Geweldig verkopen, maar met onvoldoende olie in de motor
Welke autoverkoper stuurt een klant met onvoldoende motorolie de weg op?
Er zijn weinig bedrijven in Nederland te vinden die het risico willen lopen dat een klant na een paar honderd kilometer stil komt te staan langs de weg. AutoPalace uit Zwolle echter durft dit zeker wel te riskeren.
Op 16 november kochten we bij Auto Palace Zwolle een Fiat 500 uit 2019. We wisten dat er binnen een niet al te lange termijn onderhoud moesten plaatsvinden en planden meteen de volgende dag een datum voor een grote beurt. Op 28 november konden we hiervoor terecht. We waren dolgelukkig met onze nieuwe auto, maar kwamen zonder veel te rijden plotseling stil te staan langs de weg. Lang wachten op de wegenwacht, opslepen naar de garage en vandaar weer naar huis zien te komen. Kortom, we hebben een heel vervelende middag beleefd.
Meteen even gebeld naar de verkoper die ons op 16 november had geholpen. “Ja, vervelend om te horen. We zorgen in ieder geval dat het motoroliepeil boven het minimum staat. De motor slaat automatisch af bij onvoldoende olie”. Op mijn opmerking waarom er niet voor een paar euro wat extra olie bij wordt gedaan om dit soort problemen te voorkomen reageerde hij nauwelijks. En enige vorm van compensatie of genoegdoening kwam ook niet in zijn vocabulaire voor.
Als klant voelen we ons echt slecht behandeld. We hadden nooit verwacht dat een autobedrijf op deze manier een auto durft af te leveren. Shame on you Autopalace Zwolle.