App contact was prima. Jammer dat bnd geen app voor iphone heeft. Omslachtig om steeds in te loggen op de site. Niet van deze tijd
Beste Ma, bedankt voor de feedback. Momenteel is er inderdaad nog geen app. Onze website is wel mobiel vriendelijk waardoor deze goed te bedienen is.
Had een korte snelle vraag en die werd ook snel beantwoord. Maar heel kort hoeven wachten in de chat, korter dan werd aangegeven, en dat is prettig.
Beste Ida, de chat is een effectieve manier om korte vragen snel beantwoord te krijgen. Goed om te lezen dat dat in uw geval ook zo heeft gewerkt!
Ik wordt hier prima geholpen, dat is bij andere banken wel anders, tot nu toe is het top
Beste Willem, wij proberen ons onder andere te onderscheiden van andere banken met onze service. Goed om te lezen dat u dat ook zo ervaart!
mijn vraag is beantwoord en ik word teruggebeld
Beste Lidy, bedankt voor de mooie beoordeling. Daar worden wij vrolijk van!
zie opmerking hierboven
Beste heer/mevrouw, wat vervelend om te horen dat u niet de antwoorden kreeg waar u naar zocht. Mocht u (helaas) geen duidelijk antwoord op uw vraag krijgen, dan kunt u ons altijd ook even bellen of mailen. Wij proberen u dan zo goed mogelijk verder te helpen.
Snel mijn probleem opgelost via de online chat, bedankt!
Beste Karin, hartelijk dank voor deze mooie beoordeling! Fijn dat de chat doet wat hij moet doen.
Ik had een paar vragen en was snel en professioneel geholpen met direct antwoorden op mijn vragen
Beste Erica. Super fijn om te lezen dat uw vragen snel en professioneel zijn beantwoord. Bij eventuele vervolgvragen weet u ons te vinden.
via chat de servicedesk benaderd, zeer snel en kundig geholpen. Binnen enkele minuten antwoord op mijn vraag. Geen wachttijd!
Beste Eric. Fantastisch om te horen dat u snel en kundig door ons bent geholpen! Uw 10 doet ons zeker goed.
Vanaf 2011 (vanaf het begin dus) heb ik rekening bij BND. In 2016 heb ik mij ten kantore gelegitimeerd. Nu in 2021 worden mijn rekeningen geblokkeerd en tegelijkertijd word ik geinformeerd dat ik mij moet heridentificeren. In mijn beleving de omgekeerde wereld en zeer klantonvriendelijk. Nu mijn jurist hier vragen over stelt wordt er zelfs geinsinueerd dat er iets niet klopt met mij omdat ik weiger en kopie van mijn id te versturen. Dat terwijl ik vanaf het eerste gesprek heb aangegeven dat ik niet weiger, maar problemen er mee heb dat er eerst wordt geblokkeerd en vervolgens wordt gevraagd om een kopie id. Banken hebben blijkbaar macht over je geld en je kan er zelf niets aan doen.
Beste Nancy, wat vervelend om te horen dat u niet tevreden bent met onze dienstverlening. Onze medewerkers hebben hier al uitgebreid telefonisch en per mail contact over gehad. Hopelijk biedt dit u iets meer duidelijkheid.
Zolang je klant bent is alles best redelijk geregeld. Zodra je er vanaf wil, drama drama drama. ben nu al bijna 1,5 week bezig van mijn account af te komen. Volgens de algemene voorwaarden volstaat een mailtje, maar nee hoor. Alles gaat traag trager traagst. Hopelijk ben ik nu binnen enkele dagen van deze onzin af.
Beste Peter, wat vervelend om te horen dat het opheffen van uw rekening voor uw gevoel slecht verloopt. Helaas zijn wij gebonden aan bepaalde procedures en kunnen wij daar dan ook niet van afwijken. Inmiddels zijn wij actief bezig om uw rekening te sluiten.
Ik had een problemen met het downloaden van het jaaroverzicht en ben via de chat direct geholpen. Het contact via de chat was zeer vlot en via email zijn mij de benodigde bestanden toegestuurd. Hoewel de website voorts gebruiksvriendelijk is, moet er wel even worden gekeken naar het probleem met downloaden. Wellicht heeft het probleem te maken met mijn rekening, maar het kan ook zijn dat meerdere mensen hier mee te maken krijgen.
Beste Remco. Wat vervelend om te horen dat het voor u niet mogelijk was om het jaaroverzicht te downloaden. Desondanks, geeft u ons een 10 waarmee wij erg blij zijn. Dank!
Het duurde helaas 40 minuten chatten, vele verwijzingen doorverwijzingen en aannamens voordat mijn vraag "Hoe kan ik de tenaamstelling controleren", beantwoord werd. Antwoord:" BND stuurt een mail waar u de tenaamstelling kunt controleren".
