Filters

6

Dubbel gevoel

Op zich ben ik tevreden over het resultaat echter er wordt vaak wel iets vergeten zoals in dit geval de optimizers. Tot op heden 20 zonnepanelen een warmtepomp en deze laatste keer 7 zonnepanelen door jullie laten installeren. Wat me wel enorm tegenvalt is dat de omvormer voor de eerste 20 zonnepanelen te zwaar was berekend met als gevolg dat ik maar een beperkte jaar opbrengst had van 5,1 MWH terwijl 2022 als een van de zonnigste jaren in de boeken staat. Opbrengst zou minimaal 6 MWH moeten zijn bij een normaal jaar. In tijden waarin de energie prijzen enorm zijn gestegen heeft dit een behoorlijke inkomstenderving tot gevolg. Het is dat ik zelf heb aangekaart dat mijn opbrengst zo laag was. Dan blijkt dat met de aanschaf van de 7 panelen deze omvormer wel zou voldoen maar het minpuntje is dat deze 7 panelen pas 6 maanden later werden ge-installeert zodat ik ook hier een opbrengst verlies moest incasseren. Het was beter geweest om de omvormer tijdelijk te vervangen tot de 7 nieuwe panelen geleverd waren. Een degelijke vergoeding zou hier dan ook wel op zijn plaats zijn.

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
9

Goede service en professioneel personeel

Ondanks dat we maanden moesten wachten, zijn de zonnepanelen en warmtepomp netjes geplaatst. Werkzaamheden zijn keurig en deskundig uitgevoerd.

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
10

Heel positief

Een ervaren en deskundige monteur. Bovendien erg aardig en klantvriendelijk.

  • Aanbevelen? Ja
10

Goede service en hoge vakmanschap

Lang moeten wachten op onze Daikin warmtepomp maar daar kunnen jullie niets aan doen. Wat een klantvriendelijk en kundig personeel!! Zeer tevreden over de warmtepomp.

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?* N.v.t.
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
8

Voorlopig bevalt het prima

Goed geïnstalleerd en deskundige monteurs. Goed uitgelegd en geholpen met app.

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
8

Redelij

Werkzaamheden goed verlopen. Alleen deed het WiFi het niet. Zou monteur v terug komen , maar kwam niet. Breda gebeld om dit door toegeven. Daar hebben ze het genoteerd. Maar verder geen reactie meer gehad. Panelen laten plaatsen op 17/03/2023. Ik snap drukte maar wel een beetje jammer. Gr ag hoogvliet.

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
7

qua levering zonnepanelen goed

Met het kopen en plaatsen van de zonnepanel heel goed gegaan. Maar enkele weken later een mail naar Saman gestuurd maar heb er nooit een reactie op gehad. een beetje een kwalijke zaak vind ik.

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
9

tevreden

goed werk geleverd

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
8

Goed, afspraken zijn nagekomen.

Het aanvankelijke plan, opgesteld door Saman, bleek niet uitvoerbaar. Het plan werd aangepast en zonder meerkosten snel en vakkundig uitgevoerd.

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
10

Lekker soepel gelopen om zonnepanelen op het dak gemonteerd te krijgen

Het is druk en men wijkt in het verkooptraject af van de gebruikelijke route. Echter, op de afgesproken dag stonden er een paar vriendelijke mannen aan de deur die heel snel aan de slag gingen, goed op elkaar ingespeeld. Tijdens hun werk kwam mijnheer de elektricien. Ook die een klopje op zijn schouder hoe snel hij zich ingeleefd had en het volledig naar mijn wensen aansloot. Het lijkt allemaal prima te werken, maar zoiets weet je pas echt nadat volgend jaar de jaarafrekening gas en licht door de bus komt.

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
2

Slechte ervaring

Vrijdag mail dat monteurs er op maandag tussen half 8 en half 9 zouden zijn.Vervolgens om 10 uur monteur zonder spullen. Na 10 uur spullen gebracht en monteur vertrokken.s middags om 1 uur 2 andere monteurs blijkt de helft van de spullen niet aanwezig te zijn.Vervolgens de volgende dag karwei kunnen klaren.Heeft 2 vrije dagen gekost.Verdiend geen aanbeveling voor anderen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
7

komen afspraken na

nette en duidelijke communicatie

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
10

saman is altijd dichtbij

als het dringend is, komt saman direct; als het niet dringend is en een afspraak wordt gemaakt, wordt die altijd nagekomen

  • Aanbevelen? Ja
6

Doei

Ik vind het vervelend als er storingen zijn dat ik dan hierover mails in het Engels krijg. Daar kan ik niets mee en dan weet ik dus niet wat ik moet doen. Kan dat veranderd worden? Tenslotte woon ik nog steeds in Nederland. Verder geen commentaar. Groeten.

  • Aanbevelen? Nee
  • Deskundigheid/vakmanschap* N.v.t.
  • Prijs/kwaliteit* N.v.t.
  • Snelheid/levertijd* N.v.t.
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?* N.v.t.
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?* N.v.t.
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?* N.v.t.
8

Service zeer goed

Onze nieuwe omvormer voor zonnepanelen. (Oude defect). Netjes geïnstalleerd ook op onze mobiel voor app, Vriendelijk en de service zeer goed.

