Helemaal prima
Beste Bob, Goed om te horen dat u zo snel geholpen bent. Bedankt voor de positieve review.
Ik heb goede ervaringen met BND. Er is een handige chatbox waar ik met vragen terecht kan ipv in de wachtrij aan de telefoon. super handig.
Beste Lucas, Hartelijk dank voor het mooie cijfer. Fijn dat u zo'n goede ervaring met ons heeft!
Goed bezig
Beste Emiel, Bedankt voor de positieve beoordeling!
The agent was quick to respond and had a solution for me immediatley.
Dear Collen, Thank you so much for the positive review!
Kjeld wist mijn vragen snel en helder te beantwoorden, zonder onnodige vragen te stellen. Ook bij andere keren had ik goede ervaringen Daar kunnen andere support centers een voorbeeld aan nemen.
Beste I, Kjeld is een topper! Fijn dat hij u zo goed vooruit geholpen heeft :) Bedankt!
Altijd een goed contact gehad ondanks dat ik alles zelf regel. Ik kan het iedereen aanraden om op deze manier te sparen of beleggen. Groet, Jos
Beste Jos, Fijn om te horen dat u tevreden bent met het contact en de mogelijkheden bij Brand New Day!
Zoals je het wenst
Beste Han, Fijn dat alles naar wens is! Dank voor het mooie cijfer.
prima!!!!
Beste John, Hartelijk dank voor de goede beoordeling!
Niet onvriendelijk maar gebruik alsjeblieft AI als medewerkers toch de klantvraag niet goed lezen. Dat eindeloze vriendelijke gedoe terwijl er niet goed doorgevraagd wordt komt me de keel uit.
Beste Chris, Bedankt voor de feedback. Een 2 is niet zo positief... Vervelend dat de collega die u sprak uw vraag niet direct begreep en het tot zoveel frustratie heeft geleid. Gelukkig was het dan ten minste nog vriendelijk. Ik hoop dat uw vragen inmiddels beantwoord zijn en u duidelijkheid heeft nu. Is dat niet het geval, schroom dan niet om het op de mail te zetten naar [email protected]. Dan kijken we er graag naar.
Snel, vriendelijk en deskundig advies.
Beste Cees, Hartelijk bedankt voor het fijne cijfer!
Ik heb het proces doorlopen op de website maar wanneer alles in orde is krijg ik niets te zien dat alles nu akkoord is. Is wat onduidelijk en zou mijns inziens beter kunnen.
Beste Therese, Dank u wel voor het mooie cijfer. Vervelend om te horen dat er wat onduidelijkheid was aan bij het doorlopen van de stappen. Die feedback nemen we mee. Gelukkig was Matthijs er om u te helpen.
niet doen, er stond "11 minuten"wachttijd. Na 60 minuten stond dat er nog steeds... Triest
Beste Pim, Vervelend om te horen dat u zo lang heeft moeten wachten. Ik zie dat u deze review op Koningsdag heeft achtergelaten. Wij waren op Koningsdag gesloten, dus er was niemand aan het werk. De chat hoorde dan ook niet beschikbaar te zijn, maar daar is iets misgegaan waardoor het wel mogelijk was om een chatgesprek te starten. Onze oprechte excuses daarvoor! Als u uw adresgegevens mailt naar [email protected] dan zorgen we dat er een kleinigheidje uw kant op komt.
Na een snel contact , meteen een gericht antwoord Top
Beste Rob, Bedankt voor uw positieve review. Fijn om te horen dat u goed bent geholpen!
Ik heb een aantal keer contact opgenomen en ik ben telkens snel en keurig geholpen.
Beste klant, Bedankt voor de 10! Dat zien we graag. Laat het ons gerust weten als we nog iets voor u kunnen betekenen.
De lage kosten maken BND aantrekkelijk en daarnaast de keuze mogelijkheden qua beleggingen die makkelijk zelf zijn aan te passen. De informatie over de rendementen van de diverse fondsen is ook redelijk makkelijk te vinden. Updates per email over het afgelopen kwartaal geven ook een goed beeld. Helpdesk is ook goed bereikbaar bij vragen. Wij zijn heel tevreden!
Beste Caroline, Bedankt voor de review! We zijn inderdaad een prijsvechter op de pensioenmarkt, lage kosten en hoge rentes dus. Goed om te horen dat het platform en de kwartaalupdates in de smaak vallen. Twijfel niet om nog eens contact op te nemen mocht dat nodig zijn!
