De medewerkers nemen de tijd voor oogmeting. Vragen worden met zorg beantwoord. Voor mij is het Optiek en Oogzorg in optima forma.
Vrijblijvend mijn ogen laten opmeten, met duidelijke uitleg. Daarna geen enkele druk om en bril af te nemen. Na enige dagen besloten om toch over te gaan tot een aankoop. Ontzettend vriendelijke en deskundige mensen!
Voor het eerst bij De Hesse een bril gekocht, mooi assortiment brillen. De bril wordt met tijd en aandacht aangemeten. Er wordt rekening gehouden met persoonlijke gebruik. Het resultaat is een bril die prettig draagt en waar ik goed mee kan zien. En om het laatste gaat het natuurlijk.
Een fijne ontvangst, goede duidelijke uitleg. Nemen de tijd voor de klant T enige (misschien) minpuntje zijn de prijzen, die vond ik erg duur. Maar voor je ogen heb je natuurlijk heel veel over,je hebt er tenslotte maar 2.
Goede ervaring, nemen de tijd voor je ,goede service.
Vakkundig geholpen en een fantastische collectie monturen
Ik kwam voor een cbr keuring. De arts nam alle tijd voor mij. Ook toen ik niet de juiste codes had mocht ik gewoon terugkomen. Hij constateerde dat er iets met mijn oog was. Hij heeft meteen een spoedverwijzing gemaakt voor het oogziekenhuis. Daar kon ik dezelfde middag nog terecht en daar werd geconstateerd dat het zo goed was om mij door te sturen. Hier door is erger voorkomen. Wij zijn de medewerkers van de Hesse kliniek erg dankbaar dat ze ons zo goed geholpen hebben. Als je daar naar toe gaat ben je in goede deskundige handen. Ga zo door. Luud en Astrid Dekkers
Rijbewijskeuring is wel een dure GRAP. Maar je kan bij DE HESSE alles in een keer regelen en men is daar behulpzaam bij
dit is niet te lezen
Men luisterde goed naar onze vragen en men gaf uitgebreide en goede informatie over de problemathiek m.b.t. toegepaste techniek en oplossing om tot een goed advies te komen over de glazen en de mogelijkheden en toepassingen daarvan in de bril. Men nam de tijd voor het onderzoek door vriendelijk personeel met kennis van zaken. Het resultaat was een fijne goed functionerende bril die voldeed aan onze eisen.
Eindelijk een optometrist die een goede meting deed prima en een Theo bril die perfect past met hele heldere glazen
Bij binnenkomst al gelijk volle aandacht. Rustig en respectvol begeleid in een geschikt montuur vinden. Daarna kundig geholpen met mn multifocaal brillen geheel toegespitst op mijn specifieke wensen. Ze bevallen beide goed mn eerste multifocaalbril en mn computer/werkbril.
Geduldig advies. Mooie monturen. Een klasse optometrist. Aanrader!!!
Helaas na 14 maanden neusbrug gebroken van bril van 1800,00 euro zou je zeggen dit valt onder garantie maar nee hoor mocht voor slechts 113.00 euro- 50% een nieuwe kopen omdat volgens de bedrijfsleider??? de bril buiten garantie viel of ze moesten hem opsturen naar de fabrikant voor beoordeling. Heb dit nagekeken bij de fabrikant en op alle brillen is een garantie van twee jaar van toepassing. Maar dit kosten hun natuurlijk geld en werd ook een beetje onbeschoft geholpen omdat ik wat harder praat dan een ander dus werd er al snel gezegd dat ik niet zo grote mond moest opzetten. Dus na een half uur wachten eindelijk weer een bril op mij neus en afgerekend. nooit mee naar Hesse Optiek voor een bril/montuur.
Beste Rob, Bedankt voor uw review en dat u ons de kans geeft om een garantieclaim verder toe te lichten. Wij vinden het erg vervelend voor u dat de neusbrug van uw glasbril gebroken was. U kocht uw bril 14 maanden geleden voor een bedrag van €1.648,40. Toen de neusbrug van uw bril gebroken was kwam u binnenlopen voor reparatie, zonder afspraak en op een druk moment. Na een aantal opties met u te hebben besproken, hebben wij uw bril in circa een half uur gerepareerd. De vervangende neusbrug t.w.v. €133,00 hebben wij geleverd met 50% korting. Er is in totaal €66,50 aan u doorberekend. Het repareren van een glasbril is precisiewerk en vereist meer tijd en aandacht dan een ander type montuur. Om u direct te kunnen helpen hebben wij aan een andere klant moeten vragen of zij wilde wachten terwijl de reparatie voor u werd uitgevoerd. Uw verwachting was dat dit direct en kosteloos onder de garantie hersteld zou worden. Helaas is het voor een garantieclaim bij een gebroken bril niet altijd direct duidelijk wat de oorzaak is. Niet iedere breuk valt namelijk automatisch onder garantie. In Europa wordt een garantietermijn van 2 jaar gehanteerd. In Nederland wordt onderscheid gemaakt tussen de garantie in het eerste en het tweede jaar na aankoop. Voor meer informatie hierover kunt u terecht op websites zoals die van Consuwijzer, Rijksoverheid, Consumentenbond en Juridisch Loket. Blijkt er in het eerste jaar een gebrek aan de bril, heeft u in principe recht op kosteloze vervanging of herstel, zonder te hoeven bewijzen dat het niet uw schuld is. In het tweede jaar na aanschaf zou u moeten aantonen dat het om een defect gaat waar de schuld ligt bij de fabrikant of verkoper. Dit kan lastig zijn… Dat is ook waarom wij hebben voorgesteld te overleggen met de fabrikant, wat heel gebruikelijk is. Wij als verkoper blijven altijd verantwoordelijk voor een juiste oplossing. Aangezien u geen reservebril heeft was het achterlaten van uw bril voor beoordeling of herstel geen optie voor u. In de winkel bent u eerst te woord gestaan door een vrouwelijke collega. Het lukte haar niet om de garantievoorwaarden aan u uit te leggen. Vervolgens is een mannelijke collega bijgesprongen, maar ook hem is het niet gelukt de garantievoorwaarden aan u uit te leggen. Hij heeft u daarbij aangesproken op uw harde toon van spreken, niet uw harde stem. Het is belangrijk om te benadrukken dat een respectvolle toon in de communicatie voor een positieve interactie van cruciaal belang is. We doen altijd ons best om herstelwerkzaamheden en garantieclaims spoedig en binnen een redelijk termijn te laten verlopen. Hopelijk kunt u zich vinden in de toelichting. U bent nog steeds welkom voor de service voor uw bril zoals u van ons mag verwachten. Met vriendelijke groet, Team De Hesse
Plezierige en geïnteresseerde aandacht.
