Op zich ben ik tevreden over het resultaat echter er wordt vaak wel iets vergeten zoals in dit geval de optimizers. Tot op heden 20 zonnepanelen een warmtepomp en deze laatste keer 7 zonnepanelen door jullie laten installeren. Wat me wel enorm tegenvalt is dat de omvormer voor de eerste 20 zonnepanelen te zwaar was berekend met als gevolg dat ik maar een beperkte jaar opbrengst had van 5,1 MWH terwijl 2022 als een van de zonnigste jaren in de boeken staat. Opbrengst zou minimaal 6 MWH moeten zijn bij een normaal jaar. In tijden waarin de energie prijzen enorm zijn gestegen heeft dit een behoorlijke inkomstenderving tot gevolg. Het is dat ik zelf heb aangekaart dat mijn opbrengst zo laag was. Dan blijkt dat met de aanschaf van de 7 panelen deze omvormer wel zou voldoen maar het minpuntje is dat deze 7 panelen pas 6 maanden later werden ge-installeert zodat ik ook hier een opbrengst verlies moest incasseren. Het was beter geweest om de omvormer tijdelijk te vervangen tot de 7 nieuwe panelen geleverd waren. Een degelijke vergoeding zou hier dan ook wel op zijn plaats zijn.
Bedrijfsnaam | M van Dijk |
Beste Mario, Hartelijk dank voor uw review. Wat vervelend om te horen dat u een beperkte opbrengst heeft gehad. Uw opmerking betreft de opbrengst zal ik voorleggen bij de klant coördinator van de afdeling Zonnepanelen. Mijn collega neemt contact met u op om meer inzicht te krijgen in uw situatie. Ik wens u nog een fijne dag. Met vriendelijke groet, Saman Groep
Ondanks dat we maanden moesten wachten, zijn de zonnepanelen en warmtepomp netjes geplaatst. Werkzaamheden zijn keurig en deskundig uitgevoerd.
Beste Esmeralda, Hartelijk dank voor uw positieve review. Fijn om te horen dat u tevreden bent over onze service. Dit geeft ons energie! Een fijne dag gewenst. Met energieke groet, Saman Groep
Een ervaren en deskundige monteur. Bovendien erg aardig en klantvriendelijk.
Bedrijfsnaam |
Lang moeten wachten op onze Daikin warmtepomp maar daar kunnen jullie niets aan doen. Wat een klantvriendelijk en kundig personeel!! Zeer tevreden over de warmtepomp.
Bedrijfsnaam | Pluijmers |
Beste meneer Pluijmers, Bedankt voor uw positieve feedback. Hier krijgen wij energie van. Goed om te horen dat u zo tevreden bent over ons! Voor nu wens ik u een fijne dag. Met energieke groet, Saman Groep
Goed geïnstalleerd en deskundige monteurs. Goed uitgelegd en geholpen met app.
Beste meneer Witkamp, Hartelijk bedankt voor uw positieve feedback. Fijn om te horen dat u zo tevreden bent over onze monteurs! Voor nu wens ik u een fijne dag. Met energieke groet, Saman Groep
Werkzaamheden goed verlopen. Alleen deed het WiFi het niet. Zou monteur v terug komen , maar kwam niet. Breda gebeld om dit door toegeven. Daar hebben ze het genoteerd. Maar verder geen reactie meer gehad. Panelen laten plaatsen op 17/03/2023. Ik snap drukte maar wel een beetje jammer. Gr ag hoogvliet.
Bedrijfsnaam | Particulier |
Beste meneer Verweij, Bedankt voor uw feedback. Goed om te horen dat de werkzaamheden goed zijn verlopen! Vervelend dat de WiFi het nog niet doet. Ik heb dit doorgezet naar de betreffende afdeling. Zij pakken dit voor u op en nemen hierover contact met u op. Onze excuses dat dit zo lang duurt. Fijne dag gewenst. Met energieke groet, Saman Groep
Met het kopen en plaatsen van de zonnepanel heel goed gegaan. Maar enkele weken later een mail naar Saman gestuurd maar heb er nooit een reactie op gehad. een beetje een kwalijke zaak vind ik.
Bedrijfsnaam | geen |
Beste meneer Razenberg, Bedankt voor uw feedback, dit waarderen wij enorm. Goed om te horen dat de plaatsing naar tevredenheid is verlopen. Ik heb even bij ons in de mail gekeken, echter kan ik helaas geen mail van u terugvinden. Is het mogelijk dat u deze nog eens naar ons stuurt? Excuses voor het ongemak! Fijne dag gewenst. Met energieke groet, Saman Groep
goed werk geleverd
Beste meneer Francke, Bedankt voor uw positieve feedback! Goed om te horen dat uw ervaring zo positief is met ons. Fijne dag gewenst. Met energieke groet, Saman Groep
Het aanvankelijke plan, opgesteld door Saman, bleek niet uitvoerbaar. Het plan werd aangepast en zonder meerkosten snel en vakkundig uitgevoerd.
