Wij staan al meer dan 4 jaar ingeschreven voor onze dochter. Zij gaat vanaf 3 maanden oud al naar de opvang. KDV is afgelopen maar geen plek voor bij de BSO. Pas een half jaar van tevoren gaan jullie kijken of er plek is voor onze dochter op de BSO. Onze zoon gaat ook naar BSO en lijkt me niet meer dan normaal dat 2 kids uit hetzelfde gezin voorrang hebben op een heel nieuw kind. Wij betalen al jaren een vermogen aan jullie maar met oplossingen komen jullie niet. En nieuwe kinderen staan niet al meer dan 4 jaar ingeschreven bij jullie! En wij wel.
Hartelijk dank voor uw recensie. We begrijpen uw situatie heel erg goed en vinden het ontzettend vervelend. Ondanks het feit dat broertjes/zusjes wel degelijk voorrang hebben op nieuwe kinderen en u al erg lang ingeschreven staat voor bso, kan het inderdaad zo zijn dat wij helaas geen plek hebben op de door u gewenste dagen en locatie. De personele krapte is een kinderopvangbreed probleem waar ook wij helaas mee kampen. Een oplossing is daardoor moeilijk te vinden. Wij zijn gebonden aan de wettelijke verplichtingen en daar is voldoende personeel voor nodig. Mocht u eventueel flexibel zijn in de dagen, bekijken we graag voor u de mogelijkheden op andere dagen. Er zijn drukke en minder drukke dagen. De afdeling Kindplanning helpt u hier graag mee verder. Zodra we een plekje hebben voor de door u gewenste opvang, of voor een deel daarvan, nemen we direct contact met u op. We hopen dat het snel zover is, zodat uw beide kinderen kunnen genieten van de bso van Yes! Kinderopvang! Met vriendelijke groet, Yes! Kinderopvang
Ben ik me akkoord
Aardig, lief en professionele dames. Mijn kind gaat er met plezier naar de opvang
Kundig en vriendelijk personeel. Onze dochter heeft het altijd naar haar zin.
Opzich prima op de ruildagen na
Mijn dochtertje heeft er een leuke tijd gehad
Mijn kind heeft het daar erg na zijn zien, hij is gaat altijd met veel blijdschap daarheen. Hoe wel het maar een paar uurtjes per dag en hij is maar 3 keer per week daar komt terug met nieuwe worden en liedjes. In de 6 maanden dat hij daar zit is er veel vooruit gaan geboekt waar wij blij mee zijn.
Mn dochter haal ik altijd vrolijk op bij de BSO
Mijn zoon zit op de peuterspeelzaal waar hij het erg naar zijn zin heeft.. En gek is op de juffen. Waardoor je als moeder natuurlijk ook al snel tevreden ben.. Wat ik wel jammer vind is de flexibiliteit vanuit yess waar mijn dochter nog makelijk mocht ruilen voor een andere vaste dag mag dit nu niet. Ik zou mijn zoontje graag op de maandag en woensdag willen omdat dit gewoon beter uit komt. Ben ik verplicht de dagen die bij elkaar horen aan te houden.. Dit is anders geweest
Wat betreft opvangmogelijkheden, inruildagen en flexibiliteit en de prijsverhouding vinden wij het matig.
Ondertussen 1 op de bso en 1 op de dagopvang. Allebei hebben ze het erg naar hun zin. Ze zijn beide gek op hun juffen. Ze hebben dus ook vaste gezichten en dat is erg fijn.
Fijn opvang, lieve juffen
Een fijne plek om je kind heen te brengen. Kleinschaligheid in Heerjansdam, sfeervol, warm en een heerlijke natuurtuin. Pm'ers zijn warm, lief en zorgzaam. Het is gestructureerd en schoon. We brengen onze dochter vol vertrouwen naar de opvang.
De opvang is modern en geschakelt aan 2 basisscholen. De locatie ziet er fris en schoon uit en voldoende leuke speeltjes. De leidsters zijn erg lief en enthaustiast voor de kinderen en doen leuke dingen. Ruilen is wel wat lastig door de drukte, maar dat zal overal het geval zijn.
Een fijne opvang voor onze kleine meid. We hebben een goed gevoel bij de aandacht die ze hebben voor de kinderen. De locatie is prima, de buitenplek spreekt ons erg aan, alleen nog niet kunnen ervaren door het seizoen.
