Ik vond het perfect.zo meedenkend zulke lieve mensen die mij geholpen hebben.. Rebo top organisatie
alles was perfect voor ons
Alles was snel geregeld en er was prettig contact met de medewerker. Let wel, ik had op twee woningen gereageerd, een is uiteraard afgevallen, maar er werd veel mail van uit het systeem verstuurd (ik vermoed automatisch) dat verwarring veroorzaakt.
Titel
Tijdens het zoeken werd duidelijk geïnformeerd over de status van een woning. Snel was duidelijk of ik kans maakte of verder moest zoeken. Na toewijzing hetzelfde, duidelijke info. De oplevering vond ik een beetje makkelijk, kleine defecten hadden naar mijn mening al verholpen kunnen/moeten zijn. Maar al met al zeer positief
Oprecht een fijne ervaring. Alles helder en transparant. Kijkdag en sleutelontvangst goed georganiseerd.
Het is een heldere en gemakkelijke procedure waarin je op het webportaal elke stap in het proces kunt volgen. De medewerkers van Rebo zijn allemaal erg behulpzaam en flexibel, van telefoniste, via woonconsulente tot mutatieopzichter.
Vanaf begin contact is dit goed en professioneel verlopen. Dit maakte het gehele proces zeer makkelijk en prettig.
Process is simple and transparent.
Vanaf het moment van inschrijving is er vanuit Rebo goed meegedacht. Bijvoorbeeld bij het insturen van de benodigde documenten werd tijdig en duidelijk gecommuniceerd welke documenten niet correct waren ontvangen en hoe dit aangepast moest worden. Bij de sleuteloverdracht is alles goed uitgelegd en overgedragen.
Onze ervaring met Rebo is erg fijn. De communicatie gaat er goed en de werkwijze vind ik fijn. Daarmee bedoelen wij dat een woning voor 1 huishouden is gereserveerd in plaats van bezichtigingsrondes met veel kandidaten. Ook de manier waarop de woning afgeleverd moet worden is erg netjes. Het enige puntje wat wij wel erg jammer vinden is dat de badkamer niet gerenoveerd wordt. Deze is erg oud en vuil. Voor de rest erg tevreden!
Tot ik bericht kreeg dat ik nr 1 was bij een huis om te bezichtigen was het wat onduidelijk hoe de procedures liepen en of ik kans maakte. Ik kreeg niets terug v al mijn aanmeldingen. En toen ineens mocht ik een huis bezichtigen en was ik nr 1. Vanaf dat moment ging het heel snel en was het contact met rebo heel prettig! Ik ben tot nu toe zeer tevreden! Ik denk dat ik in 2 maand een huis heb gevonden via Rebo.
De bezichtiging en daarna het huurcontract krijgen gong heel snel. En was allemaal heel duidelijk. Dat was heel fijn. Wat ik wel jammer vind is dat de woning echt biet netjes was. Vooral de muren waren allemaal heel erg vies. Overal zwarte vegen en vlekken. Heb echt alle muren moeten schilderen.
REBO was erg volledig wat betreft het verstrekken van informatieve documenten over de woning en het bouwproces. Als huurder (destijds huurder to be) is dat erg fijn omdat de woning dan meer ‘eigen’ voelt.
Het hele verhuurproces is zeer duidelijk en gaat ook vlot. Niet eeuwig wachten op een loting, maar gewoon snel weten waar je aan toe bent. Na 2 maanden intensief zoeken hebben wij een mooie huurwoning gevonden. De oplevering is ook heel netjes. Kleine puntjes die ons niet eens waren opgevallen worden gewoon netjes gemaakt.
Duidelijke communicatie, goed afstemming, veel digitaal (positief)
De overdracht/oplevering was rommelig georganiseerd. Achteraf bleken tags en sleutels niet overhandigd te zijn. De follow up was beter geregeld en werd achterna gezeten.