Vreemd, dat ik niet mijn eigen lijfrente rekening kan inzien, maar het resterende bedrag enkel per e-mail toegezonden kan krijgen. Op de vraag "Heeft u er bezwaar tegen als wij eventueel contact met u opnemen over dit onderzoek?"heb ik JA ingevuld, aangezien ik hierover vandaag telefonisch contact heb gehad. Het eerste contact werd abrupt verbroken. Het tweede contact werd mij verteld hoe ik inzage in mijn bankrekening kon krijgen, doordat ik een kopje nog niet had ingevuld. Er werd mij tijdens het tweede gesprek niet verteld dat ik geen rechtstreekse inzage in mijn lijfrenterekening kon krijgen. Ik blijf het vreemd vinden dat ik mijn eigen rekening niet kan inzien, of het nou een lijfrente rekening is of niet.
Beste Iwan, Vervelend om te lezen dat u zo ontevreden bent over het niet kunnen inzien van de resterende waarde van uw lijfrente-uitkering. De lijfrente-uitkering wordt gekenmerkt door een vooraf afgesproken looptijd en maandelijkse uitkering. Er wordt een stukje rente bijgeschreven iedere maand en de periodieke betaling vermindert de resterende waarde. Op dit moment is er helaas nog geen mogelijkheid om dit in detail te volgen. Uiteraard snap ik dat u meer wilt zien en ik kaart het aan bij onze productontwikkelaars. Mocht u eens in de zoveel tijd willen weten wat het resterende saldo is, dan kunt u ons een mailtje sturen. Wij sturen het dan graag naar u toe. Excuus dat er voor nu nog geen andere oplossing is en dank voor uw feedback.
Ik had een vraag over Mijn BND. Het was zondagmiddag. Tot mijn verbazing was de chat beschikbaar. Mijn vragen werden snel beantwoord, en mijn probleem was op die manier onverwacht snel opgelost.
Beste Peter, Bedankt voor uw positieve review. Klopt helemaal, wij staan elke dag (met uitzondering van feestdagen) klaar voor onze klanten!
Beloofd om binnen 5 werkdagen de rekening te openen. Echter niets gehoord, dus zelf gereclameerd. Er bleek iets mis te zijn met de verificatie. Kennelijk kan dat niet via een zakelijke rekening. Advies: meldt dat aanmelden met zakelijke rekening niet kan meteen en informeer de klant pro actief. Het is voor mij erg belangrijk dat alles met geldzaken zorgvuldig wordt afgehandeld.
Beste klant, Bedankt voor uw review. Vervelend om te lezen dat de aanmelding niet is verlopen zoals gehoopt. Het klopt inderdaad dat wij een centstorting van een privé-rekening nodig hebben. Aangezien onze klanten niet bij ons op kantoor komen en de identificatie online verloopt, dient een centstorting vanuit een andere bank als afgeleide identificatie. Dit staat op onze website vermeld, maar wij kunnen ons voorstellen dat het handig was geweest als u na de mislukte identificatie hiervan op de hoogte was gesteld. Wij begrijpen goed dat u wenst dat uw geldzaken zorgvuldig afgehandeld worden. Ik zie dat uw rekening vandaag gelukkig is geactiveerd. Mocht u aanvullende vragen of verzoeken hebben, dan kunt u ons altijd bereiken via de chat, mail of telefoon. Wij staan u graag te woord!
Na een aanvankelijk haperend begin ben ik nu zeer tevreden over BND. Vooral het telefonische contact ( met een echt mens) geeft gevoel van vertrouwdheid en veiligheid. De maandelijkse beschouwing over de prestaties van de fondsen is een welkome aanvulling en wordt zeer op prijs gesteld. Allerzins begrijpelijk en heeft echt toegevoegde waarde voor mij.
Beste Frank, Heel erg bedankt voor uw positieve review! Wat fijn om te lezen dat uw vertrouwen in ons zodanig is hersteld, ondanks de wat stroeve start. Wij hechten veel waarde aan direct contact met onze klant, dus goed om te horen dat u dat ook als positief ervaart. Ook fijn dat de maandelijkse beleggingsupdates goed te begrijpen zijn. Dat is precies de bedoeling!