Beste Diederik, bedankt voor de review. Excuses dat het zo lang duurde om een relatief simpele vraag beantwoord te krijgen. Dit is niet de service die u mag verwachten. Wij gaan dit geval intern bespreken om er voor te zorgen dat u de volgende keer wel snel en adequaat wordt geholpen.
Zeer snel informatie via de chat gekregen.
Beste Ernst-Jan. Wauw, een 10! Heel erg bedankt voor de mooie review.
Heb enige tijd geleden contact met ze gezocht voor een beleggingsrekening. Ben niet eens teruggebeld voor aanvullende informatie. Net wederom ze het voordeel van de twijfel gegeven en ze komen opnieuw hun afspraken niet na. Als dit het begin is van een langdurige financiële relatie, is het wel een hele slechte start, dus ik ga mijn geld niet bij hen stallen.
Beste Elske, wat vervelend om te lezen dat u het contact als moeizaam heeft ervaren. Ik heb het gelijk even nagevraagd bij mijn collega's. Wegens drukte bent u 20 minuten later dan gepland teruggebeld. Omdat u toen niet in staat was om op te nemen hebben mijn collega's u vervolgens een mail gestuurd. Mocht u zich in de toekomst nog bedenken dan staat wij uiteraard voor u klaar.
Fijne snelle service, behulpzaam!
Beste Marit, bedankt voor de goede beoordeling! Daar doen we het voor.
Ik moet eerst mijn offerte goedkeuren voordat ik mijn rekning in kan zien. Belachelijk me dwingen een offerte die ik niet gezien heb akkoord te geven voor dat ik hem gezien heb en mijn rekening niet tegankelijk laten zijn zonder die akkoord. zie zin "Ga akkoord met de voorwaarden en offerte van uw rekening". Het spijt me maar ik ga mijn beleggingen uit laten betalen via een partij die geen rare voorwaarden heeft. Groeten Theo
Beste heer Verbraak, het is helaas voor ons systeemtechnisch niet mogelijk om de offerte beschikbaar te stellen voor goedkeuring en daarnaast MijnBND volledig beschikbaar te houden. U heeft per e-mail de offerte voor een lijfrente-uitkering ontvangen, hierdoor hoeft u niet akkoord te gaan met de offerte zonder dat u deze überhaupt heeft ingezien.
Nadat ik een rekening had geopend (dat ging snel en makkelijk) kreeg ik een mail dat ik moest inloggen om nog een paar stappen te doorlopen. De enige mogelijkheid om iets aan te klikken was “nieuwe spaarrekening openen”. Die klikte ik aan en toen had ik onbedoeld een 2e rekening geopend... Ik kon nergens vinden hoe ik die kon beëindigen. Gelukkig vond ik de chat-mogelijkheid, daar werd snel gereageerd en ik kreeg desgevraagd email adres waar ik kon verzoeken de 2e rekening op te heffen. Mij is nog niet duidelijk of de eerste rekening nu wel of niet is geactiveerd... Berichtgeving op de website erg onduidelijk. En als ik rekening 2 bekijk en terug wil naar rekening 1, word ik uitgelogd.
Beste Margot, bedankt voor je feedback. Wij gaan ons best doen om dit soort informatie duidelijker op onze website weer te geven. Ik zie dat uw verzoek inmiddels is uitgevoerd. Als u nog steeds het probleem heeft met het uitloggen, zou u dan even telefonisch contact met ons kunnen opnemen? Wij zijn te bereiken op 020 7585 310.
In het begin was Brand New Day eenvoudig en duidelijk: Pensioenopbouw voor particulieren tegen lage kosten. Na inloggen kreeg ik te zien wat ik betaald had, welke kosten waren berekend en wat het rendement was. Precies helemaal goed. Nu krijg ik een startpagina met 3 opties: Particulier, bedrijfspensioen en adviseur. Ik kies 'particulier' en daarna inloggen. Dan krijg ik 5(!) opties: Particuliere gebruiker, Adviseur particulier, Werknemer bedrijfspensioen, Werkgever bedrijfspensioen en Adviseur bedrijfspensioen. Dat moet toch simpeler kunnen? Als ik dan ingelogd ben kan ik kiezen uit 3 rekeningen. Dit schijnt iets van doen te hebben met wettelijke regelingen, maar toch: Ik ben 1 persoon en heb maar 1 pensioen. Als ik dan een keuze maak voor een rekening krijg ik een pagina met koffiedik kijken: Slechte markt, Normale markt, Goede markt. Na veel zoeken en klikken vind ik de pagina met de feiten: Wat heb ik betaald wat waren de kosten en wat is het rendement. Wat mij 10 jaar geleden na inloggen meteen duidelijk was kost nu een minuut zoeken en klikken. De feiten zijn nu niet meer direct per jaar inzichtelijk, maar het is een rendement sinds het openen van mijn rekening. Dat zegt helemaal niets. Het meest gangbare is om een rendement per jaar te laten zien. Nu moet ik eerst weer klikken of zelf gaan uitrekenen wat het rendement is. Zomaar een rendement in procenten, zonder dat de periode waarover dat rendement behaald is, is non informatie! Een pensioen is een saai en emotieloos product. Voor mij hoeft het niet Calvinistisch in kosten en Bourgondisch in service te zijn. Eenvoudig en Duidelijk is ruim voldoende. Waar ik mij zorgen om maak is dat de marketingafdeling die druk bezig is om emotie in het product te stoppen, straks zo veel geld kost dat jullie de kosten moeten gaan verhogen. En dat jullie als gevolg daarvan nog meer communicatie-mensen moeten gaan aannemen die dan aan jullie klanten moeten gaan uitleggen waarom het allemaal duurder wordt.
