Ondermaatse hotels, slechte reisbegeleiding
Accomodaties
Volledig ontoereikend. Voldoen niet aan de verwachtingen. Douche en badkamer in 85 % van de gevallen totaal verouderd. Zeer grote verschillen in de kwaliteit van de kamers binnen de groep. (Kregen wij de overschotten omdat we laats boekten?)
Eerste kamer zonder raam naar buiten ( afgeplakt met folie), kamer in harishotel aan bar en aan rookterras. Geluidsoverlast en geur) bromo hotel gewoon vies. Toilet lekte onderaan met de nodige geurhinder. Kamer met vieze geur in Yogyakarta met uitzicht op een dak. Verouderde kamer in gili met vieze badkamer en buitendeur die niet goed functioneerde, schimmelvorming in kamer en douche op verschillende plaatsen.
Geen handdoeken aanwezig… verschillende keren zelf moeten gaan informeren
Enige positieve punt proper beddengoed …
Vervoer
Treinreis goed georganiseerd… bussen verouderd. Chauffeurs soms op hert gevaarlijke af. ( btw … wij zijn al vele malen in Azië geweest dus we heb een referentie kader)
Reisbegeleiding
Sprak onvoldoende Nederlands. Was niet echt betrokken. Ging in vele gevallen ook niet mee of liefde groep aan lot over. Werkte vooral reactief. Vooral als er druk vanuit de groep kwam werd er actie ondernomen. Ik had het gevoel dat zowel financieel als op vlak van inzet de kantjes ervan af gelopen werden
Duurzaamheid
Zet eerst in opeen correcte reiservaring voordat je deze vraag stelt. Wat mij betreft is het hele koning aap vooral greenwashing…
We hebben verschillende Azië reizen gemaakt. Alle voorgaande ervaringen waren beter dan deze. Slechte accomodatie, geen betrokken gids, slechte verouderde bussen. Zoek eventueel verder naar alternatieven of vraag garanties