Jammer is alleen dat je bij deze bank maar 1 keer per maand (eind van de maand) geld kunt laten beleggen. Daarin onderscheidt deze bank zich negatief t.o.v andere banken waar je dagelijks digitaal kunt beleggen.
Beste Piet, wij kunnen slechts 1x per maand geld incasseren van uw rekening. Het is echter altijd mogelijk om handmatig een extra storting op uw beleggingsrekening te doen. Hiervoor stort u rechtstreeks geld naar uw BNDA IBAN rekeningnummer. Wij kopen vervolgens z.s.m. beleggingen aan wanneer wij de storting hebben ontvangen. Dit kunt u zo vaak doen als u wilt. Bedankt voor uw review!
Ik kreeg snel en duidelijk antwoord op mijn vragen.
Beste Gabriella, bedankt voor het uitmuntende cijfer 10! Wij zijn blij om te lezen dat u goed bent geholpen door mijn collega met uw vragen.
Na een jaar bij BND met pensioenbeleggen deze positieve review. Er wordt helder gecommuniceerd, zonder overbodige poespas, met transparantie over de (lage) kosten. Dit is cruciaal voor een lange termijn rendement. De recente videoblogs per kwartaal vind ik een mooie toevoeging: een heldere samenvatting van hoe het er voor staat, met de nadruk op vertrouwen en rust uitstralen. Het webplatform is overzichtelijk maar geeft toch genoeg details (kosten, koersen en prognoses). Dat is fijn, want tot je pensioen heb je hiermee te werken :). Ik heb persoonlijk nog geen ervaring met de klantenservice, want tot nu toe is alles helder.
Beste Jort, wat een mooie complimenten geeft u ons! Wij vinden het fijn om te lezen dat u zo tevreden over ons bent. Bedankt voor het super cijfer dat u ons geeft!
Kinderrekening geopend voor mijn tweede dochter. Eigenlijk heel eenvoudig via de website. In de chat een aantal vragen gesteld: - Komt de tweede rekening in hetzelfde account? Ja. - Kan ik direct geld overmaken? Ja. Intern maken ze de rekening verder in orde binnen een week. Daarna is alles op orde. Prima geregeld.
Beste Menno, fijn om te horen dat het openen van een tweede kinderrekening soepel is verlopen. Bedankt voor het mooie cijfer!
Ik doe al jaren zaken met Brand New Day en tot nu toe altijd tot volle tevredenheid. Of het nu gaat om de website (gebruiksgemak) of contact met customer support, mijn ervaringen zijn altijd positief. Ga zo door!
Beste Ruben, bedankt voor uw review. Wij zijn blij dat u tevreden bent met onze website en onze klantenservice. Wij doen ons best om onze klanten zo goed mogelijk te voorzien van informatie en te helpen bij vragen/onduidelijkheden. Wij waarderen het mooie cijfer 10!
Heel vriendelijk en goed geholpen
Beste Angenita, bedankt voor het mooie cijfer 10! Wij zijn blij om te lezen dat u goed bent geholpen door mijn collega met uw vragen.
Mijn indruk over de zorgvuldigheid met beleid en geduldig gave me een gevoel van betrouwbaarheid.
Beste Patricia, bedankt voor uw review. Fijn dat u tevreden bent met onze klantenservice. Wij doen ons best om al onze klanten zo goed mogelijk te helpen met hun vragen. Wij zijn blij met het mooie cijfer 10!
via chat geholpen en dat ging prima!
Beste Sander, wat fijn dat u goed bent geholpen via de chat! Wij zijn erg erg blij met het cijfer dat u ons geeft, bedankt hiervoor.
Had wat vragen n.a.v. online openen kindbelegginsrekening. Er werd super snel gereageerd via de chat, kreeg helder antwoord. Tnx!
Beste Jaap, wat leuk dat u een beleggingsrekening heeft geopend voor uw kind! Wij zijn erg blij dat u goed en snel bent geholpen via de chat. Bedankt voor uw review en het prachtige cijfer!
Rekening is makkelijk aan te maken. Informatie over o.a. kosten zijn snel gevonden, of te verkrijgen via de chat.
Beste Maikel, fijn om te horen dat het aanmaken van een rekening gemakkelijk is gelukt. Wij zijn erg trots op het cijfer dat u ons geeft, bedankt hiervoor!