De overdracht was slordig geregeld, wij waren de eerste groep en er was nog niet een duidelijke plan van aanpak. Uiteindelijk in de woning was de overdracht met de afgevaardigde van Rebo goed. Hij keek kritisch mee in de woning en kon de meeste van onze vragen beantwoorden. De oplever staat van de woning is matig. Je ziet dat er haast gemaakt is bij de oplevering en dat is jammer. Sommige design keuzes kunnen wij niet begrijpen; o.a. 1. een glazen douche deur die amper open kan omdat het tegen de wasbak aan komt en waaronder tijdens het douchen veel water onderdoor komt, 2. een extra lichtpunt die achter de spiegel is geplaatst, 3. De onbewerkte prefab panelen die in de schuine delen zijn geplaatst en afgewerkt zijn met een lelijke plastic strip. De panelen zijn besmeurd met pleisterwerk en verf van andere bouwwerkzaamheden, maar niet netjes hersteld. 4. De ‘hoogwaardige’ afwerking is in de gemeenschappelijke delen netjes gemaakt, maar laat in de woning soms wat te wensen over. 5. De keuze voor lelijk goedkoop uitziend tapijt in de gemeenschappelijke hal voor onze deur, i.p.v. de authentieke tegel vloer. Kortom, het ziet er uit alsof het snel af moest. Daarnaast vind ik het jammer dat deze gebreken slecht worden opgepakt door Rebo. Het is nieuwbouw, dus gebreken kun je verwachten. Maar Rebo is niet transparant in het opvolgen van de gebreken. Op willekeurige momenten staat er soms iemand voor de deur om wat te repareren. Maar de voortgang wordt nergens geregistreerd. Er is iemand geweest voor de schuine panelen, daar zou een tweede keer iemand voor langs komen en een afspraak voor gemaakt, maar die persoon hebben we vervolgens nooit meer gezien. Wanneer weet ik nu of Rebo denkt, ‘het is wel goed zo?’ of dat ik nog rustig moet afwachten voor een reparatie. Dat zou beter kunnen… Een terugkoppeling per mail als incidenten (zoals het niet hebben van warm water) zijn opgelost, met inzage in het probleem en oplossing zou erg fijn zijn.
Laat ik voorop stellen dat wij allereerst heel erg blij zijn met de woning en dat we tot aan de sleuteloverdracht zeer tevreden waren over de gang van zaken. Het proces van reageren en dossier opbouw verliep zeer voorspoedig en het contact met Rebo Utrecht (Denise) was ook zeer prettig. Echter werden wij bij de bezichtiging verrast met een zeer oude keuken met diverse kapotte onderdelen. Hier schrokken wij wel van gezien de huurprijs van rond de €1500 en omdat er op de foto’s wel een nieuwe keuken stond. Echter kregen wij snel te horen dat er leveringsproblemen waren met de nieuwe keukens, maar dat de keuken wel vervangen zou gaan worden. Alles wat kapot was zou gemaakt worden. Bij de sleuteloverdracht bleek echter dat er nog niks was gemaakt/vervangen. Hierdoor hebben wij nu een koel-vries combinatie die het niet doet en nog wat beschadigingen en matig werkende onderdelen (waar overigens niks aan gedaan gaat worden …). Ons werd verzekerd dat de opdracht voor de koel-vries combinatie met urgentie zou worden doorgezet. Echter bleek dit na een paar dagen niet het geval te zijn. Het inspectierapport bleek niet in het systeem te zijn gezet en daarmee ook de opdracht niet. Wij hebben nu zelf een paar keer met Rebo en Atag moeten bellen. Hopelijk wordt de koel-vries combinatie volgende week vervangen. Echter hebben wij nog altijd geen inspectierapport, waardoor de andere gebreken vermoedelijk ook nog niet zijn doorgezet en wij ons niet kunnen aanmelden bij Vitens en Eneco, want wij hebben de meterstanden niet van dat moment. Al met al een zeer vervelende start. Wij willen volgende week de woning betrekken, maar dan zitten we dus wel zonder een werkende koelkast. Voor €1500 vinden wij dat eigenlijk niet kunnen. Dat maakt dat wij tot een score van ‘matig’ komen. Helaas!
Het proces naar de huurwoning toe met het uitgebreide dossier hebben we als stressvol ervaren. Er waren meerdere momenten van miscommunicatie waardoor het plezier naar de nieuwe woning toe een beetje werd bederft. Gelukkig was de makelaar daarin heel behulpzaam maar hadden we het idee dat zij ook niet van alles op de hoogte waren. Tevens was de Sleuteloverdracht met Peter de Waal helemaal niet prettig. Hij was in onze optiek onaardig en luisterde niet naar onze vragen/opmerkingen, dat werd weggewuifd. Tegelijkertijd gaf hij een soort bevelen hoe met de woning om te gaan. De mankementen die wij benoemden (bijv. deuken, scheuren, strepen op de muur, randjes) waren niet aan de orde, er werd ons duidelijk gemaakt dat we overal zelf verantwoordelijk voor zijn. Wij waren op dat moment heel blij daar te mogen wonen, maar opnieuw werd de pret een beetje bederft. Met de woning zelf zijn we heel erg blij, dus we nemen het allemaal voor lief. Aangezien er nog dingen niet af zijn en er toch ook wel schoonheidsfoutjes zijn, plus de communicatie niet altijd goed verloopt, vinden we de huurkorting van 10% meer dan terecht voor een langere periode. Onze ervaring met de huismeester en met de servicedeskmedewerker van Rebo is wel heel prettig. Het gebouw en project is prachtig en zijn blij hier te mogen wonen.
