In de voorwaarden staat dat als je geld opneemt van de beleggingsrekening er fondsen verkocht worden op de eerstvolgende handelsdag en het geld daarna drie dagen later gestort wordt op de tegenrekening (wat een onnodig lange tijd is, dat kan ook in 1 dag volgens mij). De kleine lettertjes: sommige fondsen worden niet altijd verhandeld dus soms moet je bijna TWEE WEKEN wachten op je geld. Als klant heb je geen invloed op welke fondsen verkocht worden, dus je kan er niet voor kiezen om fondsen die een dag niet verhandeld worden niet te verkopen zodat je je geld sneller ontvangt.
Beste Maarten, Vervelend om te horen dat uw geld langer op zich heeft laten wachten dan dat u gehoopt had. In onze voorwaarden staat inderdaad vermeld dat als u geld opneemt uw fondsen worden verkocht op de eerstvolgende handelsdag, mits de verkoopopdracht voor 10 uur 's ochtends is ingevoerd. Voor onze vertraagde fondsen is dit 1 werkdag langer. Onze verwerkingstijden zijn wellicht wat langer, maar hiermee houden wij de kosten ook juist laag. Op sommige (internationale) feestdagen zijn de beurzen gesloten. Er wordt dan helemaal niet gehandeld. Dergelijke situaties vallen buiten onze macht. Zo was dit bij u ook het geval. Hierdoor heeft uw uitbetaling wat langer op zich laten wachten. Ik snap dat het vervelend is. Wat betreft uw punt dat het handig is als u slechts één fonds kan verkopen, begrijp ik uw punt. Dit is inderdaad iets wat wij in de toekomst wellicht kunnen aanbieden om het u en andere klanten hier eenvoudiger in te maken.
Altijd vriendelijk en behulpzaam en via de chat is mijn vraag super snel opgelost.
Beste Gerrie, Bedankt voor uw review. Goed om te horen dat uw ervaring positief was en dat u zo snel bent geholpen!
answered my questions quickly. perfect
Dear Amber, Thanks for the nice review. We are glad to hear you were assisted quickly!
Al een kleine veertig jaar spaar ik voor een aanvullend pensioen. Toen ik daarmee begon, had je alleen maar woekerpolissen. Dat wist ik wel, maar er was niets anders. Maar nu is er gelukkig Brand New Day. Zodra het kon heb ik mijn pensioengeld daarheen gebracht en Brand New Day heeft mij nog nooit teleurgesteld. Ze zijn snel van begrip, hebben slimme oplossingen en zijn er helemaal voor jou als klant. En ook nog eens scherpe tarieven en degelijke producten.
Beste Albert, Bedankt voor je positieve beoordeling. Goed om te horen dat u al enkele jaren tevreden klant bent! Mocht er in de toekomst nog eens iets spelen, dan weet u ons te vinden!
duidelijk antwoord met inhoudelijk aanvullende informatie over het hoe en waarom. In gewoon nederlands.
Beste Erna, Bedankt voor de 10! Fijn dat u goed bent geholpen.
Hoe is het mogelijk dat jullie het openen van een lijfrente (uitkering) rekening vanuit landen uit de EER aanbieden, maar dat men dan wel een Nl. telefoonnummer nodig heeft. Als je al 11 jaar in Spanje woont, zonder verdere verbinding met Nederland, m.u.v. Nl. bankrekeningen, dan ben je toch niet in het bezit van een Nl. tel. nr. Kortom, je geeft mensen iets (hoop), maar uiteindelijk is het praktisch niet mogelijk, dus dom en onvoorspelbaar.
Beste Bert, Ik begrijp uw punt. De reden dat we om een Nederlands telefoonnummer vragen, is dat het voorkomt dat de SMS'jes op buitenlandse telefoonnummers niet aankomen. Als de SMS'jes niet binnenkomen is het, in verband met de twee-factor-authenticatie, niet mogelijk om in te loggen. Dat is slechts bij een klein deel van de buitenlandse telefoonnummers het geval, maar wij willen ook geen verkeerde verwachtingen scheppen bij klanten zonder Nederlands telefoonnummer. Als later blijkt dat het voor hen toch niet mogelijk is om klant te worden omdat ze geen SMS'jes ontvangen is dat ook vervelend. Om die reden geven wij vooraf aan dat een Nederlands telefoonnummer benodigd is. Ik begrijp echter dat het teleurstellend is als u verwacht dat het mogelijk is om een lijfrente-uitkering te starten en dat niet het geval is. Ik heb uw feedback daarover doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling.
Gevraagd waarom mijn rekening niet meer te zien is wanneer ik een lijfrente uitkering aanvraag: deaarop is snel en bevredigend antwoord gegeven.