  • Aanbevelen? Ja
10

Dikke pluim voor Anthony!

Super

  • Aanbevelen? Ja
10

Deskundig in het gehele pakket.

Goede en duidelijke afspraken. Herinnering ruim vooraf op de afspraak. Vriendelijke monteurs en vakbekwaam. Alle afspraken nagekomen. Alleen mis ik de juiste handleidingen van mijn installatie ( ik de mail zit niet de juiste handleiding), omvormers IQ8plus en Gateway (Envoy-S-Standard-EU).

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
7

Ik ben tevreden, maar er zijn wel een paar opmerkingen van mijn kant

Bij de plaatsing van de zonnepanelen zijn geen veiligheidsvoorzieningen getroffen. De elektra-installateur is vakkundig, echter heeft geen stikker conform NEN 1010 voorschrijft geplakt of achtergelaten. Betreft de teruggave van de BTW is uitdrukkelijk door meneer de gGroot gezegd dat Saman dit regelt voor de klanten en nu zie ik op de factuur ineens het bedrag inclusief de BTW. Dit was niet afgesproken.

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
5

Te vaak moeten terug komen

Jullie moeten heel veel geld verdienen anders zouden jullie het niet goed vinden dat er zo vaak monteurs moeten langs komen om fouten tijdens de montage op te lossen. in mijn geval 6 keer in drie maanden.dus gauw ca 10 % van de totale prijs die ik betaald voor de zonnepanelen.Dat is veel! Er is hier maar ėėn echte oplossing voor , het first time right principe. Dus onderzoek doen naar uw klantenklachten, kijken naar de top 5 en daar op in zetten om die te voorkomen. Vaak is ook b.v bij nieuwbouw een pre-inspectie te laten doen voordat er opgeleverd wordt aan de klant een hele directe. En dit dan door een ervaren eigen monteur , waar je dan ook gelijk het gesprek mee kan hebben als er toch onverhoopt klachten op treden . En dit gesprek uiteraard positief en om te leren. Ik heb lange tijd klantenklachten als een onderdeel van mijn baan gehad en heb daar positieve ervaringen mee . Meestal voorkom je met een soortgelijke aanpak na een jaar 30% van de klachten , en dus een hoop geld, je kan je personeel beter inplannen , en verbeter je ook de performance naar de klanten.

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
8

Mijn ervaring is prima

Prima geïnformeerd goede service en kwaliteit

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
10

Professioneel

Vriendelijk en netjes. Goed gereinigd. Zeer tevreden.

  • Aanbevelen? Ja
9

Snelle goede installatie.

Goed advies in het voortraject, alle wensen duidelijk op papier met de verkoper. Aangegeven dat we ruimte en flexibiliteit hebben voor een snelle plaatsing ipv de 15 weken wachttijd. binnen 2 weken is de airco geplaatst. Misschien hierdoor maar de monteur had de verkeerde werkbon en meerdere malen hebben we zelf aan moeten geven hoe en waar de airco opgesteld moest worden. de monteur nam goed de tijd om alles netjes te installeren en heeft duidelijke uitleg gegeven voor te vertrekken

  • Aanbevelen? Ja
4

Nazorg

Na een klacht te hebben doorgegeven waarbij de medewerker zei dat er dan iemand moest langskomen en dat het garantie was hebben we toch een nota gekregen. Na zes mails nog geen reactie gehad.

  • Aanbevelen? Nee
2

ze hebben netjes gewerkt

monteurs hebben netjes steiger zet, waren netjes en vriendelijk, heb wel inde staart een andere ploeg{eigen personeel} van jullie die zonnepanelen legde deden het met de ladder, en het ingelede zzp die moeten het met een steiger doen

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
3

Heel slechte communicatie.

Pas op het laatste moment laten weten dat planning niet door gaat en dan ook nog met andere apparaten. Komt duurder uit. Niet goed communiceren over de mogelijkheden en slechte uitleg over de apparatuur. Zeer langdurige afhandeling van zaken en dan ook nog zeggen dat we geluk hebben gehad dat we bij uitgestelde levering niet onderaan de stapel waren beland. Schandalig! De vertegenwoordigers zeggen heel andere dingen dan de technici. Als klant weet je het dan ook niet meer.

  • Aanbevelen? Nee
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Bedrijfsgegevens

Gouwepoort 1

4301 RZ Zierikzee

0111-412647

[email protected]

Over Saman Groep

De energietransitie is één van de grootste maatschappelijke opgaven, maar wij begrijpen dat jouw wooncomfort net zo belangrijk is. Bij de Saman Groep combineren wij beide aspecten in ons aanbod en zijn ze ook op de lange termijn voordeliger. De slimme keuze dus! Een persoonlijke aanpak is voor ons de sleutel van een succesvolle samenwerking. Of het nu gaat om een warmtepomp, airco of zonnepanelen, het begint met het juiste advies. Geen situatie is hetzelfde en daarom bieden we persoonlijke begeleiding die aansluit bij jouw behoeften. Met onze A-merk producten en vakkundige installateurs is duurzaam comfort ook voor jou zo geregeld! ✓ Al ruim 100 jaar ervaring ✓ Al 60.000 klanten gingen jou voor ✓ 24/7 support en storingsdienst ✓ Altijd een vestiging bij jou in de buurt

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.