uitstekende ervaring, snel en vriendelijk geholpen.
Na veel manden hebben gewacht en alles voorbereden: de persoon die de sleutel gaf had heel weinig informatie over de opdracht,de lift ging stuk tijdens de verhuizing,bleef kapot de hele weekend,ik heb de sleutel van het raam van de slaap kamer en van de meterkast nog niet en ik had geen optie om een lijst te maken voor de reparaties:spiegel van de badkamer is veel te hoog,heeeeeel onhandig geen wc boven verdieping,meerdere verf fouten… De enige die een heel goed werk heeft gedaan in de hele process is de makelaar Alison Mills van Lighthouse Property Services.(hele team) Teleurgesteld met een hele mooi proyect. Heel eeg jammer.
Degene die de oplevering deed was extreem gehaast, maakte non-verbaal duidelijk dat hij de (m.i. terechte) opmerkingen maar gezeur vond en besteedde nauwelijks tijd om de werking van e.e.a. uit te leggen. Daarnaast moest ik hem achterna rennen omdat hij de tags van andere appartementen bij mij had laten liggen. Daarnaast kreeg ik later mee dat hij tegen iemand anders gezegd dat 'wij' (mijn vriendin en dochter) een stelletje zeikerds zijn. De opmerkingen betroffen: klodders op behang, lucht achter behang, niet goed sluitend keukenkastje. zichtbare beschadiging keukenblad en slecht afgewerkte kitranden, waardoor zich makkelijk vuil kan hechten aan randen keukenblad en gootsteen.
Het voortraject (inschrijving, bezichtiging etc) verliep in mijn geval via Mooijekind makelaars. Punten die hierbij naar voren kwamen (vloerplaten niet egaal, slaapkamer miste mogelijkheid om raam te openen) zijn via Mooijekind naar de bouwer doorgespeeld en voor oplevering opgelost. Top dus! De sleuteloverdracht op 6 mei met medewerker van Rebo verliep prettig, alleen bleken er nog best wel wat losse puntjes: lichtpunt badkamer zit veel te dicht bij de douche, berging/wasmachine plek mist deur, geen sleutel voor de parkeer garage gekregen. Wat ik heel jammer vind is dat is vanuit Rebo nog geen enkele terugkoppeling op deze punten heb gekregen anders dan het heeft onze aandacht.
Het inschrijven ging gemakkelijk, het uitzoeken van een woning ging gemakkelijk en de toewijzing was 1,2,3 geregeld.
Hanzeboulevard 18
3825 PH Amersfoort
REBO is een full-service vastgoedpartner met ruim 180 vastgoedspecialisten in huis; een breed opgeleid, gedreven team met een schat aan ervaring. Met een groot landelijk netwerk, kennis van de (lokale) markt en jarenlange ervaring zorgen we dagelijks voor goed gefundeerde vastgoedoplossingen. Ongeacht het vraagstuk staan we op elk moment in de vastgoedcyclus voor je klaar, of het nu gaat om nieuwbouw, beheer, verkoop, uitponden, verhuur of taxatie. Binnen REBO is er altijd een dienst die waarde toevoegt.
REBO Huurwoning maakt deel uit van REBO Groep BV. REBO Groep BV (kvk 09-039351) is een betrokken en professionele partner op het gebied van Vastgoed, VVE Management en Woning- en Bedrijfsmakelaardij. REBO Groep heeft vestigingen in: Laag-Soeren, Amersfoort, Amsterdam, Arnhem, Deventer, Dieren, Doetinchem, Doetinchem De Steck, Rotterdam, Utrecht en Zwolle. REBO Groep is een onafhankelijk familiebedrijf, opgericht in 1976. Haar hoofdkantoor staat in Laag-Soeren en er werken 138 enthousiaste en vakkundige mensen.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.