Beste Toon, Dat uw rekening tijdelijk niet inzichtelijk is wanneer er een offerte open staat is een gebrek waarvan we ons bewust zijn. We zijn bezig met een oplossing hiervoor. In ieder geval fijn dat u snel verder bent geholpen!
Ik heb spijt van te openen van deze rekening. Ik probeer de rekening op te heffen, maar een tegen rekening gebruiken kan niet meer.
Beste Vincent, Vervelend om te horen dat u spijt heeft van het openen van de rekening. Wij hebben u inderdaad laten weten dat het niet mogelijk is om de rekening van uw dochter in te stellen als tegenrekening van de kinderrekening. De reden daarvoor is dat u, tot de 18e verjaardag van uw kind, beheerder bent van de rekening. Daar hoort bij dat wanneer u geld opneemt van de rekening, dat ook naar een tegenrekening op uw naam gaat. Hoewel we het jammer zouden vinden als u de rekening sluit, staat het u natuurlijk vrij om dat te doen. U kunt daarvoor een verzoek per e-mail sturen naar [email protected].
Snel en goed geholpen met een duidelijk advies.
Beste Lisa, Fijn om te horen dat u goed bent geholpen!
Na een eerder teleurstellende ervaring is eea gelukkig vervolgens goed opgepakt.
Beste Jurjen/Hanny, Eerder vandaag hebben wij elkaar telefonisch gesproken om uw negatieve ervaring te bespreken. De blokkade die u heeft in MijnBND terwijl er een offerte openstaat is niet de intentie geweest, dit is helaas een ongewenst systeemtechnisch gevolg van de offerte. Er wordt gewerkt aan een manier om deze blokkade op te heffen. Het feit dat de offerte onder het verkeerde account werd geplaatst is ook slordig geweest, nogmaals onze excuses hiervoor. Ik hoop dat het contact van vandaag uw ervaring ten goede heeft gedaan.
Originele beoordeling
Door het aanvragen van een offerte lijfrente ben ik geblokkeerd van mijn rekeningen. Dit duurt totdat je de offerte hebt aanvaard (nee hoor, helemaal geen sprake van pressie!) of dat je aangeeft er niet op in te gaan. In het laatste geval duurt het minimaal een dag voordat je weer bij je rekeningen kunt komen, dus bij je spaargeld en/of beleggingen. Dit wordt vooraf niet gemeld. Dan het feit dat mijn echtgenote, met eigen account en via die accountgegevens, genoemde offerte heeft aangevraagd (is haar verzekering) die dan vervolgens in mijn account op mijn naam wordt geplaatst! Al met al een niet zo fijne ervaring.
Beste Jurjen/Hanny, Eerder vandaag hebben wij elkaar telefonisch gesproken om uw negatieve ervaring te bespreken. De blokkade die u heeft in MijnBND terwijl er een offerte openstaat is niet de intentie geweest, dit is helaas een ongewenst systeemtechnisch gevolg van de offerte. Er wordt gewerkt aan een manier om deze blokkade op te heffen. Het feit dat de offerte onder het verkeerde account werd geplaatst is ook slordig geweest, nogmaals onze excuses hiervoor. Ik hoop dat het contact van vandaag uw ervaring ten goede heeft gedaan.
Heldere communicatie en goed bereikbaar
Beste Ad, Goed om te horen dat u tevreden bent met ons, bedankt voor de mooie beoordeling!
Thank you Dayenne
Beste Sorina, Bedankt voor het goede cijfer!
Erg goed en deskundig geholpen!
Beste Derk, Erg bedankt voor de mooie beoordeling, goed om te zien dat u deskundig bent geholpen!
Prima chat gehad met een medewerkster. Goed en duidelijk uitgelegd wat er aan de hand was. Probleem snel opgelost.
Beste Tjeerd, Bedankt voor de 10! Goed om te horen.
Plezierig contact, er werd met me meegedacht!
Beste Letty, Bedankt voor de positieve review. Fijn dat het contact goed is verlopen!
Ondanks onbereikbaarheid email kon ik via de chat mijn vraag stellen. Deze is netjes beantwoord, maar vergt nog edn vervolg van BND.
Beste Pim, Wat vervelend om te horen dat u niet snel bent geholpen via de mail. Wij proberen zo snel mogelijk op alle mails op [email protected] te reageren. Dat mag u in het vervolg ook van ons verwachten. Fijn dat u in ieder geval goed bent geholpen via de chat!
Erg snel geholpen en heel erg duidelijk
Beste Gerrie, Wat fijn! Goed om te horen :)
Plotseling is het niet meer mogelijk om met de vingerafdruk in te loggen. Ook met de inlogcode kan niet worden ingelogd. Met gebruikersid en wachtwoord in app ingelogd om inlogcode te resetten. Nieuwe code werkt ook niet. Via webbrowser inloggen werkte niet omdat MFA dan inloggen via app vereist. Geen procedure aanwezig om dit uit te zetten. Chat met klantenservice heeft dat geregeld, maar inlogproblemen met app blijven, ook na volledig deinstalleren en opnieuw installeren.
