Ik beleg nu exact een jaar bij brand new day. Iedere maand gaat dit vanzelf via de automatisch incasso. De keren dat ik een vraag had, werd ik super goed en snel geholpen. Maandelijks krijg ik een update in mijn email over de prestaties van die maand, ook al beleg ik voor de lange termijn, vind ik het fijn om maandelijks deze email te lezen.
Beste Danny, Wat een super leuke review om te lezen! Goed om te horen dat u onze klantenservice én onze maandelijkse updates als zo positief ervaart. Daar doen we het voor. Bedankt dat u de tijd heeft genomen om uw tevredenheid naar ons te uiten en natuurlijk heel erg bedankt voor de 5 sterren!
BND schrijft onterecht 2k bij op mijn belegrekening, zonder opdracht hiervoor. Uiteraard blijft er geld aan strijkstok hangen van BND Wat een waardeloze partij
Beste Gert-Jan, Vervelend dat u zo ontevreden bent. Bij het openen van de rekening heeft u aangegeven dat u eenmalig wilde inleggen door middel van een incasso. Het incassobedrag heeft u zelf ingevuld en kunt terugvinden in het rekeningoverzicht dat u is toegestuurd bij het openen van de rekening. Daarnaast heeft u bij het activeren van de rekening akkoord gegeven voor de incasso's. Dat wij zonder opdracht incasseren klopt dus niet helemaal. U heeft (één van) de incasso's gestorneerd. U heeft het geld dus meteen weer terug op uw tegenrekening. De beleggingen die met dat geld zijn aangekocht, worden daarom automatisch weer verkocht. Als de beleggingen in de tussentijd minder waard zijn geworden, dan komt dat verschil inderdaad voor uw rekening. Als de beleggingen in waarde zijn gestegen, dan profiteert u juist. Wij houden er in beide gevallen niets aan over. Ik begrijp dat het vervelend is dat er geld is geïncasseerd als u daar geen rekening (meer) mee hield. Het is echter niet zo dat wij zonder opdracht hebben geïncasseerd en daar geld aan hebben verdiend. Mocht u nog vragen hebben dan horen wij dat graag.
De uitkering van een koopsompolis heb ik vorig jaar gestort bij BND voor pensioensparen. Dat ging vlot en correct. En sindsdien wordt ik goed op de hoogte gehouden, maar niet lastig gevallen met allerlei 'cross-selling'. De communicatie-toon is duidelijk en grappig. Ik proef zelfspot en Sander Schimmelpenninck. Ga zo door, Eme
Beste Eme, Bedankt voor de leuke review. Fijn om te horen dat onze communicatietoon u goed bevalt, daar doen we het voor!
Ik heb mijn lijfrente bij jullie lopen en elke maand wordt het bedrag zonder problemen gestort.
Beste Ger, Bedankt voor de mooie review! Goed om te horen dat de lijfrente-uitkering probleemloos verloopt (zoals u dat natuurlijk van ons mag verwachten).
Simpel, overzichtelijk, direct, zakelijk.
Beste Rob, Bedankt voor de positieve beoordeling! Dat horen we graag.
Duidelijke site en veel is inzichtelijk. Wel is er bij mij een wens voor een (termijn)deposito.
Beste Hans, Bedankt voor de 10! Fijn dat de website bevalt. Ik begrijp uw wens voor deposito's. Wij kijken momenteel naar de mogelijkheden voor het aanbieden van deposito's. Wanneer er nieuws is laten we dat uiteraard aan u weten!
Geen prijsvechter wat betreft het rentepercentage dat je ontvangt
Beste Henrie, Bedankt voor de review en het mooie cijfer. Goed om te horen dat het openen van de rekening soepel verliep. Brand New Day focust op vermogensopbouw (en -afbouw) voor de lange termijn. Voor de pensioenproducten willen we competitief zijn. We bieden al sinds de introductie van die producten de hoogste (of een top-drie) rente. De ambitie is ook om dat te blijven doen. De vrije spaarrekening heeft niet zo’n zelfde lange termijnkarakter. De spaarrekening bij Brand New Day is geschikt om naast andere rekeningen wat op weg te kunnen zetten, of om vermogen te spreiden over verschillende banken, maar als u op zoek bent naar de allerhoogste rente, dan moeten we u teleurstellen.
Ik vind deze manier van sparen best handig. Ik zou het fijn vinden als ik maandelijks een uitdraai zou kunnen maken van de storting van die maand. De rente is nog erg laag zeker voor een lange termijn spaarrekening.