Onze zoon zit ondertussen 1.5 jaar bij de opvang en hij heeft het heel fijn. Lieve medewerkers. Worden leuke thema's georganiseerd. Echter voor ons als ouders zijn er weinig extra mogelijkheden door tekort aan personeel. Ruildagen worden vaak pas 1 dag van tevoren definitief beoordeeld en kan vaak niet doorgaan. Ook af en toe een extra opvangdag is eigenlijk niet mogelijk. Switch naar andere opvangdag is nu bij ons ook nog niet goedgekeurd, terwijl we dat wel op tijd doorgegeven hebben. Dus om die reden niet geheel tevreden en waarschijnlijk genoodzaakt over te stappen naar andere opvang.
Thomas vindt het heerlijk daar. Zijn tweede thuis.
Onze dochter heeft het altijd naar haar zin gehad. Ze heeft als baby al bij jullie gespeeld. Ook bij de bso heeft ze het erg naar haar zin gehad. De juffen zijn altijd aardig en kijken echt naar wat een kind nodig heeft. Wij waren erg blij met jullie.
Onze dochter heeft het altijd naar haar zin gehad. Ze heeft als baby al bij jullie gespeeld. Ook bij de bso heeft ze het erg naar haar zin gehad. De juffen zijn altijd aardig en kijken echt naar wat een kind nodig heeft. Wij waren erg blij met jullie.
Onze dochter heeft het altijd naar haar zin gehad. Ze heeft als baby al bij jullie gespeeld. Ook bij de bso heeft ze het erg naar haar zin gehad. De juffen zijn altijd aardig en kijken echt naar wat een kind nodig heeft. Wij waren erg blij met jullie.
De locatie is fijn afgesloten, de pedagogische medewerkers hebben het beste met je kind(eren) voor. Je kan fijn met ze overleggen en dingen bespreken.
Mensen op de groep zijn top. Super lief en goed voor mijn kinderen. Heel blij met hun. Maar organisatorische vind ik het niet goed. Weinig communicatie vanuit yes. Ruil mogelijkheden zijn slecht. Krijgt pas een dag van te voren te horen of het kan. veel wisselingen onder personeel. Locatie is echt slecht. Zitten in de klas en op het plein. Geen eigen ruimte.
Niks ten slechte van de medewerkers op de groepen van de bso..echt het management en leidinggevenden zijn ver onder de maat. Proberen ouders een poot uit te draaien met dure contracten want andere contracten zijn uitverkocht! Medewerkers op de groep werken zich in het zweet voor een mager salaris, terwijl er schandalig met xe omgegaan word door leiding gevenden Het enige wat jammer is aan het personeel op de groep is dat er veel verloop is maar dat is ook niet gek, meiden werken keihard voor weinig
Hartelijk dank voor uw reactie. Het spijt ons dat u dit beeld heeft van de opvang. Medewerkers zijn schaars in de kinderopvang. We stellen alles in het werk om onze medewerkers te behouden. Uiteraard worden zij betaald en hebben zij secundaire arbeidsvoorwaarden volgens CAO-kinderopvang. Daarnaast doen wij nog veel meer voor onze medewerkers. Een aantal voorbeelden zijn de gratificatie die onlangs is uitgekeerd, vermindering van de werkdruk door diverse ondersteunende functies toe te voegen en oog voor hun behoefte door in clusters te werken waardoor invallen beperkt blijft tot een aantal locaties. Ook kunnen ze via onze organisatie een (elektrische) fiets leasen, krijgen ze korting op de sportschool en kunnen ze gratis gebruikmaken van een vitaliteitscoach. Dat er toch medewerkers vertrekken is inherent aan deze tijd. Ze gaan bijvoorbeeld verhuizen of vinden werk dichter bij huis of kiezen voor een andere branche waar ook een tekort aan personeel is. Ondanks onze jarenlange en intensieve inspanningen om nieuwe medewerkers op te leiden (in 1 jaar met betaald contract pedagogisch medewerker worden) en te werven, is ons personeelsbestand minimaal. Hierdoor zijn de plekjes schaars en kunnen wij helaas niet meer alle pakketten op alle locaties op alle dagen uitvoeren. Daar waar geen plek is kunnen wij geen kinderen plaatsen. Dit kan ertoe leiden dat u (tijdelijk) in een ander pakket terecht komt. Dat vinden we heel vervelend, maar kunnen wij niet verhelpen zonder uitbreiding van ons personeelsbestand. Hier werken we hard aan; niet voor niks ontvangen nieuwe medewerkers tijdelijk een flinke bonus van € 1000,- als ze bij ons als pedagogisch medewerker komen werken. Inzetten op behoud en werven van pedagogisch medewerkers is onze topprioriteit. De personele krapte is echter helaas aan de orde van de dag, niet alleen bij ons, maar ook bij alle andere kinderopvangorganisaties en bij heel veel andere branches. Het is een maatschappelijk probleem dat wij als regionale kinderopvangorganisatie niet kunnen oplossen, hoe graag we dit ook zouden willen. We hopen op een snelle maatschappelijke kentering en doen er alles aan wat binnen onze mogelijkheden ligt om ons personeelsbestand uit te breiden en alle ouders op alle locaties en alle dagen weer alle pakketten te kunnen aanbieden.