Ik ben sinds een paar maanden klant bij Brand New Day maar heb nu voor de tweede keer het uit te keren bedrag te laat of nog niet ontvangen. Een concrete oplossing wordt ook niet gegeven. Het antwoord is: "wij doen ons best" of "we hebben meerdere klachten op dit moment". Antwoorden waarop een klant niet zit te wachten. Op de website staat dat "bedrijven met zeer tevreden klanten bestaansrecht hebben" dan is er voor BND werk aan de winkel. Ook de kreet "On-Nederlands hard rennen voor je klant" ervaar ik niet. Ik krijg te horen: we doen ons best, we zullen proberen het vandaag op te lossen of ik zal vragen of ze je wil terugbellen. Vage beloftes niets concreets. Na twee telefoontjes en een mail naar de directie (die zelfs hierop niet reageren) krijg ik een algemeen mailtje waarin men zegt dat het opgelost gaat worden. Tot nu toe heb ik mijn geld nog niet op mijn rekening. Jammer! Over een eventuele compensatie voor het ongemak voor de klant wordt niet gesproken. Een gemiste kans voor een organisatie die zegt: Wij zijn geen bestuurders wij zijn ondernemers. Van dit laatste heb ik nog niets gemerkt.
Beste Hendrik, hartelijk bedankt voor uw review. Wat vervelend om te horen dat uw uitkering al twee keer vertraagd is aangekomen. Dit is uiteraard geen stijl van ons, daar zijn we het over eens. Wij zijn met de uitbetalende partij aan het kijken naar een oplossing om in de toekomst koste wat het kost te voorkomen dat de uitkering nogmaals vertraagd aankomt. Alle klachten die wij ontvangen, komen onder ogen van de directie. Wij verwachten dat u in de tussentijd reactie heeft ontvangen en anders op de korte termijn een reactie van de directie krijgt. Onze excuses voor al het ongemak dat u heeft ervaren omtrent de vertraging.
Uitkeringen zijn zonder bericht te laat. Als je er over klaagt, is elke keer hetzelfde liedje we hebben storing. Een berichtje hierover wordt nooit verstuurd. Ben er helemaal klaar mee. Helaas is oversluiten geen alternatief ivm gedaalde rentebesluit leeftijd. Je bent aan de goden overgeleverd. Mocht het zover komen, dan dien ik een schadeclaim in om bij een andere maatschappij een gelijkwaardig product te kunnen afnemen.
Beste Marianne, bedankt voor uw review. Wat vervelend om te horen dat u last heeft ondervonden van de vertraging bij de uitbetaling van uw uitkering in juli. Zoals wij in onze e-mail waarin wij u hebben geïnformeerd over de vertraging hebben aangegeven, staat het schaamrood ons op de kaken. Wij doen er alles aan om koste wat het kost te voorkomen dat de uitkering u nogmaals met vertraging bereikt. Onze welgemeende excuses voor al het ongemak dat u heeft ervaren omtrent de vertraging.
Helder en duidelijke afspraken en communicatie.
Beste Jan, fijn om te horen dat u de communicatie als helder en duidelijk ervaart. En wat een mooi cijfer geeft u ons, hartelijk bedankt hiervoor!
Door mijn adviseur in contact gekomen bij BND. Had veel eerder gemoeten, ben zeer tevreden met mijn pensioen sparen hier met dit bedrijf. Duidelijk en transparant.
Beste Gabe, wij zijn erg trots op alle complimenten die u ons geeft! Bedankt voor het achterlaten van een review en dit mooie cijfer.
Goed geholpen
Beste Aad, erg fijn dat u goed bent geholpen. Wij zijn erg trots op het cijfer dat u ons geeft, bedankt hiervoor!
We hebben een beleggingsrekening en zijn heel tevreden over de rekening en de contacten met brand New day
Beste Pragati, bedankt voor dit super cijfer! Wij zijn erg blij om te horen dat u tevreden bent over de rekening en het klantcontact met ons.
Pensioenbeleggen afgenomen wat mijn inziens super makkelijk af te sluiten was en goed te onderhouden is. Geld overmaken werkt snel en je krijg goed inzicht in je beleggingsproduct. De risico’s van beleggen worden goed onder de aandacht gebracht en helpen je de juiste mix kiezen.
Beste Rick, fijn om te horen dat u het afsluiten van een pensioenrekening-beleggen als makkelijk heeft ervaren en enthousiast bent over het product! Bedankt voor uw review en dit uitmuntende cijfer.
vlot en adequaat.
Beste Ruud, Wij zijn erg trots op het schitterende cijfer dat u ons heeft gegeven, bedankt hiervoor!
zie hierboven
Beste Andre, bedankt voor uw review. Wij vinden het fijn om te lezen dat u snel en keurig bent geholpen met uw vraag. Bedankt voor het mooie cijfer 9!
Na twee maanden bleek dat mijn beleggingsrekening niet losgekoppeld was van financieel adviseur waardoor ik geen beschikking had over het geld. ("foutje in het proces"?). Wat normaal 4 a 5 werkdagen in beslag neemt is door supersnel handelen vandaag door medewerker Boyd en zijn collega alles goed gekomen. Boyd heeft mij (via de chat mogelijkheid met BND) ook top geholpen om op de site het wijzigingsproces te doorlopen. Super service!!!!!
Beste Marielle, wat fijn dat u direct snel bent geholpen door mijn collega's. Dat is de service die u van ons kunt verwachten, dus het is fijn om te horen dat u dit ook zo ervaart. Bedankt voor het mooie cijfer 9!