Beste Astrid, Hartelijk dank voor uw review! Fijn om te horen dat de pensioenrekening-sparen bevalt. De functie om een overzicht te kunnen downloaden van uw geldtransacties zou inderdaad een mooie toevoeging zijn. Een dergelijke functie is voor de beleggingstransacties al wel beschikbaar, maar voor de geldtransacties helaas dus nog niet. Ik ga uw feedback in ieder geval doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling! Wij zijn een prijsvechter op de pensioenmarkt en willen dus dat ook onze spaartarieven altijd tot de hoogste in de markt behoren. Momenteel is de variabele rente op de pensioenrekening-sparen 1,9% per jaar. Daarmee zijn we binnen de lijfrenteproducten (gedeeld) koploper. Wekelijks overleggen wij binnen Brand New Day of de rentes die wij bieden nog voldoen. Of er op korte termijn weer een verhoging aankomt, kan ik u helaas niet vertellen. Maar als we de rente aanpassen, dan laten we u dat natuurlijk gelijk weten.
Ik werd vorig jaar klant en geadviseerd om defensief in te leggen zodat ik praktisch geen risico had op verlies, maar wel kon groeien met een laag rentepercentage. Inmiddels zijn we een jaartje verder en ben ik al bijna 10% van mijn inleg kwijt! Hoe kan dit en wat kan ik dit jaar verwachten? Waar zijn jullie beloften gebleven bij het binnenhalen van mij als klant? Via de chatbox krijg ik dan te horen dat het altijd risico is met beleggen, ook met defensief beleggen in de obligatiemarkt? Daar kunnen jullie niets aan doen. Ben ik over enkele jaren mijn pensioen helemaal kwijt door jullie leuke vethaaltjes?
Beste Henri, Hartelijk bedankt voor uw review. Ik begrijp goed dat u ontevreden bent over het huidige rendement over uw rekening. 2022 was, zacht uitgedrukt, een 'slecht' beleggingsjaar. Doordat de inflatie in 2022 torenhoog was, werd de rente fors verhoogd. Het verhogen van rente zorgt ervoor dat al uitgebrachte obligaties relatief minder waard worden ten opzichte van nieuwe obligaties. De nieuwe obligaties worden namelijk uitgebracht tegen de nieuwe hogere rente en zijn daarom meer waard. Door de inflatie en verhoging van de rente, zijn zowel de defensieve modellen als de offensieve modellen flink gezakt in 2022. 2023 is tot nu toe al een beter beleggingsjaar gebleken. Dit kunt u ook zelf in uw account terugzien. Uw rendement over alléén 2023 is positief. Helaas heeft dit positieve rendement nog niet het negatieve rendement van 2022 bijgetrokken. Wij kunnen helaas niet voorspellen hoe de fondsen de rest van dit jaar gaan presteren. Wel zien we dat de inflatie ten opzichte van vorig jaar flink is teruggetrokken, en de rentestanden een stuk stabieler worden. Historisch gezien komt een dergelijke dip in de markt eens in de 10 jaar voor, en is er helaas niet veel aan te doen of op in te spelen. Het belangrijkste is uw beleggingshorizon; historische cijfers laten zien dat wanneer uw beleggingshorizon lang genoeg is, een dip in de markt weinig impact heeft op het eindkapitaal. Neemt natuurlijk niet weg dat het vervelend is dat u verlies gemaakt heeft en het liever anders had gezien. Dat begrijpen we heel goed.
Op de site staat dat dit max. 3 dagen duurt. Na vragen via de chat duurt dit soms langer bij “trage fondsen”. Nu zou het geld dus de vijfde dag gestort worden. Hiermee blijft de klant in het ongewisse want de site geeft al dagen aan dat er “opdrachten worden verwerkt”. Geen enkel signaal wat te verwachten is. We wachten af..