Mijn dochter heeft van begin af aan genoten van de dagen dat ze naar de peuterspeelzaal ging. Wij als ouders waren ook erg tevreden over juf Arlinda en juf José (locatie o.b.s. De Bosweide) Helaas is juf José weg, maar mijn dochter heeft het nog vaak over haar. Ze wordt erg gemist door mijn dochter en van juf Arlinda wordt veel gehouden. Zo erg dat ze haar verjaardag niet zonder juf Arlinda wilde vieren en wilde wachten tot zij weer beter is. Dat zegt naar mijn gevoel heel veel!
Op de bso wordt er nauwelijks iets gedaan met de kinderen. Vakantieplanningen worden niet uitgevoerd. Medewerkers zitten binnen te kletsen met elkaar, terwijl gros van kinderen buiten speelt. Er wordt niet meegespeeld met kinderen. Dagelijks aanbod van vette en suikerrijke voeding. Crackers met speculoos en pasta, dagelijks ongezond bakken. Kinderen die niet meedoen met de bakactiviteit mogen niet mee eten van het baksel. Buitenproportioneel veel sluitingen van bso. Wat zegt dat over de bedrijfsvoering? Slechte communicatie rondom sluiting. Verkeerde groep benoemd, alleen via ouderportaal gecommuniceerd etc. Oftewel chaos en onveiligheid voor kinderen. Pedagogisch coach en -beleidsmedewerker is onzichtbaar. Medewerkers zeggen dat ze niet gecoacht zijn.
Hartelijk dank voor uw reactie. Wij begrijpen dat het heel vervelend is als de bso niet open kan. We doen er alles aan om deze situatie te voorkomen. Dit lukt helaas niet altijd doordat we soms te weinig inzetbaar personeel hebben. Niet alleen wij kampen daarmee, maar de hele branche kinderopvang en nog veel meer branches. Het is een maatschappelijk probleem dat we met elkaar moeten oplossen. Al jaren geleden zijn wij gestart met een interne en betaalde opleiding die in één jaar opleidt tot pedagogisch medewerker. Ook bieden wij al jaren een maximum aantal stageplekken aan. In bepaalde periodes loven wij een flinke bonus uit aan nieuwe pedagogisch medewerkers. En uiteraard zetten wij ook in op behoud van medewerkers o.a. door de werkdruk te verlagen en door naar ze te luisteren. Dat betekent soms ook dat ze vrij moeten kunnen nemen. Ook als dit betekent dat een groep een dag(deel) niet open kan of moet worden samengevoegd, omdat er geen (inval)medewerker beschikbaar is op dat moment. Het besluit nemen dat een groep niet open kan is een zorgvuldig en kritisch proces. We proberen hierbij de lasten voor ouders te spreiden, maar hebben ons daarnaast ook aan de wet te houden. Indien de groep van uw kind meerdere keren is gesloten, begrijpen we dat dit kan voelen als 'buitenproportioneel'. Dat spijt ons. De communicatie rondom het sluiten van een groep is eveneens een zorgvuldig proces dat altijd per e-mail gaat en aangevuld wordt met een attenderingsbericht via het ouderportaal. Het is echter ook een proces waarbij een menselijke of technische fout niet volledig uitgesloten is. Helaas heeft u dit ondervonden en dat spijt ons. Naar aanleiding daarvan hebben we het proces opnieuw onder de loep genomen en aangescherpt om de kans op herhaling ervan te minimaliseren. Wij schrikken van het beeld dat u schetst van de opvang op de groep. Dit beeld sluit absoluut niet aan bij de kwaliteitsstandaarden die wij hanteren. Uiteraard gaan we dit verder uitzoeken en indien nodig, bijsturen. Dat geldt ook voor de coaching van de medewerkers op de locatie van uw kind. Coaching van medewerkers is ingebed in onze vaste werkwijze; ons pedagogisch team is er dagelijks mee in de weer. Daarom kunnen wij uw ervaringen op de groep niet plaatsen en gaan we dit verder onderzoeken. Met vriendelijke groet, Yes! Kinderopvang
Het beste voor kinderen én ouders, dat is waar wij ons iedere dag weer optimaal voor inzetten. Dat doen we omdat en doordat we buitengewoon betrokken zijn bij onze kinderen en ouders. Yes! Kinderopvang is er voor ú! Daarom zijn we benieuwd naar uw ervaringen.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.