4 jaar geleden kocht ik een bril met perfecte glazen bij De Hesse Optiek & Oogzorg, heel anders dan de goedkope brillenglazen die ik (noodgedwongen) daarvoor steeds had. Nu was mijn rechteroog in korte tijd slechter geworden. Ik ging langs voor een oogonderzoek, waarbij de opticien constateerde dat het slechte zicht niet aan mijn bril lag maar aan het oog. Binnen enkele dagen kon ik bij de optometriste van De Hesse terecht. Na zorgvuldig onderzoek kwam zij tot de conclusie dat er trombose in het oog zat waardoor vocht zich ophoopte. Met haar rapport kon ik dezelfde dag al terecht in het ziekenhuis. Een week later kreeg ik de eerste injectie in het oog; er zullen er nog meer volgen zodat het oog niet verder verslechtert. De oogarts complimenteerde de optometriste van De Hesse vanwege haar snelle en adequate verwijzing. Ik moest de optometriste zelf betalen (95,-), maar heb hier geen spijt van. Zonder haar had ik nog lang moeten wachten op een afspraak bij de oogarts en was mijn oog w.s. intussen verder achteruitgegaan. Ik ben supertevreden over de deskundigheid van de medewerkers bij De Hesse en mijn volgende bril zal ik zeker weer hier kopen!
Van de bril van mijn partner was een glas niet goed. Dit glas werd zonder enig protest en onder garantie vervangen. In mijn bestaande leesbril wilde ik nieuwe glazen hebben. Echter bleek achteraf het montuur niet meer geschikt. Dat werd zonder kosten vervangen voor een nieuw montuur. Het aantal sterren bij de diverse punten zijn echt niet overdreven en niet geflatteerd. Ze geven een reëel beeld van onze ervaring. Hulde!
Zeer deskundig geholpen. Uitgebreide en begrijpelijke uitleg. Niets wordt er opgedrongen.
Vakbekwaam personeel, ruim assortiment, je wordt heel goed geholpen. Ook krijg je prima adviezen en is de nazorg goed.
zie boven
Mijn ervaring met De Hesse Optiek is een zeer goede geworden, fijne mensen, mooie brillen waardoor GOED ZICHT. Verdient een dikke 8.
Het is eigenlijk een lang verhaal, maar ik probeer het in een verkorte versie te verduidelijken. Ik heb twee multifocale brillen gekocht bij Van Es (optiek) in Krimpen a/d IJssel, waarbij ik vooral met mijn zonnebril niet goed kon lezen. Ik ben toen voor een second opinion naar De Hesse gegaan. Daar werd ik geholpen door ASWIN. Hij zag het gelijk, het leesgedeelte zat 4 mm. te laag. Maar Optiek Van Es wilde dit niet toegeven. Toen heeft Aswin voorgesteld om naar de Geschillencommissie te gaan. Dit traject heeft bijna een jaar geduurd. Ik heb uiteindelijk gelijk gekregen en Van Es moest de glazen vervangen. In dat jaar heb ik ook in mijn dagelijkse bril nieuwe glazen laten zetten. Ook hiermee kon ik veel beter zien. Ook bij hem een nieuwe zonnebril gekocht en die was wel gelijk goed. Het lag dus niet aan mij maar aan Van Es Optiek. Aswin was altijd een luisterend oor voor mij en gaf mij goede adviezen. Dus voor Aswin een dikke TIEN.
Goede adviezen en duidelijke antwoorden op mijn vragen.
Er werd de tijd voor me genomen en een duidelijk gesprek gehad.
Zeer goed
Dit bedrijf voert het NUVO Keurmerk. Bedrijven met dit keurmerk bieden drie belangrijke zekerheden die in samenwerking met de Consumentenbond tot stand zijn gekomen: 1. Gediplomeerde opticiens 2. Veilig aanbetalen 3. Onafhankelijke geschilafhandeling Meer informatie over het NUVO Keurmerk vindt u op www.nuvo-keurmerk.nl
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.