Beste Bert, Bedankt voor uw review. Na het teruglezen van de chat, ben ik het zeker met u eens dat u beter geïnformeerd had kunnen worden, excuus daarvoor. Het is vervelend dat uw order langer duurde dan u verwachtte. Graag wil ik dit uitleggen. Een verkooporder duurt voor reguliere fondsen drie werkdagen. Voor vertraagde fondsen duurt dit vier werkdagen. Het verkopen van modellen duurt altijd vier dagen, omdat alle modellen vertraagde fondsen hebben. Wanneer u vrij belegd, kunt u kiezen uit fondsen met een reguliere verwerkingstijd. Er geldt een uitzondering op bovenstaande. Het kan namelijk voorkomen dat fondsen gesloten zijn in verband met een feestdag. De dagen dat fondsen gesloten zijn, zijn terug te vinden via ons documentencentrum onder ‘’Handelskalender Paraplufonds I en II 2023”. Een handelsvrije dag zorgt ervoor dat een aan- of verkooporder langer duurt dan de oorspronkelijke planning. Dit is natuurlijk vervelend, maar helaas niet te voorkomen. Tijdens het het verkopen van uw participaties, waren een aantal fondsen gesloten (15 augustus). Hierdoor heeft de verkoop langer op zich laten wachten. Hoewel de melding over de verwerking van uw order niet duidelijk maakt wat er gebeurd, kunt u onder de geld- en beleggingstransacties altijd inzien wanneer een fonds verkocht is. Zodra alle fondsen verkocht zijn, verdwijnt de melding en wordt er overgegaan tot uitbetaling. https://media-bnd.s3-accelerate.amazonaws.com/2023/01/Handelskalender_Paraplufonds_I_en_II_2023.pdf
Nieuwe rekeningen aanmaken gaat gemakkelijk, evenals geld storten. Maar o wee als je het er weer af probeert te halen. Duurt meerdere werkdagen omdat het om verschillende verkoopmomenten gaat. Lastig, vooral als je je geld snel nodig hebt. En als je dan chat via de beveiligde omgeving met extra controlecode met een vraag wanneer je je geld kunt verwachten, mogen ze via chat geen antwoord geven over wanneer de fondsen dan wél verkocht zijn. Dit terwijl het alleen maar over datum/tijd-informatie gaat; dit lijkt me toch echt geen AVG-gevoelige informatie (evenals info over in welke fondsen je belegt, kan niemand wat mee). Reactie: "...dat hebben we hier zo afgesproken...". Kan wel per mail (minder veilig) of telefoon (met extra vragen) overigens. Is dus niet dat ik die info niet kan krijgen, maar ik vind het gewoon irritant dat het zo lang duurt en ik niet via de chat antwoord krijg op totaal niet gevoelige vragen.
Beste Arnoud, Bedankt voor uw feedback. Als financiële instelling is Brand New Day uiteraard voorzichtig met het delen van informatie, zeker in de chat. Iedereen kan namelijk met ons chatten, klant of geen klant. Nu ben ik het met u eens dat er best wat meer informatie met u gedeeld had kunnen worden over de chat, nu was het misschien iets té voorzichtig. Dat het tot irritaties heeft geleid is natuurlijk nooit de bedoeling, onze oprechte excuses daarvoor. Gelukkig heeft mijn collega Tim u na de chat een e-mail gestuurd waarin hij inhoudelijk is ingegaan op uw situatie, zodat u toch de informatie heeft gekregen waar u om vroeg. Mocht u toch nog vragen hebben, laat het ons vooral weten.
Keurig te woord gestaan via de chat met Vincent. Tijdens de chat kwamen nog wat verdiepende vragen naar voren die wat meer inhoudelijk opzoek werk vroeg waarop ik op een later moment via de mail antwoord op ga krijgen.
Beste Jeroen, Wat goed om te horen! Heel erg bedankt voor de positieve beoordeling :)
Prettig, snel en adequaat.
Beste Astrid, Hartelijk bedankt voor de 10! Fijn om te horen dat u goed bent geholpen.
Duidelijk snel en professioneel
Beste Constant, Bedankt voor de review! Fijn om te horen dat u goed geholpen bent.
Stelde een vraag en kreeg netjes en snel antwoord en het is dus erg gemakkelijk in gebruik
Beste Belinda, Bedankt! Fijn om te horen :)
Fijn om direct een persoonlijk antwoord te krijgen (van een persoon en geen chatbot!) op een zondag. Kon direct mijn belastingaangifte afronden.
Beste Hanneke, Op zondag zitten we inderdaad ook voor u klaar! Fijn dat u zo in een keer door met de aangifte. Bedankt voor de positieve review.
Medewerker heeft mij goed geholpen en mij geïnformeerd over hetgeen ik vroeg
Beste Rob, Fijn! Hartelijk dank voor de 10!
In mum van tijd wist ik wat ik moest weten.
Beste Peter, Hartstikke goed! Mochten we nog ergens mee kunnen helpen, dan horen we het graag.
Ik had vragen over pensioen service aangaande speren en uitkeren. De antwoorden waren duidelijk en begrijpend. Dank je wel
Beste Ronald, Fijn dat het een stuk duidelijker geworden is zo. U bedankt voor de beoordeling! :)
Even een vraag stellen via de chat: binnen 1 minuut een medewerker beschikbaar en probleem gelijk opgelost. Ideaal.
Beste Siebren, Super! Dat is precies de bedoeling van onze chatfunctie. Dank voor uw positieve review!
Ik word goed geholpen voor al mijn vragen via de chat. De medewerker neemt de tijd om onze vragen te beantwoorden.
Beste Lydia, Wat leuk om te lezen dat de service via onze chatfunctie zo goed bevalt. Daar doen we het voor!
Daar computers niet ons ding is, en we een jaaropgave niet konden vinden, gechat.Een vriendelijke medewerkster wist waar te zoeken, en heeft heel lief het per email verzonden. Daar kunnen we wel wat mee. Onze hartelijke dank aan de vriendelijke en behulpzame medewerkster.