Beste Luit, Vervelend om te lezen dat het niet lukt met inloggen op de app. Dat is uiteraard niet de bedoeling. De app zou altijd beschikbaar moeten zijn. Bij ons is niet bekend dat er een storing was/is met inloggen, dus we weten niet precies waar het in uw geval misgaat. Wij nemen even contact met u op om te achterhalen wat het probleem is en dan hopen we dat het snel is opgelost! Onze excuses voor het ongemak.
Snel, duidelijk en netjes geholpen. Bedankt!
Beste Mike, Wat goed om te horen! :)
De start van het openen van een rekening bij u verliep nogal hobbelig; vermoedelijk niet uw schuld. U heeft me hierbij adequaat bij gestaan en ook nu weer prettig geholpen.
Beste Ans, Fijn dat wij u konden helpen! Bedankt voor uw positieve woorden.
heel veel ging fout, rekening openen duurde bijna 45 min. nu al spijt!
Beste Vincent, Wat vervelend om te lezen dat de aanmelding niet is verlopen zoals u verwachtte. Ik ben bang dat er inderdaad iets niet helemaal goed is gegaan. Onze excuses voor het ongemak. Fijn dat u even contact op heeft genomen met onze klantenservice, zodat wij u konden helpen. Ik zie dat de rekening inmiddels is geactiveerd. Mocht er iets zijn waarmee wij u van dienst kunnen zijn, dan horen wij het graag!
bij het invullen vd vragen v bnd liep ik vast op staortingscategorie - daar ben ik goed mee geholpen
Beste Ralph, Fijn dat u zo goed bent geholpen! Bedankt voor uw positieve review :)
Om een totaaloverzicht te krijgen met koersen per datum 31-12 van de individuele fondsen moet je als klant zelf gaan uitzoeken en puzzelen en een index berekening maken om tot een koers per 31-12 te komen. Dit moet je dan doen via https://new.brandnewday.nl/fondsen-en-koersen en dan zelf via het rendement t.o.v. de aankoopdatum een berekening maken om tot de koers te komen. Dit is ongelofelijk dat een klant dat zelf handmatig moet doen en BND hier geen rapport (of rapportagemogelijkheid) voor ter beschikking stelt.
Beste Arjen, Bedankt voor uw review. Het klopt inderdaad dat wij geen tool hebben waarmee u per dag kunt terugzien wat de waarde en koers was van uw persoonlijke portefeuille. Echter, via de fondsen & koersen webpagina vindt u gemakkelijk de slotkoers per datum per fonds en modelportefeuille. Dit hoeft u dus niet zelf te berekenen aan de hand van uw rendement en aankoopdatum. En zoals mijn collega u na uw chatgesprek ook mailde, kunnen wij u ook helpen hiermee. Dus, mochten wij u ergens mee van dienst kunnen zijn, dan horen wij dat graag.
Ik loop telkens vast bij de aanvraag offerte omdat ik te weinig kennis heb van deze zaken. Nu moet ik dus advies inwinnen, maar zoek nog even hoe dat moet.
Beste Mia, Wat vervelend om te lezen dat u er niet helemaal uitkomt met het opstellen van de offerte. Via onderstaande pagina op onze website vindt u gemakkelijk een adviseur. Mocht er iets anders zijn waar wij u mee van dienst kunnen zijn, dan kunt u ons altijd even bellen. Wij helpen u graag! https://new.brandnewday.nl/vind-een-adviseur/
Snelle en correcte medewerker
Beste Rob, Dat is mooi om te horen!
Hoogoorddreef 15
1101BA Amsterdam
Brand New Day is een neobank die de grootbanken uitdaagt op het gebied van sparen en beleggen. We onderscheiden onszelf door de klant op de eerste plaats te zetten, met scherpe tarieven en slimme oplossingen. Brand New Day is bijna volledig tech-driven. Bijna, want we denken graag met u mee en als u ons belt, mailt of chat, krijgt u nog gewoon antwoord van een echt (en leuk) mens. U kunt bij ons dus sparen of beleggen voor later. Voor uw kind, uw pensioen of voor ieder ander willekeurig doel. Daar heeft u zelf weinig werk aan: u belegt automatisch in duizenden aandelen of obligaties en kunt het risico van beleggen (als u dat wilt) automatisch laten afbouwen naarmate de dag waarop u het geld nodig heeft dichterbij komt. Eigenlijk is beleggen bij ons dus hartstikke saai. Maar dat moet ook, want met geld voor later moet u niet spelen.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.