Ik heb vandaag mijn verdeling in fondsen gewijzigd, en wilde mijn bedrag aan inleg wijzigen. Maar dat kon niet omdat de verdeling van het kapitaal in de fondsen eerst nog doorgevoerd moest worden. Customer support was op zondag gewoon te bereiken, om mijn vermoeden te bevestigen dat ik geen wijzigingen meer kon doorvoeren aan de automatische incasso, die aanwezigheid of mogelijkheid is heel mooi. Dat is dus goed geregeld, echter het is wel jammer dat ik die automatische incasso niet ook kon regelen, dat lijken me 2 verschillende en losstaande processen misschien dat daar een product owner nog eens naar kan kijken ;-) Met vriendelijke groet Jos
Beste Jos, hartelijk bedankt voor uw review. Wat fijn om te lezen dat u op een zondag via de chatfunctie van onze website goed bent geholpen door mijn collega's. Een aankoopopdracht dient eerst afgerond te zijn alvorens u nieuwe wijzigingen aan kunt brengen in uw rekeningen omdat er anders wijzigingen door elkaar heen lopen. Dit zou ervoor kunnen zorgen dat er straks geïncasseerd en aangekocht wordt naar uw oude gewenste verdeling van fondsen. Ik begrijp dat het fijn is voor u om uw automatische incasso te kunnen wijzigen naast het proces om participaties aan te kopen van uw storting. Wij nemen uw feedback mee. Bedankt voor het mooie cijfer 9!
geen ellenlange wachtrij snelle afhandeling
Beste Tineke, bedankt voor uw review. Wat fijn om te horen dat u snel bent geholpen met uw vraag. Bedankt voor het mooie cijfer 8!
Probleempje met inloggen, even chatten en opgelost.
Beste Martin, bedankt voor uw review. Wij vinden het fijn om te lezen dat u via de chatfunctie op onze website goed en snel bent voorzien van een oplossing. Bedankt voor het mooie cijfer 10!
.
Beste Stefan, bedankt voor uw review. Wij vinden het fijn dat u snel geholpen bent met uw vraag. Wij zijn blij met het mooie cijfer 10!
BND beloof mij al jaren dat ze de kosten van de ZZP rekening niet achteraf gaan terug storten, en dat de kosten daarmee duidelijker worden. Het lijkt niet zo veel maar de kosten krijg je achteraf pas terug hiermee loop je koers verlies op. Tevens moet BND aan het begin van het nieuwe jaar weer een aankoop doen "aankoopkosten" die zie je niet maar die zijn er wel. Het heeft mij doen besluiten om vorig jaar 50% van mijn vermogen weg te doen en naar de Giro over te laten storten. En ik moet zeggen dit bevalt me heel goed. Wel even goed opletten dat je op de juiste beurs belegd, maar met de ETFs van van Eck kun mooie gespreide portefeuille maken. Niet handelen alleen maar blijven zitten. Waarschijnlijk ga ik alles bij BND naar de Giro over laten zetten.
Beste Alex, bedankt voor uw review en feedback. Wat jammer om te horen dat u niet tevreden bent over de kosten. Helaas is de ZZP-kostenstructuur inderdaad nog niet geautomatiseerd. Wanneer dit wel zo zal zijn is ook nog niet duidelijk. De teveel betaalde kosten worden ieder jaar handmatig achteraf gecorrigeerd voor het afgelopen jaar. Aankoopkosten hoeft u uiteraard niet te betalen over deze correctie, deze worden dan ook niet in rekening gebracht. Alle kosten die worden ingehouden, zijn inzichtelijk voor u in MijnBND bij uw transacties. Mocht u willen toelichten waarom u denkt dat deze wel in rekening gebracht zijn, dan horen wij dat graag. Als er onduidelijkheden zijn wat betreft de gecorrigeerde kosten, kunt u dat altijd laten weten, dan sturen wij u de gedetailleerde berekening hiervan toe.
Hoogoorddreef 15
1101BA Amsterdam
Brand New Day is een neobank die de grootbanken uitdaagt op het gebied van sparen en beleggen. We onderscheiden onszelf door de klant op de eerste plaats te zetten, met scherpe tarieven en slimme oplossingen. Brand New Day is bijna volledig tech-driven. Bijna, want we denken graag met u mee en als u ons belt, mailt of chat, krijgt u nog gewoon antwoord van een echt (en leuk) mens. U kunt bij ons dus sparen of beleggen voor later. Voor uw kind, uw pensioen of voor ieder ander willekeurig doel. Daar heeft u zelf weinig werk aan: u belegt automatisch in duizenden aandelen of obligaties en kunt het risico van beleggen (als u dat wilt) automatisch laten afbouwen naarmate de dag waarop u het geld nodig heeft dichterbij komt. Eigenlijk is beleggen bij ons dus hartstikke saai. Maar dat moet ook, want met geld voor later moet u niet spelen.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.