Beste Lena, Wat fijn om te lezen dat u op deze manier alsnog het jaaroverzicht heeft kunnen inzien. Heel erg bedankt voor uw positieve beoordeling!
_
Beste klant, Heel erg bedankt voor de positieve review!
Misleidend. Als je goed bezig denkt te zijn met het duurzame fonds kun je beter naar een andere partij overstappen. Niet investeren in wapens (wat dus blijkbaar wel in alle andere fondsen gebeurt...?!) maakt je nog niet duurzaam.
Bedankt voor de review. Misleidend is nogal een sterk woord.. Van misleiding is geen sprake. Het duurzame fonds voldoet namelijk keurig aan de criteria op het gebied van maatschappelijke verantwoordelijkheid en handelt in lijn met de principes uit het Global Compact van de Verenigde Naties. Die principes gaan gaan over mensenrechten, goede arbeidsomstandigheden, aandacht voor het milieu en het tegengaan van corruptie. Daarnaast sluit het fonds bedrijven uit met fossiele brandstofreserves en andere bedrijven met een hoge CO2-uitstoot. Deze fondsen proberen daarmee het klimaatrisico te beperken en de CO2-uitstoot van de beleggingen flink te verlagen. Binnenkort komen we met een nieuw obligatiefonds, dat qua duurzaamheid nog een stapje verder gaat. Daar wordt namelijk met het bedrag dat u inlegt, direct geïnvesteerd in duurzame projecten. Ons duurzame fonds is dus wel degelijk een duurzaam fonds. Maar wellicht dat u er een andere verwachting bij had, of het graag nog duurzamer had gezien. Dat maakt ons niet misleidend, maar is een ander verhaal vrees ik..
aardige mensen maar bedroevend negatief resultaat sinds vorig voorjaar. De rekening opgeheven.
Beste Eduard, Fijn dat u ons aardig vindt, horen we graag. Dat u de rekening stopt, horen we natuurlijk minder graag ;) 2022 was geen goed beursjaar en dat heeft u helaas ook gemerkt, we snappen dat u daarvan baalt. Dat is helaas – hoe vervelend het ook klinkt – ook onderdeel van beleggen. Soms gaat het omhoog en soms gaat het omlaag en in 2022 was door verschillende factoren (aanhoudende inflatie, oorlog in Oekraïne) voornamelijk het omlaaggaan van de koersen wat u merkte. Hoe langer u de tijd neemt, en vooral niet in paniek raakt of uitstapt wanneer de koersen dalen, hoe groter de kans dat het verlies weer rechttrekt. Neemt natuurlijk niet weg dat het vervelend is dat u verlies gemaakt heeft en het liever anders had gezien. Dat begrijpen we.
Originele beoordeling
aardige mensen maar bedroevend negatief resultaat sinds vorig voorjaar. De rekening opgeheven.
Beste Eduard, Fijn dat u ons aardig vindt, horen we graag. Dat u de rekening stopt, horen we natuurlijk minder graag ;) 2022 was geen goed beursjaar en dat heeft u helaas ook gemerkt, we snappen dat u daarvan baalt. Dat is helaas – hoe vervelend het ook klinkt – ook onderdeel van beleggen. Soms gaat het omhoog en soms gaat het omlaag en in 2022 was door verschillende factoren (aanhoudende inflatie, oorlog in Oekraïne) voornamelijk het omlaaggaan van de koersen wat u merkte. Hoe langer u de tijd neemt, en vooral niet in paniek raakt of uitstapt wanneer de koersen dalen, hoe groter de kans dat het verlies weer rechttrekt. Neemt natuurlijk niet weg dat het vervelend is dat u verlies gemaakt heeft en het liever anders had gezien. Dat begrijpen we.
Hoogoorddreef 15
1101BA Amsterdam
Brand New Day is een neobank die de grootbanken uitdaagt op het gebied van sparen en beleggen. We onderscheiden onszelf door de klant op de eerste plaats te zetten, met scherpe tarieven en slimme oplossingen. Brand New Day is bijna volledig tech-driven. Bijna, want we denken graag met u mee en als u ons belt, mailt of chat, krijgt u nog gewoon antwoord van een echt (en leuk) mens. U kunt bij ons dus sparen of beleggen voor later. Voor uw kind, uw pensioen of voor ieder ander willekeurig doel. Daar heeft u zelf weinig werk aan: u belegt automatisch in duizenden aandelen of obligaties en kunt het risico van beleggen (als u dat wilt) automatisch laten afbouwen naarmate de dag waarop u het geld nodig heeft dichterbij komt. Eigenlijk is beleggen bij ons dus hartstikke saai. Maar dat moet ook, want met geld voor later moet u niet spelen.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.