Aan te raden als je echt niets weet van het regelen van een hypotheek
Alle hulp die ik gekregen heb van mijn adviseur en andere mensen die ik gesproken heb van de Hypotheker, is goed en duidelijk. Alle vragen die ik had werden steeds geduldig en prettig uitgelegd. Ook heeft mijn adviseur me een paar honderd euro bespaard door de bankgarantie te skippen omdat dat bij mij niet nodig was. Bovendien was mijn adviseur een heel aardig en geduldig persoon.
Toch ben ik niet volledig tevreden en zou twijfelen of ik hun service zou aanraden aan een ander. Wat mij tegenviel is dat de verschillende kanalen waarop je als klant informatie krijgt niet goed op elkaar aansluit. Je krijgt van de Hypotheker op de volgende manieren informatie: - Van je adviseur op afspraak, mail, of bellen - Van de assistenten die dossiers verwerken - Van het platform "mijn.hypotheker.nl" of iets soortgelijks.
Het is een aantal keer voorgekomen dat ik ineens dingen moest doen volgens het platform, waar mijn adviseur helemaal niets over had gezegd. Of juist, dat mijn adviseur had gezegd dat ik alles geregeld had, maar dat er nog dingen als TODO stonden in het platform. Of dat de assistenten ineens een mail stuurde met zaken die ik moest regelen waar ik niet zelf uitkwam en waarvan ik ook niet wist dat ik ze zou moeten gaan doen.
Dit zorgde voor erg veel verwarring en frustratie. Ik heb daar over gemaild naar mijn adviseur en de assistenten, en zij zijn daar niet op in gegaan, wat ik ook vreemd en niet echt servicegericht vond.
Al met al, ik heb wel zeker wat aan het advies dat ik gekregen heb gehad, maar ik ben ook echt een absolute naïeveling als het gaat om dit soort zaken. Ze zijn inhoudelijk goed en op de hoogte, maar naar mijn idee denken ze niet goed na over hoe ze met hun klanten communiceren / aan welke informatie hun klant behoefte heeft.
Ik zou ze alleen aanraden aan mensen die net als ik geen idee hebben wat ze aan het doen zijn.