Beste Gert-Jan Boesschen Hospers, bedankt voor je uitgebreide review. Het is altijd goed om feedback te krijgen zodat wij ook weten hoe we onze service in de toekomst kunnen verbeteren. Mede door deze feedback is de informatie MijnBND een stuk uitgebreider ten opzichte van een aantal jaar geleden. Als u de rekening heeft aangeklikt vindt u alle informatie overzichtelijk terug onder de verschillende tabjes. Ons doel is om alles zo transparant en duidelijk mogelijk te maken. Wat betreft uw laatste zorg; onze Calvinistische kosten en Bourgondische service zullen altijd blijven bestaan. Zodra u belt met 020-7587 310 staan wij u gelijk te woord.
Ik had een vraag over mijn jaaroverzicht, omdat ik van mening was dat de bedragen die daarin werden genoemd niet klopten. Ik heb via de chatfunctie contact opgenomen. Werd binnen een minuut geholpen en ik had heel snel een adequaat antwoord en werden mij aanvullende stukken toegestuurd.
Wat fijn dat u goed geholpen bent! Mocht u in de toekomst nog ergens tegenaan lopen, helpen we u graag verder. Via de chat op de site of op telefoonnummer 020-7585310 staan wij u graag te woord.
Correcte snelle afhandeling, GVS
Beste heer Van Vessem, bedankt voor de fijne beoordeling! Daar doen we het voor.
Mijn ervaring is een opgelucht gevoel dat de BND Bank mijn lijfrente klus wél klaart. Een chat contact was snel en helder.
Beste Joep, wat fijn om te horen dat u zo tevreden bent met onze dienstverlening!
prima! Positief. Inhoudelijk persoonlijk antwoord!
Gelukkig had ik een aantal vrije dagen om een poging te doen om mijn beleggingsrekening te sluiten. Het kostte me al een week om de verificatie af te ronden. Telkens moet je chatten of bellen om meer informatie te krijgen. Mijn fonds komt uit het stenen tijdperk en ik wil hier graag vanaf. Het brengt me meer hoofdpijn dan rendement. De medewerkers van Brand New Day zijn aardige mensen maar eigenlijk zou een keer bellen of chatten voldoende moeten zijn. Ik ben inmiddels twee weken verder en ik kan eindelijk inloggen. Nu ben ik een poging aan het doen om de fondsen uit te keren. Ik vrees dat Covid-19 nog eerder van de aarde verdwenen is dan dat ik mijn rekening gesloten krijg.
Beste Sven, wat vervelend om te lezen dat het identificatieproces stroef is verlopen. Voor uw en onze veiligheid is het belangrijk dat de identificatie correct wordt doorlopen. Wij realiseren ons dat deze controle soms tot frustraties kan leiden. Wel doen wij er alles aan om dit voor al onze klanten zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Fijn dat je kan chatten en daardoor dingen snel geregeld kan hebben.
antwoord op belangrijke dingen wil ik per post, was erg kort doen wij niet aan milieu en kosten. voorwaarden verplicht aanklikken dat ik akkoord ga met digitaal alles te ontvangen.. ga daar dus niet mee akkoord.
Beste Guy. Wij begrijpen dat wanneer u liever communicatie per post ontvangt, wij niet de passende aanbieder voor u zijn.
Hoogoorddreef 15
1101BA Amsterdam
Brand New Day is een neobank die de grootbanken uitdaagt op het gebied van sparen en beleggen. We onderscheiden onszelf door de klant op de eerste plaats te zetten, met scherpe tarieven en slimme oplossingen. Brand New Day is bijna volledig tech-driven. Bijna, want we denken graag met u mee en als u ons belt, mailt of chat, krijgt u nog gewoon antwoord van een echt (en leuk) mens. U kunt bij ons dus sparen of beleggen voor later. Voor uw kind, uw pensioen of voor ieder ander willekeurig doel. Daar heeft u zelf weinig werk aan: u belegt automatisch in duizenden aandelen of obligaties en kunt het risico van beleggen (als u dat wilt) automatisch laten afbouwen naarmate de dag waarop u het geld nodig heeft dichterbij komt. Eigenlijk is beleggen bij ons dus hartstikke saai. Maar dat moet ook, want met geld voor later moet u niet spelen.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.