Beste meneer Kortsmit, Hartelijk bedankt voor het delen van uw ervaring. Dit waarderen wij enorm. Goed om te horen dat het uiteindelijk toch goed is uitgevoerd en fijn te lezen dat u zo tevreden bent over onze monteurs. Fijne dag vandaag! Met energieke groet, Saman Groep
Het is druk en men wijkt in het verkooptraject af van de gebruikelijke route. Echter, op de afgesproken dag stonden er een paar vriendelijke mannen aan de deur die heel snel aan de slag gingen, goed op elkaar ingespeeld. Tijdens hun werk kwam mijnheer de elektricien. Ook die een klopje op zijn schouder hoe snel hij zich ingeleefd had en het volledig naar mijn wensen aansloot. Het lijkt allemaal prima te werken, maar zoiets weet je pas echt nadat volgend jaar de jaarafrekening gas en licht door de bus komt.
Beste meneer Korz, Hartelijk bedankt voor uw positieve feedback. Hier krijgen wij energie van! Goed om te horen dat de plaatsing naar tevredenheid is verlopen. Wij hopen u in de toekomst nogmaals van dienst te mogen zijn. Fijne dag gewenst! Met energieke groet, Saman Groep
Vrijdag mail dat monteurs er op maandag tussen half 8 en half 9 zouden zijn.Vervolgens om 10 uur monteur zonder spullen. Na 10 uur spullen gebracht en monteur vertrokken.s middags om 1 uur 2 andere monteurs blijkt de helft van de spullen niet aanwezig te zijn.Vervolgens de volgende dag karwei kunnen klaren.Heeft 2 vrije dagen gekost.Verdiend geen aanbeveling voor anderen.
Beste meneer Bakker, Hartelijk bedankt dat u de tijd heeft genomen om uw ervaring met ons te delen. Dit waarderen wij enorm. Vervelend om te horen dat dit uw ervaring is met ons is. Ik heb uw review doorgezet naar de betreffende afdeling. Zij nemen contact met u op hierover. Onze excuses voor het ongemak. Met energieke groet, Saman Groep
nette en duidelijke communicatie
Beste mevrouw Benschop, Bedankt voor uw positieve feedback. Hier krijgen wij energie van! Goed om te horen dat u zo tevreden bent met ons. Fijne dag! Met energieke groet, Saman Groep
als het dringend is, komt saman direct; als het niet dringend is en een afspraak wordt gemaakt, wordt die altijd nagekomen
Bedrijfsnaam |
Ik vind het vervelend als er storingen zijn dat ik dan hierover mails in het Engels krijg. Daar kan ik niets mee en dan weet ik dus niet wat ik moet doen. Kan dat veranderd worden? Tenslotte woon ik nog steeds in Nederland. Verder geen commentaar. Groeten.
Beste Corrie, Bedankt voor uw review. U kunt bij instellingen de taal naar Nederlands zetten. Dan krijgt u ook de email in het Nederlands toegezonden. Komt u er niet uit? Dan horen wij dat uiteraard graag! Met energieke groeten, SamanGroep
Onze nieuwe omvormer voor zonnepanelen. (Oude defect). Netjes geïnstalleerd ook op onze mobiel voor app, Vriendelijk en de service zeer goed.
Bedrijfsnaam |
Super
Bedrijfsnaam |
Goede en duidelijke afspraken. Herinnering ruim vooraf op de afspraak. Vriendelijke monteurs en vakbekwaam. Alle afspraken nagekomen. Alleen mis ik de juiste handleidingen van mijn installatie ( ik de mail zit niet de juiste handleiding), omvormers IQ8plus en Gateway (Envoy-S-Standard-EU).
Bedrijfsnaam | private |
Bij de plaatsing van de zonnepanelen zijn geen veiligheidsvoorzieningen getroffen. De elektra-installateur is vakkundig, echter heeft geen stikker conform NEN 1010 voorschrijft geplakt of achtergelaten. Betreft de teruggave van de BTW is uitdrukkelijk door meneer de gGroot gezegd dat Saman dit regelt voor de klanten en nu zie ik op de factuur ineens het bedrag inclusief de BTW. Dit was niet afgesproken.