Het openen destijds ging via het referral programma. Drie keer contact over moeten hebben voordat zowel degene die mij aanbracht als ikzelf de daarbij behorende " bonus" (uit mijn hoofd Eur 10,--) ontving. In totaal 5 jaar belegd. Eerste twee jaren een goed rendement ( 8 tot 9 procent in een overigens zeer sterk stijgende markt, dus goedbeschouwd nog aan de magere kant). Vervolgens kwam het "annus horribilis" 2022 met wereldwijde malaise op de beurzen en een negatief rendement van -20%. Navraag gedaan of ik gegeven de markt niet beter voor een meer defensief profiel zou moeten kiezen. Nietszeggend antwoord gekregen dat BND geen advies geeft. Kortom: zelf het profiel maar bijgesteld naar Neutraal. Daarna nog twee jaren met een goed rendement in - wederom - een sterk stijgende markt. Uiteindelijk dus nog in de plus geeindigd, maar minder tevreden met het verloop in de afgelopen 5 jaar in de wetenschap dat beleggingsresultaten kunnen varieren in rendement. Wat echt ridicuul aandoet is dat je 5 werkdagen of meer moet wachten bij verkoop van je hele portefeuille. Navraag gedaan bij BND: er zitten "vertraagde" fondsen in mijn portefeuille. Het klinkt alsof je diesel in een benzineauto hebt gegooid. Op dit onderdeel worden absoluut geen punten gescoord door BND. Zou ik BND dus aanbevelen bij anderen? Niet echt. Het is echt een magere 7 min als eindcijfer. Ik had er echt veel meer van verwacht.
Beste Ruud, Bedankt voor uw review. Wat vervelend dat de aanbrengbonus niet automatisch werd bijgeschreven. Ik kan me voorstellen dat dat geen positieve start is. Onze excuses daarvoor. Het jaar 2022 was inderdaad, zacht uitgedrukt, een slecht beursjaar. Zoals wij in eerder mailcontact ook hebben benadrukt is de dienstverlening van Brand New Day op basis van execution-only. Dit betekent dat wij enkel opdrachten uitvoeren op verzoek van de klant, maar nooit advies geven over dergelijke handelingen. Wij hadden u dus niet kunnen adviseren over een andere indeling van de portefeuille. Wat dit betreft moet ik dus blijven bij wat mijn collega u destijds terugmailde. Wel is het uiteraard altijd mogelijk om een financieel adviseur in te schakelen. Hij of zij kan u van persoonlijk advies voorzien. Ook schrijft u dat u het teleurstellend vindt dat het vijf werkdagen duurt voordat uw beleggingen zijn verkocht. Ik vind het vervelend om te lezen dat wij hierin niet aan uw verwachtingen hebben voldaan, maar het klopt inderdaad dat dit eventjes duurt. De verwerkingstijd van verkooporders is afhankelijk van meerdere factoren. Eentje daarvan is dat we de slotkoersen van de fondsen gebruiken om te bepalen voor welk bedrag uw participaties verkocht worden. Deze koersen zijn pas aan het einde van de werkdag bekend. De volgende werkdag is het dan ook pas mogelijk om te handelen voor de reguliere fondsen. Voor de vertraagde fondsen duurt het verzamelen van de slotkoersen nog een werkdag langer in verband met het tijdsverschil. Een andere reden is dat uw verkooporder na het cut-off moment van tien uur 's ochtends is ingevoerd. De verkooporder wordt dan een werkdag later in behandeling genomen. Hopelijk helpt deze informatie u met het begrijpen van onze keuze waarom wij u destijds geen advies hebben gegeven en het begrijpen van de orderverwerkingstermijn.
De werkwijze van BND is niet zorgvuldig, van verkeerdgespelde naam tot het niet nakomen van afspraken. Waar men snel mee is is het incasseren van de kosten. Nog voordat de overstap geregeld is al alle kosten in rekening brengen. Problemen met het versturen en ontvangen van mails, wel reclame mailen maar geen informatie die echt belangrijk is enz enz. Dit zijn tekenen van een bedrijf wat te snel groeit.
Beste Marcel, Hartelijk bedankt voor uw review. Vervelend om te lezen dat u teleurgesteld bent in onze dienstverlening. Dat is natuurlijk niet onze bedoeling geweest. Er was helaas een verkeerde naam doorgegeven bij het openen van de rekening. Dit hebben wij direct gewijzigd toen u dit telefonisch heeft aangegeven. Bedankt dat u ons daarop heeft gewezen. Ook ga ik graag even in op de kosten die wij in rekening brengen voor een overstap. Als onze klant gebruik maakt van de overstapservice en diegene moet hiervoor overstapkosten betalen, dan halen wij dat af van de waarde die bij ons binnenkomt. Wij brengen deze dus nooit in rekening vóórdat de waarde naar ons is overgekomen. Wel zijn er begin deze maand afsluitkosten geïncasseerd voor de lijfrente-uitkering die u heeft geopend, wellicht doelt u dus op deze kosten. Deze kosten incasseren wij in de maand dat uw uitkering actief is geworden. Mocht u nog vragen hebben dan horen wij dat graag.
Mijn geld staat op een prima alternatief voor de grote banken. Je wordt regelmatig geïnformeerd over de toestand van je beleggingen en rentestanden.
