dat is belachelijk en kan zelfs met de belastingdienst op een andere manier worden ingericht. Had ik voor maandelijkse uitkeringen gekozen was er de 1e augustus uitgekeerd. Dat had ook in deze vorm kunnen plaatsvinden Wachttijd niet 1 periode maar 1 maand. Eerlijk en doeltreffend. Nu moet ik een jaar lang op een houtje bijten en zien dat ik het financieel overleef. Slecht slecht slecht. Met 70 jr betaal ik 11,7% rente op een overbruggingslening omdat ik mijn budget met 65000 SEK aan moet passen. Sinds de financiele crisis kan ik niet meer op banken vertrouwen, dat is mij wel duidelijk. En BND is geen uitzondering. Ik wil dan ook niets meer van jullie weten. Betaal mij mijn geld op tijd uit en ik zal niemand lastig vallen.
Beste Gerard, vervelend dat het u niet duidelijk was dat wij altijd achteraf betalen. U heeft gekozen voor een eenmalige jaarlijkse uitkering voor 5 jaar. In verband met de rentevergoeding ontvangt u de eerste uitkering in dat geval een jaar na de startdatum. Als u voor een maandelijkse uitkering had gekozen, dan had u inderdaad de eerste uitkering een maand na de startdatum ontvangen. Bovenstaande communiceren wij menigmaal bij de aanvraag van een lijfrente-uitkering. Uit uw verhaal komt naar boven dat dit toch niet bij iedereen helemaal duidelijk is. Wij zullen hiernaar gaan kijken om het nog duidelijker te communiceren.
Goede snelle service
Beste Patrick, dank voor deze mooie beoordeling. Wij staan inderdaad voor een goede en snelle service en zijn blij dat u dit opmerkt.
Hoogoorddreef 15
1101BA Amsterdam
Brand New Day is een neobank die de grootbanken uitdaagt op het gebied van sparen en beleggen. We onderscheiden onszelf door de klant op de eerste plaats te zetten, met scherpe tarieven en slimme oplossingen. Brand New Day is bijna volledig tech-driven. Bijna, want we denken graag met u mee en als u ons belt, mailt of chat, krijgt u nog gewoon antwoord van een echt (en leuk) mens. U kunt bij ons dus sparen of beleggen voor later. Voor uw kind, uw pensioen of voor ieder ander willekeurig doel. Daar heeft u zelf weinig werk aan: u belegt automatisch in duizenden aandelen of obligaties en kunt het risico van beleggen (als u dat wilt) automatisch laten afbouwen naarmate de dag waarop u het geld nodig heeft dichterbij komt. Eigenlijk is beleggen bij ons dus hartstikke saai. Maar dat moet ook, want met geld voor later moet u niet spelen.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.