Beste Jeroen, Hartelijk dank voor uw feedback. Uw feedback wordt genoteerd zodat wij in het vervolg hier rekening mee zullen houden. De BTW is vanaf 2023 aangepast naar 0%. Dit is ook verrekend in uw factuur. De offerte heeft u vorig jaar ontvangen waarbij de BTW nog berekend is. Echter de zonnepanelen zijn dit jaar geplaatst waardoor de BTW vervalt. Fijne dag gewenst. Met energieke groet, Saman Groep
Jullie moeten heel veel geld verdienen anders zouden jullie het niet goed vinden dat er zo vaak monteurs moeten langs komen om fouten tijdens de montage op te lossen. in mijn geval 6 keer in drie maanden.dus gauw ca 10 % van de totale prijs die ik betaald voor de zonnepanelen.Dat is veel! Er is hier maar ėėn echte oplossing voor , het first time right principe. Dus onderzoek doen naar uw klantenklachten, kijken naar de top 5 en daar op in zetten om die te voorkomen. Vaak is ook b.v bij nieuwbouw een pre-inspectie te laten doen voordat er opgeleverd wordt aan de klant een hele directe. En dit dan door een ervaren eigen monteur , waar je dan ook gelijk het gesprek mee kan hebben als er toch onverhoopt klachten op treden . En dit gesprek uiteraard positief en om te leren. Ik heb lange tijd klantenklachten als een onderdeel van mijn baan gehad en heb daar positieve ervaringen mee . Meestal voorkom je met een soortgelijke aanpak na een jaar 30% van de klachten , en dus een hoop geld, je kan je personeel beter inplannen , en verbeter je ook de performance naar de klanten.
Bedrijfsnaam | Hertog |
Prima geïnformeerd goede service en kwaliteit
Beste Adri, Hartelijk dank voor uw positieve review. Fijn om te lezen dat u tevreden bent over onze service. Dit geeft ons energie! Fijne dag gewenst! Met energieke groet, Saman Groep
Vriendelijk en netjes. Goed gereinigd. Zeer tevreden.
Bedrijfsnaam |
Goed advies in het voortraject, alle wensen duidelijk op papier met de verkoper. Aangegeven dat we ruimte en flexibiliteit hebben voor een snelle plaatsing ipv de 15 weken wachttijd. binnen 2 weken is de airco geplaatst. Misschien hierdoor maar de monteur had de verkeerde werkbon en meerdere malen hebben we zelf aan moeten geven hoe en waar de airco opgesteld moest worden. de monteur nam goed de tijd om alles netjes te installeren en heeft duidelijke uitleg gegeven voor te vertrekken
Bedrijfsnaam |
Na een klacht te hebben doorgegeven waarbij de medewerker zei dat er dan iemand moest langskomen en dat het garantie was hebben we toch een nota gekregen. Na zes mails nog geen reactie gehad.
Bedrijfsnaam |
monteurs hebben netjes steiger zet, waren netjes en vriendelijk, heb wel inde staart een andere ploeg{eigen personeel} van jullie die zonnepanelen legde deden het met de ladder, en het ingelede zzp die moeten het met een steiger doen
Beste Gerard, Hartelijk dank voor uw mening. Wij waarderen dit enorm. Wat fijn dat de opdracht goed is verlopen. Wij hopen u in de toekomst nogmaals van dienst te mogen zijn. Ook wensen wij u veel zonnige dagen toe. Met energieke groet, Saman groep.
Pas op het laatste moment laten weten dat planning niet door gaat en dan ook nog met andere apparaten. Komt duurder uit. Niet goed communiceren over de mogelijkheden en slechte uitleg over de apparatuur. Zeer langdurige afhandeling van zaken en dan ook nog zeggen dat we geluk hebben gehad dat we bij uitgestelde levering niet onderaan de stapel waren beland. Schandalig! De vertegenwoordigers zeggen heel andere dingen dan de technici. Als klant weet je het dan ook niet meer.
Beste Willem, Hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om uw mening met ons te delen. Wij waarderen dit enorm. Dit is niet de manier waarop wij willen werken. Ik zal uw feedback intern meenemen zodat wij onze service hierop kunnen afstemmen. Dit had niet mogen gebeuren. Excuses voor het ongemak. Met energieke groet, Saman groep.
Gouwepoort 1
4301 RZ Zierikzee
De energietransitie is één van de grootste maatschappelijke opgaven, maar wij begrijpen dat jouw wooncomfort net zo belangrijk is. Bij de Saman Groep combineren wij beide aspecten in ons aanbod en zijn ze ook op de lange termijn voordeliger. De slimme keuze dus! Een persoonlijke aanpak is voor ons de sleutel van een succesvolle samenwerking. Of het nu gaat om een warmtepomp, airco of zonnepanelen, het begint met het juiste advies. Geen situatie is hetzelfde en daarom bieden we persoonlijke begeleiding die aansluit bij jouw behoeften. Met onze A-merk producten en vakkundige installateurs is duurzaam comfort ook voor jou zo geregeld! ✓ Al ruim 100 jaar ervaring ✓ Al 60.000 klanten gingen jou voor ✓ 24/7 support en storingsdienst ✓ Altijd een vestiging bij jou in de buurt
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.