Beste Stoffel Adrianus, Heel erg bedankt voor de positieve review! Goed om te horen dat u zo tevreden bent met onze periodieke updates over de prestaties van uw fondsen.
Het valt mij op dat mijn portfolio (neutraal) relatief slecht presteert (negatief resultaat voor 2024. Bij Robeco heb ik ook rekening met neutraal profiel, die presteert aanzienlijk beter over 2024. Gewoon 5% verschil!!! Neutraal profiel bij BND resulteert in 90% obligaties …..beetje behoorlijk defensief naar mijn idee en niet neutraal???!!! Wellicht maakt BND ook meer (reclame)kosten die ten koste gaan van het eindresultaat? Ik heb nu mijn profiel aangepast naar offensief en hoop dat dit wat effect gaat hebben. Anders stal ik mijn geld liever bij een ander denk ik.
Beste Rob, Hartelijk dank voor uw review. Ik begrijp uw verbazing over de fondsverdeling van uw neutrale beleggingsrekening. In uw geval bestaat de rekening uit 90% obligaties, wat behoorlijk defensief is. Onze neutrale beleggingsrekening kent in principe een verhouding van 50% aandelenfondsen en 50% obligatiefondsen. U heeft bij de rekening gekozen voor een automatische risicoafbouw. Wanneer de automatische risicoafbouw is ingeschakeld, starten wij vanaf 15 jaar voor het bereiken van de door u gekozen einddatum met het automatisch afbouwen van het risico. Dit houdt in dat wij ieder jaar een deel van uw beleggingen in aandelenfondsen omruilen voor obligatiefondsen. Zo gaat u naarmate de einddatum dichterbij komt steeds veiliger beleggen. Keerzijde hiervan is dat u doordat u meer in obligaties belegt, u minder grote beursstijgingen meemaakt. En het is helaas zo dat de obligatiefondsen de afgelopen tijd minder hebben gepresteerd dan de aandelenfondsen. Wanneer u de automatische risicoafbouw uitschakelt op uw beleggingsrekening en vervolgens uw portefeuille herbalanceert, komt u weer tot een verdeling van 50% aandelenfondsen en 50% obligatiefondsen. Dit komt dan overeen met het neutrale beleggingsprofiel. Hoe u dit doet, heb ik u per mail toegestuurd. Verder heeft u het over de prestaties van uw beleggingen bij Robeco, daar kan ik niet zo heel veel over zeggen. Het is altijd appels met peren vergelijken. De rendementen zijn afhankelijk van zoveel verschillende factoren: de onderliggend aandelen en obligaties, wordt er actief of passief gehandeld, moment van inleggen, et cetera. Hier geef ik in de mail ook nog wat meer duiding aan. Nogmaals het spijt mij te horen dat u niet tevreden bent met het resultaat. Zoals gezegd is het mogelijk de portefeuille aan te passen zodat die weer meer aansluit bij het oorspronkelijke neutrale profiel en hopelijk beter rendeert. Laat het ons gerust weten als we kunnen helpen met de aanpassing, of als u nog andere vragen heeft.
Goed bereikbaar, denken met je mee en sturen zelfs nog extra informatie om het overzicht te behouden.
Beste Lonneke Bedankt voor uw positieve review! Fijn om te horen dat we u goed hebben kunnen helpen. Daar doen we het voor!
Via chat communiceren geeft meer tijd om als klant te begrijpen wat wordt aangegeven. Bij een telefoongesprek kan dit erbij inschieten.
Beste Ben, Bedankt voor uw positieve beoordeling. Fijn dat de chat bevalt!
Hoogoorddreef 15
1101BA Amsterdam
Brand New Day is een neobank die de grootbanken uitdaagt op het gebied van sparen en beleggen. We onderscheiden onszelf door de klant op de eerste plaats te zetten, met scherpe tarieven en slimme oplossingen. Brand New Day is bijna volledig tech-driven. Bijna, want we denken graag met u mee en als u ons belt, mailt of chat, krijgt u nog gewoon antwoord van een echt (en leuk) mens. U kunt bij ons dus sparen of beleggen voor later. Voor uw kind, uw pensioen of voor ieder ander willekeurig doel. Daar heeft u zelf weinig werk aan: u belegt automatisch in duizenden aandelen of obligaties en kunt het risico van beleggen (als u dat wilt) automatisch laten afbouwen naarmate de dag waarop u het geld nodig heeft dichterbij komt. Eigenlijk is beleggen bij ons dus hartstikke saai. Maar dat moet ook, want met geld voor later moet u niet spelen.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.